Jos kuolet ensi yönä niin missä aiot viettää ikuisuutesi? Keskustelkaapas tästä.
Jeeus on tie, totuus ja elämä. Jeesus on rakkaus.
Mutta kapea tie vie taivaaseen leveä helvettiin tai jotain semmoista.
Kun menet nukkumaan niin toivottavasti kaikki on 'selvää' lähimmäistesi kanssa niin että olet valmis lähtemään vaikka ensi yönä.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen uhkailemassa muita helvetillä on kuin lapsi joka kiukuttelee aikuiselle että joulupukki ei tuo hänelle lahjoja.
Uskovaiset yrittävät varoittaa paatuneita ihmisiä ilman uskoa ja uudestisyntimistä vedestä ja Hengestä kuolleiden kohtalosta ikuisuudessa. Tutki ennemmin oman sydämesi pimeyttä miksi se torjuu Jeesuksen.
Vierailija kirjoitti:
Helvettikin on helpompi paikka kuin nykymaailma.
Ihmisiä on käynyt helvetissä. Jokainen hetki siellä on kuulemma pahempi kuin 10 syöpäsairautta ja 5 sotaa. Yksinäisyys on siellä maailman suurinta.
Jos kuolen ensin yöntä, kummittelen pojalleni niin monena yönä, että ehdin spoilata hänelle kaikki meiltä vielä katsomatta olevat Babylon 5:n jaksot. Sitten voi painua helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis maailmankaikkeuden alkusyy ja iankaikkinen rakkaus on luonut olosuhteet, missä ikuinen kidutus on mahdollista suurimmalle osalle ihmiskuntaa, sillä raamatun mukana vain harvat pelastuvat. Tuota tässä on minusta aikamoinen moraalinen ja älyllinen ristiriita.
No jaa. Mieti montako tuntia, minuuttia ja sekuntia keskivertoelämään mahtuu. Se kaikki aika on annetty jokaiselle kääntyä Jumalan luo, joka on tehnyt kroppasi, jokaisen atomin, edessäsi olevat luonnonjutut, ylläpitää satoja miljardeja tähtiä sisältävää maailmankaikkeutta...
On hul-luutta olla eri mieltä Kaikkivaltiaan kanssa ja tuhlata elämänsä tonkien vain maallisia kuin kullankaivaja. Maalliset jutut on kivoja, mutta se on kuin haluaisi elää roskisdyykkarina Jumalan tuntemiseen verrattuna.
Huonosti väsäsi maailman, kun ei tehnyt siitä kunnollista. Muutenkin despootti, joka tappaa ja tuhoaa luomakuntaansa ja olettaa siltä täydellistä uskollisuutta, sopii paremmin tuonne itärajan tuolle puolen. Tai onhan meillä USA:nkin johdossa täysi narsisti jonka mukaan kaikki on hienoa ja se on hänen ansiotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen uhkailemassa muita helvetillä on kuin lapsi joka kiukuttelee aikuiselle että joulupukki ei tuo hänelle lahjoja.
Uskovaiset yrittävät varoittaa paatuneita ihmisiä ilman uskoa ja uudestisyntimistä vedestä ja Hengestä kuolleiden kohtalosta ikuisuudessa. Tutki ennemmin oman sydämesi pimeyttä miksi se torjuu Jeesuksen.
Hyvin osoitit, miten edellinen viesti johon vastasit, oli oikeassa. Tuollainen uhkailu ei sovi moraalisen ihmisen toimintaan. Tiedän, että tämä on uskovaiselle todella vaikeaa ymmärtää, mutta me muut teemme moraalisia tekoja siksi, että se on oikein toisia ihmisiä ja maailmankaikkeutta kohtaan, emme siksi että pelkäisimme kostonhimoisen jumalan ikuista rangaistusta. Kostonhimoiseen jumalaan voi turvautua silloin, kun omaa moraalia ei ole, mutta älä kuvittele että olemme kaikki samanlaisia mätäsäkkejä kuin sinä.
Siis jos kuolen ens yönä missä vietän ikuisuuden? Ikuisuus on pitkä aika.En ainakaan halua "uskovaisten" kanssa ikuisuutta viettää.Olen kuitenkin sen verran hyvä ihminen,että helvettiin ei huolita.Surettaa ettei pizzaa ja punkkua ole tarjolla kuoleman jälkeen.Lemmikkieläinten hautausmaalle mun tuhkat vois ripottaa.Kissojen taivaaseen menisin unelmissa.Totuus on,että sitä sitten lopulta vaan mätänee arkussa ja madot juhlii kun on mitä syödä.Sen verran läskiä ja jatkan elämää kiertokulussa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis maailmankaikkeuden alkusyy ja iankaikkinen rakkaus on luonut olosuhteet, missä ikuinen kidutus on mahdollista suurimmalle osalle ihmiskuntaa, sillä raamatun mukana vain harvat pelastuvat. Tuota tässä on minusta aikamoinen moraalinen ja älyllinen ristiriita.
No jaa. Mieti montako tuntia, minuuttia ja sekuntia keskivertoelämään mahtuu. Se kaikki aika on annetty jokaiselle kääntyä Jumalan luo, joka on tehnyt kroppasi, jokaisen atomin, edessäsi olevat luonnonjutut, ylläpitää satoja miljardeja tähtiä sisältävää maailmankaikkeutta...
On hul-luutta olla eri mieltä Kaikkivaltiaan kanssa ja tuhlata elämänsä tonkien vain maallisia kuin kullankaivaja. Maalliset jutut on kivoja, mutta se on kuin haluaisi elää roskisdyykkarina Jumalan tuntemiseen verrattuna.
Ei tuo edelleenkään poista moraalista risiriitaa eli miten taivaan ilossa voidaan iloita, jos saamaan aikaan tiedetään että suurinosa ihmiskuntaa kituu helvetin vaivoissa. Siksi en itse usko tällaiseen tulkintaan. Kaikki lähtee siitä, että ihmiskuntaa ei varoitettu helvetin kidutuksesta vaan kuolemasta. Aadamille sanottiin, että sinun pitää kuolemalla kuoleman. Ei sanottu "joudut ikuiseen kidutukseen". Siten Paavalin nostama näkemys, kuinka kadotus (oikea käännös tuho) koitaa niille, jotka eivät pääse iankaikkiseen elämään (tietoisuus). Uskon itse että tuomipäivänä kaikki herätetään iankaikkiseen elämään, mutta ne jotka heräävät synneissään eivät halua jäädä siihen tilaan ikuisesti koska eivät kestä olla siinä tilassa. Heille on siten valmistettu ulospääsy "helvetin tuli", joka annihiloi ja mitätöi iankaikkisuuden. Näin tuomiosta tulee iankaikkinen kadotus=tuho. Siinä hetkessä se on itku ja hammasten kiristys, jonka seuraus on kadotus ja se jää voimaan ikuisesti. Kadotetus siis yksinkertaisesti katoavat.
Sitä viettää ikuisuutensa siellä minne joutuu, jos joutuu mihinkään. Ei siinä varmaankaan omat aikomukset ja teko hyveellisyys auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on käynyt helvetissä. Jokainen hetki siellä on kuulemma pahempi kuin 10 syöpäsairautta ja 5 sotaa. Yksinäisyys on siellä maailman suurinta.
Mites ne sinne helvettiin nyt jo joutui, kun ainakin kristityistä kaikki odottavat haudoissaan vielä satoja tuhansia vuosia sitä viimeistä päivää ja Jeesuksen herätystä?
Ei taivaaseenkaan kukaan vielä ole päässyt.
Helvetissä ikuisessa liekkimeressä
Vierailija kirjoitti:
Siis jos kuolen ens yönä missä vietän ikuisuuden? Ikuisuus on pitkä aika.En ainakaan halua "uskovaisten" kanssa ikuisuutta viettää.Olen kuitenkin sen verran hyvä ihminen,että helvettiin ei huolita.Surettaa ettei pizzaa ja punkkua ole tarjolla kuoleman jälkeen.Lemmikkieläinten hautausmaalle mun tuhkat vois ripottaa.Kissojen taivaaseen menisin unelmissa.Totuus on,että sitä sitten lopulta vaan mätänee arkussa ja madot juhlii kun on mitä syödä.Sen verran läskiä ja jatkan elämää kiertokulussa..
Kukaan ihminen ei ole hyvä ja jo tuo tekstisi sen paljastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ihan sama sinne itse menen
Tällä tietoa aluksi patologian laitoksella, sitten krematoriossa, purkissa ja lopulta tyttären sipulipenkissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin osoitit, miten edellinen viesti johon vastasit, oli oikeassa. Tuollainen uhkailu ei sovi moraalisen ihmisen toimintaan. Tiedän, että tämä on uskovaiselle todella vaikeaa ymmärtää, mutta me muut teemme moraalisia tekoja siksi, että se on oikein toisia ihmisiä ja maailmankaikkeutta kohtaan, emme siksi että pelkäisimme kostonhimoisen jumalan ikuista rangaistusta. Kostonhimoiseen jumalaan voi turvautua silloin, kun omaa moraalia ei ole, mutta älä kuvittele
Jo Eevan ja Aadamin perintönä saamasi perisynti eli kapinan halu Jumalaan vastaan tuo sinulle ilman uudestisyntymistä kadotustuomion.
Vietän ikuisuuden haamuna Vauva-palstalla, terrorisoin jeesusketjuja ja aiheutan niihin bugeja, jotta eivät lataa.
Vierailija kirjoitti:
Bahamalla mieluiten.
Cayman-saarilla? Uskotko, että tuonpuoleisessa meitä odottaa vero- tai muu paratiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ihminen ei ole hyvä ja jo tuo tekstisi sen paljastaa.
Noista madoista tuli mieleeni. Näin painajaisen jossa oli mätä ruumis arkussa. Se löyhkäsi ja minua iljetti. Kun pohdin oliko se varoitus miten Jumala näkee tämänhetkisen sieluni tilan. Etten ole uudestisti syntynyt ja uskossa vaan kuoleman vallassa koska en ole halunnut vastaanottaa syntieni sovitusta Jeesukselta.
Yksin oon mä vain, suru on sielussain.En näe eteen en taakse, en pääse ylös ja alas en voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kukaan (tässäkään ketjussa) voi tietää, että juuri Raamatun jumala on Se Aito Ja Oikea Jumala? Maailman historiassa kun on ollut lukemattomia uskontokuntia, mistä kukaan voi tietää, kuka on uskossaan oikeassa?
Mitä jos pistänkin kaiken Raamatun Jumalan ja Jeesuksen varaan, ja kuoleman jälkeen selviääkin, että todellisuudessa vaikkapa jokin aasialainen uskonkäsitys ja kuoleman jälkeinen elämä olikin totta?
Mitä jos varmuuden varalta rukoilenkin vähän jokaista jumalaa?
Liekö ollut Paavali, joka näki jossain kiven. Siinä luki "Tuntemattomalle jumalalle".