Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa teistä että mun 42-vuotias miesystävä menee lapsuudenkotiinsa jouluksi?

Vierailija
20.12.2025 |

Ja viettää siellä siis monta päivää äidin ja isän kanssa. Isosisko perheineen käy kylässä siellä päiväseltään mutta tämä 42-vuotias on useita päiviä. Välimatkaa oman kodin kanssa ehkä 50 km että ei ole siirtymisestä kiinni. 

Onko tällainen normaalia aikuisen ihmisen toimintaa vai red flag? En osaa oikein päättää mitä ajatella. 

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaiset ja italialaiset tuttavani ovat naimisissa mutta kyllä he viettävät joka vuosi jos mahdollista joulun, muutkin pyhät ja jopa sunnuntailounaat yhdessä vanhempiensa kanssa ja vanhemmista pidetään huolta eikä jätetä kylmästi yksin kuten Suomessa joillakin tapana.

Vierailija
122/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on erittäin hyvä merkki, jos mies on hyvissä väleissä vanhempiensa ja sukulaistensa kanssa. Yleensä ei ole silloin ainakaan ihan pahimman luokan narsisti.

Minulla on aikuisia lapsia, jotka tulevat luokseni joulun viettoon. Meidän suvussa on aina ollut tapana kokoontua viettämään yhdessä jouluja ja juhannuksia. 

Aikuiset lapseni viettävät säännöllisesti luonani aikaa ja jäävät usein yöksi. Minusta se on vain mukavaa. Odotan kovasti lapsenlapsia, jotta saadaan taas elämää taloon. 

Yleensäkin Suomessa sukulaisten / perheiden kannattaisi paljon enemmän viettää aikaa yhdessä ja puhaltaa yhteen hiileen. Näin saataisiin paljon enemmän aikaan. Minusta tuntuu, että suomenruotsalaisissa suvuissa tämä on aina osattu paremmin, ja sen takia suomenruotsalaisissa on paljon hyvin menestyneitä ihmisiä ja sukuja. Yksin on vaikea ponnistaa.

n53

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oha se outoo sekä ennenkaikkee redi flagi.

Haiskahtaa että mies saattaisi olla astetta kovemman luokan "kiltti" mies.

Vierailija
124/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ryhtyisi vakavaan suhteeseen, enkä perustamaan perhettä. Ei tuollainen mies pystyisi panostamaan omaan perheeseen, jos sellaisen saisi. 

Millään tavalla en yrittäisi asiaan vaikuttaa, enkä vierailuita estää. Mutta sinisilmäinen ei kannata olla. Hänestä on pojaksi, ei isäksi ja mieheksi.

Vierailija
125/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on ainoastaan se että sinä kyselet keskustelupalstalla ja mietit että tuo on outoa, koska ihan normaalia tuo on. Miksi jouluna ei saisi viettää aikaa perheen kanssa niin että jää muutamaksi päiväksi jos se vanhemille sopii, oli sitten minkä ikäinen tahansa?

Vierailija
126/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos aikuisella on iäkäs vanhempi, vaikkapa leski sellainen, joka oikein toivoisi seuraa vaikkapa näin jouluna. Pitäisikö vain viitata kintaalla, että olepa vanhus aikuinen ja vietä itse ne joulusi? Kyllä olisi kylmää kyytiä moinen.

Ja mites muiten ennenvanhaan, kun monta sukupolvea asui saman katon alla. Oltiinko aikuisvauvoja silloinkin?

Silloin on eri tilanne, jos ne vanhemmat kutsuu ja oikein haluaa, että sinne mennään. Tuntuu kuitenkin siltä, että täällä monet aikuiset ihmiset pitävät täysin itsestäänselvänä, että sinne vanhempien luo voi mennä ihan milloin haluaa ja olla ihan niin pitkään kuin itseä huvittaa. Oli kutsuttu tai ei.

Vierailija
127/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minusta vaikuta mitenkään oudolta. Oudommalta minusta tuntuu, että rakkaani viettää joulunsa exänsä kanssa, ei minun.

m

Vierailija
128/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ryhtyisi vakavaan suhteeseen, enkä perustamaan perhettä. Ei tuollainen mies pystyisi panostamaan omaan perheeseen, jos sellaisen saisi. 

Millään tavalla en yrittäisi asiaan vaikuttaa, enkä vierailuita estää. Mutta sinisilmäinen ei kannata olla. Hänestä on pojaksi, ei isäksi ja mieheksi.

Ai jaa? Minulla on ihan eri kokemus. Oma mies meni seurusteluaikana aina jouluisin viettämään aikaa perheensä kanssa muutamaksi päiväksi, mutta kun meidän suhde eteni ja muutettiin yhteen ja saattiin lapsi niin ollaan kyllä käyty kylässä siellä, mutta palattu sitten omaan kotiimme joulua viettämään. Käytäisiin myös minun vanhempieni luona, mutta he ovat jo olleet kuolleina monen monta vuotta,

Ja todella hyvä isä on ja mies.

Vierailija
129/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se luuseri ja etsimäänsä mies lähimmästä reggae baarista.

Vierailija
130/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa päättää edes mitä ajatella, wtf??

Vierailija
131/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen jouluinen miesviha oksennus tällä kertaa.

Vierailija
132/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se outoa etenkin nyt, kun hänellä on naisystävä.

En ehkä tuollaisen joulun jälkeen enää haluaisi häntä sänkyyni.

No ei heillä nyt kaikesta päätellen ole vielä kovinkaan läheinen suhde? Ehkä mies viihtyy paremmin perheen seurassa kuin naisen, joka ihmettelee anonyymeille tuollaistakin valintaa?

Saattaahan tuo mennä oman vaimonsa luokse😬. Näitäkin on nähty.

Vierailija
133/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin tommonen useamman päivän kyläily on ihan normaalia. Yksin kotonako sen (oletettavasti lapsettoman) pitäisi joulut ja muut viettää? Joulu on semmonen muutaman päivän töräys, että kyllä te ehditte kutemaan kaksisteen senkin jälkeen.

Vierailija
134/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehkä uskalla lisääntyä, jos oikeasti on niin, että ne aikuiset lapset vielä yli nelikymppisinä marssivat vanhempien luo moneksi päiväksi kuin omaan kotiinsa!😬

Eihän vuodessa olekkaan kuin 362 muuta päivää olla ilman lapsia omassa kodissaan

En nyt tarkoittanut vain joulua. Onko kovinkin yleistä, että yli nelikymppiset yöpyvät pitkiä aikoja putkeen vanhempien luona. Tämä on oikeasti yllätys. Itse en yövy, eikä kyllä kaverinikaan yövy. Olen 26v.

Olet vielä niin nuori ja varmaan vanhempasikin ovat nuoria. Ehkä sitten, kun vanhempasi ovat iäkkäitä, tajuat sinäkin elämän rajallisuuden ja käyt heidän luona esim. auttamassa ja jäät joskus yöksikin. Ehkä arvostat yhteistä aikaa silloin eri tavalla.

Juuri noin! Itse olen 50+ sinkkunainen, ja todellakin menen äitini luo nyt jouluksi, moneksi päivää ja yöt kanssa.

Monet joulut olen viettänyt siellä sun täällä itsekseni nautiskellen.

Viime(kään) jouluna en mennyt, enkä koko talvena.

Keväällä isä kuoli ja äidillä todettiin paha syöpä.

Nyt tiedän ja ymmärrän, että "sitkua" eli aikaa ei vain enää ole.

Niin kuin äitini on aina sanonut: "Tuo kukkia nyt, älä haudalle."

Noh, en vie kukkia, vaan itseni. On jo puhuttu pikkujutuista, joita voin pyhinä hoitaa puolestaan. Tietysti autan kaikessa, missä voin, vielä, kun voin.

Jos tämä on jonkun mielestä napanuoratouhua, olkoon.

Vierailija
135/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 37 vuotias aikuinen mies ja herään jouluaattona äidin luona syömään puuroa ja katsomaan joulupukin kuumaa linjaa.

Vierailija
136/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä taas ymmärrä, miksi sinkkumiehen pitäisi nysvätä yksin jouluna tai roikkua jossain baarissa. Perhettä se on lapsuudenperhekin. Sitten kun on omaa perhettä, se on etusijalla, toki silloinkin monet käy juhlapyhinä mummolassa. 

Itse taas ajattelisin, että perhe- ja sukukeskeisyys viittaa hyvään vanhemmuuteen ja perhejuhlapyhien viettäminen kavereiden kanssa sellaiseen Peter Pan -tyyliseen enaikuistukoskaan -ihmistyyppiin, jolle lapsiperhearki iskee kuin märkä lohi kasvoille ja katoaa ensimmäisen kakkavaippalemahduksen tullessa frendien rilluttelemaan (eikä tule takaisin).

Vierailija
137/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa on, että 42- vuotias on miesystävä eikä aviomies

M42

Parin kuukauden seurustelun jälkeenkö vihille?

Tuon ikäiset ovat jo naimisissa pitkästi. Vain nuoret ja lesket seurustelee

M42

Työpaikalla eräs ehkä noin 45v. mies naureskeli sinkkunaisten miehenkaipuulle. Oli itse ollut jo kauan parisuhteessa. Ja kuinkas sitten kävikään: Miehen vaimo halusi erota, ero tuli ja kohta nainen oli löytänyt itselleen nettitreffeiltä uuden kumppanin. Mies oli aivan romuna ja puhui erosta kaikille, jotka jaksoivat kuunnella. 

Kyllä! Juuri tuota tarkoitan. Luonnotonta

Vierailija
138/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vähän outoa. Toki jos hän vaikka auttaa siellä myös vanhempiaan ja tekee jotain hyödyllistä niin ihan ok, mutta jos vaan makaa siellä passattavana niin Hyi!

Joululomalla töitä tekevä= ei hyi.  Kertoo kommentoijasta paljon.

Tarkoitin, että yli nelikymppisen vanhemmat voivat olla jo iäkkäitä ja tarvita apua. Jos näin on niin toivottavasti saavat apua. Ja toivottavasti iäkkäät eivät joudu kauheasti passaamaan.

Tämä on ainakin itsellä syy miksi menen vanhemmille paria päivää ennen joulua. Heillä on kuitenkin toive viettää joulua niinkuin ennenkin, mutta ei jaksamista. Minulla on kuitenkin joitain samanikäisiä tuttuja jotka menevät vanhemmilleen vaan makaamaan ja passattavaksi, vaikka vanhemilla on jo sairauksiakin. 

Vierailija
139/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mitä menee sinne tekemään, käyttäytyykö kuin lapsi (olettaa kaiken tulevan valmiina ja ilmaiseksi) vai aikuinen (vie omasta tahdostaan viemisiä, osallistuu valmisteluihin, auttaa). Edellä mainittu on red flag, jälkimmäinen sellainen josta kannattaa pitää kiinni.

Vierailija
140/156 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai mies saa tehdä mitä haluaa. Ja nainen saa päättää, että minä en äklön miesvauvan kanssa "seurustele", runkatkoon äitinsä kanssa.

Kannattaisi sinun varata aika johonkin terapiaan niin saat lapsuutesi traumat käsiteltyä.

Jos ei suostu miesvauvan eläväksi flesuksi kuuluu terapiaan? Jees jees hullu.

Ehkä sun ongelma on se, että näet kaikki ihmissuhteet seksuaalisina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi