Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa teistä että mun 42-vuotias miesystävä menee lapsuudenkotiinsa jouluksi?

Vierailija
20.12.2025 |

Ja viettää siellä siis monta päivää äidin ja isän kanssa. Isosisko perheineen käy kylässä siellä päiväseltään mutta tämä 42-vuotias on useita päiviä. Välimatkaa oman kodin kanssa ehkä 50 km että ei ole siirtymisestä kiinni. 

Onko tällainen normaalia aikuisen ihmisen toimintaa vai red flag? En osaa oikein päättää mitä ajatella. 

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai mies saa tehdä mitä haluaa. Ja nainen saa päättää, että minä en äklön miesvauvan kanssa "seurustele", runkatkoon äitinsä kanssa.

Kannattaisi sinun varata aika johonkin terapiaan niin saat lapsuutesi traumat käsiteltyä.

Vierailija
102/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä hassu teema, jonka olen tajunnut ongelmaksi vasta luettuani vauvapalstaa. Että joillekin on "red flag" se, jos joku aikuinen ihminen viettää vanhempiensa kanssa aikaa tai, hyvänen aika, vaikka joskus jopa yöpyy heidän luonaan! Millaisistahan perheistä nämä kauhistelijat ovat lähtöisin?

Parisuhteessa ollessani vietin pyhät yleensä kumppanin kanssa, sukulaisissa vain vierailtiin. Nyt sinkkuna menen vanhempieni luo jouluna. Ja jopa yövyn, sillä välimatkaa on 200 km. Vai oliko se siis niin, että nyt minun pitäisi vain kökkiä yksin kodissani ja miettiä syntyjä syviä? Olenhan aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä outoa tuossa on?

Hyvähän se on, jos tulee toimeen perheensä kanssa. 

T: Tuntematon 

Miesvauvat on valitettavan yleisiä nykyään. "Mies erotkoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa", sanoo Raamattu.

Se tarkoittaa aikuistumista ja vastuunottoa. Aikuisen miehen perhe eivät ole isi ja äippä vaan vaimo ja omat lapset.

Eik aloituksessa puhuttu miesystävästästä. Yksinkö joulu pitäisi viettää jotta olisi tarpeeksi aikuinen?

Kyllä, aikuinen viettää joulunsa ja juhannuksensa yksin, jos ei ole perhettä. Miesvauva menee vanhemmilleen ja mieslapsi baariin kamujen kaa. Aikuiselle ei pitäisi olla mikään onglma järjestää joulua yksin ja huolehtia sen miellyttävästä ilmapiiristä. Jos ei tähän kykene niin aivan päivänselvä merkki siitä, ettei ole aikuistunut ja kykene ottamaan vastuuta niistä asioista, jotka aikuisille kuuluvat, kuten esim. joulun rakentaminen.

Vierailija
104/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä haluaisi moneksi päiväksi yövieraita jouluna, vaikka olisi oma lapsi. Yksi päivä on ihan ok. Haluan myös itse ehtiä levätä ja rentoutua vapaapäivinä, ja vaikka nukkua koko päivän jos siltä tuntuu. 

Sitähän ehtii paremmin lepäämään ja rentoutumaan kun on enemmän käsiä tekemässä kotitöitä. Nuku vaikka kellon ympäri, ei se muiden joulunviettoa haittaa vaikka olisitte saman katon alla.

No itse en pysty rentoutumaan jos on joku koko ajan kylässä.

Puhutaan kuitenkin omasta jälkikasvusta! Minä olisin onnellinen jos saisin pojan yökylään! Tuppaa vaan hänellä olemaan omat menot! Jouluruoka sentään syödään yhdessä ja käydään sukulaisia tervehtimässä! 😊 

Vierailija
105/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia. 

Sen sijaan se voisi olla hieman outoa jos AP ei mene mihinkään mutta ei silti lähde mukaan, jos nyt oletetaan, että suhde on jo julkinen.

Useimmissa parisuhteissa molemmilla saattaa olla omat perheensä joiden kanssa haluaisi viettää joulua. Tuossa on aivan normaalia, että kumpikin menee omille tahoilleen jouluksi jos etäisyyttä on enemmän. 

Vierailija
106/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä hassu teema, jonka olen tajunnut ongelmaksi vasta luettuani vauvapalstaa. Että joillekin on "red flag" se, jos joku aikuinen ihminen viettää vanhempiensa kanssa aikaa tai, hyvänen aika, vaikka joskus jopa yöpyy heidän luonaan! Millaisistahan perheistä nämä kauhistelijat ovat lähtöisin?

Parisuhteessa ollessani vietin pyhät yleensä kumppanin kanssa, sukulaisissa vain vierailtiin. Nyt sinkkuna menen vanhempieni luo jouluna. Ja jopa yövyn, sillä välimatkaa on 200 km. Vai oliko se siis niin, että nyt minun pitäisi vain kökkiä yksin kodissani ja miettiä syntyjä syviä? Olenhan aikuinen.

No jos haluat taantua takaisin vauvaksi niin mene vaan. Aikuinen laittaa sen oman joulunsa ja pyrkii rakentamaan sen perheen ja parisuhteen itse.

Ongelma ei ole mies- tai naisvauvana eläminen vaan se, ttä samanaikaisesti kun elää mies- tai naisvauvana, käyttää toisia seksuaalisesti hyväkseen. Vauvat eivät parittele, syystä että he eivät ole riittävän vastuullisia siihen.

Vierailija
107/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai mies saa tehdä mitä haluaa. Ja nainen saa päättää, että minä en äklön miesvauvan kanssa "seurustele", runkatkoon äitinsä kanssa.

Kannattaisi sinun varata aika johonkin terapiaan niin saat lapsuutesi traumat käsiteltyä.

Jos ei suostu miesvauvan eläväksi flesuksi kuuluu terapiaan? Jees jees hullu.

Vierailija
108/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos haluat taantua takaisin vauvaksi niin mene vaan. Aikuinen laittaa sen oman joulunsa ja pyrkii rakentamaan sen perheen ja parisuhteen itse.

Ongelma ei ole mies- tai naisvauvana eläminen vaan se, ttä samanaikaisesti kun elää mies- tai naisvauv

Mitä? 😅 Nyt on kyllä harvinaisen sakeaa tavaraa.

Vierailija
109/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehkä uskalla lisääntyä, jos oikeasti on niin, että ne aikuiset lapset vielä yli nelikymppisinä marssivat vanhempien luo moneksi päiväksi kuin omaan kotiinsa!😬

Eihän vuodessa olekkaan kuin 362 muuta päivää olla ilman lapsia omassa kodissaan

En nyt tarkoittanut vain joulua. Onko kovinkin yleistä, että yli nelikymppiset yöpyvät pitkiä aikoja putkeen vanhempien luona. Tämä on oikeasti yllätys. Itse en yövy, eikä kyllä kaverinikaan yövy. Olen 26v.

Olet vielä niin nuori ja varmaan vanhempasikin ovat nuoria. Ehkä sitten, kun vanhempasi ovat iäkkäitä, tajuat sinäkin elämän rajallisuuden ja käyt heidän luona esim. auttamassa ja jäät joskus yöksikin. Ehkä arvostat yhteistä aikaa silloin eri tavalla.

Vierailija
110/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti näiden henkilöiden, joiden mielestä joulu pitää viettää yksin perhesuhteet ovat vakavasti rikkinäisiä. En muuta syytä keksi 

Vierailija
111/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei AP mene mukaan viettämään joulua?

Ap viettää joulua kotonaan lapsensa kanssa. Miestä ei ole sinne kutsuttu. Sitten kun ap heivaa tapanina lapsen isälle, hän olisi halunnut, että mies keskeyttää oman joulunvieton ja säntää ap:n luo. Tämä ei miehelle sovi, ja siitä ap on nyt näreissään.

Vierailija
112/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kateellisena haluaa miehen passaamaan vaan sitä. Et ole ap korvaamaton, jos olet raskas mies lähtee.

Vierailija
113/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos aikuisella on iäkäs vanhempi, vaikkapa leski sellainen, joka oikein toivoisi seuraa vaikkapa näin jouluna. Pitäisikö vain viitata kintaalla, että olepa vanhus aikuinen ja vietä itse ne joulusi? Kyllä olisi kylmää kyytiä moinen.

Ja mites muiten ennenvanhaan, kun monta sukupolvea asui saman katon alla. Oltiinko aikuisvauvoja silloinkin?

Vierailija
114/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä outoa tuossa on?

Hyvähän se on, jos tulee toimeen perheensä kanssa. 

T: Tuntematon 

Miesvauvat on valitettavan yleisiä nykyään. "Mies erotkoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa", sanoo Raamattu.

Se tarkoittaa aikuistumista ja vastuunottoa. Aikuisen miehen perhe eivät ole isi ja äippä vaan vaimo ja omat lapset.

Mitä lie Raamatussa on tarkoitettu, mutta tulkinta, että pariutuminen tarkoittaisi vanhempien ulossulkemista elämästään, on totaalisen väärä. Et kai vaan ole jonkin sortin uskovainen, joka Raamattuun vedoten laiminlyö vanhempiaan. 

Vierailija
115/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole mies- tai naisvauvana eläminen vaan se, ttä samanaikaisesti kun elää mies- tai naisvauv

Eli kun on naisystävä pitää olla koko ajan liimattuna yhdessä, naisen kontrollissa eikä omaa elämää ja menoja saa olla. Kuulostaa vankilalta.

Vierailija
116/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 48 v, otan puolisoni ja lapseni ja mennään mun vanhempien luo jouluna pariksi päiväksi. Se on meidän tapa viettää joulua.

Vierailija
117/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me mennään koko perhe mun vanhempien luokse jouluksi ja ollaan pari päivää. Välimatkaa 20km. 

Pitäisikö ulkomailla asuvan lapsen käydessään yöpyä hotellissa ?

Vierailija
118/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
119/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos kumppani tekee jotain eri tavalla kukn ap, se on heti epänormaalia?

Hienoa. Ap, palauta silmälaput takaisin hevoselle.

Vierailija
120/170 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinnanvapaus on hieno asia. Sinunkaan kanssasi ei kenenkään tarvitse olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan