Onko outoa teistä että mun 42-vuotias miesystävä menee lapsuudenkotiinsa jouluksi?
Ja viettää siellä siis monta päivää äidin ja isän kanssa. Isosisko perheineen käy kylässä siellä päiväseltään mutta tämä 42-vuotias on useita päiviä. Välimatkaa oman kodin kanssa ehkä 50 km että ei ole siirtymisestä kiinni.
Onko tällainen normaalia aikuisen ihmisen toimintaa vai red flag? En osaa oikein päättää mitä ajatella.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä hassu teema, jonka olen tajunnut ongelmaksi vasta luettuani vauvapalstaa. Että joillekin on "red flag" se, jos joku aikuinen ihminen viettää vanhempiensa kanssa aikaa tai, hyvänen aika, vaikka joskus jopa yöpyy heidän luonaan! Millaisistahan perheistä nämä kauhistelijat ovat lähtöisin?
Parisuhteessa ollessani vietin pyhät yleensä kumppanin kanssa, sukulaisissa vain vierailtiin. Nyt sinkkuna menen vanhempieni luo jouluna. Ja jopa yövyn, sillä välimatkaa on 200 km. Vai oliko se siis niin, että nyt minun pitäisi vain kökkiä yksin kodissani ja miettiä syntyjä syviä? Olenhan aikuinen.
Minulle taas palsta on avannut sen, että yllättävän moni nainen pitää kontrolloivaa käytöstä normaalina ja naisten hokema mieslapsi tarkoittaa miestä, jolla on suhteet vanhempiin ja kavereihin kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä hassu teema, jonka olen tajunnut ongelmaksi vasta luettuani vauvapalstaa. Että joillekin on "red flag" se, jos joku aikuinen ihminen viettää vanhempiensa kanssa aikaa tai, hyvänen aika, vaikka joskus jopa yöpyy heidän luonaan! Millaisistahan perheistä nämä kauhistelijat ovat lähtöisin?
Parisuhteessa ollessani vietin pyhät yleensä kumppanin kanssa, sukulaisissa vain vierailtiin. Nyt sinkkuna menen vanhempieni luo jouluna. Ja jopa yövyn, sillä välimatkaa on 200 km. Vai oliko se siis niin, että nyt minun pitäisi vain kökkiä yksin kodissani ja miettiä syntyjä syviä? Olenhan aikuinen.
Minulle taas palsta on avannut sen, että yllättävän moni nainen pitää kontrolloivaa käytöstä normaalina ja naisten hokema mieslapsi tarkoittaa miestä, jolla on suhteet vanhempiin ja kavereihin kunnossa.
Tämä. Samoilla naisilla tuntuu olevan aina ongelmia anopin kanssa. Mies on heille kuin väline, jolla toteutetaan omaa agendaa. Itse olen nainen, enkä missään nimessä haluaisi perässä vedettävää miestä.
Vierailija kirjoitti:
Mun pojat on siis omituisia kun nyt jouluvapaiden aikaan auttavat minua muuttamisessa. Ja kaatopaikkareissuissa. Ovat yötä. Tiedän ettei vaimot tykkää mutta viimeinen muutto minulla vanhusten talon yksiöön.
Jos niillä miniöillä yhtään järki leikkaa, niin ymmärtävät kyllä että tämän työlään muuton jälkeen vierähtää kivi sydämeltä ja kyläillessä voidaan keskittyä enempi seurusteluun.
Toivottavasti viihdyt uudessa kodissa ja löydät sieltä seuraakin. Olisi hetkullista, jos vanhustentalon Casanova saisi sinut pauloihinsa ja voisit pelotella miniöitä avioliittosuunnitelmilla.
Hepulla on napanuora vielä katkaisematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pojat on siis omituisia kun nyt jouluvapaiden aikaan auttavat minua muuttamisessa. Ja kaatopaikkareissuissa. Ovat yötä. Tiedän ettei vaimot tykkää mutta viimeinen muutto minulla vanhusten talon yksiöön.
Jos niillä miniöillä yhtään järki leikkaa, niin ymmärtävät kyllä että tämän työlään muuton jälkeen vierähtää kivi sydämeltä ja kyläillessä voidaan keskittyä enempi seurusteluun.
Toivottavasti viihdyt uudessa kodissa ja löydät sieltä seuraakin. Olisi hetkullista, jos vanhustentalon Casanova saisi sinut pauloihinsa ja voisit pelotella miniöitä avioliittosuunnitelmilla.
Noi miniät on ensimmäisenä kyttäämässä perinnönjaossa
Vierailija kirjoitti:
Hepulla on napanuora vielä katkaisematta.
Tällä likallakin sitten on, kun menen joulunpyhiksi vanhempieni luo. Olen ainut lapsi, tällä hetkellä sinkku ja vapaaehtoisesti lapseton, joten mieluusti pidän lämpimät välit iäkkäisiin vanhempiini, joiden kanssa ei välttämättä enää monia jouluja vietellä. Ja parisuhteissa ollessani on aina ollut luontevaa pitää hyvä yhteys molempien vanhempiin, vierailla ja viettää heidän kanssaan aikaa.
N42
Mitä outoa siinä on? Siis tyttäret voi mennä, mutta poika ei? Tuskin siellä nyt kuitenkaan mamman kanssa kiikutaan samassa kiikkutuolissa.
Normaalisti mies ottaa panopuun mukaan ja on siellä korkeintaan yhden yön. Omat lakanat mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt ikuiseen pojan rooliin
Missä sen miesystävän pitäisi olla jouluna? Onko muka niin, että nainen määräilee jo tapailuvaiheessa, mitä mies saa tehdä?
45 veljeni menee joka joulu 80 v äitimme luokse passattavaksi 2 viikoksi. On eronnut ja nykyään on lapsikin mukana joka toinen joulu. Ei tee mitään, äitimme hankkii ja laittaa ruuat jne. En itse vaan kehtaisi. Me käymme lasten kanssa kylässä vaan ei tulisi mieleen jäädä 2 viikoksi ahtaaseen kerrostaloasuntoon.
Mulle se että aikuisella, oli sitten mies tai nainen on hyvät ja lämpimät suhteen vanhempiinsa on pelkästään positiivinen juttu.
Itse kyselen aina tyttärien poikaystäviltä heidän perhesuhteistaan, ne kertoo paljon ihmisestä ja hänen taustoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä pitää olla kavereita, mutta niihin ei saa pitää yhteyttä, elleivät he ole joko julkkiksia tai sellaisia, josta tämä naisystävä hyötyy. Välit saavat olla vanhempiin kunnossa, jos he ovat rikkaita ja omistavat huvilan, mieluummin ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hirvittävän outoa se, että ihmiset käyttäytyvät eri lailla kuin minä. Tämä ei mielestäni ole lainkaan hyväksyttävää.
Tämä. Asiasta ei muuta keskusteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on erittäin hyvä merkki, jos mies on hyvissä väleissä vanhempiensa ja sukulaistensa kanssa. Yleensä ei ole silloin ainakaan ihan pahimman luokan narsisti.
Minulla on aikuisia lapsia, jotka tulevat luokseni joulun viettoon. Meidän suvussa on aina ollut tapana kokoontua viettämään yhdessä jouluja ja juhannuksia.
Aikuiset lapseni viettävät säännöllisesti luonani aikaa ja jäävät usein yöksi. Minusta se on vain mukavaa. Odotan kovasti lapsenlapsia, jotta saadaan taas elämää taloon.
Yleensäkin Suomessa sukulaisten / perheiden kannattaisi paljon enemmän viettää aikaa yhdessä ja puhaltaa yhteen hiileen. Näin saataisiin paljon enemmän aikaan. Minusta tuntuu, että suomenruotsalaisissa suvuissa tämä on aina osattu paremmin, ja sen takia suomenruotsalaisissa on paljon hyvin menestyneitä ihmisiä ja sukuja. Yksin on vaikea ponnistaa.
n53
Pahimman luokan narsisti voi olla juuri se mamman lihapadoilla viihtyvä ja naisystävän huomiotta jättävä. Mamma ja pappahan palvoo hoviväkenä palvellen. Ei naisystävä koskaan ole yhtä hyvä missään,eikä lihapatansa maistu miltään. Jos edes tekee lihapataa, pthyi.
Ihan normaalia. Minäkin olen mennyt joka joulu, joskus viikoksikin. Tyttöystävän otan mukaan vain jos kyse on vakavammasta suhteesta. Lapsia ei ole.
M52
No ei todellakaan ole outoa. Olisi outoa ja jopa hälyttävää jos hän ei menisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hmetellyt samaa. Nainen päättää yksin kaiken, ja jos mies haluaa nähdä vanhempiaan ja sisaruksiaan jouluna, on mies automaattisesti "mieslapsi". Onko nainenkin "naislapsi", jos näkee vanhempansa ja sisaruksensa jouluna?
Minulla soisi hälytyskellot, jos joku käyttäisi noin lapsellista ja hölmön kuuloista sanaa kuin "red flag".
Meillä on ensimmäinen joulu yhdessä vaikka ollaan oltu naimisissa 4 vuotta. En ole asiasta nillittänyt.
Hassua kyllä niin on itselle isompi ele kuin etukäteen osasin ajatella.
Et sitte mene mukaan?