Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa teistä että mun 42-vuotias miesystävä menee lapsuudenkotiinsa jouluksi?

Vierailija
20.12.2025 |

Ja viettää siellä siis monta päivää äidin ja isän kanssa. Isosisko perheineen käy kylässä siellä päiväseltään mutta tämä 42-vuotias on useita päiviä. Välimatkaa oman kodin kanssa ehkä 50 km että ei ole siirtymisestä kiinni. 

Onko tällainen normaalia aikuisen ihmisen toimintaa vai red flag? En osaa oikein päättää mitä ajatella. 

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen oman lapseni kanssa jouluaaton ja -päivän. Tapaninpäivänä lapsi menee isälleen ja ajattelin että jos nähtäisiin tämän miehen kanssa silloin. Mutta on kuulemma mahdollisesti vielä vanhemmillaan. Kyseessä siis n. 9kk mittainen seurustelusuhde, asumme erillämme ja muutenkin ensimmäinen joulu kun tämä mies on kuvioissa. Kiva tietysti, ettei hän ole yksin (kun minä lapseni kanssa) mutta ihmetyttää ehkä hieman että päivätolkulla ollaan äidin helmoissa. Päivän tai kaksi ok, mutta että viikko. 

Ap

No olisiko hän ollut tervetullut viettämään joulun sinun ja lapsesi kanssa? Kutsuitko hänet?

Vierailija
62/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se väärin. Kyllä miehen putää hyväksyä että parisuhteessa mies ei saa olla tekemisissä oman perheen kanssa vaan miehen putää joulunakin mennä naisen kanssa naisen vamhemmille. Miehen kuuluu aina tehdä niin kuin nainen haluaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tyydyt niin sanotun kaverin rooliin seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi tai vaikka loppuelämäksi niin ok. Jos haluat sormuksen, perheen ja lapsia tai vaikka avioliiton niin ei tule onnistumaan jos miehen äiti ei ole puolellasi asiassa mitä hän ei todennäköisesti ole.  Mies on liian sidoksissa kotiinsa. On turva siellä vanhempien luona, ei sinun kanssa. Näitä on. Itse juoksisin ja lujaa.

Itse tein aivan päinvastaisen päätelmän: mies selvästi välittää läheisistään. Jos suhde jatkuu, ensi jouluna varmaan käydään sitten yhdessä miehen vanhempien luona. Luultavasti mies haluaa vaimon, joka myös välittää läheisistä ihmisistä. 

Vierailija
64/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen oman lapseni kanssa jouluaaton ja -päivän. Tapaninpäivänä lapsi menee isälleen ja ajattelin että jos nähtäisiin tämän miehen kanssa silloin. Mutta on kuulemma mahdollisesti vielä vanhemmillaan. Kyseessä siis n. 9kk mittainen seurustelusuhde, asumme erillämme ja muutenkin ensimmäinen joulu kun tämä mies on kuvioissa. Kiva tietysti, ettei hän ole yksin (kun minä lapseni kanssa) mutta ihmetyttää ehkä hieman että päivätolkulla ollaan äidin helmoissa. Päivän tai kaksi ok, mutta että viikko. 

Ap

On kyllä ankeaa erolapsen elämä, kun kesken joulunpyhienkin ripotellaan paikasta toiseen.

Vierailija
65/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa, varsinkin jos suhteenne tuore. Etkö itse mene vanhemmillesi käymään tai viettämään aikaa jouluna. Jos haluat, että ukko kanssasi jouluna, puhu sille 

Vierailija
66/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varsinaisesti outoa eli epänormaalia, mutta on ehdoton red flag enkä koskaan pariutuisi tuollaisen miehen kanssa. Napanuora tiukasti kiinni ja emootion huippukokemukset jossain lapsuudessa, surullinen keissi joka ei osaa rakentaa elämää ja onnea. Jäänyt lapsen tasolle.

Vierailija
67/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo nyt kuulostaa siltä, että itse et häntä pyytänyt teille jouluun -mikä on ok, lapset on tärkeimmät- mutta nyt sitten odotat että hän pomppaa omista suunnitelmistaan heti kun sulle taas käy, mikä ei ole niin ok. 

Vierailija
68/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin eli mies ei vielä oo valmis isäpuoleksi.  Miksi hän ei saisi olla vanhemmillaan?   Entä hänen lapsensa?

Miksi aikuineen nainen ripustaudut heti vaatimaan mieheltä sukunsa hylkäämistä?

Vierailija
69/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tyydyt niin sanotun kaverin rooliin seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi tai vaikka loppuelämäksi niin ok. Jos haluat sormuksen, perheen ja lapsia tai vaikka avioliiton niin ei tule onnistumaan jos miehen äiti ei ole puolellasi asiassa mitä hän ei todennäköisesti ole.  Mies on liian sidoksissa kotiinsa. On turva siellä vanhempien luona, ei sinun kanssa. Näitä on. Itse juoksisin ja lujaa.

Itse tein aivan päinvastaisen päätelmän: mies selvästi välittää läheisistään. Jos suhde jatkuu, ensi jouluna varmaan käydään sitten yhdessä miehen vanhempien luona. Luultavasti mies haluaa vaimon, joka myös välittää läheisistä ihmisistä. 

Niin vaimon, jota än voi panna ja joka hyväksyy sen, että on panopiika joka juoksee miehen perässä kuin koira, piittamatta tämän omista tarpeista tai haluista, ja lisäksi antaa vielä sukulaistensakin käytellä itseään hyväkseen.

Mies on narsisti, run for the hills.

Vierailija
70/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luen tästä: Ap on nainen, jolle "suhteen merkkipaalut" tms on tärkeitä. On oltu jokunen kk yhdessä, ap ajattelee että pitää edetä! Pitää olla vakavaa! Ja oli suunnitellut yhteistä joulua mieheltä kysymättä. Ehkä ensi vuonna kihlat?? Kuvt näyttäisi hyvältä ig:ssä. Tärkeää, miltä muille näyttää.

Mies on 42, ajatellut että minne tässä on kiire tuskin enää lapsia aletaan hankkimaan, katsellaan rauhassa kun on ihan mukava nainen. Pitää itsestäänselvänä, että parin kuukauden tuttavuus ei muuta koko elämän olleita jouluperinteitä, ja koska ap ei muuta ole vihjannutkaan niin sopii joulusta vanhempien luona. Siellä on leppoisaa ja helppoa. Ehtiihän sitä uutena vuotena treffailla taas.

Mutta nyt ap:lla on huoli, että mies ei olekaan Vakavassa Suhteessa (siltä vaikuttaa mutta tuskin mies tiesi että pitäisikään olla), lisäksi huolestuttaa Miltä Tämä Nyt Näyttää.

Joko ap chil

Kyllähän se niin on että mies ei ole vakavalla mielellä parisuhteessa kun ei suostu toimimaan yksin nainen tekemän käsikirjoituksen mukaan. Kaiken pitää aina mennä niin kuin nainen suunnittelee ja haluaa

Vierailija
71/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin eli mies ei vielä oo valmis isäpuoleksi.  Miksi hän ei saisi olla vanhemmillaan?   Entä hänen lapsensa?

Suvusta olisi kuulunut irtaantua suomen mallin mukaiesti siinä parikymppisenä. Jos ei tähän kykene niin sitten ei ole mies vaan mammanpoika, ja mammanpoika ei tarvitse mitään panopiikaa vaan ihan muita oppitunteja.

Vierailija
72/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varsinaisesti outoa eli epänormaalia, mutta on ehdoton red flag enkä koskaan pariutuisi tuollaisen miehen kanssa. Napanuora tiukasti kiinni ja emootion huippukokemukset jossain lapsuudessa, surullinen keissi joka ei osaa rakentaa elämää ja onnea. Jäänyt lapsen tasolle.

Niin, pitäis olla impulsiivinen,  joka naisen kanssa heti yhteen ja lapsi siihen.  Hui että vanhempiaan tapaa.

Vierailija
73/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On kyllä ankeaa erolapsen elämä, kun kesken joulunpyhienkin ripotellaan paikasta toiseen.

Ei käy järkeen että lapsi voi itse haluta olla molempien vanhempiensa kanssa jouluna? 

Vierailija
74/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ketjun höpöin kommentti. 

Vierailija
75/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suvusta

Miksei sama päde naisiin?  Äiti on monelle tärkeä , tärkeämpi kuin aviomies.

Vierailija
76/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin menee minunkin miesystäväni lapsuudenkotiinsa Jouluna vaikka itse odotin meidän viettävän laatuaikaa yhdessä.

M42

Eikö hän ole vielä tullut kaapista ulos?

Vierailija
77/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti täytyy jättää perheensä pariutuessaan. Ei voi olla osa 2 perhettä, se on polygamiaa. Ja kun kyseessä on rakkaussuhde äitiin tai siskoon niin myös insestiä.

Nainen tulee yhdeksi miehen ruumiin kanssa ja mies jätää lapsuudenperheensä. Näin sanotaan raamatussa. Toivottavasti ap ei ole vaan antanut pimsaa tälle mieslapselle, joka "seurustelee" ja käy äitinsä tisulla välillä.

Vierailija
78/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain mieslapsi on vanhemmillaan yötä yli 18 vuotiaana.

Av mammoille jokainen,  joka pitää yhteyttä muihin ihmisiin kuin naisystäväänsä,  on mieslapsi.

Vierailija
79/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehkä uskalla lisääntyä, jos oikeasti on niin, että ne aikuiset lapset vielä yli nelikymppisinä marssivat vanhempien luo moneksi päiväksi kuin omaan kotiinsa!😬

Eihän vuodessa olekkaan kuin 362 muuta päivää olla ilman lapsia omassa kodissaan

En nyt tarkoittanut vain joulua. Onko kovinkin yleistä, että yli nelikymppiset yöpyvät pitkiä aikoja putkeen vanhempien luona. Tämä on oikeasti yllätys. Itse en yövy, eikä kyllä kaverinikaan yövy. Olen 26v.

Vierailija
80/157 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki perheenrikkojia on naisissakin. Kaikki lapsen ja vanhemman väliset rakkaussuhteet ovat perverssejä ja estävät perheen rakentumisen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi