Onko outoa teistä että mun 42-vuotias miesystävä menee lapsuudenkotiinsa jouluksi?
Ja viettää siellä siis monta päivää äidin ja isän kanssa. Isosisko perheineen käy kylässä siellä päiväseltään mutta tämä 42-vuotias on useita päiviä. Välimatkaa oman kodin kanssa ehkä 50 km että ei ole siirtymisestä kiinni.
Onko tällainen normaalia aikuisen ihmisen toimintaa vai red flag? En osaa oikein päättää mitä ajatella.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa on, että 42- vuotias on miesystävä eikä aviomies
M42
Parin kuukauden seurustelun jälkeenkö vihille?
Tuon ikäiset ovat jo naimisissa pitkästi. Vain nuoret ja lesket seurustelee
M42
Vierailija kirjoitti:
Mitä outoa tuossa on?
Hyvähän se on, jos tulee toimeen perheensä kanssa.
T: Tuntematon
Siinä voi olla kyseessä se, että iäkkäät vanhemmat toivovat seuraa ja vaihtelua jouluna. Perheellinen tytär on kiireinen omassa elämässään, mutta pojalla on aikaa olla vanhempien luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M42
Sanottiinko missä että parin kuukauden suhde?
Ensimmäinen joulu näköjään. Siitähän se paljastuu.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on outoa. Työssäkäyvän aikuisen ihmisen yöpyminen omilla vanhemmillaan on perin outoa.
Miksi se on outoa? Se on juuri sitä että voi rauhassa keskustella. Puhua menneistä ja tulevista suunnitelmista. Koska on hyvissä väleissä vanhempien kanssa voi keskustella elämän murheista jopa saada apua asiaan.
Niin yksinkertaista mutta nyky ihmisille niin.perin outoa.
Yksilö keskeistä ajatusmaailmaa. Sitten ahdistusta ja haetaan lääkkeet ja jäädään sairauslomalle tai eläkkeelle. Saati olisi perhe yhteys jossa tukea ja keskustelua sekä rauhaa ja lepoa.
Jos tyydyt niin sanotun kaverin rooliin seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi tai vaikka loppuelämäksi niin ok. Jos haluat sormuksen, perheen ja lapsia tai vaikka avioliiton niin ei tule onnistumaan jos miehen äiti ei ole puolellasi asiassa mitä hän ei todennäköisesti ole. Mies on liian sidoksissa kotiinsa. On turva siellä vanhempien luona, ei sinun kanssa. Näitä on. Itse juoksisin ja lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä haluaisi moneksi päiväksi yövieraita jouluna, vaikka olisi oma lapsi. Yksi päivä on ihan ok. Haluan myös itse ehtiä levätä ja rentoutua vapaapäivinä, ja vaikka nukkua koko päivän jos siltä tuntuu.
Sitähän ehtii paremmin lepäämään ja rentoutumaan kun on enemmän käsiä tekemässä kotitöitä. Nuku vaikka kellon ympäri, ei se muiden joulunviettoa haittaa vaikka olisitte saman katon alla.
Ei kyllä ehdi. Aina siinä pitää jollain tapaa emännöidä. Ja itseäni häiritsee jos nukun koko ajan, kun joku on kotonani.
Vierailija kirjoitti:
Jos tyydyt niin sanotun kaverin rooliin seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi tai vaikka loppuelämäksi niin ok. Jos haluat sormuksen, perheen ja lapsia tai vaikka avioliiton niin ei tule onnistumaan jos miehen äiti ei ole puolellasi asiassa mitä hän ei todennäköisesti ole. Mies on liian sidoksissa kotiinsa. On turva siellä vanhempien luona, ei sinun kanssa. Näitä on. Itse juoksisin ja lujaa.
Tuon ikäisillä miehillä ja naisilla on jo yhdet perheet takana. Ehkei suinpäin halua sitoutua uuteen naiseensa. Ap ei mainitse kummankaan lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut kivoja jouluja lapsena, niin eiköhän niihin tunnelmiin pyri vielä aikuisenakin, jos vaan mahdollista. Ja äitimuorin jouluruuat kaupan päälle.
Naisystävä ei varmasti pääsee samaan, vaikka yrittäisi.
Se on niin totta. Minä kaipaan lapsuuden joulua sukulaisperheessä. Siellä oli oikea joulutunnelma. Ja tietysti kaipaan aikaa, jolloin lapset vielä asuivat kotona.
Voi olla outoa tai olla olematta. Riippuu miehen ja äitinsä suhteesta. Jos napanuoraa ei ole katkaistu niin paha tilanne. Mutta voi olla normaalit aikuismaiset välit ja mies vaan tykkää näin. Mistä me voidaan tietää.
En ehkä uskalla lisääntyä, jos oikeasti on niin, että ne aikuiset lapset vielä yli nelikymppisinä marssivat vanhempien luo moneksi päiväksi kuin omaan kotiinsa!😬
Oletusarvona: Menee passattavaksi.
-palsta
Ei koskaan tiedä, mikä on viimeinen joulu vanhempien kanssa. Siksi minäkin lähden moneksi päiväksi.
38-vuotias nainen
Tuo on normaalia ja täysin kunnioitettavaa. Minä seurustelin useita vuosia miehen kanssa joka vietti kaikki lomat lapsuudenkodissaan, auttoi siellä iäkkäitä vanhempiaan ja tapasi sukuaan. Hänen lapsensa edellisestä suhteesta oli yleensä mukana. Minä olen äärimmäisen introvertti, en missään tapauksessa halunnut mennä mukaan. Kaipaan paljon yksinoloa ja omia rutiinejani, joten tuollainen järjestely sopi meille ihanteelisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mun pojat on siis omituisia kun nyt jouluvapaiden aikaan auttavat minua muuttamisessa. Ja kaatopaikkareissuissa. Ovat yötä. Tiedän ettei vaimot tykkää mutta viimeinen muutto minulla vanhusten talon yksiöön.
Hienoa, että saat apua. Toivottavasti pojilla on myöhemmin aikaa olla vaimon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisillä miehillä ja naisilla on jo yhdet perheet takana. Ehkei suinpäin halua sitoutua uuteen naiseensa. Ap ei mainitse kummankaan lapsista.
No ei todellakaan ole kaikilla yhdet perheet takana.😅ja lapsettomia ihmisiä on olemassa. Vieläpä ihan vapaaehtoisesti ovat.
Itse olen oman lapseni kanssa jouluaaton ja -päivän. Tapaninpäivänä lapsi menee isälleen ja ajattelin että jos nähtäisiin tämän miehen kanssa silloin. Mutta on kuulemma mahdollisesti vielä vanhemmillaan. Kyseessä siis n. 9kk mittainen seurustelusuhde, asumme erillämme ja muutenkin ensimmäinen joulu kun tämä mies on kuvioissa. Kiva tietysti, ettei hän ole yksin (kun minä lapseni kanssa) mutta ihmetyttää ehkä hieman että päivätolkulla ollaan äidin helmoissa. Päivän tai kaksi ok, mutta että viikko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M42
Tuon ikäiset ovat jo naimisissa pitkästi. Vain nuoret ja lesket seurustelee
M42
Työpaikalla eräs ehkä noin 45v. mies naureskeli sinkkunaisten miehenkaipuulle. Oli itse ollut jo kauan parisuhteessa. Ja kuinkas sitten kävikään: Miehen vaimo halusi erota, ero tuli ja kohta nainen oli löytänyt itselleen nettitreffeiltä uuden kumppanin. Mies oli aivan romuna ja puhui erosta kaikille, jotka jaksoivat kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
En ehkä uskalla lisääntyä, jos oikeasti on niin, että ne aikuiset lapset vielä yli nelikymppisinä marssivat vanhempien luo moneksi päiväksi kuin omaan kotiinsa!😬
Eihän vuodessa olekkaan kuin 362 muuta päivää olla ilman lapsia omassa kodissaan
Sanottiinko missä että parin kuukauden suhde?