Onko outoa teistä että mun 42-vuotias miesystävä menee lapsuudenkotiinsa jouluksi?
Ja viettää siellä siis monta päivää äidin ja isän kanssa. Isosisko perheineen käy kylässä siellä päiväseltään mutta tämä 42-vuotias on useita päiviä. Välimatkaa oman kodin kanssa ehkä 50 km että ei ole siirtymisestä kiinni.
Onko tällainen normaalia aikuisen ihmisen toimintaa vai red flag? En osaa oikein päättää mitä ajatella.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt ikuiseen pojan rooliin
Enytä naa naiset joille äiti on tärkeä. Joulut ym pakottaa koko perheen oman äitinsä luo. Puolison äidistä viis.
Itse en kyllä haluaisi moneksi päiväksi yövieraita jouluna, vaikka olisi oma lapsi. Yksi päivä on ihan ok. Haluan myös itse ehtiä levätä ja rentoutua vapaapäivinä, ja vaikka nukkua koko päivän jos siltä tuntuu.
Todellakin on outoa. Työssäkäyvän aikuisen ihmisen yöpyminen omilla vanhemmillaan on perin outoa.
Mun yli 40-vuotias mies on joskus pitkäänkin vanhempien luona yksin yökylässä. Tekee siellä talon töitä, joissa häntä tarvitaan. Halkohommia ja pientä korjausta. Ne projektit kestää usean päivän, ei sieltä ole järkeä ajaa omaan kotiin joka yöksi.
Jos olisin sinkku, niin miksen menisi vanhemmilleni jouluksi? Olisi aivan hullua, että olisin yksin pienessä kodissani, kun voin olla vanhempien luona. Siellä pistäytyy pyhinä muitakin sukulaisia, näkee samalla heitä. Nyt kun olen parisuhteessa, pyhinä ollaan välillä miehen suvun, välillä mun suvun kanssa, ja vähän myös omassa kodissa.
Mammanpoika tuntuu olevan..jätä se,on niitä muitakin miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vähän outoa. Toki jos hän vaikka auttaa siellä myös vanhempiaan ja tekee jotain hyödyllistä niin ihan ok, mutta jos vaan makaa siellä passattavana niin Hyi!
Joululomalla töitä tekevä= ei hyi. Kertoo kommentoijasta paljon.
Tarkoitin, että yli nelikymppisen vanhemmat voivat olla jo iäkkäitä ja tarvita apua. Jos näin on niin toivottavasti saavat apua. Ja toivottavasti iäkkäät eivät joudu kauheasti passaamaan.
Jos on ollut kivoja jouluja lapsena, niin eiköhän niihin tunnelmiin pyri vielä aikuisenakin, jos vaan mahdollista. Ja äitimuorin jouluruuat kaupan päälle.
Naisystävä ei varmasti pääsee samaan, vaikka yrittäisi.
Aika monta naista olen laittanut liuskaa kun he ovat lähes joka päivä yhteydessä äitiinsä. Yhden äiti jopa kerran harmitteli, kun ei saa esim mökillään olla rauhassa, kun tytär notkuu siellä lähes aina.
Vierailija kirjoitti:
Mun yli 40-vuotias mies on joskus pitkäänkin vanhempien luona yksin yökylässä. Tekee siellä talon töitä, joissa häntä tarvitaan. Halkohommia ja pientä korjausta. Ne projektit kestää usean päivän, ei sieltä ole järkeä ajaa omaan kotiin joka yöksi.
Jos olisin sinkku, niin miksen menisi vanhemmilleni jouluksi? Olisi aivan hullua, että olisin yksin pienessä kodissani, kun voin olla vanhempien luona. Siellä pistäytyy pyhinä muitakin sukulaisia, näkee samalla heitä. Nyt kun olen parisuhteessa, pyhinä ollaan välillä miehen suvun, välillä mun suvun kanssa, ja vähän myös omassa kodissa.
Juuri näin. Ne aikuiset lapset voivat myös olla avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä haluaisi moneksi päiväksi yövieraita jouluna, vaikka olisi oma lapsi. Yksi päivä on ihan ok. Haluan myös itse ehtiä levätä ja rentoutua vapaapäivinä, ja vaikka nukkua koko päivän jos siltä tuntuu.
Sitähän ehtii paremmin lepäämään ja rentoutumaan kun on enemmän käsiä tekemässä kotitöitä. Nuku vaikka kellon ympäri, ei se muiden joulunviettoa haittaa vaikka olisitte saman katon alla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne vanhemmat ei jaksa yökyläilijöitä. On jotenkin hullua, että aikuiset ihmisevät vaan olettavat, että voivat koska vaan mennä vanhemmilleen yöksi. Itse en ainakaan kehtaisi ilman kutsua mennä.
Mitä luen tästä: Ap on nainen, jolle "suhteen merkkipaalut" tms on tärkeitä. On oltu jokunen kk yhdessä, ap ajattelee että pitää edetä! Pitää olla vakavaa! Ja oli suunnitellut yhteistä joulua mieheltä kysymättä. Ehkä ensi vuonna kihlat?? Kuvt näyttäisi hyvältä ig:ssä. Tärkeää, miltä muille näyttää.
Mies on 42, ajatellut että minne tässä on kiire tuskin enää lapsia aletaan hankkimaan, katsellaan rauhassa kun on ihan mukava nainen. Pitää itsestäänselvänä, että parin kuukauden tuttavuus ei muuta koko elämän olleita jouluperinteitä, ja koska ap ei muuta ole vihjannutkaan niin sopii joulusta vanhempien luona. Siellä on leppoisaa ja helppoa. Ehtiihän sitä uutena vuotena treffailla taas.
Mutta nyt ap:lla on huoli, että mies ei olekaan Vakavassa Suhteessa (siltä vaikuttaa mutta tuskin mies tiesi että pitäisikään olla), lisäksi huolestuttaa Miltä Tämä Nyt Näyttää.
Joko ap chillaa ja hyväksyy realiteetit eli sen, että tahtinne on ehkä ihan eri, tai erotakin voi. Tai sitten (villi ehdotus) voi vaikka puhua sille miehelle eikä tällaisille arvaileville palsta-anoille.
Mitä outoa tuossa on? Ei parisuhde ole oletusarvo, jonka astuttua voimaan omat tavat ja lähimmäiset on tyystin hylättävä. Et ole maailman napa muille kuin itsellesi.
Toisten rajoja on kunnioitettava. Minulle se on helppoa, koska minulla ei ole muita läheisiä kuin äitini ja mummoni. Joulun vietän yksin.
Ihmisen ydin syntyy siellä lapsuudessa ja jos on siellä monta päivää äidin passattava, hei hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän ehtii paremmin lepäämään ja rentoutumaan kun on enemmän käsiä tekemässä kotitöitä. Nuku vaikka kellon ympäri, ei se muiden joulunviettoa haittaa vaikka olisitte saman katon alla.
No itse en pysty rentoutumaan jos on joku koko ajan kylässä.
Mun pojat on siis omituisia kun nyt jouluvapaiden aikaan auttavat minua muuttamisessa. Ja kaatopaikkareissuissa. Ovat yötä. Tiedän ettei vaimot tykkää mutta viimeinen muutto minulla vanhusten talon yksiöön.
Epäilyttävää. Ehkä sillä on rakastajatar 40 km päässä.
Joululomalla töitä tekevä= ei hyi. Kertoo kommentoijasta paljon.