***JOULUtähtösten alkuviikko 17***
Huomenta, kello on jo kymmenen eikä vieläkään pinoa!? Pääsinpäs aloittamaan :)
Tinuri
Kommentit (46)
Eli tunnustan kyllä, että ne päivät, kun esikoinen on perhepäivähoidossa (2-3 pv viikossa edelleen) ovat TOSI leppoisia, Alpilla kun on niin selkeä rytmi ja hän on muutenkin tavattoman " helposti luettava" vauva. Yksi lempinimistäkin kertoo jo kaiken, " Viihtymämies" :) Poika on ikään kuuluvasta tohinasta huolimatta niin aurinkoinen tapaus, että ihan hävettää..! No, tämäkin on varmaan vain vaihe ja välillä saan sitten tuskailla hänenkin kanssaan :) Toisaalta jotenkin nyt vain nauttii tästä, esikoisen kanssa kun ei ns. helppoja hetkiä ole paljoa ollut, vaikka hänkin on omalla tavallaan superihana. Vilkas, aktiivinen, nauravainen, sosiaalinen ja sopeutuvainen mutta ah niin temperamenttinen tapaus. Äärimmäisyydestä toiseen, on ja off. Ja hän on tullut isäänsä, minä olen se tyyni ja hermoton tapaus. Tai ainakin olin sellainen ennen lapsia :DDD
Teen siis oman aloituksen Tampereen tapaamisesta.
Tinuri
terpat kaikille!!!
taas niinku väsyttää niin maan p.ers.ku.eesti.... siis oikeesti joka päivä tuntuu ett nukahtaa pystyyn päivälläkin... tätä tää mun väsymys on ollu. aamut onki sellasta että ei meinaa silmii saaha auki ja väkisten meinaa vaan nukahtaa.eli täällä on tosiaankin todella väsynyt kotiäiti :D
Lenni kerranki nukkui aamusta reiluun ysiin asti, meni normiaikaan nukkumaan tossa kasin jälkeen illalla ja söi kuuden aikaan aamullai. Leeviki tais ihme kumma nukkuu tuolla tyttöjen huoneesssa alasängyssä kerrankin koko yön. se yleensä tulee joka yö tonne meijän makkariin omaan entiseen jatkettavaan nukkumaan. tyttöjen huoneeseen oon hommannu sellasen kolmikerroksisen sängyn jossa toi 2vee nukkuu nyt alimmassa aika jännä sänky muuten. ukolle kerran vitsailin että kaks tollasta tonne niin sinnehän mahtuu hyvin 6 lasta. (asutaan kolmiossa edelleen nyt 6 hengen voimin) ukko oli ett justjust....
noista menkoista: että monella ei näköjään ole alkaneet vielä myöskään noi kivat hilloviiva-päivät mutta suurinosa taitaa imettää keillä ei ole alkanu???oonko lukenu ja käsittänyt oikeen.
minähän en siis edes imetä,en oo imettäny kohta 3kuukauteen. alussa imetin reilun kuukauden mutta korviketta meni samalla.
voi vide, nyt toi isompi ukko nukahti tonne paljain p.e.r.s.e.i.n. päiväunosille. siis toi meijän 2vee (jos joku nyt aatteli ett mun ukko kulta...heh) joo,meni taas vähä tallaseksi ett vois vissiin itekki sit lähtee sängyn pohjaan päiväunille....
Mulla pätkii ajatus nykyään niin mahdottomasti että oon vaan käyny lukemassa teidän juttuja enkä jaksanu kirjotella ite mitään... Pari kertaa oon alottanu, mutta kun ei saa muka mitään aikaseksi niin annan olla =)
Nyt heti alkuun laitan [b]kirsikalle[/b] ja [b]rusinalle[/b] kovasti jaksamisia ja pikaista paranemista!! Toivottavasti Minnie pysyy terveenä että rusinakin pääsee Tampereen tapaamiseen!
Me ei tulla sinne Tampereelle nyt ihan varmasti ku viikon budjetti on semmoset 30 euroa et sillä ei lähetä ajelemaan 1000 km muuten ku polkupyörällä =D
Meillä menee yöt edelleen päin p.....tä... Lassilla on (vissiin) maha kipeänä ku ähisee, puhisee ja karjuu sängyssä iltaisin eikä meinaa rauhottua nukkumaan millään ja aamuyöllä saattaa alottaa saman homman uudestaan. Tuo ihottuma häiritsee myöskin tosi paljon ku Lassi hinkkaa selkää patjaan ja raapii kaulaa ja naamaa ihan mahottomasti. Muutenkin poju tuntuu olevan niin älyttömän levoton että vaikka ois kuinka väsynyt niin sängyssä ei huvittais olla pätkääkään... Viime yönä nukkui suht hyvin eikä heränny syömään kuin 4 kertaa, mutta sitten tietenkin minä olin niin väsynyt että en muka osannu enää nukkua - nukahdin vasta joskus kahden aikaan ja joka syötön jälkene piti pyöriä jonku aikaa että sai taas unen päästä kiinni.
Tässä on taas ollu niin pitkän aikaa niin kauheita öitä että mulla alkaa olla taas hermot aika kiitettävän kireällä ja varsinkin öisin tulee semmonen olo että pistän takin päälle ja lähen kävelemään... Onneksi vielä oon kuitenkin pysyny sisällä ja saanu kiukun nieltyä =)
Ukko yritti muka olla avuksi perjantain ja lauantain välisenä yönä, mutta sehän nukahti jo 20 min valvomisen jälkeen vaikka Lassi huuteli niin että aattelin naapureidenkin valvovan =)
No, antaa tuon aiheen nyt taas olla... Pitää vaan muistuttaa itelle että kyllä meilläkin vielä joku päivä nukutaan =)
Nää valvomiset on muuten poistanu mun vauvakuumeen aika tehokkaasti =o
Lassikin syö tuon päivittäisen sosepurkin lisäksi pelkkää rintamaitoa ja kyllä meilläkin on tuo imetys välillä aikamoista taistelua =) Kaikki mielenkiintoiset äänet kääntää pään heti ja muutenkin tuntuu välillä siltä että pojulla ei oo kyllä pätkääkään nälkä vaan haluais vaan oleskella ja leikkiä siinä rinnalla... Lassi kyllä syö kun on tosissaan nälkäinen ja varsinkin väsyneenä ei jaksa tehdä muuta kuin pistää simmut kiinni ja alkaa syömään =)
No niin... Enköhän mä oo valittanu taas tarpeeksi =)
Taidan lukea kirjaa vähän aikaa kun Lassi vielä nukkuu...
Pimmi ja Lassi
Voih, [b]rusina[/b], toivottavasti typy ei sairastu ja pääsette tapaamiseen! Paranemisia itsellesikin :)
[b]Pimmi[/b], minusta kuulostaa todella paljon siltä, että Lassi oireilee nyt jotain allergiaa! Oliko allergian mahdollisuus jo selvitetty? Muistaakseni kirjoitit kortisonivoiteesta jossain pinossa... Jos oireiden aiheuttajaa ei eliminoida, ei Lassin ihokaan parane kuin aina hetkeksi kortisonivoiteella, ja kortisonihan on melkoisen jytyä lääkeainetta :/ Tosi kurjaa lukea pienen oireista! Tulee niin mieleen kauhun yöt esikoisen kanssa, tosin hän oireili ruoka-allergioita " vain" suolellaan eikä ihollaan. Mahavaivainen, itkuinen ja nukkumaton vauva oli kyllä mielestäni ihan tarpeeksi sairas, jos siihen olisi vielä päälle tullut kutiseva iho niin voi voi :( Kovasti sympatiaa täältä! ...Syökö Lassi jo monenlaisia kiinteitä, muistaakseni ainakin perunaa oli jo saanut?
Tinuri, entinen täys-zombie, nykyinen osa-aikazombie :)
Veroehdotukset tupsahti postilaatikkoon ja meille tulee sittenkin ihan kunnollinen joulu :)) Meidän Akseli puuttui tiedoista, mutta eihän siitä muuta " hyötyä" ole verotuksellisesti kun alijäämähyvitys, eihän? Viitsiikös sitä sen takia lappuja alkaa palautteleen...
RauPotar joka jättänyt koneitten käyttämisen ja siirtynyt pähkäilemään veroasioita :o Liekö parempi vai pahempi :))
Juu, kortisonia käytettiin viikko ja sitten alotettiin viikon tauko lääkärin ohjeiden mukaisesti... Jo yhden päivän tauon jälkeen ihottuma räjähti takaisinja kahden päivän päästä oli yhtä paha kuin ennen kortisonia.
Tuo ihottuma alkoi jo ennen soseita, mutta on kyllä mennyt nyt vaan pahemmaksi soseiden alottamisen jälkeen, että kyllä joku taitaa ainakin pahentaa sitä...
Lassi on syöny pottua, pottu-porkkanaa, pottu-maissia, bataatti-maissia, mustikkaa ja päärynää.
Mua on alkanu epäilyttään että tuo pottu ärsyttäis ja sen takia Lassi on syöny nyt 3 päivää pelkkää päärynää ja tänään kokeiltiin maissia. Tänään on alkanu näyttää iho jo vähän paremmalta eikä Lassi oo raapinu (ainakaan mun mielestä =) ) niin paljon kun pahimpina aikoina. On muutenkin tuntunu aika hyväntuuliselta tänään että toivottavasti alkaa helpottaan.
Se kortisoni on tosiaan aika tujua ainetta ja en kyllä mielellään sitä laittelis kovin pitkää aikaa =/ Mutta oli kyllä tosi mukava huomata että edes joku aine tehoaa tuohon ihottumaan ku se meinas mennä ihan kauheeksi... Nyt vaan tympii se kun sitä pitäis näköjään olla laittamassa ihan jatkuvasti =/
Pitää nyt toivoa että tuo potun pois jättäminen auttais! Kyselin jo silloin edellisellä neuvolakäynnillä tuosta perunasta, mutta meinasivat että ois kyllä omituista jos ois perunalle allerginen... Ens viikolla ois taas neuvola et saapa nähdä mitä sitten sanovat.
Jahas, nyt pitää mennä pyllyn pesuun =)
Ensimmäisestä perunakerrastahan Lassi oireili jo?
Tässäpä kättä pidempää eli linkkiä pukkaa :):
http://www.verkkouutiset.fi/arkistojuttu.php?id=1585&hakusanat=Peruna
http://yliopistolehti.helsinki.fi/2001_07/mot.html#Patteja%20potuista
TAYSn allergisten lasten vanhemmille järjestetyssä ensitietopäivässä oli muuten mielenkiintoinen tilasto, prick-testeillä testatuista allergiaepäillyistä lapsista jopa 8% oli testien mukaan perunalle allergisia, eli peruna-allergia ei ole lainkaan harvinainen, se oli kananmunan, vehnän ja maidon jälkeen seuraavaksi yleisin löydös!
Grr, neuvoloissa ei todellakaan ole riittävästi tietoa imeväisikäisten allergioista. Lyö nyrkkiä pöytään ja vaadi Lassille allergiatestit. Sekin on jo hyvä merkki, jos perunasoseiden välttely on saanut pojan taas paremmalle tuulelle :)
Heti alkuun pikaista paranemista Kirsikalle ja Rusinalle, ja toivotaan että nyt ilmojen lämmetessä olokin paranisi. Ainakin on sairastettu nyt niin ei sitten enää loppuvuonna tarvi!
Pimmi allergialtahan tuo minustakin kuulostaa, toivottavasti löytyy syy pian!
Mä annoin tänään Nemolle aamupuuroa, hyvin maistui! Mä en itse oo ikinä tykännyt puuroista, en edes vauvana ja mietinkin jo ihan vakavissani että pitääköhän tehdä kukkakaalipuuroa kun kukkakaali on pojan ehdoton lemppari... Mutta poikahan olis syöny pelkkää kaurapuuroa vaikka kuinka paljon. Odotti aina suu auki, ja hermostuikin vähän jos ei lusikka ehtinyt tarpeeksi nopeasti suuhun. Hyvä niin. Tänään en varmaan vielä iltapuuroa anna mutta ehkä huomenna. Mulla on bataattia ja banaania kaapissa odottamassa, hirveästi haluaisin jo kokeilla miten maistuu mutta ehkä montaa uutta makua ei viitsi samana päivänä ottaa. Jos tuolla puurolla mennään nyt pari päivää.
Mun äiti kävi täällä tänään kylässä, on se kiva katsoa kun Nemo tykkää olla isovanhempienkin kanssa. Meillä kaikki asuu lähellä, kaikki kummit, mummot, vaarit, tädit, sedät ja serkut... Ainakin on monta syliä ja hoitopaikkaa jos tarvii! Lauantaina Nemo meneekin mun vanhemmille yökylään niin me saadaan miehen kanssa laitettua kämppää myyntikuntoon, ja jos illalla yritettäis uudestaan sitä romanttista koti-iltaa kun viimeks meni niin pyllylleen koko homma.
Nyt taitaa Nemo kaivata iltatirsoja, mies onkin nukkunut jo pari tuntia päikkäreitä... Me taidetaan kömpiä sinne viereen.
Tinnis & Nemo
Pitää tosiaan vähän " kovistella" neuvolassa ja jos tosiaan tämä perunaton ruokavalio auttaa ihottumaan niin sitten ainakin tinkaan Lassille ajan allergiatesteihin.
Hiivattilainen ku menin uskomaan sitä lääkäriä ku sanoi että ihottumaa vaan, ehkä atooppista, mutta ei näytä allergiselta... Neuvolan täti taas sanoi että mun pitäis kokeilla olla ilman maitoa ja maitotuotteita, mutta siihen en kyllä suostunu ku eihän tuota ihottumaa ollu nimeksikään ennen ku alotettiin soseet.
No mutta, kiitokset linkeistä! Nyt olen paljon viisaampi =)
Pimmi taas
Huh!
Vieläkö ehdin tälle päivää..?
Meillä on päivät sellaista hulinaa, ettei mitään määrää!
Tuntuu etti aika millään riitä kirjoittamiseen.. luen pikaluvulla joka päivä kyllä teidän muiden kuulumiset, aina vaan en oikein pysy kärryillä.. mun pikaluku kun on sellaista joka-kolmas-rivi-luetaan-muut-silmäilään -tyyliä.
[color=red] PERUNA-ALLERGIASTA [/color] sen verran pitää sanoa, että olen ymmärtänyt, että nykyisin osataan jo uskoa että perunallekin voi olla allerginen. Suomalaisillehan peruna on oikein " pyhä" ruoka-aine, uskotaan että se on se ainoa ja oikea, niin tärkeä, jota ilman ei voi pärjätä. Nyt vasta pikkuhiljaa alkaa yleistyä tieto perunan allergisoivasta mahdollisuudesta
(voi hitsi mä ooooonn väsynyt.. toivottavasti joku edes saa selvää mitä tarkoitan)
Ilman perunaakin pärjää hyvin =) Tämän on todistanut 3 vuotias kummipoikani, joka on hyvinkin allerginen perunalle, ja monelle muulle ruoka-aineelle.
Meillä on ollut tänään taas aika hurja päivä.. 1v ja 3v lapsoset ovat tapelleet koko päivän! Tämä 1v (kohta 2) on oppinut puremisen jalon taidon ja nyt on 3v isosisko täynnä puremajälkiä. Illalla meni tältä kolmevuotiaalta totaalisesti hermot ja hän keksi " kivan" keinon kostaa: Käski 1v:n olohuoneen pöydälle, yllytti hyppimään ja kun pikkuveikka innoissaan hyppii pöydällä, tuuppaa tämä 3v. pikkuveljen pöydältä alas! No nenilleenhän tämä velipoika sinne lattialle lensi.. ja hampaat lähes läpi alahuulesta. (tämän selostuksen antoi esikoinen, jo koululainen. itse en ollut tapahtumaa näkemässä, ripustin pyykkiä..)
Kun tivasin kolmivuotiaalta tyttöseltä, että miksi hän noin pikkuveikalle teki, ei saa yllyttää hyppimään, ei varsinkaan PÖYDILLÄ, niin tämä kolmevuotias tuumaa vaan, että " olisen veikan aika maistaa omaa lääkettään, ja nyt sekin huomaa että sen hampaat sattuu" (meni siis ne hampaat alahuulesta lähes läpi).
...nii-in. Itkeäkö vai nauraa..? Siinäpä pulma.
Ainiin! Niin kauan kuin muistan, niin minulle voi lähettää [color=blue] KUVIA TAPAAMISISTA [/color] osoitteeseen m-m_pikkupoju@hotmail.com
Loin uuden anonyymin osoitteenkin tätä varten =)
Minäkin voin sitten lähettää kuvan itsestäni ja PikkuPojusta jonka saa laittaa " jakoon" muille Jouluntähtösille.
Ja olisi kiva muutenkin jos laittaisitte kuvia itsestänne ja vauvoistanne =) Pitäisikö sanoa vanhaan tyyliin: kuva kuvasta ;)
Näin nimimerkit saisivat kasvot.
TAPAAMISISTA:
Olen alustavasti ilmoittautunut Helsingin tapaamiseen. En täysin varmasti pysty sanomaan, pääsemmekö paikalle. Kaikki riippuu miehen työvuoroista.
En voi kuitenkaan lähteä, jos mies on juuri silloin töissä, parin tunnin matkat yhteensuuntaan neljän lapsen kanssa yksin junassa... ei houkuta ei.
LEMPINIMISTÄ oli myös puhetta..
Meillä PikkuPoju on Kultsipumpsikka, Nöpönenu, Rääpäle, Suloinen, (Äidin)Ihanuus, Haisuli, Vauva ja tietysti: PikkuPoju
Nyt nukkumaan.. Oon niin väsynyt että voisin painaa pääni tähän näppikselle..
-mm- ja PikkuPoju
Nyt on kolmena päivänä peräkkäin nukuttu vähintään 10 tunnin yöunia. Tyttö nukahti eilen klo 23 ja nukkuu edelleen, ihan ihmeellistä! Tämä tuntuu ihan luksukselta, kun aiemmin yöunet olivat paljon lyhyempiä, ja itsellä tuntui unet jäävät aina liian lyhyiksi. Tämä tuntuu senkin takia mukavalta, että on edes hetkinen omaa aikaa sen jälkeen, kun tyttö nukahtaa ja ennen kuin hän aamulla herää.
Eilen tyttö huiteli pitkien yöunien jälkeen vielä yhteensä 4-5 tuntia päiväuniakin. No, hänellä on taas kokeilu meneillään: tiettyä rytmiä kokeillaan korkeintaan reilu viikko ja sitten pistetään pakka sekaisin.
:-)
Meillä on tytölle puhjennut nyt vajaan viikon sisällä [b]kolme hammasta![/b] Tasan 4-kuukautisena viime viikolla puhkesi ylhäälle vasemmalle hammas. Eilen löysin alhaalta keskeltä hampaan alun ja mies valisti, että onhan sinne ylös oikeallekin puhjennut hammas. Ei ihme, että tyttö on karjunut leijonan tavoin. Yöunet ovat kyllä olleet aivan loistavia viime aikoina. Voisi kuvitella, että hampaiden tulo vaikuttaisi niihin. No, kohta tulee tietenkin takapakkia, kun näin hehkutan.
Yöunista tulee taas aasinsilta [b]Pimmiin.[/b] Tuntuu kurjalta lukea teidän surkeista öistänne ja Lassin mahdollisesta allergiasta. Toivon kovasti, että saatte lähetteen testeihin ja ihottuman syy selkiää! *halaus*
[b]Sopeutuminen arkeen[/b] kahden viikon loman jälkeen on sujunut ihan hyvin. Olen kyllä järjestänyt itselleni kavereista ja tutuista seuraa. Meillä kun ihan kaikki sukulaiset asuvat toisella puolen Suomea. Kaipaan kyllä heitä kovasti. En muista, kuka kertoi siitä, että kaikki läheiset asuvat lähiseudulla. Täytyy sanoa, että kyllä iski kateuden pisto. *huokaus* Onneksi veljeni muuttaa perheineen takaisin ulkomailta tänne pk-seudulle tänä vuonna. Heitä onkin odotettu jo kovasti takaisin. Esikoinen tuskin malttaa odottaa, että pääsee leikkimään serkkujen kanssa.
Huomenna pääsen teettämään saliohjelman. Mummolamatkalla paino pääsi nousemaan enkä käsitä, miksi se tekee edelleen samaa! Tosin vähän ovat sormet turvoksissa, joten pistetään osa nesteen piikkiin, hah.
Oikein mukavaa keskiviikkopäivää!
Niin, kirjoitin, että tyttö nukkuu pitkiä yöunia. Ajattelin vain vielä selventää, että hän tietenkin vielä söi öisin, yleensä 1-2 kertaa.
Tsemppiä vielä Mutter-mommylle! On teillä kyllä paljon hulinaa noiden kolmen pienen ja yhden ison kanssa, huh huh.
..muutaman lauseen ettei Iitulin tarvihe yksin pitää pinoa pystyssä :))
HuomentaPäivää vaan kaikille. Yö taas valvottiin - huoh - Tsemppiä vaan valvojille :)) Ikävää lukea allergioista pienellä :( *lähettää pipipuhalluksen ihottumaan*
Mulla on taas tylsistyspäivä. Ei huvita tehä mitään. Ulkonakin sataa vettä ja kämppä kaipaisi siivousta... eli normaalia.
Viritettiin eilen Akselille hyppykiikku ja sai siinä muutaman minuutin ollakin :) kyllä oli pojalla riemua :)) ja vauhtia!
En taida jaksaa nyt pahemmin raapustella tännekään. Taidanpa mennä sateeseen kävelylle niin luulisin piristyväni tai no ainakin herääväni :))
Parempaa päivää odotellessa RauPotar ja möhköfantti
kirjoitan aamulla piiitkän viestin ja kone sammui taas enenkun sain sen lähetettyä.
Toivottavasti nähdään lauantaina mahdollisimamn monen kanssa!
äitikuu ja pikkupojat kohta 5kk ja 2,7v
tässä osa aamulla kirjoittamastani, oli wordissä vielä tallessa, osa meni taivaan tuuliin.....
pitkästä aikaa kuulumisia lyhyesti. Meillä kone vieläkin tökki näiden vauvasivujen kanssa joten en nykyään juurikaan edes lue pinoja, kone sammuu kun avaan sivut¿:( Välillä koitan päivittää itseäni teidän juttuihin mutta sitten tulee taas joku keskeytys ja kirjoittaminen jää.
tre- treffeille koitetaan tulla, näillä näkymin päästäänkin tulemaan! Odotan innolla teidän tapaamistanne!
Pikku natiaiselle kuuluu paljon uutta. Pikkuinen ei pysy enää hetkeäkään selällään, vaan kääntyy välittömästi mahalleen. Siinä sitten viihtyy vaihtelevasti, sekunnista muutamaan minuuttiin¿ sitten alkaa kamala huuto että äitiiiiii tuu kääntään mut takas. Ja sama juttu heti uudelleen.
Kaikki, siis kaikki menee suuhun. Tutti on siellä suurimman osa ajasta, mutta purulelut, ja helistimetkin maistuvat pikkuisesta hyvälle. Ja äidin olkapää/ranne/ sormet ellei parempaa ole saatavilla¿. ;)
Kiinteiden maistelut aloitettiin pari viikkoa sitten kun pienellä oli nälkä koko ajan 2h välein. Ensin ajattelin että joku tiheän imun kausi, mutta viikon heräilyäni koko ajan päätettiin aloittaa pepo-sose ja pian pepovelli. Hyvin menee, nyt menee jo ½ purkkia helposti ja illalla velliä 100ml. Lisänä ollaan kokeiltu maissia, mikä ei kuulunut pikkuherran herkkuruokiin, sekä luumua ja päärynää, mikä oli taas tosi herkkua. Seuraavaksi otetaan perunaparsa.
äk taas
Meillä ei taas nukuttu ;( Venla vissiin unohti jo sen sopimuksen minkä teki neuvolantädin kans... Heräili tunnin välein koko yön, ei suostunu nukkumaan minuuttiakaan omassa sängyssä, eikä suostunu nukahtamaan ilman tissiä. Lisäks mulla särki päätä koko yön. Argh. Kyllä tässä kohta alkaa tarvita vähän pidempää unipätkää kun 1h!!! :) Jatkuvasta heräilystä se päänsärkykin kai johtu..
Nyt on aivot ihan jökissä. Venla nukahti kun käytiin ekaa kertaa pihalla kantoliinan kans, nukku vielä kun tultiin kotiin joten vein suoraan parvekkeelle jatkamaan uniaan. Toivottavasti nukkuis nyt kunnon pätkän niin saisin vähän itekin levättyä.
[b]Rusinalle[/b] ja [b]Kirsikalle[/b] paranemisia!!! Ja [b]Tinurille[/b] vielä että täälläkin odotellaan Alpin tapaamista kovasti, kun on tosiaan ihan sama synttäripäivä Venlan kans :))
Mutta nyt tarvii mennä pötköttään sohvalle...
-nesselia & Venla-yökukkuja 4kk+
Tääl on yks erittäin kiukkunen mamma! Meillä piti olla tänään esikoisen hammasl. vaati kovasti järjestelyjä anopin piti siirtää omaa lääk. soittoa, lasten tarha reissu metsään jäi nyt väliin yms. sit kaikki tämä turhaan. Istuttiin jo ooteltiin ja ooteltiin.. eikä kutsua tule, sit käväsin kysymässä niin olivat kuulemma jo kutsuneet eikä meitä näkynyt! Pah.. pikana käytiin vessassa ja sekin tehtiin ennen kuin ko. aika oli. olis sit pitänyt jäädä sinne ootteleen et saavat paikkauksen tehtyä. Eihän me sielä voitu koko päivää istua ja pakko oli kotiin lähteä(oli jo kulunut tunti). nyt sit ootellaa et jos joskus ilmeistyis peruutus aika.
Itselle iski viel flunssa eilen ja olo on kuin ankalla.. se omaa valitusta.
tampereen pino. jos sellasen tahtoo joku, voi sen tehdä. mielestäni olen yrittänyt päivitellä joka pinoon muutokset yms. joten ne pitäis löytyä helposti. pian tua päivä sit koittaa :)
MM idea kuvista on hyvä, mukavaa kun mimim. saa kasvot.
Pimmille voimia, kyl tua minustakin allergialta kuulostaa.
Rusina sinäkin kipeä, toivotaan et ollaan kunnossa viikonl. mennessä. Ollaan muuten varmaan saman kylän tyttöjä... kävin kurkaamassa sun synnytys sairaalan.
Nyt taas tapellaan...
nefili ja Adam
Kävin aamupäivällä raapustamassa piiiitkän viestin, kun neiti otti ekat päikkärit, mutta se teksti hävis taivaan tuuliin. =( Jos nyt yrittäisin uudestaan muistaa mitä kaikkea asiaa oli.
Meillä meni viime yö aika kivasti. Tai ainakin mulla istellä on ihan kohtalainen olo flunssasta huolimatta. Mentiin molemmat neidin kanssa nukkumaan klo 21 ja ekan kerran hän heräs 01 aikoihin. Tutti suuhun ja uudestaan unten maille. Pari kertaa siinä on laitettu tutti suuhun ennen kuin syötin hänet klo 03. Sit taas nukuttiin seiskaan asti, syöttö ja lisää unta. Neiti on sit kyllä heränny isin kanssa joskus 7.30-8 aikoihin ja mä nousin vasta klo 8.30. Flunssakaan ei tunnu enää niin pahalta. Toivottavasti menee äkkiä ohi. Mies vaan valitteli kurkkukipua aamulla ja neiti on vaarallisesti aivastellut tänään. Toivottavasti hän pysyis terveenä!!
Tänään neiti söi itsetehtyä peruna-kukkakaali-äidinmaito sekoitusta ja hyvää oli! Oikein sano " hmmm" syödessä ja suu aukes kuin pienellä linnunpoikasella. =) Tuttipullosta meni eilen 10ml ja samaten edellispäivänä. Tänään kokeillaan taas, jos hän rupeis syömään pullosta. Helpottais niin paljon omaa elämää. Jos nyt joka päivä menee edes toi 10ml, niin ehkä joku kaunis päivä menis pikkasen enemmän. =) Harjoitellaan!
[color=blue] Pimmi [/color] Kuulostaa kyllä munki mielestä allergiselta ihottumalta. Voi poika ressua, toivottavasti saatte pian siihen jotain apua! Mun ystävän pojalla (6kk) on myös ihottumaa, se muistuttaa enemmän psoriasista eikä se kutise, mutta hänellekin sanottiin vaan neuvolasta, että seurailla. Mitä ihmettä neuvoloita vaivaa tänä päivänä?! Hän sno sit viimeksi kun kävi neuvolassa, että menevät yksityiselle lääkärille, ellei saa pian apua, niin johan alko neuvolassa tapahtua. Nyt he odottavat aikaa lääkärille. Yritäppä sanoa hiukan " kovistellen" neuvolatädille, että haluatte tutkimuksiin. Sen tietää ite kuinka ärsyttävää on jos esim hyttysenpistos kutittaa ja sitä saa raapia koko ajan. Kuinka kauheeta se sit on tollaselle pienelle jos koko keho kutisee. Ressukkaa! *paranemishali*
[color=blue] M-M [/color] Aikas hurjat leikit teidän pienokaisilla. Kuitenkin mun mielestä aika fiksusti sanottu 3vuotiaalta, että saa maistaa omaa lääkettä. =) Mutta tosiaan itkiskö vai nauraisko?! Toivottavasti pureminen loppu siihen.
[color=blue] Kuvien [/color] laittaminen kirtoon kuulostaa hyvältä idealta! Itse ajattelin ehdottaa samaa, että laitan oman kuvan teille jos en pääse tampereelle. Ainakin vielä ollaan tulossa, riippuu niin tosta neidistä. Käsiä olen kovasti yrittänyt pestä aina ennen kuin touhaan hänen kanssaan jos se pitäis pikkasen pöpöjä loitommalla. Toivotaan parasta!
[color=blue] Iitulilta [/color] mun piti kysyä jos nukutte 10h putkeen syömättä, mutta vastasitkin siihen heti perään. =) Te jos joku ootte kyllä ansainneet hyvät yöunet nyt jos miettii millaista teillä oli aluksi! Toivottavasti tämä jatkuu teillä. Kateellisena luen että käyt salilla, jos mäkin pääsen sit kunhan tästä nuhanenästä pääsee. =)
[color=blue] Nefili [/color] Ihan synnärin kylästä ei olla, jonkiverran ulkopuolelta, mutta jos meillä ei kovin pitkä välimatka ole niin voitais tosiaan sopia treffit tännekinpäin. Ajattele jos ollaankin ennestään tuttuja?! Ei kai.. Synnärillä ei ainakaan oltu samaan aikaan. =) Hmm, toivottavasti tavataan tampereella! Mielenkiinnolla odotan tapaamistamme! =)
Jaahas, taas pitää siistiä asuntoa!! Imuroida, köökin ikkuna pitäis pestä, pyykkikone laittaa päälle, että on puhtaat vaatteet tampereelle... =)
See you later!!
rusina & M 4½kk
Pimmi, kuulostaa todellakin allergialta ja hienoa, että olet pystynyt jäljittämään allergisoivan perunan. Meillä ei 3 vuotta sitten käyny mikään sose ja sain kyllä todellakin taistella neuvolassa, että ymmärsivät mistä on kyse. Poika oli vielä 8kk iässä pelkällä maidolla ja sai vain pieniä makuannoksia esim. päärynää ja riisiä. Jos satuin antamaan vaikkapa 1/2 purkkia hedelmäsosetta, meillä herättiin 7min välein koko yö, poika itki ja ripuloi. Mutta näitä asioita oli vaikea näyttää neuvolassa toteen, kun iho oli siisti. Onneksi meillä oli vakuutus ja aivan ihana lääkäri!! Niin, peruna-allergia ei ole kovin harvinainen, se hyvähän näissä allergioissa on, että ne paranee usein jo 3v. ikään mennessä. Tsemppiä siis sinulle, Pimmi!
Meilläkin on nyt sitten viikon verran käännytty mahalleen. Kun taito oli uusi, oli sitä pakko harjoitella yölläkin. Innostus on nyt laantunut ja aina vaan harvemmin kääntyilee mahalleen. Tuo mahallaan olo ei ole paras asento meidän refluksivauvalle, kun siinä ruokaportti on kaiken aikaa auki ja happamat maut nousee suuhun, mutta ihan kiitettävästi Mikki jo viihtyy veikkansa kanssa mahallaan. Onhan siinä paljon kivempi touhuta. Niin, ja kova tahto on mennä eteenpäin, mutta senttiäkään ei poika liiku;-)
Nyt ollaan päästy yösyötöistä! Ja unta vedellään klo 20.00-06.00 niin, että noin 2 kertaa tarvii laittaa tuttia suuhun. Todella hyvin siis! Ja päikkyjä 2-3, noin 5h yhteensä.
Mutta nyt lihakeittoa tekemään...
t. päivikki
Huoh, mikä olo!! Eilen iski flunssa, kiva kiva, olen valvonu klo 3.30 asti, kiva kiva ja nyt on päivä täynnä ohjelmaa, etten pääse edes päikkäreille, kiva kiva! Neiti söi yöllä 3.30 aikoihin, hän kyllä nukahti, mutta mä en flunssan takia. Sit neiti heräs klo 06, syötin mutta ei hän nukahtanutkaan, eli en minäkään nukkunut. Ollu hereillä sit 7.30 asti jolloin mies nousi hänen kanssaan, mutta en vaan saanu nukuttua. Joskus näin! =/
Kateellisena luen, että Mirpa on käyny juoksulenkillä. Itse ajattelin kans kokeilla jos olis palautunu sen verran, että paikat kestää, mutta flunssan takia taitaa siirtyä parilla viikolla. =(
Tinuriko se oli joka ajattelin laittaa oman pinon tamperetapaamista varten. Mun puolesta sopii kyllä! Toivottavasti neiti vaan ei sairastu, silloin luulen, ettei lähdetä tampereelle. Eli pitäkää peukkuja että hän pysyy terveenä! Sairaan lapsen kanssa ei ole kiva matkustaa! Perjantaina sen näkee mikä olo meillä on.
Tänään neiti söi koko purkillisen kasvissosetta, sitä kaupasta ostettua. Tais olla hyvää! =) Parsakaali-peruna ei maistunut eilen läheskään noin hyvin. Sen porkkanan kans on vaan kurja sotkea. Mutta neidille tarjotaan sitä mistä hän tykkää.
Tänään käytiin aamulla valitsemassa keittiö uuteen kotiin! On se vaan niin tosi vaikeeta valita niin runsaasta valikoimasta. Toivottavasti saa olla tyytyväinen kun näkee valmiin keittiön. Siihen nyt menee vielä kauan. Nyt vasta tehdään piirrustukset, sit vielä mahdolliset muutokset ja neljän viikon toimitusaika. Kunpa päästäis jo aloittaan edes ne purkutyöt.
Ei, nyt pitää kiiruhtaa asioille. Pankkiin, apteekkiin jne.
rusina & M