***JOULUtähtösten alkuviikko 17***
Huomenta, kello on jo kymmenen eikä vieläkään pinoa!? Pääsinpäs aloittamaan :)
Tinuri
Kommentit (46)
Huomenta kaikki. Ylös, ulos ja lenkille....
Kertaus on opintojen äiti... Eli tampereen tapaaminen viel kerran.
Paikalle ilmestyvät:
päivikki,kirsikka,tinuri,nesselia,rusina,raupotar,äitikuu ja minä
ilmeisesti pimmi ja katriina eivät pääse? Muita?
Paikka:
Wayne" s coffee kauppakeskus Siperia. itäinenkatu 7
Muistakaahan se joulukoriste vaunuihin :) ja tapaamme kaffilan edessä.
Sit muihin juttuihin.
Ne menkat.. ei ole tääläkään alkaneet. kumma kyllä, ykkösen ja kakkosen aikana ne alkoi het jälkitarkastuksen aikoihin... en tosin valita, on tää sen verran kiva olla ilman.
Miilukka toivottavasti nyt on jo parempi, jännä kuinka sitä jotenkin ehtii ajatukseen tottua ja sit tulee kumma pettymys.
Rusina tampereella nähdään.. ja tosiaan jos vaan ehditään niin siel vois miettiä sitä kokoontumista näillä nurkilla. Tuolta pohjoisesta ei olis pitkä tänne.. vinkki sinne suuntaan :)
Kaunis nimi oli Tinurin tytölle annettu :) piti siitä jo aikaisemmin sanoa, vaan on niin lahopää.
Adam kutsuu..
nefili ja A viikoa vaille 4kk
Täällä on todella pirteä akka :) Sain nukkua viikonloppuna molempina aamuina ihan puoleen päivään asti :)) yleensähän sunnuntaiaamut on pyhitetty miehen nukkumiselle, mutta nyt tuo ehdotti itse jotta nousee pojan kanssa myös sunnuntaina :) Ai että teki hyvää saada univelat kuitattua :))
Viikonloppu meni nopeasti ja mukavasti. Lauantaina saatiin olla ihan vaan nelistään (kaksi vanhempaa lasta pois kotoa) ja kyllä oli hiljasta :o Sunnuntaina kävi miehen sukulaisia kylässä joille sitten ruoan tein ja kahveet keitin, pullat toivat tullessaan :))
Akseli päätti perjantaiyöstä lähtien taas palautua meidän normaaliksi pojaksi: nukkui koko yön ja päivät on pelkkää aurinkoa :) Broileria ja kalaa on nyt lisätty ruokavalioon ja hyvältä maistuu :)) Tänään poika nukkui aamu-unia ulkona puol tuntia kun normaalisti menee 2-3 tuntia... no, ei väliä kun yö meni hyvin :))
Poika kärryilee tuon kävelytuolinsa kanssa ja koira seuraa perässä uskollisesti. Kumpikohan tuolta pitäis mennä pelastamaan kun Akseli tutkii koiran päätä ja toinen autuaana kun saa nuolla sormia :)) No, tutustukoot rauhassa kunnes jompi kumpi hermostuu... (veikkaan koiraa että poistuu paikalta).
Meillä kävi taas astianpesukoneenkorjaaja. Nyt lupasi että kunnossa on... saas nähä. Mieheni kyllä tykkää kun tiskaan käsin ;) istuu aina keittiön pöydän ääressä katsomassa " parempaa" puoltani ;) no, se siitä.
Tampereen tapaamisesta: valitettavasti perun osanottomme :( ukon vanhempien mökille tulee vierasmökin hirret ja mennään talkoisiin. Jos vaikka kesällä jo siellä saataisiin koisia :))
Nyt vaatii Akseli maitoa. Palaillaan..
RauPotar ja Akseli joka viikkoa vaille 5kk
En muuten kyselisi ja kalastelisi kohteliaisuuksia, mutta kun tiedän, että Tinurin tyttö on jo kohta 4-vuotias, kun taas meidän tyttömme sai vasta nimen. :-D
Niin, ja kiitos nefili ja rusina toivotuksista palata takaisin ruotuun.
Tinuri, olipa kiva kuulla, että Alpi herätti tänä aamuna vähän normaalia myöhemmin.
Meillä nukahdettiin klo 0.30 ja herättiin tunti sitten eli 9.30. Tyttö söi vain kerran (!) ja ähisi pari kertaa. Hänelle tuntuu muuten maistuvan uni paremmin masullaan. Nukumme vierekkäin, ja olen ajatellut, että antaapa nukkua sitten noin.
Meillä muuten siirryttiin Jekovit-vitamiineihin. Alkuajan masuvaivoissa annoin Deetippoja, mutta niitä täytyy antaa niin onnettoman paljon.
Sain käytyä eilen salilla, jee! Olin tosin ihan hoomoilasena siellä. Tällä viikolla täytyy teettää ohjelma. En uskaltanut mennä edes jalkakyykkyä tekemään Smithillä, kun en muistanut, miten päin siinä ollaan. Täytyy toivoa, että eilisestä syttyi kunnon kipinä kulkea salilla. Nyt tuntuu mukavaa kolotusta lihaksissa.
Sara on muuten oppinut uuden äänen: oikean leijonan karjunnan. Eilen ihan säikähdin, kun hän käytti uutta luontoääntään.
Meillä arki alkoi sitten kahden viikon loman jälkeen toden teolla tänään. Mies lähti töihin ja olen kolmisin lasten kanssa. On tässä pohjoisen loman supersosiaalisuuden jälkeen hankala oppia taas kotikissaksi. Onneksi tulee kesä, toivottavasti paljon vieraita ennen miehen kesälomaa ja sitten se miehen loma. Aion itse käydä töissä miehen isäkuukauden aikana joskus syys-lokakuussa. En kyllä tiedä, mitä teen imetyksen kanssa, mutta onhan sinne vielä 5 kk.
Jep, olipa taas varsinaista tajunnanvirtaa.
Oikein mukavaa viikkoa!
RauPotar : mitä mitä...? Joko voi näin pientä pitää kävelytuolissa? Meilläkin on kävelytuoli odottamassa (saunassa kun muualla ei ole tilaa) ja tekisi mieli koittaa miten poju lähtee rullaamaan sillä :) Joelilla tulee tällä viikolla 5 kk mittariin, neuvola on ensi viikolla ja ajattelin silloin kysäistä asiaa mutta jos teidänkin vaavi jo on niin..... :)
Maanantai on aina jotenkin niin vetämätön päivä... minulla olisi ukon autokin käytössä koko päivän mutta kun ei oikein huvita edes lähteä minnekään. Omakin auto kyllä on mutta kun tuo ukon auto on työsuhdeauto jolla ajaminen siis " ei tavallaan maksa mitään" , näillä bensan hinnoilla olen harrastanut enempi hyötyliikuntaa ja kävellyt 2 kilometrin päähän kauppaan. Toisaalta minulla olisi odottelemassa tilkkutäkki-tarvikkeet mutta ei oikein nyt ole inspiraatiota. Ajattelin ommella anopille lahjaksi tilkkutäkin koska tekisi mieli kokeilla eri tekniikoita ja en oikeastaan itse ole semmoinen " tilkkutäkki-ihminen" - peite sopisi oivallisesti anopin kesämökille. Tässä vain siis odottelen jonkinlaista innostusta... Toisaalta peitteen tekemistä helpottaisi huomattavasti jos olisi oikeat välineet (leikkuulauta ja leikkauspyörä) ja ne taas saisin hankittua kaupungin kangaskaupasta nyt kun siis olisi tuo auto käytössä mutta..... Istuskelen siis vielä jonkun aikaa ja odottelen jonkunlaista innostusta tulevaksi.... nähtäväksi jää kuinka kauan siinä sitten menee.
IMETYS : kuinka moni täysimettää vielä? Meillä on mennyt tissin syöminen semmoiseksi kärsimysnäytelmäksi että tekisi mieli jo jättää koko homma. Poika vääntyilee ja kääntyilee koko ajan ja vääntää itseään kaarelle. Välillä syödään ja sitten venytetään rintaa suussa ja taas väännellään, kitistään ja taotaan nyrkillä. Pullosta menee kitinöittä ja ilman mitään ylimääräisiä akrobaattisia suorituksia.
Kuukautisia odotellaan täälläkin, eilen näytti jo että alkaisi mutta siihen sitten jäikin. Ehkäisystä ei ole juurikaan huolehdittu joten pikkuinen jännitys on ilmassa..... Olisi kyllä ihanaa elää kesä " normaalia elämää" , naapurin emännän kanssa olisi tarkoitus lähteä " paikallis-baarikierrokselle" heinäkuun loppuun mennessä ja savusaunan päälle kuuluu ilmanmuuta muutama huurteinen ja ruuan kanssa pari lasia viiniä - nam :)
Jaaha - pikkuherra heräsi ulkoa....
MrsCruiser
Siis aivan liian väsynyt olen ja nimet meni jälleen sekaisin.. Pahoitteluni.
Harmi ettei raupotarkaan pääse nyt sit tulemaan... pian istun yksin sielä... N jälleen ja poistuu nolona taustalle
Imetyksestä, et täällä mennään täysimetyksellä ja kovasti on helppoo, vaikka venkuilua välistä on. Syyhyttäis kyllä kovasti kokeilla jo pottua, mut oon aikonu kattoo 5kk neuvolan mitat ja alotella sit sen jälkeen hitaasti.
Menkat: poissa on pysyneet ja saavat pysyäkin, ei oo yhtään ikävä. Täysimetys ja minipillerit pitää ne poissa vielä toivottavasti, pysysivät poissa vaikka seuraavan puol vuotta minun puolesta!!
Ihana päivä ja tänään ei ole menoja (joita on viime aikoina ollu vähän joka suuntaan), niin päästään tytön kanssa oikein kunnolla vaunuttelemaan!
Eipä muuta, hauskaa päivän jatkoa!
Leenu ja Lumi
Onpa kurja ilma, on satanut aamusta alkaen ja muutenkin on synkkää ja kylmää. Huoh, muutenkin väsyttää ja masentaa.
Meillä viime yö ja tämä päivä on menny aikas risaisten unien merkeissä ja sehän tietää jatkuvaa kitinää. Lisäksi meillä on myös tämä vaihe joka monella on ollut eli mahalleen on PAKKO kääntyä koko ajan, mutta ei jaksa kauaa siinä asennossa olla eikä osaa mennä takaisin selälleen itse eikä eteenpäinkään pääse vielä senttiäkään vaikka kuinka vetää peppua ylös! Argh!
Nyt juon kahvit ja sitten pitääkin lähteä hakemaan esikoista leikkimästä.
Onneksi on illalla esikoisen jumppa johon menen mukaan, niin on syy lähteä pois kotoa ilman Sallaa. (ikävä äiti) Mutta tää on näitä päiviä... you know!
Milläs tahdilla näitä kiinteitä saikaan lisätä? Eli milloin esim.2 ateriaa päivässä? Edellisestä vauva-ajasta on vasta 4 vuotta mutta en muista yhtään! Eikä neuvolassa puhuttu mitään.
No, jatkan taas kun on parempi päivä.
Katju + kitinäpussi 4kk
Lukekaa ihmeessä Anne Wahlgrenin : LAPSIKIRJAA, minulla on omana ko. kirja ja unohduin lukemaan kirjaa koko aamupäiväksi. Siitä löytyy ratkaisu joka ongelmaan, kirjoittajalla on 7 omaa lasta ja vankka kokemus lastenhoidosta :) Tietenkin kirjaa tulee lukea " maalaisjärjellä" mutta siitä kyllä saa monta hyvää vinkkiä, varsinkin jos on ensimmäinen lapsi kyseessä - SUOSITTELEN ;)
No niin... Tohtorilla käyty ja poskiontelot ja keuhkoputki tulehtuneet. Eli lääkekuurin sain. Pitäisi olla sellaista, ettei pikkuisen vatsa menisi sekaisin. Olo on kuin jyrän alle jäänyt, mutta ehkä tämä tästä. Akseli ei äidille sairaslomaa myöntänyt...? Kaaos kotona on melkoinen, mies oli töissä viikonlopun ja minä en jaksanut oikein mitään tehdä. Mutta onneksi sotkut pysyvät, eivätkä karkaa mihinkään.
Täällä vielä täysimetetään, tosin poika ei ole vielä edes 4kk täyttänyt, joten ei ole kiirettäkään. Tissillä " taiteilu" sen sijaan on tuttua, naureskellaan ja pärisytetään tissiä, nipistellään ja vedetään kädellä tissiä ym. mukavaa.
Kuukautisista: Alkoivat heti kun otin ensimmäiset minipillerit, luulen että johtui juuri niistä. Olinpa tyhmä ja en laittanut vuotoa ylös, nyt aloin miettimään, että koskas ne olivat viimeksì??? No ei niin aktiivista makuukammarissa ole, että olisipa aika yllätys, jos olisin raskaana. Käytännössä mahdotonta. Mutta tulihan tuo esikoinenkin kondomista ja katumuspillereistä huolimatta, joten meillä ei oikein luoteta edes hormonaaliseen ehkäisyyn. :)
Nefili: Me ollaan ainakin tulossa Tampereelle. Ainahan nyt ei voi vannoa, mutta kovasti olen lauantaina sinne tulollaan. Jos en joulukoristeita varastosta löydä, niin laulan vaikka kovaa joulupuu on rakennettu, niin te ainakin tunnistatte minut. Hih.
Mulla on kova tuska päästä kirpputorille ostamaan pojalle vaatteita. 62cm on pieniä, joten seuraavaa kokoa pitäisi jotain saada. Toisaalta voisin Tampereella jotain shopata. Mä en vaan suostu maksamaan lastenvaatteista hurjia summia, merkkituotteet on ihania, varsinkin puolella hintaa....
Nyt kuuluu vaunuista pyää, meikäläisen lepohetki siis loppui.
Kökkeröisen olon omaava Kirsikka ja Akseli
Viime yö meni paremmin,Johanna söi kaksi kertaa yöllä ja sitten heräs hiukka ennen puoliseitsemää ja oli heti nälkäinen:) Tänään Johanna on nukkunu kahdet päikkärit ulkona,aamupäivällä 3tuntia ja iltapäivällä 2h. saas nähdä miten jaksaa tuonne puolikahdeksaan asti,kun taitaa olla niin ettei enää nuku pikku-unia tässä alkuillasta,mutta nähtäväks se jää.
Imetyksestä: Meillä kanssa Johanna on alkanu itseään vetämään kaarelle,hymyilemään,imasee tissistä muutaman kerran ja päästää irti..jne. sellaista taistelua on tuo imetys nykyään ja varsinkin päivisin,ei millään malttas rauhottua vaikka selvästi on nälkäinen. Vielä viime viikolla jos imetys ei onnistunut olohuoneessa sohvalla istualteen,se onnistui sängyllä maaten,muttei sekään enää onnistu.Johanna koittaa vaan kääyntyä mahalleen.. :(
tintti ja Johanna 3kk3vk
Hohhoh, nyt on taas viikon ostokset tehty. On tuo kaupassakäynti kyllä väsyttävää puuhaa.
Täällä on tänään satanut koko päivän, ei olla Nemon kanssa päästy kertaakaan kävelylle ja sen kyllä huomaa, ei niinkään Nemossa mutta omassa olossa kyllä. Huomenna pitäis onneksi tulla parempi ilma.
Imetyksestä... Nemo syö rintaa kyllä hyvin rimpuilematta mutta sitten kun maitoa ei enää tuu niin helposti niin päästää vaan irti eikä enää ota takas. Sitten pitää pullosta antaa loput. Yleensä jos on vieraita tai muuten kova hyörinä ympärilla niin annan ihan suosiolla maidon suoraan pullosta, silloin Nemo ei jaksa keskittyä syömiseen rinnasta kun ei näe mitä ympärillä tapahtuu.
Tuosta tissillä rimpuilemisesta sen verran että neuvolassa meille suositeltiin ilmavaivoihin vauvan imettämistä mahallaan, eli minä selälläni ja poika siinä rinnan ja vatsan päällä mahallaan. Oon huomannut että silloin myös keskittyy paremmin syömiseen, asento on ehkä parempi. Voisi ehkä auttaa tuohon Tintin mainitsemaan mahalleen kääntymiseen...?
Ostin kaupasta nyt vauvan kaurahiutaleita, ajattelin ensin testata puuroa niillä ja sitten siirtyä tavallisiin. Yritin etsiä myös pottaa, jos alkais jo totuttelemaan pikkuhiljaa potalla istumiseen mutta oli niin ruman värisiä että en ostanut. Pelkkiä hailakan pastellinvärisiä, sellaisia melkein läpikuultavia mutta ei ihan. Kirkkaankeltainen sen olla pitää!
Mulla on kanssa tuo Wahlgrenin Lapsikirja ja olen tykännyt! En oo ehtinyt kylläkään lukea kuin pieniä pätkiä sieltä täältä.
Hohhoh... Jospa sitä sais vähän torkuttua kun mies on Nemon kanssa. Täytyy yrittää. Huomiseen!
Tinnis & Nemo
Huoh, tuntuu, että tännekään enää ehdi kirjoittaa, kun ei lukeakaan tunnu joutavan....
Nyt on omat synttärit viime lauantaina juhlittu, loppuviikosta sitten esikoisen :) Huomenna olen menossa hiusmalliksi, joten saa pimu taas harjoitella isin kanssa oloa. Lauantai oli illalla nukkumaan menoa lukuunottamatta sujunut hyvin. Tänään tuntui taas illalla, miun juoksulenkin ajan, olevan äippäikävä :( Toivottavasti huomenna paremmin, tosin isäntä voi tuoda pimun tissuttelemaan päikkäreiden jälkeen, ettei tarvi pulloon tyytyä ;)
Meillä kääntyillään vaihtelevasti, mut pienen houkuttimen/avun kanssa mennään kyllä helposti - taitaa olla neito mukavuudenhaluinen????!
Muutoin kyllä energiaa kulutetaan kiitettävästi - kädet ja jalat käy koko ajan, sylissä pitäisi olla aina seisaaltaan....
Nyt taitaa kyllä olla jo sen verran väsy, ettei muista mitä piti kirjoitella, mutta eiköhän tässä nyt taas paremmin ehdi koneelle... toiveajatteluako ;)
--Mirpa ja E--
Joo, esikoinen herätti minut 15yli 6 kun ei saanut sukkahousuja jalkaan... yritin kyl sanoa et vois nukkua vielä, ei kuulemma enään nukuttanut.
No, saimpa heidät ajoissa dagikseen. Pimennys verhot täytyy vissiin hommata.
Mä olen täs ajatellut Allulle perunan aloitusta, ei siksi etteikö kasvais maidollakin vaan josko tois helpotusta meidän öihin. Velli on tietysti kans harkinnassa. johan tua 4kk tulee pian täyteen.
Kirsikalle pikaista paranemista, toivottavasti lääkekuuri tepsii. Itse kuulun niihin ihmisiin jotka saa aina flunssasta poskiont.tulehduksen. Hyvä etten kahviini tukehtunut, kun uhkasit joululauluja ruveta siel tampereella hoilaan... Oot sie hassu.
Ajatukset ihan lukossa enkä muista yhtään mitä muuta piti kirjoittaa...
mukavaa päivää kaikki.
nefili ja Adam pian4kk
Yö nukuttiin ihan hyvin. Akseli herätti tuossa kuuden aikaan ja leikkiämään siitä piti alkaa. Hassuteltiin sitten petissä seiskaan asti jolloin minun pitää sitten jo isommat lapset herättää jotta kouluun ehtivät klo 8.15 mennessä.
Mirpa: voi kun tuli mukavia muistoja mieleen kun olet menossa hiusmalliksi :)) Minä tykkäsin kyllä. Minulla oli pitkät punertavat hiukset puoleen väliin selkää (tasapitkät) ja miesparturi kysyi saako tehdä mitä vaan. Annoin luvan. Ensin hän värjäsi sen pikimustaksi ja seuraavana päivänä kun oli näytös niin lavalla alkoi sitten leikkaamaan :o Näin tuloksen vasta muutaman tunnin kuluttua kun minun piti istua siellä ja ihmiset kävivät ihmettelemässä päätäni :o Minulla oli siilitukka, päälaelta korkeutta 1cm :))) Se oli ihan kiva minusta, mutta silloinen ukkoni repi pelihousunsa kun näki minut vasta illalla eräässä coctailtilaisuudessa :)) Ai että minulla oli hauskaa!!
Jaha, meillä meni näköjään rikipoksi pimeäksi :( jää aamusarja seuraamatta. Kait sitä sitten kannattaa vääntäytyä tuonne ompelukoneen ääreen sitä fiksaamaan. Tekee todella huonoa tikkiä (juuri kun menossa Akselin puvun koristetikkaus).
Täällä poika nukkui eilen iltapäiväunet klo 15.45-16.15 elikkä kokonaista puol tuntia. Jaksoi kuitenkin valvoa siihen tavalliseen nukkumaanmenoaikaan eli kasiin asti :)) Aika saavutus pieneltä mieheltä.
Mutta nyt itseä niskasta kiinni ja hiukan kotihommia sekä ompelusta :))
Palaillaan palstalle myöhemmin. RauPotar ja Akseli
Nyt meinas mulla mennä kahvit väärään kurkkuun, kun RauPotar korjaa digiboxia ompelukoneella :))) Nojuu, tiedän ettet ihan sitä tarkottanut mutta ensi lukemalla vaikutti siltä :D Oon vähän väsynyt tänään :D
Eilen oli hassu päivä, juostiin ees taas ja ympäri kokoajan. Eka oltiin kaupungilla tyttösen kanssa päivällä. Illalla lähdin sit nuoremman koiran kanssa agilityn pääsykokeisiin (tarvii karsia kun tulijoita on enemmän kun pystytään ottamaan), ja siellä meni sitten NELJÄ tuntia kun pyrkijöitä oli niin paljon. HUH. Ei kyllä noin kauaa kestänyt kun vanhemman koiran kans pari vuotta sitten oltiin :o Noh, piti sit kesken kaiken käydä kotona nopsaan syöttämässä tyttö (ei edelleenkään syö pullosta...), muuten olivat oikeen hyvin pärjänneet isin kanssa kaksin noinkin pitkän ajan. Ja tuo 4h odottaminenkin palkittiin, kun meidän hulivilihauva käyttäytyi oikein hienosti, totteli käskyjä ja pääsi karsinnoista läpi :)) Nyt meillä on sit kaksi agilitykoiraa ;)
Mun piti kauheesti kaikkea kommentoidakin. [b]Menkat[/b] ei oo vielä alkanu, ja [b]täysimetyksellä[/b] mennään. Ei neiti ees kauheesti vielä venkuroi, syö kiltisti kun tissi nenän eteen ilmaantuu :D
Jaha nyt kuulu sellanen pörinä neidin vaipasta että kakkapyllyn pesuun mars..
Lauantaita odotellessa!!! :)
-nesselia & Venla-vempula 14.12.
GRR ja ARGH ja muutama voimasana! Ei sitten lähdetty tänään perhekahvilaan kun esikoinen heittäytyi aivan mahdottomaksi. Alpi raasu ei saanut syödä tissiä rauhassa, saati nukahtaa kun tyttö " terrorisoi" :P Muutaman metelöintiin heräämisen (siis vauva heräsi heti nukahdettuaan) jälkeen ärjäisin esikoiselle kunnolla :´( Hattua nostan kaikille enemmän kuin kahden lapsen äideille, miten ihmeessä selviätte tilanteista, joissa lasten tarpeet ovat ristiriidassa? Riittämättömyyden tunne on välillä melkoinen. Ja opettelemista on siinäkin, miten käsitellä niitä [b]vihamielisiä tunteita[/b], joita esikoista kohtaan nousee. Toinenkin kun on vielä niin pieni ja tarvitseva eikä suinkaan pahuuttaan kiukkua vaan on itsekin hukassa suurine tunteineen!?! Syliä ja huomiota saa hänkin, mutta joskus tuntuu ettei oikein mikään riitä. Ja kun Alpi on niin perustyytyväinen pojanpollero, niin joskus tuntuu että hän jää ihan suuritarpeisen ja vilkkaan esikoisen varjoon :(
[b]Tampereen tapaamisesta[/b] vielä; pitäisikö tehdä oma aloitus aiheesta karttoineen jne ettei tarvitse aina kaivella vanhoja pinoja? Jos tulee kannatusta niin rustaan sellaisen :)
Se Wayne' s on muuten ihan keskellä Siperian " keskustaa" ja avoin tila eikä mikään erillinen, seinällinen kahvila joten sen ulkopuolelle ei tavallaan voi kokoontua :) Mutta uskonpa, että tunnistamme toisemme niistä joulukoristeista tai joululauluista :D Ja tietysti sopivan ikäisistä vauvoista :DDD!
Nyt jo vähän paremmalla mielellä,
Tinuri
Eli [b]kuukautiset[/b]; eipä ole vielä kuulunut, joskin välillä on ollut vähän sellaista vereslimaista vuotoa :S Esikoisen jälkeen kuukautiset alkoivat vasta yöimetysten jäätyä pois. Välillä on ihan vainoharhainen olo kun nyt tuo hormonitoiminta tuntuu käynnistelevän ihan eri tavalla kuin edellisen synnytyksen jälkeen. Siis vainoharhainen siinä mielessä, että välillä jo mietin, olenko raskaana, iik! Ja välillä taas olen varma, etten ole :) Ilman ehkäisyä ei kyllä ole seksiä harrastettu kuin ihan jälkitarkastuksen jälkeen, en uskalla luottaa ns. LAM-metodiin (täysimetys, maks. 4 tunnin imetysvälit, ei kuukautisia ja vauva alle 6 kk = 98% ehkäisyteho). Olisi kyllä aika paukku saada pikkukolmonen alle vuoden ikäerolla :P Alpin kummeilla on nyt jo kouluikäiset tytöt 1v4pv ikäerolla ja aikoinaan touhu näytti hurjan raskaalta... *pelon värinä selkäpiissä*
[b]nesselia[/b], onnea toisellekin agilitytessulle ja hauskaa nähdä Alpin kanssa päivälleen samanikäinen Venla ensi lauantaina :)!
Harmi kun [b]RauPotar[/b] perui tulonsa, olisi ollut mukavaa nähdä teitäkin. No, uusintatapaaminen sitten myöhemmin :)
Tinuri
...per**** nyt hajosi se ompelukonekin, savu vaan nousi koneesta :(( Että menee kaikki pieleen... grrr.
Hih, ompelukone varmaankin hajosi kun puhelin sille ääneen että ompelen digipoxin kuntoon :)))) hih, hauska lause oli kyllä mulla :)))
Äh, tänään en uskalla alkaa mitään suuritöistä kun hajotan sen kuiteski.
RauPotar täystuho
Nämä sangen omaperäiset otsikkoni sen kuin jatkuvat... :-D
Tsemppiä [b]Kirsikalle[/b], toivottavasti lääkekuuri tehoaa. Nyt toivon, että nimimerkki meni ihan ulkomuistista oikein.
Kiitos, [b]Nefili[/b], vain nimeä koskevista kehuista. Äläkä yhtään välitä, kyllä menevät minullakin nimimerkit aina välillä sekaisin. Tosin erotan kyllä Iitulin ja Tinurin, hih hih.
Tästä tulikin oiva aasinsilta [b]Tinuriin.[/b] Kovasti vain voimia ja pitkää pinnaa nelivuotiaasi kanssa! Minulla paloivat eilen käämit meidän 4-vuotiaamme kanssa. Aloimme molemmat olla iltasella aika väsyneitä eikä nuorelle herralle käynyt mikään. Sanon suoraan, että on ihanaa, kun olen nyt kaksin vauvan kanssa ja esikoinen on tänään pitkästä aikaa tarhassa. Kesäksi luultavasti otan hänet kotihoitoon kokonaan, pitää katsoa.
Onko teillä, [b]Tinuri,[/b] esikoinen enää hoidossa lainkaan? Siis kodin ulkopuolisessa.
Mites teillä [b]Katju?[/b] Sinullakin taisi olla samanikäinen esikoinen.
Meillä tytön [b]rytmi[/b] on TAAS muuttunut. Nyt hän on nukkunut parina yönä peräti 9-10 tunnin yöunia. Tänäänkin hän heräsi vasta klo 10 ja nyt jo heräilee vajaan tunnin päiväunilta. Aiemmin hän nukahti tähän aikaan jo pitkille päiväunilleen. Saa nähdä, jäävätkö ne tänään väliin kokonaan. Ottaa näistä selvää! Kun itse ehtii tottua johonkin rytmin tynkään, se taas muuttuu. No, säilyypä elämässä jännitystä, hah.
[b]Menkat[/b] eivät ole vielä alkaneet. Tyttö on edelleen [b]täysimetyksellä[/b]. Ehkä ensi kuussa aloittelen kiinteitä...
Meillä on nyt parina päivänä ollut aikamoista [b]kärttyilyä.[/b] Siis tyttö on huutanut aika lailla. Masullaan ei viihdytä kuin viisi minuuttia ja heti alkaa ARMOTON huuto. Ei ole mitään pikkusievää kiljuntaa, vaan täyttä karjuntaa. Pari kertaa olen onnistunut ihan itsekin säikähtämään.
Taitaa olla tämäkin vauva aika tulisieluinen otus. Olenkin aina sanonut, ettei esikoisella ole ollut mitään erillistä uhmaikää koskaan ollutkaan, sillä hänellä oli ja on syntymäuhma. :-) No, ei tarvitse katsoa kuin peiliin, mistä ovat luonteensa perinneet. Minun naamanihan siellä peilissä on. Helpommalla pääsisivät lapset itse ja mekin vanhempina, jos olisivat tulleet superrauhalliseen ja tasaiseen isäänsä.
Jep, nyt lopetan lätinät. Mukavaa tiistaita!
Iituli + tyttö 19.12.
Linkki viikonlopun pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=10112219&p=1&tmode…
Tällä viikolla tavataankin Tampereella! Odotan jännityksellä lauantaita. Toivottavasti sää suosii, vaikka tuo tapaamispaikka sisällä onkin. Liikekeskus Siperia on siis historiallisella Finlaysonin tehdasalueella sijaitseva ravintola- ja kulttuurikeskittymä (ei siis varsinaisesti
keskus, mielestäni tapaamispaikkana huomattavasti rauhallisempi ja mukavampi kuin esim. Koskikeskus. Ja sijaitsee ihan keskustassa, joten eivät ne shoppailupaikatkaan ole kovin kaukana :D
Joku aiemmin kyseli lastenvaateliikkeistä Tampereella. Itse olen hirmu huono shoppailija (kun harvoin on rahaa moiseen :P), mutta pitää mainita että Tampereelta löytyy Ruskovillaa yms mukavaa myyvä liike Miraakkeli http://www.miraakkeli.fi/ ja siellä on näköjään remonttimyynti ja hyvät alennukset! Ja suosittelen myös aivan ihanaa Nukkelaa Hatanpään valtatiellä, melkein Hotelli Ilvestä vastapäätä, tosi kivoja leluja. Näsilinnankadulla on Pikkukenguru, Koskikeskuksessa Nanouk myy lasten merkkivaatteita ja olisikohan Hallituskadulla yksi lastenvaateliike... Tampereella on myös Travallen tehtaanmyymälä (Remu-haalareita) mutta se on keskustan ulkopuolella eikä taida edes lauantaisin olla auki...
Alpi nukkuu aamupäiväunia ja esikoinen lukee kirjaa, ihanaa saada hetki rauhallista aikaa :)
Tinuri ja Alpi ♥ 14.12.