Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulutarina elokuva, minkä ikäisen kanssa menisit teatteriin?

14.11.2007 |

Moikka!

Mietin että jaksaakohan meidän 4 v poika istua ja katsoa tuon elokuva, kestää 1:22... Mitä olette muut mieltä, minkä ikäisen kanssa menisitte tuota katsomaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän just 4v. täyttävän kanssa en kuitenkaan mene, näin pienen pätkän (esittelyn itse asiassa ks. kirjaesittelyssä) ja se alku oli jotenkin niin että pienen Nikolauksen vanhemmat kuolevat ja Nikolaus päätyy kiertäväksi huolehdittavaksi kylän taloihin ja vaihdot tehdään aina jouluina. Ja poika sitten aina kiitokseksi kuluneesta vuodesta tekee lahjoja(?) ja jossain vaiheessa päätyy jonkun tympeän sedän luo asumaan jne.

Elokuva vaikutti kauniilta ja hyvin tehdyltä, mutta meidän esikoiselle olettaisin että tällä hetkellä liian pelottavia asioita.

Ja itse menen katsomaan (työyhteydessä). Voihan mieli tietysti muuttua tuon näkemisen jälkeen.

Vierailija
2/7 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn leffan itse katsomassa työhön liittyen ja katsotaan sitten. Traileri löytyy osoitteesta joulutarina.fi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee tietysti omat päätöksensä, ja mielipiteitä on monenlaisia. itse en ole erityisen joulumyönteinenihminen.

Tosiaankin kuten kakkoskirjoittaja mainitsikin: Pariin ekaan minuuttiin kuolee äiti, isä ja pikkusisko. Ja poika jatkaa kiertävänä perheestä perheeseen ja vaihto jouluna. Lopulta päätyy sen tympeän sedän luo, joka kohtelee melkoisen rumasti poikaa, mutta setä onkin pohjimmiltaan hyväsydäminen... Viime hetkillä toistellaan miten tämä on viimeinen joulu ja muita ei tule... Lopuksi amerikan hapatusta ja joulupukki lentää reellä taivaalla... Hiukan oli synkkää kokoperheen elokuvaksi.

Varmaan joku tykkää...

Vierailija
4/7 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kyllä ollut elokuvissa jo hieman alle 3-vuotiaana katsomassa Totoron jonka kesto oli 1,5 tuntia eli kyllä lapset jaksaa jos kiinnostaa. Mutta pitää miettiä mitä vie katsomaan. Me ollaan päädytty pysymään kotosalla leffailtojen vietossa, kun noita S-leffoja on tosi vähän muutenkin.

Vierailija
5/7 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kävi ekan kerran elokuvissa juuri 3 v täytettyään, ja hienosti jaksoi istua ja seurata tarinaa.

Joulutarinaa emme kuitenkaan mene katsomaan, koska siinä on pääosassa samanniminen poika kuin meillä on, enkä halua että tyttö elokuvan nähtyään kuvittelee että me vanhemmat kuolemme ja pikkuveli joutuu kiertämään perheestä toiseen...

Vierailija
6/7 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(nettiversion vaan) luettuani totesin että Joulutarina ei taida olla vielä 4-vuotiaalle sopiva elokuva. Muuten kyllä on käyty lastenelokuvissa ja ihan hyvin ajksanut katsoa

Vierailija
7/7 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei jaksanut ihan koko elokuvaa katsoa. Johtuu ehkä siitä, että tämä oli ensimmäinen ei-piirretty-elokuva, jota olimme katsomassa. Poika kyllä toisaalta tykkäsi elokuvasta vaikka ei selvästikään ihan kaikkea ymmärtänyt tarinasta.

Nikolaksen vanhempien ja pikkusiskon kuolemaa ei näytetä, he vain lähtevät viemään pikku-Adaa lääkäriin ja oikaisevat järven yli. Kuolemalla ei " mässäillä" , ei näytetä hautajaisia tms. Koko juttu saattaa mennä pienemmiltä täysin ohi. Nikolas aloittaa itse lahjojen tekemisen jo ennen joutumistaan muiden perheiden huolehdittavaksi. Ja tapana ei siis ollut antaa lahjoja vaan se on Nikolaksen oma keksintö. Elokuvassa on pelottaviakin kohtia (riippuu toki lapsesta), ainakin hullu-Iisakki on aluksi pelottava ja ilkeä. Visuaalisesti kyllä ihan hyvä elokuva mutta jotenkin aika erilainen kuin mitä on joulusta tottunut ajattelemaan (tonttupaja, joulumuori yms.)... ;)