Taas vaaditaan miljardin säästöjä, korottakaa nyt jo saatana sitä tuloveroa!
Kaikki suomalaiset tietää että ilman tuloverojen korotusta tästä ei selvitä. Mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.
Kommentit (634)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisataa pois kaikilta 5000 ja enemmän bruttona ansaitsevilta. Ja Suomi nousuun.
Meillä on yli 100 000 sellaista, jotka ei maksa veroja lainkaan, joten olisiko viimeinkin aika laittaa toimeentulotuki verolle?
Tai voitais laittaa verolle ne MILJOONIA takovat suuryritykset tai jotain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroilla säästöt saa vaivattomammin. Kummaa pelleilyä tämän hallituksen veropelleily. Sen takia köyhät on saaneet kärsiä, koska hallitus uskoo, että muutaman euron veroale nuppia kohden tuo jonkun ihmekäänteen talouteen.
Ai että on hauska nähdä teidän idioottien naama kun yritätte veroja nostaa ja se johtaa verokertymän pienenemiseen. Ihan hauska että itse tyhmyydellänne vedätte hyvinvointivaltion historiaan ja mätänette sen jälkeen katuojassa.
Hyvää matikkaa. Eipä ole verokertymä noussut esim yhteisöveroa laskemalla. Mutta viis faktoista
Suomessa maailman suurimmat tulonsiirrot, kovin veroprogressio ja 860 000 ihmistä töissä julkisella puolella. Mutta mikä riittää vassareille?
Kelaloiset saisivat suksia hiiteen Suomesta. Miksi noita työkykyisiä saatanoita edes elätetään. Vtuttaa etlättää kusipäälaiskureita vuodeeta toiseen. Pahinta saastaa Suomessa.
"Irtisanomisten helpottamista kaavaillaan myös virkasuhteisiin."
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/irtisanomisten-helpottamista-kaavailla…
Vierailija kirjoitti:
"Irtisanomisten helpottamista kaavaillaan myös virkasuhteisiin."
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/irtisanomisten-helpottamista-kaavailla…
Tukia ei saa, jos on omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa maailman suurimmat tulonsiirrot, kovin veroprogressio ja 860 000 ihmistä töissä julkisella puolella. Mutta mikä riittää vassareille?
No ei ilmeisesti ole tarpeeksi kova verotus, kun rahat on loppu. Ei siinä sun itkut auta. KAIKKIEN on osallistuttava talkoisiin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaille antaa satasen lisää niin se ei lisää kulutusta juuri mitään. Köyhille antaa vaikka kympin lisää niin kaikki menee kulutukseen. Sama verojen kanssa. Ei Suomi nouse ikinä köyhiltä leikkaamalla.
Köyhien kympeillähän ne pyörii nytkin palvelut. Niillä elää kylpylät ja hotellit, kotiremontointifirmat ja siivoojat. Niillä köyhien kympeillä maksetaan taloyhtiöiden putkiremontit ja julkisivuremontit, niillä maksetaan kaikki. On se ihmeellistä miten paljon se köyhän kymppi riittää ostovoimaltaan, mytta meidän hyväosaisten satasilla ei pyöri mikään.
Mikä siinä on niin vaikeaa. Ai niin se oma napa. Vaihtoehtoina siis hyvinvointivaltion lopettaminen tai talous kuntoon verojen korotuksilla? Tanska korotti veroja ja hoiti velkansa ja kansa on hyvin tyytyväinen. Mutta täällä annettiin keskituloiselle veronalennusten kautta 15€, siis 15€ lisää käyttövaraa ja se oli sitten se pelastava summa jolla kuluttaja juhlii??? No eihän siinä mitään jos äänestäjä haluaa niin puretaan hyvinvointivaltio ja eletään niin kuin ameriikassa. Katsotaan sitten taas että miltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Verotusta tulisi keventää. Vaikka ihan vaan vähän. Ihmisillä olisi sen jälkeen uskoa tulevaisuuteen ja he alkaisivat kuluttamaan. Tällöin talous nousisi.
Vähän ei riitä, se on pelkkä signaali S-ryhmälle nostaa hintoja pari promillea. Veron kevennyksen pitää olla sitä luokkaa etteivät monopolit voi sitä hintoja nostamalla hävittää. Alv. 10% niin jo alkaa tavara liikkua. Jos S-ryhmä nostaa 10% hintojaan, niin luulen että jopa lammaskansa laittaa Prismat tuleen.
Vähän riittää psykologisessa mielessä. Kun ihmisille annetaan veronkevennyksiä, niin se antaa mielikuvan rahan lisääntymisestä ja kukkaron nyörit avautuvat. Tämä on ihan tutkittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on näköjään ettei rikkaita kiinnosta maan pelastaminen, yhtään ylimääräistä ei ole annettavaksi. Köyhä kyllä antaa vähästään, tai pakotetaan antamaan kuten nyt on käynyt. No onneksi seuraava hallitus laittaa rikkaatkin maksamaan.
Olet siis sitä mieltä, että köyhät maksavat mielellään enemmän veroja kuin rikkaat? Pidän ajattelutavasta, jossa jokainen maksaa 50% tuloistaan veroja, toimeentulotuessa se tarkoittaa sitä, että aletaan vihdoin olla oikeissa kulutusluvuissa.
Ei vaan mä voin pienituloisena maksaa 2% enemmän veroa vaikka mulla on jo nyt tiukkaa taloudellisesti, koska ymmärrän maan tilanteen. Ja tämän pitää koskea kaikkia, jokainen maksaa sen 2% enemmän, määrä on tietysti isompi hyvätuloisilla mutta heillä on varaa siihen.
Miksi ajattelet niin, että jos joku elää säästeliäästi ja tekee ahkerasti töitä, niin hänen tulee hyvätuloisena maksaa enemmän veroja kuin sen, joka lusmuilee ja elää tukieuroilla? Eikö tilanteen tulisi olla päinvastainen: jos jo nyt maksat itse suuren osan elämisestäsi, niin miksi siitä ei kiitetä ja lasketa veroprosenttia? Hyvätuloiset maksaa itse lastensa harrastukset, terveydenhoidon, lisäopetuksen jne. ja nyt oletat, että he mielellään maksavat kaikille muille saman, koska ... niin, miksi ihmeessä jokaisen ei tule osallistua talkoisiin samalla tavalla?
Köyhät ovat tämän maan syöpä. Memkää saatanat töihin tai alkakaa yritttäjiksi niin rikastutte.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan pääomaverotus on palautettava takaisin tuloverotuksen yhteyteen.
Jos työntekoa arvostetaan, niin, miksi työpanoksetta saatava pääomatuloa pitäisi verottaa vähemmän kuin palkkaa? Eikö pääomaveron pitäisi olla palkkaveroa korkeampi, mutta olisihan se riittävää kun se edes palautetaan tuloverotukseen, niin kunnatkin saa lisää tarpeellisia verotuloja.
Ei ole ikävä kyllä globaalissa maailmassa mahdollista, jos pääomatuloja verotettaisiin samalla progressiolla kuin ansiotuloveroja, niin jopa valtion virastot muuttaisivat Tallinnaan. Pienten pääomatulojen verotusta pitäisi sensijaan tuntuvasti laskea, jotta pienituloisilla olisi mahdollista hakea vähän vanhuuden turvaa ja tuottoa pörssistä. Sanoisin, että ensimmäinen kymppitonni jokaiselle verottomaksi tuottaisi paljon hyvää läpi yhteiskunnan, poislukien kehdosta hautaan tukien varassa olevat. Jos heidätkin halutaan mukaan niin silloin ainoa tapa on arvonlisäveron laskeminen.
Vierailija kirjoitti:
Verohallinto kertoi kuun alussa, että suurin osuus ansiotuloveroista tässä maassa tulee niiltä, joiden vuositulot ovat 40000 - 59000 euroa. Minä kuulun tuohon porukkaan. Sattumalta sain verokortin ensi vuodelle juuri samoihin aikoihin, kun tuosta kerrottiin. Veroprosenttini palkkatulolle on ensi vuonna 21,5. Se on naurettavan matala.
En ymmärrä miksei minua veroteta enemmän. Ja naapuria. Ja sinua. Tai ymmärrän, sehän johtuu Suomessa omaksutusta politiikasta, jossa palkkaverotusta voi vain laskea, ei koskaan nostaa.
Jos veroprosenttini nousisi kolmella ja puolella prosenttiyksiköllä. Palkasta lähtisi siis 25 prosenttia, neljäsosa. En tiedä huomaisinko muutosta elämässäni. Joutavimmat asiat jäisivät ehkä ostamatta, turhin kulutus kuluttamatta.
Samaan aikaan ihmistä viekoitellaan jatkuvasti elämään kuluttamisen kautta, ostamaan Kiinassa koottuja elektroniikkabokseja, yms kamaa. Satavarmasti kunta ja valtio käyttäisi sen rahan paremmin kuin
Joo no minä taas olen sitä mieltä että minua verotetaan liikaa. Ja kuulun tuohon ihan samaan tuloluokkaan eli hyvinkin keskituloinen olen. Ruotsissa esimerkiksi saman verran tienaavalle jää kuukaudessa yli 100 euroa enemmän käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisataa pois kaikilta 5000 ja enemmän bruttona ansaitsevilta. Ja Suomi nousuun.
Meillä on yli 100 000 sellaista, jotka ei maksa veroja lainkaan, joten olisiko viimeinkin aika laittaa toimeentulotuki verolle?
Tai voitais laittaa verolle ne MILJOONIA takovat suuryritykset tai jotain
Meinaatko myös lähteä metsään katsomaan ankeriaita tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitukiin roima veronkorotus ja esim lapsilisät on verottomia joten nekin vaan verolle.
Köyhiltä kansalaisuus pois ja potku perseeseen. Eivät kuulu tähän maahan mokomat tukikupparit.
Vierailija kirjoitti:
Etkö näe, että kokoomus haluaa lopettaa hyvinvointivaltion?
Kun siihen ei ole varaa. Suomalaiset tekee liian vähän töitä. Verotus Suomessa on jo nyt liian kovaa.
No, tuet leikattiin, lapsia ei synny ja puolet peruskouluista loppuu. Kohta saa irtisanoa valtion virassa olevan helposti.
Yleistuki 595 netto odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on näköjään ettei rikkaita kiinnosta maan pelastaminen, yhtään ylimääräistä ei ole annettavaksi. Köyhä kyllä antaa vähästään, tai pakotetaan antamaan kuten nyt on käynyt. No onneksi seuraava hallitus laittaa rikkaatkin maksamaan.
Olet siis sitä mieltä, että köyhät maksavat mielellään enemmän veroja kuin rikkaat? Pidän ajattelutavasta, jossa jokainen maksaa 50% tuloistaan veroja, toimeentulotuessa se tarkoittaa sitä, että aletaan vihdoin olla oikeissa kulutusluvuissa.
Ei vaan mä voin pienituloisena maksaa 2% enemmän veroa vaikka mulla on jo nyt tiukkaa taloudellisesti, koska ymmärrän maan tilanteen. Ja tämän pitää koskea kaikkia, jokainen maksaa sen 2% enemmän, määrä on tietysti isompi hyvätuloisilla mutta heillä on varaa siihen.
ja sitten säästät ostamalla vähemmän ja halvempia tuotteita? Eikö näin? Halvempi tuote on todennäköisesti ulkomailla tuotettu Coop tuote kuin kotimaisen toimijan tuote.
Ai että on hauska nähdä teidän idioottien naama kun yritätte veroja nostaa ja se johtaa verokertymän pienenemiseen. Ihan hauska että itse tyhmyydellänne vedätte hyvinvointivaltion historiaan ja mätänette sen jälkeen katuojassa.