Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas vaaditaan miljardin säästöjä, korottakaa nyt jo saatana sitä tuloveroa!

Vierailija
19.12.2025 |

Kaikki suomalaiset tietää että ilman tuloverojen korotusta tästä ei selvitä. Mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. 

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisataa pois kaikilta 5000 ja enemmän bruttona ansaitsevilta. Ja Suomi nousuun. 

Vierailija
2/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö näe, että kokoomus haluaa lopettaa hyvinvointivaltion? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen. 

Vierailija
4/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisillä on varaa sijoittaa, on varaa myös maksaa enemmän veroja. 

Juuri näin. Sijoitukset on pelirahaa. 

Vierailija
5/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkka 2500e kk brutto tuosta alkaen ylöspäin kaikille 2prossaa veroa lisää niin jopa rupeaa valtion rahat riittämän itse maksan mielelläni enkä ole naama norsunvit...a.

Vierailija
6/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisillä on varaa sijoittaa, on varaa myös maksaa enemmän veroja. 

Sijoittaminen on käytännössä säästämistä. Oletko tosiaan sitä mieltä, että ihmisiltä pitäisi verottaa pois se raha, minkä pystyy säästämään?

Ja sijoitustoiminnan tuotosta kyllä maksetaan enemmän veroja, eli silloin kyllä maksaa enemmän veroja.

Vierailija
7/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroilla säästöt saa vaivattomammin. Kummaa pelleilyä tämän hallituksen veropelleily. Sen takia köyhät on saaneet kärsiä, koska hallitus uskoo, että muutaman euron veroale nuppia kohden tuo jonkun ihmekäänteen talouteen.

Vierailija
8/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitää ymmärtää, että jos joku on tienannut rahaa se on hänen rahaansa. Se ei ole yhteistä rahaa.

Vierailija
9/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitää ymmärtää, että jos joku on tienannut rahaa se on hänen rahaansa. Se ei ole yhteistä rahaa.

Lapsellista ajattelua. 

Vierailija
10/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veroja korotettaisiin keskimäärin noin 2 prosenttia kaikilta (eli ei 2 prosenttiyksikköä tietystä verosta vaan pari prosenttia lisää rahaa sisään), valtio ja kunnat saisivat lisää noin

2-2,5 miljardia euroa vuodessa.

Jos taas tarkoitetaan 2 prosenttiyksikön korotusta ansio- ja kulutusveroihin, vaikutus voisi olla vielä suurempi, jopa 3-5 miljardia euroa, riippuen siitä mitä veroja korotetaan ja miten ihmiset reagoivat.

Vierailija
11/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois sosialistinen varkaus yhteiskunnastamme. Antakaa menestyvien ihmisten menestyä.

Vierailija
12/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin. Se raha kuuluu oikeisto ylimyksille takaisin. Silloin on maksettu liikaa palkkaa ja tuo duunari olisi pärjännyt pienemmälläkin palkalla. 

Vierailija
13/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vasemmistolainen. Sinulla ei ole oikeutta murtautua väkisin menestyvän naapurisi kotiin ja ottaa väkivalloin hänen omaisuuttaan siitä syystä että sinulla on vähemmän. Se on väärin. Sinun tulee itse luoda oma elämäsi.

Vierailija
14/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verohallinto kertoi kuun alussa, että suurin osuus ansiotuloveroista tässä maassa tulee niiltä, joiden vuositulot ovat 40000 - 59000 euroa. Minä kuulun tuohon porukkaan. Sattumalta sain verokortin ensi vuodelle juuri samoihin aikoihin, kun tuosta kerrottiin. Veroprosenttini palkkatulolle on ensi vuonna 21,5. Se on naurettavan matala.

En ymmärrä miksei minua veroteta enemmän. Ja naapuria. Ja sinua. Tai ymmärrän, sehän johtuu Suomessa omaksutusta politiikasta, jossa palkkaverotusta voi vain laskea, ei koskaan nostaa.

Jos veroprosenttini nousisi kolmella ja puolella prosenttiyksiköllä. Palkasta lähtisi siis 25 prosenttia, neljäsosa. En tiedä huomaisinko muutosta elämässäni. Joutavimmat asiat jäisivät ehkä ostamatta, turhin kulutus kuluttamatta.

Samaan aikaan ihmistä viekoitellaan jatkuvasti elämään kuluttamisen kautta, ostamaan Kiinassa koottuja elektroniikkabokseja, yms kamaa. Satavarmasti kunta ja valtio käyttäisi sen rahan paremmin kuin minä, minun naapurini tai sinä.

Vierailija
15/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalle Päätalon Kunnan jauhot -kirja  kannattaa ottaa joululukemiseksi. Se kertoo siitä kurjuudesta, joka Suomeen halutaan palauttaa nyt.

Vierailija
16/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tajunnut koko ajan, että kokoomus on palauttamassa Suomeen luokkayhteiskuntaa. Sen takia se on valmis romuttamaan valtiontalouden. Pääasia, että suuri nöyrä orjajoukko palvelee ja tottelee pientä rikasta eliittiä.

Vierailija
17/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen verotus on jo maailman kovinta, miksi se ei riitä?

Vierailija
18/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuloveroa korotetaan, tarvitaan seuraavaksi taas miljardin sopeutustoimia koska kulutus sakkaa entisestään. Tuloveron korotus vähentää työntekoa ja se on tutkittu tosiasia.

Vierailija
19/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas eliitti :D 

Suomen rikas on Sveitsin keskituloinen. Somaliassa rikkaaseen eliittiin pääsisi sadan euron kuukausituloilla.

Vierailija
20/77 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verohallinto kertoi kuun alussa, että suurin osuus ansiotuloveroista tässä maassa tulee niiltä, joiden vuositulot ovat 40000 - 59000 euroa. Minä kuulun tuohon porukkaan. Sattumalta sain verokortin ensi vuodelle juuri samoihin aikoihin, kun tuosta kerrottiin. Veroprosenttini palkkatulolle on ensi vuonna 21,5. Se on naurettavan matala.

En ymmärrä miksei minua veroteta enemmän. Ja naapuria. Ja sinua. Tai ymmärrän, sehän johtuu Suomessa omaksutusta politiikasta, jossa palkkaverotusta voi vain laskea, ei koskaan nostaa.

Jos veroprosenttini nousisi kolmella ja puolella prosenttiyksiköllä. Palkasta lähtisi siis 25 prosenttia, neljäsosa. En tiedä huomaisinko muutosta elämässäni. Joutavimmat asiat jäisivät ehkä ostamatta, turhin kulutus kuluttamatta.

Samaan aikaan ihmistä viekoitellaan jatkuvasti elämään kuluttamisen kautta, ostamaan Kiinassa koottuja elektroniikkabokseja, yms kamaa. Satavarmasti kunta ja valtio käyttäisi sen rahan paremmin kuin

Muuten kiva, mutta Suomi on täynnä piiloveroja. En halua, että valtio tai kunnat lypsävät minulta yhtään enempää. Maksan koko ajan enemmän veroja, mutta saan vastineeksi koko ajan vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan