Miksi ihmiset eivät jaksa pitää yhteyttä ystäviin?
Onko muilla samaa kokemusta:
Jossain vaiheessa aikuisuutta todella monen elämä tuntuu olevan pisteessä, jossa ei ole enää voimavaroja ylläpitää kodin ulkopuolisia sosiaalisia suhteita. Kukin tekee mitä tekee, uraa, urheilua, perhehommia, lastenhoitoa, mitä nyt sitten elämässä sattuu olemaankaan, mutta joka tapauksessa se vie kaikki mehut niin, ettei ystäviä nähdä, heidän kanssaan ei jaksa soitella, eikä mielellään kauheasti viestiäkään, kun sosiaalinen akku on päivän päätteeksi ihan tyhjä.
Kommentit (585)
Sitten, kun lapset menevät yläkouluun, tulee ero ja laitetaan Tinder laulamaan. SIinä sitten heilutetaan peittoa kymmenien tai satojen Tinder-"herrasmiesten" kanssa. Ne "herrasmiehet" on niin ihquja, kun sanovat "näytät ihan kolmikymppiseltä", vaikka oletkin 40-50, että pääsevät pötkölleen kerran pari. Ja sitten ei muuta kuin veneeriselle polille pikkujoulujen jälkeen:)
Nyt on vahvasti sellainen "put yourself first"-trendi. Jotkut ottaa sen vähän liian kirjaimellisesti ja se näyttäytyy sitten niin, että kaikki pyörii oman navan ympärillä. Kaikessa ollaan et mitä minä haluan, mitä minä jaksan, minä en jaksa lähteä kotoa, minä en jaksa nousta sängystä, minä haluan käyttää kaiken aikani itseeni.
Mulla päättyi yksi ystävyys siihen, että mun olisi pitäynyt mukautua kaikkiin ystävän haluamisiin, jaksamisiin ja mihin lie. Olisin kyllä voinut käytännössä suostuakin kaikkeen, mutta testasin mitä tapahtuu, jos ehdotan että tehtäis tai nähtäis mun ehdottamalla tavalla. Suuttui ja sanoi, että kyllä hän priorisoi nyt kaikessa omaa jaksamistaan.
Voi se olla, että oon vaan tajunnut miten itsekkäitä ihmiset on, että ei se oo mikään trendi. Jotenkin kyllä tuntuu, että toi on tosi yleistä nykyään, että ollaan vaan minä minä minä. Siinä sitten voi jäädä ystävät matkasta.
Jotenkin rasittaa se jatkuva valitus siitä, kun ei jakseta mitään. Menkööt lääkäriin.
Kuulostat ahdistavalta ihmiseltä. Hirveä pommitus, vaikka toiset ovat HYVIN selkeästi viestineet, että eivät halua olla sinun kanssasi tekemisissä. Laittaisin estoon, jos olisit tuttavani.
Olipa tympeästi ja ikävästi sanottu siitä että joku välittää ystävistään ja yrittää järkätä tapaamista.
Vierailija kirjoitti:
No olen kai vasta kakkosvaihtoehtoystävä. Jos olemme jo sopineet jotain, niin kohta tulee viesti, että Maiju otti yhteyttä menenkin hänen kanssaan. Ei nappaa sopia mitään tuollaisen kanssa.
Sama juttu täällä. Olin ihminen jonka sai hylätä ja ottaa esille silloin kun halusi. Saattoi jopa kesken näkemisen keksiä tekosyyn, että pääsi eroon minusta. Ja hän oli myös ottanut yhteyttä enkä vain minä. Kyselin uutta tapaamista vikan "menin toisen ystävän kanssa kaupungille" hylkäyksen jälkeen, mutta ei mitään vastausta. Otti sitten yhteyttä todella pitkän ajan jälkeen ilman mitään selityksiä, mutta en enää jaksanut tuhlata aikaani turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ahdistavalta ihmiseltä. Hirveä pommitus, vaikka toiset ovat HYVIN selkeästi viestineet, että eivät halua olla sinun kanssasi tekemisissä. Laittaisin estoon, jos olisit tuttavani.
Olipa tympeästi ja ikävästi sanottu siitä että joku välittää ystävistään ja yrittää järkätä tapaamista.
Se ei ole välittämistä, että pommittaa viesteillä ihmisiä, jotka eivät niihin edes vastaa. Se on itsekkyyttä ja osoittaa kyvyttömyyttä ajatella, että kaikki eivät halua mitään tapaamisia, vaikka sinä niitä intopiukassa olet järkäämässä.
Sinkut vetää sitä hanaviiniä pe ja la, joten siinä menee torstaihin asti, että JAKSAA edes miettiä kavereiden näkemistä tai vaikka siivoamista. Sitten taas sitä pe&la hanaviiniä.
"Kuulostat ahdistavalta ihmiseltä. Hirveä pommitus, vaikka toiset ovat HYVIN selkeästi viestineet, että eivät halua olla sinun kanssasi tekemisissä. Laittaisin estoon, jos olisit tuttavani. "
Tähän kommenttiin sen verran, että jos ihmisellä ei ole sen vertaa pokkaa sanoa hienovaraisesti, ettei halua olla tekemisissä, jos toinen ottaa yhä uudelleen yhteyttä, niin se hiljaisuus on törkeämpää kuin se että asiasta sanoo suoraan. Tätä tapaa nähdään jo työpaikoillakin työkavereiden keskuudessa, ettei vastata edes työasioissa edes itseään koskeviin viesteihin yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
"Kuulostat ahdistavalta ihmiseltä. Hirveä pommitus, vaikka toiset ovat HYVIN selkeästi viestineet, että eivät halua olla sinun kanssasi tekemisissä. Laittaisin estoon, jos olisit tuttavani. "
Tähän kommenttiin sen verran, että jos ihmisellä ei ole sen vertaa pokkaa sanoa hienovaraisesti, ettei halua olla tekemisissä, jos toinen ottaa yhä uudelleen yhteyttä, niin se hiljaisuus on törkeämpää kuin se että asiasta sanoo suoraan. Tätä tapaa nähdään jo työpaikoillakin työkavereiden keskuudessa, ettei vastata edes työasioissa edes itseään koskeviin viesteihin yhtään mitään.
Ripustautujat vetävät suoraan sanomisesta sellaiset uhriutumis-show't, että on vain helpompi ignoorata ja yrittää saada toinen sillä tavoin lopettamaan. Täälläkin heti joku veti uhrikortin esiin, kun kommentoitiin, että pitäisi ymmärtää lopettaa järkkäily, jos muut ovat noin selkeästi vastahakoisia tapaamaan.
TikoTok-videot on sellaisia 20 sekunttisia, niin ei kukaan nykyään jaksa nähdä akvereitakaan tuota pidempään. Ylihuomenna kaikille sama "hyvää joulua"-whatsup-ryhmäviesti ja taas olen ollut yhteydessä 100 kaveriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole välittämistä, että pommittaa viesteillä ihmisiä, jotka eivät niihin edes vastaa. Se on itsekkyyttä ja osoittaa kyvyttömyyttä ajatella, että kaikki eivät halua mitään tapaamisia, vaikka sinä niitä intopiukassa olet järkäämässä.
Jos kysyminen on joidenkin mielestä itsekästä, niin mitä on vastaamattomuus: törkeää oman navan tuijottamista ja ajattelukyvyttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
TikoTok-videot on sellaisia 20 sekunttisia, niin ei kukaan nykyään jaksa nähdä akvereitakaan tuota pidempään. Ylihuomenna kaikille sama "hyvää joulua"-whatsup-ryhmäviesti ja taas olen ollut yhteydessä 100 kaveriin.
Äläpä yleistä omaa teinielämääsi kaikkien elämäksi.
Jos kysyminen on joidenkin mielestä itsekästä, niin mitä on vastaamattomuus: törkeää oman navan tuijottamista ja ajattelukyvyttömyyttä.
///
Puhe ei ole yksittäisestä kysymisestä, vaan jatkuvasta viesteilä pommittamisesta. Lue se alkuperäinen viesti niin ehkä ymmärrät. Siinä kerrottiin mm. että pommittaminen jatkuu, vaikka kaverit ovat jo peruneet tapaamiset ja jättäneet vastaamatta viesteihin. Sellainen toiminta on itsekästä ja osoittaa täydellistä kyvyttömyyttä ymmärtää, että kaikkien elämä ei pyöri pommitajan navan ympärillä. Vastaamattomuus on ainut keino edes yrittää viestiä, että pommittajan kanssa ei haluta olla tekemisissä. Suoraa puhetta pommittaja ei selkeästi ymmärrä, kun jatkaa kyselyitä, vaikka on jo sanottu, ettei haluta tavata.
-----
Ihan vain rajojen asettamista rajattomasti käyttäytyvälle ihmiselle. Joskus on pakko laittaa viestiketju mutelle, kun toinen ei millään ymmärrä, että jatkuva viestittely on kuormittavaa ja ahdistavaa.
Montako viestiä sitten voi laittaa, jos haluaa "ystävää" nähdä? Kyllä minäkin miehenä haluan nähdä itseäni nuorempia kauniita ja muodollisesti päteviä naisia. Viestit sitten tuon mukaan. Näin naisetkin tekee, eli Bratt Pitt kun viestittää, normaali Reiskan viesteihin ei enää vastata. Ainut, mitä Reiska voi ennakoivasti tehdä, on eristää nainen ystävistään. Samaa tekee naiset, eli eristää miehensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulun pitäminen ei ole mitään välittämistä. Joka ei viitsi vastata vanhalle kaverille yhteydenottoihin, se on mielestäni itsekkyyttä, eikä se että ottaa yhteyttä vanhaan kaveriin. Jos ei haluta mennä pikkujouluihin voi kirjoittaa vaikka "ei jaksa" niin ei se sen monimutkaisempaa ole ja antaa paremman vaikutelman kuin se, että jättää vastaamatta. Mutta minähän en ymmärrä naisten logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ripustautujat vetävät suoraan sanomisesta sellaiset uhriutumis-show't, että on vain helpompi ignoorata ja yrittää saada toinen sillä tavoin lopettamaan. Täälläkin heti joku veti uhrikortin esiin, kun kommentoitiin, että pitäisi ymmärtää lopettaa järkkäily,
Sillä, kun päättää toisten puolesta kaiken reagointia myöten, saa yleensä parasta tulosta aikaan. Tai sit vaan ignooraa ilman mitään analysointeja. Säästyy aikaa eikä tarvi ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulun pitäminen ei ole mitään välittämistä. Joka ei viitsi vastata vanhalle kaverille yhteydenottoihin, se on mielestäni itsekkyyttä, eikä se että ottaa yhteyttä vanhaan kaveriin. Jos ei h
Ei, vaan sinä et osaa luka. Siinä on ongelman ydin.
Lopettanut juomiset niin ei ole enää niin paljon yhteistä tekemistä. Toki muutamia kertoja vuodessa tavataan muissa merkeissä.
Anteeksi nyt vain mutta lapset on huono tekosyy olla näkemättä kavereita. Ihanko oikeasti elämä täytyy jättää lasten takia ja olla vain kotona ihan kaikki päivät ja illat? Tottakai ymmärrän, että aina ei jaksa, lapset voi olla kipeinä, aina ei saa hoitoon jne. Mutta kyllä silti aikuisella ihmisellä voi olla elämässä muutakin kuten harrastukset ja kaverit. Kavereista voi olla apuakin lasten kanssa tai kotiaskareissakin. Kutsukaa ihmeessä joskus kavereita edes käymään jos ei kotoa muualle pääse.