Mitä väliä pettämisellä jos kukaan ei saa tietää?
Monesti pohtinut tuota, jos käy vieraissa, mutta kukaan ei saa tietää, ei mun mies eikä se jonka kanssa sekstaa, niin mitä sillä on väliä?
Elämä maapallolla jatkaa ihan niin kun ennenkin.
Pahinta on jos menee kertomaan.
Kommentit (123)
Nämä on niin kulttuuritaustaan liittyviä seikkoja että juu. Vahva kristillinen kasvatus ja arvomaailma on eräällä tutullani ja hänhän oli petettyään aivan romuna. Toinen ystäväni, maallistunut aasialainen, väljästi seksuaalisesti käyttäydyttyään ei koe sen suurempia mielenliikkeitä kuin minkä vain mukavan askareen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on se, että tiedät itse pettäneet, ja elät sen asian kanssa loppuelämäsi. Arvostatko siis itseäsi sen jälkeen? Petetty pääsee asian yli, itse elät sen kanssa.
Jos olisin aiheuttanut toisen ihmisen halvaantumisen tms, niin eläisin sen kanssa loppuelämäni. Mutta jos kettu käy kolossa tai kolo ketussa, niin mitä sitten? Jollekulle voi tulla paha mieli. Ja pettymykset ja suru on osa elämää.
T. Uskollinen, ellei syytä olla uskoton
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niin kulttuuritaustaan liittyviä seikkoja että juu. Vahva kristillinen kasvatus ja arvomaailma on eräällä tutullani ja hänhän oli petettyään aivan romuna. Toinen ystäväni, maallistunut aasialainen, väljästi seksuaalisesti käyttäydyttyään ei koe sen suurempia mielenliikkeitä kuin minkä vain mukavan askareen jälkeen.
Tässä hyvin ilmaistu "mukava askare". Naapurin rouvan kanssa on mukava askarrella, kun oma akka on harrastuksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jumalanpelko on viisauden alku." Sen verran olisi syytä pelätä Jumalaa että kunnioittaa Hänen käskyjään. Ihminen tulee kerraan niittämään mitä hän kylvää, joko hyvää taikka pahaa.
Ihminen on tyhmä. Vaikka kukaan ihminen ei koskaan tulisi tietämään mitä ihminen salassa puuhailee, se vaikuttaa ihmiseen itseensä, hänen korviensa väliin. Mitä enemmän elää valheessa, sitä enemmän valhe ottaa ihmistä pihteihinsä.
Miksi pelätä jotain mitä ei ole edes olemassa? Seuraavaksi todistelet että raamattu pitää paikkansa lainaamalla sieltä pari jaetta, mutta se on vähän huono peruste. Jatka vain kirjalla päähän lyömistä, kai sekin jotain seksuaalista tyydytystä elämääsi tuo.
Hullu sanoo sydämessään : ei ole Jumalaa . Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa. (Ps.14:1-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus luin pettämisen psykologiasta. Se että sä petät aikaansaa sussa itsessä jo lähtökohtaisesti negatiivisia asioita.
- harvat pettää vaan kerran
- Sä tiedät itse tehneesi jotain mikä voi lopettaa suhteen, tiedät ettei puolisosi haluaisi olla sinun kanssa. Vaikuttaa sun omiin ajatuksiin suhteesta jossa olet.
-Omatunto= jos et ole persoonallisuus häiriöinen koet tarvetta tunnustaa.
- pettämisessä on aina 2 ihmistä vähintään tietoisia. Eli annat vallan jollekkin muulle suhteeseesi liittyen. = Stressi/ pelko jne
Miten niin pettämisestä tietää 2 ihmistä? Ei tiedä jos et kerro kenellekään. Et edes sille jonka kanssa petät.
Oletko yksinkertainen? Jos panet jotakuta, niin miten hän ei tietäisi siitä? Ajattelitko juottaa taibhuumata jonkun tiedottomaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jumalanpelko on viisauden alku." Sen verran olisi syytä pelätä Jumalaa että kunnioittaa Hänen käskyjään. Ihminen tulee kerraan niittämään mitä hän kylvää, joko hyvää taikka pahaa.
Ihminen on tyhmä. Vaikka kukaan ihminen ei koskaan tulisi tietämään mitä ihminen salassa puuhailee, se vaikuttaa ihmiseen itseensä, hänen korviensa väliin. Mitä enemmän elää valheessa, sitä enemmän valhe ottaa ihmistä pihteihinsä.
Miksi pelätä jotain mitä ei ole edes olemassa? Seuraavaksi todistelet että raamattu pitää paikkansa lainaamalla sieltä pari jaetta, mutta se on vähän huono peruste. Jatka vain kirjalla päähän lyömistä, kai sekin jotain seksuaalista tyydytystä elämääsi tuo.
Hullu sanoo sydämessään : ei ole Jumalaa . Turmiollinen ja iljettävä on heidä
Outoa, ei löytynyt kuin yksi salmi. Eikös se teillä uskiksilla ole sellainen laiki, että oma pitää jakaa ja koskeeko se sitten puolisoakin? Vai onko se saarnamiesten yksinoikeus saada maata uskisten vaimotkin? Kyllähän siinä hoosiannaa huutaa vaimon pillukin, kun pyhää henkeä jaetaan lihallisin keinoin? Minkälainen synti on sitten tuomita tuntemattomia seksipalstalla hulluksi, et vaikuta kovin terveelle yksilölle sinäkään?
"Ihminen tulee kerraan niittämään mitä hän kylvää, joko hyvää taikka pahaa. "
Sitä odotellessa, olen varmaankin kylvänyt monenlaista hyvää kun olen saanut "niittää" monen uskisukkelin puuttessa pidettyjä vaimoja sänkyynkin?
Älkää paaduttako sydämiänne Heb 3
Älkää nähkö rikkaa toisten silmissä vaikka on parru omassa takapuolessa. Ps666
Vierailija kirjoitti:
Älkää nähkö rikkaa toisten silmissä vaikka on parru omassa takapuolessa. Ps666
Aivan, tehdään parannus ( Matt 7:3 - )
Tee sitten parannus ja palaa sinne munkinkammioosi runkkaamaan täältä muita häiriköimästä.
Petät kerran niin teet sen varmasti uudestaan.
Ja missä on omatunto ja arvostus kumppania kohtaan. En pystyisi
Vierailija kirjoitti:
Tee sitten parannus ja palaa sinne munkinkammioosi runkkaamaan täältä muita häiriköimästä.
Rauhaa ! En ole munkki eikä ole munkin kammiota Olen ukkomies ja avioliitossa. Vastailen tässä avattuun aloitukseen . Mitä pahaa siinä on ?
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi vaikka kumppanin kunnioitus, arvostus ja luottamus. En haluasi ainakaan itse menettää omatubtia jonkun pettämisen takia. Pettäminen usein hetken huuma.
Ja jokainen voi omalta kantiltaan miettiä, että miltä itsestä tuntuisi, jos saisi tietää että oma kumppani pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus luin pettämisen psykologiasta. Se että sä petät aikaansaa sussa itsessä jo lähtökohtaisesti negatiivisia asioita.
- harvat pettää vaan kerran
- Sä tiedät itse tehneesi jotain mikä voi lopettaa suhteen, tiedät ettei puolisosi haluaisi olla sinun kanssa. Vaikuttaa sun omiin ajatuksiin suhteesta jossa olet.
-Omatunto= jos et ole persoonallisuus häiriöinen koet tarvetta tunnustaa.
- pettämisessä on aina 2 ihmistä vähintään tietoisia. Eli annat vallan jollekkin muulle suhteeseesi liittyen. = Stressi/ pelko jne
Miten niin pettämisestä tietää 2 ihmistä? Ei tiedä jos et kerro kenellekään. Et edes sille jonka kanssa petät.
Oletko yksinkertainen? Jos panet jotakuta, niin miten hän ei tietäisi siitä? Ajattelitko juottaa taibhuumata jonkun ti
Ehkäpä edellisen pointti oli, että jos ei panokumppani tiedä toisen olevan varattu ja jos vielä sattuu itse olemaan sinkku, niin silloinhan hän ei tiedä, että ketään ollaan pettämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi vaikka kumppanin kunnioitus, arvostus ja luottamus. En haluasi ainakaan itse menettää omatubtia jonkun pettämisen takia. Pettäminen usein hetken huuma.
Ja jokainen voi omalta kantiltaan miettiä, että miltä itsestä tuntuisi, jos saisi tietää että oma kumppani pettää.
Jos ei toisi tauteja eikä hankkiutuisi raskaaksi, ei se minulta olisi pois. Hyvä, kun treenaa, kun itse olen matkoilla tai väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Petät kerran niin teet sen varmasti uudestaan.
Ja missä on omatunto ja arvostus kumppania kohtaan. En pystyisi
Tottakai petän uudestaan. Ei ole höykäsen köykäsen pöläystä järkeä ajatella että se on yksi kerta vain. Miten tämä edes liittyy aloitukseeni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höh, juuri koko aloituksen ydin on siinä että ei saisi tietää. Miten sitä voi miettiä jos ei saa tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä olisi vaimon käydä oppimassa uusia temppuja jonkun muun kanssa, kun ei tunnu mun kanssa innostuvan ja uudessa suhteessa ihmiset tuppaa olemaan avomielisempiä ja kokeilunhaluisempia. Olen jopa ehdottanut että josko vaikka kävisit. Eihän se minulta olisi pois jos vaimo keksisi uudenlaista intohimoa seksiin. Hyödyt valuisi omaankin sänkyyn vääjäämättä. Vaatiihan tämä suhtautumistapa seksuaalista itsetuntoa tietenkin, mutta eipähän tarvitse pelätä "mitä jos se panee jonkun kanssa", pankoot jos sitä vailla on. Ei se mun rakkaudentunnetta ja intohimoa vaimoa kohtaan vähentäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höh, juuri koko aloituksen ydin on siinä että ei saisi tietää. Miten sitä voi miettiä jos ei saa tietää?
Itse näen tämän enemmän niin, että miten pettäjä pystyy itse elämään asian kanssa? Jos pystyy jatkamaan parisuhdetta kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, niin aika psykopaatin tai narsistin luonne pitää olla.
Pahinta on se, että tiedät itse pettäneet, ja elät sen asian kanssa loppuelämäsi. Arvostatko siis itseäsi sen jälkeen? Petetty pääsee asian yli, itse elät sen kanssa.