Mitä väliä pettämisellä jos kukaan ei saa tietää?
Monesti pohtinut tuota, jos käy vieraissa, mutta kukaan ei saa tietää, ei mun mies eikä se jonka kanssa sekstaa, niin mitä sillä on väliä?
Elämä maapallolla jatkaa ihan niin kun ennenkin.
Pahinta on jos menee kertomaan.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Joskus luin pettämisen psykologiasta. Se että sä petät aikaansaa sussa itsessä jo lähtökohtaisesti negatiivisia asioita.
- harvat pettää vaan kerran
- Sä tiedät itse tehneesi jotain mikä voi lopettaa suhteen, tiedät ettei puolisosi haluaisi olla sinun kanssa. Vaikuttaa sun omiin ajatuksiin suhteesta jossa olet.
-Omatunto= jos et ole persoonallisuus häiriöinen koet tarvetta tunnustaa.
- pettämisessä on aina 2 ihmistä vähintään tietoisia. Eli annat vallan jollekkin muulle suhteeseesi liittyen. = Stressi/ pelko jne
Miten niin pettämisestä tietää 2 ihmistä? Ei tiedä jos et kerro kenellekään. Et edes sille jonka kanssa petät.
Aloittajana tässä vielä toteamaan että moni teistä ei vastaa aloitukseen, jossa kysytään mitä väliä on vieraissakäymisellä jos siitä ei kerro kenellekään?
Moni käsittelee kommentissaan vaan sitä että vieraissa ei saisi käydä koska pla plaa plaa.
Mutta jos palattaisiin vielä siihen että mitä väliä sillä on JOS on jo käynyt, jos siitä ei kerro?
Vierailija kirjoitti:
Aloittajana tässä vielä toteamaan että moni teistä ei vastaa aloitukseen, jossa kysytään mitä väliä on vieraissakäymisellä jos siitä ei kerro kenellekään?
Moni käsittelee kommentissaan vaan sitä että vieraissa ei saisi käydä koska pla plaa plaa.
Mutta jos palattaisiin vielä siihen että mitä väliä sillä on JOS on jo käynyt, jos siitä ei kerro?
En näe mitään hyötyä kertomisesta, olen käynyt kymmeniä kertoja vieraissa eikä kaduta yhtään. Eihän se mitä joku ei tiedä, voi olla tältä pois etenkään kun seksi ei kiinnosta tätä jotakin kuin korkeintaan kerta viikkoon, joka on aivan liian vähän kaltaiselleni seksille persolle tyypille.
Filosofisesti voisi ajatella, että jos puoliso ei tiedä vieraissakäynnistä, niin sitä ei ole tapahtunut!
Sellaisessa käsityksessähän hän on maaliman tappiin.
"Monesti pohtinut tuota, jos käy vieraissa, mutta kukaan ei saa tietää, ei mun mies eikä se jonka kanssa sekstaa, niin mitä sillä on väliä?"
Miten ihmeessä se, jonka kanssa sekstaat, ei saisi tietää? Huumaat ja rai skaat vai?
Vierailija kirjoitti:
Tässä oletuksena taitaa olla ettei ole pettäessä tarttunut sukupuolitautia, tullu tai siittänyt raskaaksi, eikä omatunto vaivaa.
Mitä väliä? No omalla kohdalla en pystyisi pettämään jos kunnioitan toista, jos en kunniota toista en halua olla sellaisessa suhteessa. Simppeli homma minun tapauksessa, ei tarvitse sen kummemmin asiaa pähkäillä.
Vierailija kirjoitti:
"Monesti pohtinut tuota, jos käy vieraissa, mutta kukaan ei saa tietää, ei mun mies eikä se jonka kanssa sekstaa, niin mitä sillä on väliä?"
Miten ihmeessä se, jonka kanssa sekstaat, ei saisi tietää? Huumaat ja rai skaat vai?
No höh. Siis se ei saa tietää että olen varattu. En siis kerro hänelle että olen nyt pettämässä.
Minä menettäisin itsekunniotukseni. Ja vaimon, jos hän saisi tietää. Enkä keksi ainuttakaan syytä miksi pettäisin, joten en tee sitä.
Omatunto, moraali, kunnioitus kumppania kohtaan Siinä muutama peruste. Käännä asia toisinpäin. Olisiko sinulle ok, jos kumppanisi pettäisi sinua, mutta et tietäisi mitään asiasta? Tekeekö se pettämisestä hyväksyttävämpää? Lähtökohta parisuhteessa on sitoutuminen toiseen. Jos suhde on aidosti kunnossa, en usko että kumpikaan pettää. Erikseen avoimet suhteet, mutta ei niissäkään petetä, vaan luvalla ollaan muiden kanssa. Jos haluaa seksiä muiden kuin yhden kanssa, eikä ole valmis sitoutumaan, miksi ryhtyä parisuhteeseen?
Jos yksi tietää asiasta, on se salaisuus. Jos kaksi tietää asiasta, salaisuuden verho alkaa jo heilumaan. Jos kolme tietää asiasta, se ei ole enää salaisuus.
Vaikka sinä et kertoisi kenellekään, onko mitään takeita, ettei se toinen osapuoli kertoisi edes kännissä kenellekään?
Vierailija kirjoitti:
Minä menettäisin itsekunniotukseni. Ja vaimon, jos hän saisi tietää. Enkä keksi ainuttakaan syytä miksi pettäisin, joten en tee sitä.
Epäilen, että rima laskee kovasti siinä vaiheessa, jos vaimo päättää yksipuolisesti ettei enää harrasta seksiä kanssasi ja edellisestä kerrasta on esim 3 kuukautta. Itselle ainakin säännöllinen, tyydyttävä ja riittävässä määrin harrastettu seksi on suurin syy olla parisuhteessa. Jos em. ei toteudu kotona niin sitten haetaan seksiä muualta ja erotaan ellei tilanne muutu.
Nimim. "Been there"
Niin osa meistähän vaan eroaa sitten. Tai ilmoittaa puolisolle, että seksi on nyt haussa muualta. Näin olen itse toiminut kun seksi on loppunut, kaikki keskustelut ja keinot yritetty ja varsinainen ero käytännön syistä pitkiä aikoja mahdoton. Ei minun ole tarvinnut ikinä hiiviskellä tai valehdella.
Tappaminenkin on väärin, vaikka kukaan ei vainajaa osaisi kaivatkaan.
If a tree falls in a forest and no one is around to hear it, does it make a sound?
Kun oikein filosofiseksi heittäytyy niin mikään rikos ei ole rikos ellei siitä jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pettämiseen pitäisi edes olla syy? Paneminen nyt vaan on mukanaa, samoin kaljalla käynti tai vaikka sählyn peluu.
Vierailija kirjoitti:
Omatunto, moraali, kunnioitus kumppania kohtaan Siinä muutama peruste. Käännä asia toisinpäin. Olisiko sinulle ok, jos kumppanisi pettäisi sinua, mutta et tietäisi mitään asiasta? Tekeekö se pettämisestä hyväksyttävämpää? Lähtökohta parisuhteessa on sitoutuminen toiseen. Jos suhde on aidosti kunnossa, en usko että kumpikaan pettää. Erikseen avoimet suhteet, mutta ei niissäkään petetä, vaan luvalla ollaan muiden kanssa. Jos haluaa seksiä muiden kuin yhden kanssa, eikä ole valmis sitoutumaan, miksi ryhtyä parisuhteeseen?
Hei kamoon nyt, jos EN TIEDÄ kumppanini pettäneen niin silloinhan hän ei, sen tiedon varassa mikä vallitseva on, ole pettänyt vaikka todellisuudessa olisikin. Eli mitään petosta ei kannaltani ole tapahtunut jos en saa siitä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Jos yksi tietää asiasta, on se salaisuus. Jos kaksi tietää asiasta, salaisuuden verho alkaa jo heilumaan. Jos kolme tietää asiasta, se ei ole enää salaisuus.
Vaikka sinä et kertoisi kenellekään, onko mitään takeita, ettei se toinen osapuoli kertoisi edes kännissä kenellekään?
En ole koskaan kertonut toisille osapuolille olevani varattu. Tuossa aloituksessanikin niin totesin.
"Jumalanpelko on viisauden alku." Sen verran olisi syytä pelätä Jumalaa että kunnioittaa Hänen käskyjään. Ihminen tulee kerraan niittämään mitä hän kylvää, joko hyvää taikka pahaa.
Ihminen on tyhmä. Vaikka kukaan ihminen ei koskaan tulisi tietämään mitä ihminen salassa puuhailee, se vaikuttaa ihmiseen itseensä, hänen korviensa väliin. Mitä enemmän elää valheessa, sitä enemmän valhe ottaa ihmistä pihteihinsä.
Vierailija kirjoitti:
"Jumalanpelko on viisauden alku." Sen verran olisi syytä pelätä Jumalaa että kunnioittaa Hänen käskyjään. Ihminen tulee kerraan niittämään mitä hän kylvää, joko hyvää taikka pahaa.
Ihminen on tyhmä. Vaikka kukaan ihminen ei koskaan tulisi tietämään mitä ihminen salassa puuhailee, se vaikuttaa ihmiseen itseensä, hänen korviensa väliin. Mitä enemmän elää valheessa, sitä enemmän valhe ottaa ihmistä pihteihinsä.
Miksi pelätä jotain mitä ei ole edes olemassa? Seuraavaksi todistelet että raamattu pitää paikkansa lainaamalla sieltä pari jaetta, mutta se on vähän huono peruste. Jatka vain kirjalla päähän lyömistä, kai sekin jotain seksuaalista tyydytystä elämääsi tuo.
Joskus luin pettämisen psykologiasta. Se että sä petät aikaansaa sussa itsessä jo lähtökohtaisesti negatiivisia asioita.
- harvat pettää vaan kerran
- Sä tiedät itse tehneesi jotain mikä voi lopettaa suhteen, tiedät ettei puolisosi haluaisi olla sinun kanssa. Vaikuttaa sun omiin ajatuksiin suhteesta jossa olet.
-Omatunto= jos et ole persoonallisuus häiriöinen koet tarvetta tunnustaa.
- pettämisessä on aina 2 ihmistä vähintään tietoisia. Eli annat vallan jollekkin muulle suhteeseesi liittyen. = Stressi/ pelko jne