Joulu on pilalla, koska kuukautiset alkavat 24.12.
Kuukautiset ovat minulle äärimmäisen kivuliaat ja runsaat (syvä endometrioosi). Mitään muuta ei voi tehdä kuin maata. Särkylääkettä on oltava veressä 24/7 tai muuten en selviä edes vessaan ja takaisin.
Olin ostanut kivat juhlavaatteet, mutta ne tuskin tuntuvat mukavilta kun vatsa on turvonnut. Ja joulupöydässä tuskailen kivussa, mitäköhän miehen puolen sukulaisetkin ajattelevat.
Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Hanki vastaisen varalle yhdistelmäpillerit ja siirtele menkkoja mielin määrin. Jos pystyt noin tarkkaan ennakoimaan tilanteen, niin ehkä sulla yhdistelmäpillerit onkin.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Särkylääkkeet vaan lisää vuotoa. Eiks kannatas ottaa E-pillerit, ne yleensä vähentää kipuja ja ainakin vuotoja.
Tulehduskipulääke vähentää vuotoa!
Minullakin on aina kivuliaat kuukautiset todella pahat
kai he ymmärtävät kun podet kipua- samo suoraan. onko sulla muuten jotain lantionlämmitintä, fleese, tai sähköinen - niitä monenlaista. lääkkeitä vaan ja se hyvä tonttu tukee tyynyillä sua ja tuo ruokaa vuoteeseen, syöt pieniä eria ja lepäät pimeessä- eikös joulupäivänä jo helpota- tapaninpv on vielä joulua. aikuinen olet- olet monet joulut lapsena saanut viettää vapaana tuostakin irveestä.
no mites sen endomt. hoito on suunniteltu ensi vuonna. mitä sulle kuuluu..... hyvää joulua-- pode reilusti, sanot suoraan. sulla on ihmisoikeudet potea.
Vierailija kirjoitti:
Satana ottaisin syävän ennenkö näitä mooniksia!
Ei kannata manailla, syöpä on erittäin kivulias ja ihmistä sisältä syövä nimensä mukaisesti SYÖPÄ
Vierailija kirjoitti:
Täällä pms oireisena kiva joulua laittaa kaikki kärsii ja itellä pää sekaisin että näin😡
Alotin tohon psyykettä tasaavan lääkityksen ja nyt on kaikilla helpompi olla. Eivät enää piilottele kinkkuveistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Perusanaalit miehellä jouluna siis, jeee!!
Saattaa mies vain menettää peniksensä, jos yrittää lähestyä pahoista kuukautiskivuista kärsivää naista.
ota pari ylimääräistä päivää e-pillereitä, niin asia on hoidettu
Ajattele positiivisesti, ei tarvitse antaa pillua. Kipu on pieni hinta siitä ihanuudesta.
Pari vuotta kun odottelet niin munakenno on tyhjä eikä kuukautisia ole enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Satana ottaisin syävän ennenkö näitä mooniksia!
No kuule, tuskin!! Aika mauton kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät noin tarkasti että just silloin alkaa ja miksi et sitten tehnyt asialle mitään kuten siirtänyt niitä kun se kerran on lääkkeiden avulla mahdollista?
Etkö sinä pidä lainkaan kirjaa sun kuukautisten alkamisesta?
Olen eri jolle vastasit mutta;
Minä en ole koskaan, siis koskaan voinut pitää kirjaa omasta kierrosta. Ne eivät ikinä olleet säännölliset, vaan niin epäsäännölliset että saatoin vuotaa 1kk putkeen, sitten pois 3-4kk ja taas vuotaa ja se saattoi kestää sitten 1-2kk ellei kauemminkin.
Minulla on endoepäily, syönyt Slindaa nyt jokusen vuoden ja kiitos sen, ei ole enää vuotoja ja kivutkin hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Perusanaalit miehellä jouluna siis, jeee!!
Exit only.
Mulla alkoi tänään... Vit uttaa niin että pää halkeaa
Mukava flanelliyöpaita päälle, kaappiin riittävästi alkoholipitoista glögiä, lemppari menkkapikkarit hollille ja hitosti isoja pitkiä kuukautissiteitä varastoon, niin voi ottaa joulun rennosti. Porukoille sanot, et te voitte viettää joulua, mut mulla on nyt pääsiäis fiilikset.
Omani alkavat vasta Tapaninpäivänä.
M42
Etkö sinä pidä lainkaan kirjaa sun kuukautisten alkamisesta?