Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu on pilalla, koska kuukautiset alkavat 24.12.

Vierailija
17.12.2025 |

Kuukautiset ovat minulle äärimmäisen kivuliaat ja runsaat (syvä endometrioosi). Mitään muuta ei voi tehdä kuin maata. Särkylääkettä on oltava veressä 24/7 tai muuten en selviä edes vessaan ja takaisin. 

Olin ostanut kivat juhlavaatteet, mutta ne tuskin tuntuvat mukavilta kun vatsa on turvonnut. Ja joulupöydässä tuskailen kivussa, mitäköhän miehen puolen sukulaisetkin ajattelevat.

Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satana ottaisin syävän ennenkö näitä mooniksia! 

Kelpaisiko esim. munasarjasyöpä?

Vierailija
42/45 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät noin tarkasti että just silloin alkaa ja miksi et sitten tehnyt asialle mitään kuten siirtänyt niitä kun se kerran on lääkkeiden avulla mahdollista?

Tarkka kierto kun on.

Ap

Etkä silti osannut asiaa huomioida joulusuunnitelmia tehdessä ja vaatteita ostaessa 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama. Tamponit vain laukkuun ja menoksi.

Niin varmaan lähes sataprosenttisesti naisilla.

Täällä vääristellään kaikki. Synnytyksessäkin kaikki repeää navasta ristiselkään.

Vierailija
44/45 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät noin tarkasti että just silloin alkaa ja miksi et sitten tehnyt asialle mitään kuten siirtänyt niitä kun se kerran on lääkkeiden avulla mahdollista?

Etkö sinä pidä lainkaan kirjaa sun kuukautisten alkamisesta?

Olen eri, jolle vastasit.

Kirjanpito ei tee epäsäännöllisistä kuukautisista säännöllisiä. Joten kirjanpidosta huolimatta en tiedä tarkkaa alkamispäivää, sillä kiertoni pituus vaihtelee kolmella päivällä

Vierailija
45/45 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä pidä lainkaan kirjaa sun kuukautisten alkamisesta?

Olen eri, jolle vastasit.

Kirjanpito ei tee epäsäännöllisistä kuukautisista säännöllisiä. Joten kirjanpidosta huolimatta en tiedä tarkkaa alkamispäivää, sillä kiertoni pituus vaihtelee kolmella päivällä

Kirjaamisen tarkoitus on pitää sinut itsesi selvillä siitä, milloin säännöllinen muuttuu epäsäännölliseksi ja on parasta hakeutua lääkärin pakeille. Kuukautiskierron pituuden vaihtelu muutamilla päivillä on ihan normaalia, esim 25-28 päivän kierto, mutta jos väli alkaa pidentyä tai lyhentyä viikoilla, on jotain pielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme