Joulu on pilalla, koska kuukautiset alkavat 24.12.
Kuukautiset ovat minulle äärimmäisen kivuliaat ja runsaat (syvä endometrioosi). Mitään muuta ei voi tehdä kuin maata. Särkylääkettä on oltava veressä 24/7 tai muuten en selviä edes vessaan ja takaisin.
Olin ostanut kivat juhlavaatteet, mutta ne tuskin tuntuvat mukavilta kun vatsa on turvonnut. Ja joulupöydässä tuskailen kivussa, mitäköhän miehen puolen sukulaisetkin ajattelevat.
Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia?
Kommentit (45)
Mistä tiedät noin tarkasti että just silloin alkaa ja miksi et sitten tehnyt asialle mitään kuten siirtänyt niitä kun se kerran on lääkkeiden avulla mahdollista?
No jää kotiin, tai jos joulu vietetään teillä, niin peru se. Itse en ainakaan tuskissani mitään ylimääräistä säätöä haluaisi. Lepäile vaan ihan rauhassa sängyssä.
Ikävä tilanne.
Itselläni alkoivat kuukautiset ensimmäistä kertaa elämässäni lapsena aikoinaan heinäkuussa, ja saman vuoden jouluaattona ne alkoivat myös. Onneksi minulla ei juurikaan ollut kipuja. Kuukautiseni ovat yleensä olleet melko kivuttomat.
Nyt vanhemmiten vasta ovat kuukautiskivut alkaneet yleistymään.
Hankkiudu äkkiä raskaaksi niin kuukautiset jäävät tulematta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät noin tarkasti että just silloin alkaa ja miksi et sitten tehnyt asialle mitään kuten siirtänyt niitä kun se kerran on lääkkeiden avulla mahdollista?
Tarkka kierto kun on.
Ap
Juhlikaa joulu etukäteen ensi viikonloppuna.
Samaa pelkään minäkin kun myöhässä ovat.
Miksi menit kivat vaatteetki ostamaan kun tiesit tilanteen jo ennelta tarkka kierto kun on?
On sentään jouluinen väri niillä valumilla tunnelmaa tuomaan ja luomaan.
Särkylääkkeet vaan lisää vuotoa. Eiks kannatas ottaa E-pillerit, ne yleensä vähentää kipuja ja ainakin vuotoja.
Ääähh voi ei!
Otsikon perusteella kerkesin jo ajatella, että sehän on just kiva kun on menkat jouluna; on oikein sellainen olo, että tekee mieli mässytellä, syömistä riittää ja myös aikaa lepäillä herkkujen ja läheisten sekä kirjojen ja pelien äärellä.
Mutta sun kuukautiset kuulostaa sen verran ikävänlaisilta, että ei voi muuta kuin toivoa niiden olevan tällä kertaa edes hieman normaalia helpommat! Voimia.
Aloita Burana jo päivää ennen. Itsellä toimi.
Täällä pms oireisena kiva joulua laittaa kaikki kärsii ja itellä pää sekaisin että näin😡
Hanki vastaisen varalle yhdistelmäpillerit ja siirtele menkkoja mielin määrin. Jos pystyt noin tarkkaan ennakoimaan tilanteen, niin ehkä sulla yhdistelmäpillerit onkin.
Perusanaalit miehellä jouluna siis, jeee!!
Vierailija kirjoitti:
Särkylääkkeet vaan lisää vuotoa. Eiks kannatas ottaa E-pillerit, ne yleensä vähentää kipuja ja ainakin vuotoja.
Itselläni oli ehkäisyyn hormonikierukka ja sillä loppuivat kuukautiset kokonaan.
Satana ottaisin syävän ennenkö näitä mooniksia!
Asennekin vaikuttaa!