Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mulle piti tulla sellainen kohtalo, että elämässä on tapahtunut paljon ikäviä asioita joille en ole itse voinut mitään

Vierailija
14.12.2025 |

On ollut vakavia sairauksia kuten syöpää, on sydänvika jota ei olisi voinut mitenkään ennalta ehkäistä. Lapsen sairaus ja siitä seurannut iso leikkaus. Silloisen puolison työtapaturma ja siitä aiheutuneet erinäiset ongelmat. Todella kipeä avioero ja siitä seuranneet ahdistus, masentuneisuus, univaikeudet. Rakkaan lemmikin vakava sairaus ja lopettaminen. Siinä nyt osaa mun elämästä yli 25 vuoden ajalta. 

En jaksaisi enää. Aina kun jotakin kivaa on elämässä ja on helpompaa elämää, niin aina tulee jotakin todella ikävää. Eilinen ilta oli taas ahdistava ja mieli oli musta. Mulla on kyllä ystäviä ja sukulaisia joille puhua, mutta en ole pystynyt kaikkia omia tunteita ja ajatuksia kertomaan. En ole kertonut sitä, että vuosi sitten synkkinä hetkinä mietin ajavani autolla päin kalliota. 

Kuinka paljon yhden ihmisen pitää jaksaa? Mitä pahaa mä olen muka tehnyt, että olen ansainnut tällaisen kohtalon? Kaikki alkoi jo silloin kun olin 19-vuotias ja sairastuin ensimmäisen kerran syöpään.

Kommentit (172)

Vierailija
121/172 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota kaikkea ymmärrä jollei ole itse kokenut. Pitkäaikaisköyhyyttäkään ei ymmärrä jollei sitä ole kokenut. Yhden kuukauden elää kaikki rahattomana mutta kun puhutaan vuosista niin se elämä on karua. Tasan ei käy nallekarkit valitettavasti. Joskus mietin kuitenkin maita jossa asutaan slummeissa, lapset joutuu menemään työhön ennen 10 ikävuotta ja on nälänhätää jne. Niihin kun vertaa niin on meillä moni asia hyvin, mutta ei se sairauden varjossa paljoa lohduta. Voimia aloittajalle ja hyvää joulua!

Vierailija
122/172 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko sanoa, että mä en ymmärrä näitä, jotka masentuu ja kärsii joka asiasta. Eläimet eivät elä yhtään niin pitkään kuin ihminen: miten joku kärsii, siis ihan kärsimällä kärsii tällaisesta vuosien jälkeen? Avioeron on läpikäynyt moni, ilman pitkäaikaista masentumista ja muuta. Minusta tällaiset ihmiset oikein jäävät vellomaan niihin ongelmiinsa, sen sijaan, että etsisivät elämään muuta mielekästä. Sairauksille ei mitään voi, tulee jos on tullakseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/172 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko sanoa, että mä en ymmärrä näitä, jotka masentuu ja kärsii joka asiasta. Eläimet eivät elä yhtään niin pitkään kuin ihminen: miten joku kärsii, siis ihan kärsimällä kärsii tällaisesta vuosien jälkeen? Avioeron on läpikäynyt moni, ilman pitkäaikaista masentumista ja muuta. Minusta tällaiset ihmiset oikein jäävät vellomaan niihin ongelmiinsa, sen sijaan, että etsisivät elämään muuta mielekästä. Sairauksille ei mitään voi, tulee jos on tullakseen

Siinä taas yksi ääliö joka ei tajua, että ihmiset ovat erilaisia. Ap:n elämässä on ollut paljon ikäviä asioita ja jossakin kohtaa ihminen voi vain väsyä kaikkeen. 

Vierailija
124/172 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen elämän olisit sitten halunnut?

Vierailija
125/172 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyykö joku tosissaan tuollaista ihmiseltä jolla ollut mm. syöpä kaksi kertaa ja on harkinnut itsemurhaa? Siis miten tyhmiä te jotkut olette?

Vierailija
126/172 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyykö joku tosissaan tuollaista ihmiseltä jolla ollut mm. syöpä kaksi kertaa ja on harkinnut itsemurhaa? Siis miten tyhmiä te jotkut olette?

Minusta ihan mielenkiintoinen kysymys, ja aika oleellinenkin keskustelun kannalta. Kiinnostaisi tietää, minkälaista on ap:n mielestä sellainen keskivertoelämä, mihin hän omaa elämäänsä ilmeisesti vertaa? Mikä siis tässä tapauksessa on se ns. ihanne?

Kun ap kertoo itse että elämässä tulee aina jotain, niin minkälaisia asioita hän ajattelee toisten ihmisten elämässä tulevan eteen.

Vierailija
127/172 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään kohtaloa joka määräisi elämän tapahtumat, kyllä ne tapahtuu ihan vaan tylsästi sattuman kautta.

Vierailija
128/172 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään kohtaloa joka määräisi elämän tapahtumat, kyllä ne tapahtuu ihan vaan tylsästi sattuman kautta.

Esimerkiksi Kaakkois-Aasian tsunami, ihmiset varaili hyvillä mielin joulumatkoja kuka mistäkin syystä, lapset, koululaiset ja päiväkotilaiset, lähti iloisella mielellä matkalle tietämättä etteivät tule koskaan elossa takaisin. Eihän kukaan voinut aavistaakaan että just heidän matkansa aikana siellä sattuu merenalainen maanjäristys joka aiheuttaa tsunamin.

Eikä sillä ole merkitystä, mihin matka suuntautui. Yhtä hyvin se matka olisi voinut olla Floridaan, ja siellä olisi sattunut maanvyörymä, tai vaikka Texasiin ja siellä tulva. Tai sitten ihan täällä kotimaassa perhe olisi voinut joutua paluumatkalla kolariin.

Vierailija
129/172 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas jäin miettimään sitä,  että mihin ap omaa elämäänsä oikein vertaa.

Vierailija
130/172 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi verrata yhtään mihinkään? Ap vain kertoi, että hänelle tapahtunut paljon ikäviä asioita elämässä ja on väsynyt siihen. Ei tuo mitään vertailua ole

Lisäksi edelleen joillekin tapahtuu enemmän ikäviä asioita elämässä kuin toisille. Ei tarvitse tulla jankuttamaan, että ei voi tietää mitä muilla on. No ei voikaan tietää, mutta se on tosiasia, että ei kaikille tapahdu yhtä paljon ikäviä asioita kuin toisille. Aika pöljä pitää olla, jos ei tuota tajua.

Vierailija
131/172 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi verrata yhtään mihinkään? Ap vain kertoi, että hänelle tapahtunut paljon ikäviä asioita elämässä ja on väsynyt siihen. Ei tuo mitään vertailua ole

Lisäksi edelleen joillekin tapahtuu enemmän ikäviä asioita elämässä kuin toisille. Ei tarvitse tulla jankuttamaan, että ei voi tietää mitä muilla on. No ei voikaan tietää, mutta se on tosiasia, että ei kaikille tapahdu yhtä paljon ikäviä asioita kuin toisille. Aika pöljä pitää olla, jos ei tuota tajua.

Selvästihän hän johonkin vertaa, kun valittelee kokemuksiaan ja kohtaloaan. Mutta mihin?

Vierailija
132/172 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästihän hän johonkin vertaa, kun valittelee kokemuksiaan ja kohtaloaan. Mutta mihin?

Vit tu sä olet tyhmä.

Vierailija
133/172 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään ole tuon helpompaa, kaikilla on omansa. Ei ehkä samanlaisia, mutta ne omat.

Vierailija
134/172 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä

Vierailija
135/172 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku ap luvannut, että elämän tulisi olla helppoa? 

Vierailija
136/172 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on omat vaikeutensa. Olen itse päihdeperheen lapsi, syntymästä asti väkivaltaa kaikissa sen muodoissa, vakavia terveysongelmia ym. Uhrimentaliteetti on silti jotain mitä vältän. Ajatuksemme luovat myös todellisuuttamme. Miksi aina minä, miksi minulle tapahtuu vain ikäviä asioita ajattelu kerää myös negatiivisuutta. Yritän olla kiitollinen myös niistä hyvistä hetkistä ja uskoa parempaan. Ei kannata sitoa identiteettiä siihen, että aina on epäonnea. Moni läheinen on kuollut syöpään nuorena, olisivat halunneet elää. Mieti mitä voisit tehdä nyt rakentaaksesi parempaa tulevaisuutta kun olet kuitenkin täällä. 

Vierailija
137/172 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että se tapa, jolla elämästänne kirjoitatte ja puhutte, vaikuttaa nykyhetkeen - iloisuuteen aloitekykyyn ja terveyteenne. Kirjoittakaa tragedia, se vie loputkin energiat. Kirjoittakaa komedia, ja saattekin kaikesta paskasta hyvät naurut, ja energiaa jatkaa entistä vahvempina.

Vierailija
138/172 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu, että minulla on ollut helppo elämä. Ihmettelen, että ihmiset ovat niin yksinkertaisia sanoessaan noin. Elämäni synkimmät asiat ei edes ole heidän tiedossaan.

Vierailija
139/172 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap! Mäkin sain aika huonot kortit heti kättelyssä: vanhempien alkoholismi, väkivaltaisuus ja koulukiusaaminen tekivät musta niin masentuneen että yritin päättää päiväni ensimmäisen kerran 10 vuotiaana..  Kaikki mitä kohtaan tein töitä, pyristelin ja yritin, meni savuna ilmaan. En tiedä miksi. Koitan uskoa jumalaan mutta se on niin vaikeaa..

Vierailija
140/172 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei todellakaan ole ainoa ihminen, jolle on tullut kaksi syöpää. Itsekin tiedän useamman tällaisen. Sukulaisella on tällä hetkellä 2 eri syöpää yhtaikaa. Ei voida leikata. Eikä koskaan parane. Ei ole uhriutunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi