Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mulle piti tulla sellainen kohtalo, että elämässä on tapahtunut paljon ikäviä asioita joille en ole itse voinut mitään

Vierailija
14.12.2025 |

On ollut vakavia sairauksia kuten syöpää, on sydänvika jota ei olisi voinut mitenkään ennalta ehkäistä. Lapsen sairaus ja siitä seurannut iso leikkaus. Silloisen puolison työtapaturma ja siitä aiheutuneet erinäiset ongelmat. Todella kipeä avioero ja siitä seuranneet ahdistus, masentuneisuus, univaikeudet. Rakkaan lemmikin vakava sairaus ja lopettaminen. Siinä nyt osaa mun elämästä yli 25 vuoden ajalta. 

En jaksaisi enää. Aina kun jotakin kivaa on elämässä ja on helpompaa elämää, niin aina tulee jotakin todella ikävää. Eilinen ilta oli taas ahdistava ja mieli oli musta. Mulla on kyllä ystäviä ja sukulaisia joille puhua, mutta en ole pystynyt kaikkia omia tunteita ja ajatuksia kertomaan. En ole kertonut sitä, että vuosi sitten synkkinä hetkinä mietin ajavani autolla päin kalliota. 

Kuinka paljon yhden ihmisen pitää jaksaa? Mitä pahaa mä olen muka tehnyt, että olen ansainnut tällaisen kohtalon? Kaikki alkoi jo silloin kun olin 19-vuotias ja sairastuin ensimmäisen kerran syöpään.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa hakea jotain perspektiiviä, googleta vaikka Baby P, niin oma elämä saattaa alkaa tuntua paremmalta.

Vierailija
102/113 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on sattunut vaikka mitä, mutta en ole ikinä ajatellut niitä kaikkia tuommoisena massiivisena listana. Kun luin tätä ketjua, tajusin, että monet listaavat ihan kaikki vastoinkäymisensä tuollaiseksi listaksi, niin johan se hengästyttääkin, kun sen itse on koonnut ikäänkuin yhdelle paperille ranskalaisin viivoin listaksi.

Luin ketjua ja tajusin, että on mullakin käynyt tuo, tuo, tuo ja tuokin asia, mutta koska en ole ikinä ajatellut näitä elämäni vastoinkäymisiä tuollaisena kokonaisena pakettina, niin en ole osannut ajatella niitä niin pahasti. Ehkä sen takia olen säästynyt pahemmalta itsevoivottelulta.

N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on huvittavaa, miten pienistä asioista ihmiset valittavat.

Ai esim. syöpä kaksi kertaa on pieni asia?

Ap

Syöpääkin on montaa laatua. On myös paljon syövän esiasteita, joista selviää vain yhdellä pienellä operaatiolla. Esim. kohdun syövän esiaste, siitä selviää vain yhdellä toimenpiteellä, mikäli ei ole levinnyt. Käytännössä poistetaan kohdunsuulta muuttuneet alueet paikallispuudutuksessa ja se on siinä.

Samoin melanooma, jos se ei ole levinnyt, siitä selviää, kun leikataan muuttunut ihoalue pois. Se on siinä.

Vierailija
104/113 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on sattunut vaikka mitä, mutta en ole ikinä ajatellut niitä kaikkia tuommoisena massiivisena listana. Kun luin tätä ketjua, tajusin, että monet listaavat ihan kaikki vastoinkäymisensä tuollaiseksi listaksi, niin johan se hengästyttääkin, kun sen itse on koonnut ikäänkuin yhdelle paperille ranskalaisin viivoin listaksi.

Luin ketjua ja tajusin, että on mullakin käynyt tuo, tuo, tuo ja tuokin asia, mutta koska en ole ikinä ajatellut näitä elämäni vastoinkäymisiä tuollaisena kokonaisena pakettina, niin en ole osannut ajatella niitä niin pahasti. Ehkä sen takia olen säästynyt pahemmalta itsevoivottelulta.

N48

Mietin ihan samaa

Vierailija
105/113 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkälaista se elämä oli ennen kuin olit 19v.

Vierailija
106/113 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea vain tapahtuu, ei niitä kukaan meille meidän ansioidemme mukaan päähämme kaada.

Jollakin kuolee puoliso ja lapset tulipalossa tai kolariss,  jollekin toiselle onni hymyilee jatkuvasti.

Useimmilla elämä menee jostain siitä välistä.

Vierailija
107/113 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi 2023 oli mulle todella raskasta aikaa.

Ensin kuoli isä ja puol vuotta tosta poikani. Kaikki mahdolliset viranomaiset kävin läpi kun etsin apua lapselleni.

Tossa samalla paljastu exän kaksoiselämä, ero tuli mun alotuksesta.

Löysin uskon ton kaiken keskellä, helpotti.

Ap on muillakin raskaita hetkiä elämässä. Ihmiset eivät vaan näistä avaudu.

Täällä voi tuntemattomana avautua.

Avautuja saa yleensä heti likasangon kasvoilleen.

No, nahka paksunee ainakin.

Vierailija
108/113 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea vain tapahtuu, ei niitä kukaan meille meidän ansioidemme mukaan päähämme kaada.

Jollakin kuolee puoliso ja lapset tulipalossa tai kolariss,  jollekin toiselle onni hymyilee jatkuvasti.

Useimmilla elämä menee jostain siitä välistä.

Niinpä, sattuma määrää elämää, ei ole olemassa mitään hienoja syitä siihen miksi jotain tapahtui. Oman lapsuudenperheeni kohdalla se oli lomamatka Khao Lakiin jouluna 2004. Ei kukaan olisi voinut arvatakaan mitä silloin tapahtuu ja miten se vaikuttaa meihinkin. Joskus tuntuu vähän oudolta katsella siltä matkalta otettuja kuvia.

Vierailija
109/113 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ilon ja leikkisyyden katoamista on vaikea jaksaa. Kun on ollut pitkään vain liian raskasta, kepeys katoaa mielestä eikä jaksa antaa muille enää energiaa itsestään. Se taas johtaa siihen, ettei muutkaan ihmiset oikein anna takaisin mitään ja negatiivisuuden kierre on valmis. Tsemppiä teille kaikille elämältä turpaansa saaneille. Mutta katsotaanhan kaikki tämä meidän ainoa elämä kuitenkin loppuun asti. Lyhyt pyrähdyshän meidän kaikkien olemassaolo lopulta vain on.

Vierailija
110/113 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on huvittavaa, miten pienistä asioista ihmiset valittavat.

Ai esim. syöpä kaksi kertaa on pieni asia?

Ap

Syöpääkin on montaa laatua. On myös paljon syövän esiasteita, joista selviää vain yhdellä pienellä operaatiolla. Esim. kohdun syövän esiaste, siitä selviää vain yhdellä toimenpiteellä, mikäli ei ole levinnyt. Käytännössä poistetaan kohdunsuulta muuttuneet alueet paikallispuudutuksessa ja se on siinä.

Samoin melanooma, jos se ei ole levinnyt, siitä selviää, kun leikataan muuttunut ihoalue pois. Se on siinä.

Niin, että tietämättä mitää mun tapauksesta teet oletuksia, että olen päässyt helpolla syöpien osalta. No en ole! Mikä helvetti vaivaa ihmistä joka tulee tuolla tavalla vähättelemään! Mä olen käynyt kahdesti läpi rankat hoidot enkä todellakaan päässyt helpolla.

Pistää vihaksi sun kaltaiset ihmiset!

Ap

Vierailija
111/113 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut meistä ei vain ole syntyneet "onnellisten tähtien alla". Ikävä todennäköisyyspolku, joka on pituutensa kivikkoista.

Vierailija
112/113 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut meistä ei vain ole syntyneet "onnellisten tähtien alla". Ikävä todennäköisyyspolku, joka on pituutensa kivikkoista. T. "Samis".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän