Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kokenut jotain yliluonnollista elämäsi aikana? Jotain sellaista, joka on mielestäsi ollut selkeästi yliluonnollista.

Vierailija
13.12.2025 |

Oletko kokenut jotain yliluonnollista? Tai onko ollut jotain sellaista, joka on jäänyt askarruttamaan mieleesi mahdollisesti yliluonnollisena?

Ihmisillä on kuulemma paljon kokemuksia, myös sellaisilla joilla ei ole mitään mielisairautta tai eivät ole käyttäneet mitään päihteitä tai alkoholia ilmiöiden kokemishetkellä.

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos "unissa vierailevat" edesmenneet eivät olekaan aivojeni tuotosta kuten muukin uneni, vaan todellisia vierailijoita, niin miksi heissä ilmenee samanlaista epävakautta ja surrealismia kuin muutenkin unissa?

Onko tässäkin niin, että TÄYTYY olla paranormaali versio tai "paskon" koko ketjun?

Kaikki hahmot (elävät ja kuolleet, unissa ja materiaalisessa muodossa) ovat pelkkiä mielen heijasteita. Kun niitä ei pakoteta materiaaliseen eli 3d-muotoon, he ovat jossakin toisessa muodossa. Se voi olla mielikuva, energiaa, kuva, ääni, ihan mitä vaan. Tai uni. Ei tämä fyysinen todellisuus ole mitenkään sen ihmeellisempää tai todempaa kuin uni, vaan ero on samanlainen kuin vaikkapa vesihöyryllä ja jäällä. Sama substanssi, eri muoto ja muut ominaisuudet.

Castanedaako vai ?

En ole koskaan kuullutkaan. Uskotko, että ihminen kykenee myös itse ajattelemaan ja keräämään tietoa, eikä olemaan kuin papukaija toistellen jotain auktoriteettejä?

Vierailija
82/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte myös aloittaa oman keskustelun "millaisia tieteellisiä kokemuksia teillä on", tai muuta vastaavaa. Kukaan ei pakota osallistumaan aiheisiin, jotka eivät kiinnosta itseä ja joihin teillä ei ole mitään positiivista annettavaa.

Aito paranormaali kiinnostaa, ja siksi mielellään erotan sen herkkäuskoisten hölmöilystä. Sori siitä palstaraivottaret!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo lapsena. Jokin tavara/asia liikkui ja minä sen mukana, ja kuvittelin ensin kuvitelleeni asian. Kunnes kerroin äidille, joka sanoi toisen perheenjäsenen kertoneen samanlaisesta kokemuksesta samana iltana.

Pieni paikallinen maanjäristys siis?

Yksi tavara/asia huoneessa liikkui rauhallisesti ylöspäin. Jos maanjäristys toimii noin, niin mikä ettei sitten. 

Mikset heti sanonut että levitoi? Kai sana on tuttu?

Onko pakko päällepäsmäröidä muiden vastauksia?

Vierailija
84/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ainoa. Olin lapsena yksin kotona, keittiössä. Meillä oli ulkoeteinen, jossa siis ovi portaille/pihalle ja sitten lasiovi sisälle. 

Lasioveen koputettiin voimakkaasti kolme kertaa. Menin heti avaamaan, kun tosiaan olin ihan parin metrin päässä. Ulkoeteisessä ei ollut ketään, ja ulompi ulko-ovikin oli kiinni. Siinä oli vielä kahvassa sellainen naruviritelmä, että sitä ei kerrassaan olisi saanut sen muutaman sekunnin aikana takaisin kiinni ilman, että olisin nähnyt vähintään käden sieltä oven raosta.

Muistan sen inhottavan, kylmäävän tunteen kun tajusin, että koputus kuului mutta ketään ei todella ole mailla tai halmeilla. Sen jälkeen pelotti olla kotona jonkin aikaa.

Lintu nokki ovenpieltä ja ehti pakoon ennen kuin huomasit?

Vierailija
85/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte myös aloittaa oman keskustelun "millaisia tieteellisiä kokemuksia teillä on", tai muuta vastaavaa. Kukaan ei pakota osallistumaan aiheisiin, jotka eivät kiinnosta itseä ja joihin teillä ei ole mitään positiivista annettavaa.

Aito paranormaali kiinnostaa, ja siksi mielellään erotan sen herkkäuskoisten hölmöilystä. Sori siitä palstaraivottaret!

Jaaha, vain sinun kokemasi paranormaali on aitoa ja muiden paskaa hörhöilyä? Ei ihme että olet täällä eikä sinulla ole kavereita, kenen kanssa keskustella aiheesta.

Vierailija
86/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos "unissa vierailevat" edesmenneet eivät olekaan aivojeni tuotosta kuten muukin uneni, vaan todellisia vierailijoita, niin miksi heissä ilmenee samanlaista epävakautta ja surrealismia kuin muutenkin unissa?

Onko tässäkin niin, että TÄYTYY olla paranormaali versio tai "paskon" koko ketjun?

Kaikki hahmot (elävät ja kuolleet, unissa ja materiaalisessa muodossa) ovat pelkkiä mielen heijasteita. Kun niitä ei pakoteta materiaaliseen eli 3d-muotoon, he ovat jossakin toisessa muodossa. Se voi olla mielikuva, energiaa, kuva, ääni, ihan mitä vaan. Tai uni. Ei tämä fyysinen todellisuus ole mitenkään sen ihmeellisempää tai todempaa kuin uni, vaan ero on samanlainen kuin vaikkapa vesihöyryllä ja jäällä. Sama substanssi, eri muoto ja muut ominaisuudet.

Casta

Kirjoitathan itsekin sinulle opetetuilla sanoilla. Ja mistä luulo etten itse ajattele jos luenkin myös? 

Vierailija
87/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä,on monia juttuja ja olen ne kertonut vastaavissa ketjuissa aikisemmin, joten en vaan jaksa  enää pitkiä juttuja kirjoitella.

Miksi aina aloiatte uuden ketjun, kun jatkisitte niitä vanhoja? Toki saatte tehdä miten haluatte, mutta moni muukin varmaan ei jaksa moneen kertaan samoja juttuja kirjoittaa. Sorry!

Ehkä palstalle tulee uutta väkeä eivätkä osaa käyttää hakutoimintoa. Mutta ihan kiva näitä on availla uusiakin, tulee uusia kokemuksia.

Vierailija
88/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hahmot (elävät ja kuolleet, unissa ja materiaalisessa muodossa) ovat pelkkiä mielen heijasteita. Kun niitä ei pakoteta materiaaliseen eli 3d-muotoon, he ovat jossakin toisessa muodossa. Se voi olla mielikuva, energiaa, kuva, ääni, ihan mitä vaan. Tai uni. Ei tämä fyysinen todellisuus ole mitenkään sen ihmeellisempää tai todempaa kuin uni, vaan ero on samanlainen kuin vaikkapa vesihöyryllä ja jäällä. Sama substanssi, eri muoto

No paljastit ainakin edistyneisyyteni kun pidät näkemyksiäni legendaaristen kirjailijoiden tasoisina. Mutta ei, et löydä ajatuksiani kyseisen henkilön kirjasta.

Vierailija
89/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin jonkinlaisen maahisen 30 vuotta sitten. Sellainen pieni alle metrin mittainen, joka leijui ilmassa vähän matkan päässä itsestäni. Tuijottelimme siinä hetken toisiamme kunnes sain jalat alleni. Pelästyin aika lailla. Kuulin, että tällainen samanlainen kokemus oli joillain toisillakin samoihin aikoihin. 

Vierailija
90/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, vain sinun kokemasi paranormaali on aitoa ja muiden paskaa hörhöilyä? Ei ihme että olet täällä eikä sinulla ole kavereita, kenen kanssa keskustella aiheesta.

Se minkä helposti tunnistaa hörhöilyksi on sitä. Ja jos minua aihe kiinnostaa niin ei se tarkoita että luulen omaavani aitoa tietoa. Itse olet inhottava laumasieluinen kiusaaja ja ajattelun kieltäjä!

Vierailija
91/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin outoja juttuja on tapahtunut. Kun äitini oli kuollut ja menin hänen asuntoonsa järjestelemään asioita, eteisen valot syttyivät itsestään parikin kertaa. Myös televisio meni päälle itsestään. Nämä voi ehkä selittää jollain sähköhäiriöllä, en tiedä?

Omituisin juttu tapahtui kun kummitätini oli juuri kuollut. Lasista, josta olin juuri juonut, lähti helähtävä ääni ja lohkesi iso pala. Tätä palaa ei vaan koskaan löytynyt. Se ei ollut pöydällä eikä lattialla. Etsin sitä joka paikasta, koska ajattelin että joku saattaa satuttaa itsensä lasinsirpaleeseen. On edelleen kateissa. Koko n 5x5 cm.

Vierailija
92/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä,on monia juttuja ja olen ne kertonut vastaavissa ketjuissa aikisemmin, joten en vaan jaksa  enää pitkiä juttuja kirjoitella.

Miksi aina aloiatte uuden ketjun, kun jatkisitte niitä vanhoja? Toki saatte tehdä miten haluatte, mutta moni muukin varmaan ei jaksa moneen kertaan samoja juttuja kirjoittaa. Sorry!

Ehkä palstalle tulee uutta väkeä eivätkä osaa käyttää hakutoimintoa. Mutta ihan kiva näitä on availla uusiakin, tulee uusia kokemuksia.

Totta ja kyllä minäkin luen näitä mielelläni, mutta omia juttuja on niin paljon ja varmaan kolmeen ketjuun niistä kirjoittanut.🙂

Vierailija
93/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen enneunia, kaikki käynyt toteen.

Näitä on muuten selitetty alitajunnalla. Sä hiffaat asioita paljon hereillä ollessa mihin et kiinnitä huomiota. Unessa aivot jaottelevat asioita ja voit nähdä ennen unia.

En ole se, jolle vastasit. Näen myös enneunia. Asioista, joita alitajunta ei voi tietää. Esim. läheisen henkilön ennakoimaton kuolema juuri sinä päivänä kun minulla oli matematiikan YO-koe. Muitakin enneunia kuolemantapauksista on, mutta tuo oli konkreettisin.

Olen nähnyt useita rakennuksia ennalta. Kiinnostavin näistä oli Jyväskylän uusi sairaala, jonka sisätiloissa kuljin useita kertoja unissani erään erikoisalan lääkäriin. Tuosta sairaudesta ei ollut mitään viitteitä unia nähdessäni. Kun uusi sairaala valmistui, osasin kulkea siellä, koska paikat olivat samanlaiset kuin unissani. Lisäksi minulle tehtiin ei kovin yleinen kivulias toimenpide, jonka myös näin unessa vuosia etukäteen. 

Olen nähnyt useita paikkakuntani rakennuksia unissa ennakkoon, jo kauan aikaa ennen kuin niiden alueiden kaavat oli piirretty siihen käyttötarkoitukseen. Esim. täysin maaseutumaisessa ympäristössä oleva alue hevostalleineen, missä näin värikkäitä kerrostaloja. Yllätys oli melkoinen, kun n. 20v sen jälkeen kuljin paikan ohi, maatila oli kadonnut, ja tilalla oli unissa näkemäni talot.

Näiden unien lisäksi on toki myös henkilökohtaisempia enneunia, joita joku voisi sanoa "alitajunnan tuotoksiksi". 

Vierailija
94/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen enneunia, kaikki käynyt toteen.

Näitä on muuten selitetty alitajunnalla. Sä hiffaat asioita paljon hereillä ollessa mihin et kiinnitä huomiota. Unessa aivot jaottelevat asioita ja voit nähdä ennen unia.

En ole se, jolle vastasit. Näen myös enneunia. Asioista, joita alitajunta ei voi tietää. Esim. läheisen henkilön ennakoimaton kuolema juuri sinä päivänä kun minulla oli matematiikan YO-koe. Muitakin enneunia kuolemantapauksista on, mutta tuo oli konkreettisin.

Olen nähnyt useita rakennuksia ennalta. Kiinnostavin näistä oli Jyväskylän uusi sairaala, jonka sisätiloissa kuljin useita kertoja unissani erään erikoisalan lääkäriin. Tuosta sairaudesta ei ollut mitään viitteitä unia nähdessäni. Kun uusi sairaala valmistui, osasin kulkea siellä, koska paikat olivat samanlais

Mä olen kanssa nähnyt enneunen läheisen ihmisen kuolemasta. Ajankohtaa en tiennyt mutta tiesin että tää tulee tapahtumaan.. jälkikäteen tajusin että tämä tuli alitajunnasta valokuvia katsellessa.  Kyseinen sukulainen oli todella sairaan näköinen kun viimeisen kerran nähtiin. " Oli pirteä oma itsensä" mutta ulkonäössä oli jotain mikä jäi mun mieleen ja sieltä kautta tuli uneen.

Oletko varma ettet ole nähnyt kyseisen sairaalan piirustuksia jossain? 

Vierailija
95/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä olen kanssa nähnyt enneunen läheisen ihmisen kuolemasta. Ajankohtaa en tiennyt mutta tiesin että tää tulee tapahtumaan.. jälkikäteen tajusin että tämä tuli alitajunnasta valokuvia katsellessa.  Kyseinen sukulainen oli todella sairaan näköinen kun viimeisen kerran nähtiin. " Oli pirteä oma itsensä" mutta ulkonäössä oli jotain mikä jäi mun mieleen ja sieltä kautta tuli uneen.

Oletko varma ettet ole nähnyt kyseisen sairaalan piirustuksia jossain? "

En ole nöhnyt sairaalan piirustuksia, ja näin näitä unia jo kauan ennen kuin päätös sairaalan rakentamisesta tehtiin. 

Henkilö joka kuoli yllättäen asui kaukana, enkä ollut nähnyt häntä moneen vuoteen. Ymmärtäisin enneunen kuolemasta muutoin "luonnolliseksi", mutta kun se tapahtui uneni mukaisesti matikan YO-kokeen aikana, ts. edellisenä päivänä, mikä stressasi minua kirjoituksissa etenkin tuon unen vuoksi. 

Vierailija
96/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä olen kanssa nähnyt enneunen läheisen ihmisen kuolemasta. Ajankohtaa en tiennyt mutta tiesin että tää tulee tapahtumaan.. jälkikäteen tajusin että tämä tuli alitajunnasta valokuvia katsellessa.  Kyseinen sukulainen oli todella sairaan näköinen kun viimeisen kerran nähtiin. " Oli pirteä oma itsensä" mutta ulkonäössä oli jotain mikä jäi mun mieleen ja sieltä kautta tuli uneen.

Oletko varma ettet ole nähnyt kyseisen sairaalan piirustuksia jossain? "

En ole nöhnyt sairaalan piirustuksia, ja näin näitä unia jo kauan ennen kuin päätös sairaalan rakentamisesta tehtiin. 

Henkilö joka kuoli yllättäen asui kaukana, enkä ollut nähnyt häntä moneen vuoteen. Ymmärtäisin enneunen kuolemasta muutoin "luonnolliseksi", mutta kun se tapahtui uneni mukaisesti matikan YO-kokeen aikana, ts. edellisenä päivänä, mikä stressasi minua kirjoituksissa etenkin tuon unen vuoksi. 

Nice. Mä uskon jollain tasolla yliluonnolliseen. Mutta älyttömän usein nää on just selitettävissä asioilla jotka on tavallaan näkyvissä.  Jos tämä scene tai ylipäätään aivojen toiminta kiinnostaa suosittelen lukemaan tiedostamaton mieli kirjoja/ alitajunta.  Ihan uskomatonta esim tälläinen esimerkki, sä saatat just nähdä tyyliin ohikävellessä  jotain tietoja mitkä ei vaikuta suhun mitenkään, et edes tiedosta niitä. 20v päästä vastaat kysymykseen kuin apteekin hyllyltä joka koskee tuota aihetta. Etkä itsekkään tiedosta mistä se tuli. 

Tätä sotketaan ihan hirveästi just yliluonnolliseen .

Vierailija
97/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#Semmoinen tylsä kysymys, että miten tuli ilmi tämä sama 15v takainen lomalento? Muistaako joku oikeasti jotain 15v takaisia lentojen numeroita tai kellonaikoja?#

Kyllä, jos on erikoinen tapahtuma. Itse asiassa, tapasin vaimoni vähän yli kaksikymppisenä. 16-vuotiaina olimme katsomassa samaa elokuvaa Suomen ensi-illassa. Minulla on sukua vaimon kotipaikkakunnalla. Käytin alle parikymppisenä sukulaistätejä jouluaattona haudoilla siellä. Hautausmaan parkkipaikalla oli kaaos ja peltikin kolisi, ei onneksi itsellä. Vaimo muisti saman tilanteen, kun hän oli niihin aikoihin käy,ässä haudoilla omien sukulaisten kanssa.

Vierailija
98/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin kissani kanssa vintillä. Olin valveilla. Yhtäkkiä ovi aukesi hitaasti. Aukesi kokonaan.

Ketään ei näkynyt. Kissani tuijotti pitkään erääseen kohtaan huoneessa.

Minäkin, mutta en nähnyt mitään. Menin takaisin maate ja jatkoin kirjan lukemista. Tää tapahtui v. 2001.

Ystäväni sanoi aiemmin 1988, että täällä kummitelee. Se oli toinen huone vintillä.

Vierailija
99/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut paljon, mutta laitan tähän viimeisimmän. Kävelin kotona peilin ohi, vilkaisin peiliin ja noin sekunnin ajan näin siinä omat kasvoni vanhoina ja ryppyisinä. En ole enää nuori, mutta ei mulla vielä ryppyjä ole.

Vierailija
100/155 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukuin kissani kanssa vintillä. Olin valveilla. Yhtäkkiä ovi aukesi hitaasti. Aukesi kokonaan.

Ketään ei näkynyt. Kissani tuijotti pitkään erääseen kohtaan huoneessa.

Minäkin, mutta en nähnyt mitään. Menin takaisin maate ja jatkoin kirjan lukemista. Tää tapahtui v. 2001.

Ystäväni sanoi aiemmin 1988, että täällä kummitelee. Se oli toinen huone vintil

---

Jatkuu.

Vähän karmaisi. Kun luin kirjaa, ajattelin että kattookohan se näkymätön olento minua vuoteeni vierellä.

Sitten totesin, että ehkä se ei tee minulle mitään pahaa ja unohdin koko jutun. 

Mutta jälkeen päin olen joskus miettinyt sitä. Vasta sen jälkeen kun talossa alkoi tapahtua muutakin outoa.

Ja se on jatkunut näihin päiviin asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan