Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joululahja jota lapsena toivoit mutta et koskaan saanut.

Vierailija
13.12.2025 |

Oma toiveeni oli että isä ei olisi ollut jatkuvasti kännissä ja pilannut koko joulua, niin kuin muitakin viikonloppuja ja vapaita.

Kommentit (313)

Vierailija
81/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin, että minulla olisi ollut isovanhemmat, kun monet kaverit menivät maalle mummolaan . Toive ei tietenkään toteutunut. Molempien vanhempieni vanhemmat olivat kuolleet jo ennen syntymääni. 

Vierailija
82/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä, mutta sain aina halvemman version. Eli toivoin vaikka Barbie autoa, sain jonkun muotinuken heppoisen auton. Toivoin tietyn merkkisiä vaatteita. Sain sinnepäin jotain halpamerkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin, ettei poliisi tulisi ja pidättäisi taas aikuisia ja laittaisi lapsia taas sossun matkaan. Tai oikeastaan juurikin tuota, jonka ap jo sanoi: ei alkoholia.

Nyt kun minulla on lapsia, ei tulisi mieleenkään juoda alkoholia heidän seurassaan. Jouluisin vietetään yhdessä aikaa, syödään hyvin ja ulkoillaan. Lahjoja saavat minulta 5-10 per lapsi ja yhteiseksi aina lautapelejä yms

Vierailija
84/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiirenloukku-lautapeli. Oli niin villin ja edistyneen näköinen peli. En ole vielä 31-vuotiaanakaan päässyt kokeilemaan peliä, mutta jospa vielä joskus!

Vierailija
85/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automattoa toivoin. En saanut, ja olen kostanut tämän lapsilleni, enkä ole ostanut sellaista heillekään. Ei he tosin ole sellaista toivoneetkaan, että ei ihan osuva kosto.

Vierailija
86/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin pientä, valkoista nallea. Sain kangasnenäliinoja.

Vierailija
87/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olin sairaana ja jouduin sairaalaankin. Äitini lupasi minulle nukenvaunut jos paranen. Paranin, mutta niitä nukenvaunuja en koskaan saanut.

Vierailija
88/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain lahjaa toivoin koko lapsuuteni. Ja jouluruokia.

Vierailija
89/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin sukulaisperheen luona leikkimään lelukassakoneella. Eli kassakone, joka oli lelu. Toivoin sellaista itsellenikin, mutta en saanut ilmeisesti siksi, että olin poika ja vanhemmat pitivät sitä "tyttöjen leluna",

Vierailija
90/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby born-nukkea toivoin useana jouluna, mutta en saanut. Ilmeisesti sitä pidettiin liian kalliina. Kaikkea muuta, myös nukkeja sain. Vaikka minä sanoin useamman kerran, että minä tahdon sen baby bornin ja minulle riittää ihan hyvin vain se. Mitään muuta en olisi tarvinnut.

Vierailija
91/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama toive, kuin ap:lla. Ei yleensä toteutunut. Ja kun olin isompi, niin lähti usein joulupukiksi joihinkin perheisiin, sai viinaa palkaksi ja tuli kotiin ympäripäissään mölisemään. Miksi antaa viinaa sellaiselle perheen isälle jouluna, jolle tietää sen maistuvan?? Pilaa niinkuin 100% varmuudella sen perheen joulun.

Ja uv sama kännääminen.

Toki myös lähes joka vkloppu muutenkin. Äiti ja lapset paniikissa kotona.

Vierailija
92/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska muisto: selasin jotain lelulehteä ja näin Ihania barbienvaatteita. Asuimme lapissa eikä siellä ollut juuri kauppoja.

Äitini taitavana käsityöihmisenä oli valvonut seuraavan yön ja ompeli omista vanhoista vaatteista ja mistä lie kangastilkuista samanlaiset.

Oli myös kutonut niille villapaidat. Ihania muistoja. 

Vierailija
93/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baby born-nukkea toivoin useana jouluna, mutta en saanut. Ilmeisesti sitä pidettiin liian kalliina. Kaikkea muuta, myös nukkeja sain. Vaikka minä sanoin useamman kerran, että minä tahdon sen baby bornin ja minulle riittää ihan hyvin vain se. Mitään muuta en olisi tarvinnut.

Mäkin toivoin ysärillä babybornia mutten koskaan saanut sitä:(

Vierailija
94/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokonetta toivoin. En saanut, koska se oli liian kallis.

Vierailija
95/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automattoa toivoin. En saanut, ja olen kostanut tämän lapsilleni, enkä ole ostanut sellaista heillekään. Ei he tosin ole sellaista toivoneetkaan, että ei ihan osuva kosto.

Minun lapset sai automaton, minun lapsuudessa edes sellaisia ollut 

Vierailija
96/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yksi pyyntö olisi teille vanhemmille. Jättäkää edes yhtenä päivänä se alkoholi pois. Jos se viini on niin tärkeää joulupöydässä, valitkaa alkoholiTON versio. Itse vihaan (voimakas tunnesana) juuri tuon vuoksi kaikkia juhlapyhiä, aina pilataan sillä alkoholin ottamisella.

Se, että onko yhdessä tai kahdessa viinilasillisessa alkoholia vai ei oikeasti vaikuta mihinkään muuhun kuin siihen viinin makuun. Enkä tunne ketään kuka olisi sanonut löytäneensä oikeasti hyvää alkoholitonta punaviiniä liharuokien seuraksi.

Siispä edelleen ihan normaali viini kuulu juhlapöytään-

Vierailija
97/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki/ kampauspää mikälie.

Sain sen sijaan vauvanuken ja sille sitten kanto-kopan seuraavana jouluna.

Kumpaakaan en yhtään ymmärtänyt, mitä kivaa niissä muka oli. En leikkinyt, koska eihän vauvat tee muuta kuin nuku. Mitä niillä olisi pitänyt leikkiä.

Jipii, lelu joka ei tee mitään muuta kuin on.

Ja sitten valitettiin siitä kun en leikkinyt sillä. Niin mitä sillä olisi voinut leikkiä..?

Enkä tehnyt vauvoja aikuisenakaan, koska en vieläkään ymmärrä, miksi olisin..

Vierailija
98/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stiga

Vierailija
99/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes toivonut mitään ylikallista. Haaveilin salaa Barbietalosta, se oli leluliikkeen ikkunalla ja ihana. Meillä oli aika vähän leluja ja pelejä. Minulla oli nukke ja Barbiesta edullisempi versio Candy tms.

Näin jälkikäteen merkityksellisimmät lahjat sain hyviltä sukulaisilta joka vuosi yöpaita, pieni likööripullo ja lempimakeisia. Ne ovat jääneet mieleen. Ja tietysti itse joulun vietto sukulaisilla.

Cindy oli minusta sievempi, serkulla oli niitä minä en saanut koska oli barbeja.

Vierailija
100/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkiekkopelin, minkä serkku sai mummolassa joulua suvun kanssa viettäessämme.

Ja kuulostaa varmaan ihan tyhmältä mutta monta joulua meni exän kanssa niin, että minä laitoin joulut, ostin lahjat, hänen suku tuli meille valmiiseen pöytään ja mä en saanut mieheltä mitään. Se hävetti jollain tasolla kun muut vaihteli lahjoja keskenään

Minusta taas nuo jotka tuovat toisilleen lahjoja sukujoulussa ovat todella huono käytöksisiä. En ymmärrä miksi niitä pitää toisten kotiin viedä