Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahja jota lapsena toivoit mutta et koskaan saanut.

Vierailija
13.12.2025 |

Oma toiveeni oli että isä ei olisi ollut jatkuvasti kännissä ja pilannut koko joulua, niin kuin muitakin viikonloppuja ja vapaita.

Kommentit (313)

Vierailija
101/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donkey Kong tai Donkey Kong jr. käsikonsolipeli. Olisin kovasti yläasteella halunnut sellaisen joululahjaksi. Oli isän mielestä liian kallis turhake. Saamatta jäi. 

Vierailija
102/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby born-nukke. Olivat suurta huutoa kun olin 5-7 v, mutta en leikkinyt nukeilla juuri koskaan, enkä varsinkaan hoivaamisleikkejä.

Vanhempani taisivat arvata että toivoin lelua vain trendin vuoksi. Kallishan tuo olikin, joten hyvä etteivät taipuneet eskarilaisen pinnalliseen päähänpistoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumpuja. Sain paukutella kattiloita.

Vierailija
104/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua, jolloin äiti ei olisi raivonnut ja huutanut.

Vierailija
105/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on toivonut itselleen omaa hevosta. Moni lapsena ei ymmärtänyt mitä hevonen oikeasti maksaa: tallivuokrat, eläinlääkärit, kengittämiset, ruuat.

Nyt aikuisena en ostaisi hevosta yksinään itselleni, jotkut leveilevät ja nyrpistävät nenäänsä minulle kun heillä on oma hevonen. Ihan rauhassa vaan. Hevosen ylläpitäminen on kallista.

Eri asia on niillä jotka asuvat maalla ja viljelevät maata, heillä on hevoselle ruokaa ja talli omasta taloudesta.

Vierailija
106/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airflyer. Sain Vain Blenderin....

toivoitko lapsena Airflyeriä ja sait lapsena blenderin. Minun ei lapsena tarvinnut toivoa keittiövälineitä lapsena.

Mikä tämä Airflyer on?

Vierailija
107/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toivoitko lapsena Airflyeriä ja sait lapsena blenderin. Minun ei lapsena tarvinnut toivoa keittiövälineitä lapsena.

Mikä tämä Airflyer on?

No lentokonehan se on.

Vierailija
108/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla yksi pyyntö olisi teille vanhemmille. Jättäkää edes yhtenä päivänä se alkoholi pois. Jos se viini on niin tärkeää joulupöydässä, valitkaa alkoholiTON versio. Itse vihaan (voimakas tunnesana) juuri tuon vuoksi kaikkia juhlapyhiä, aina pilataan sillä alkoholin ottamisella.

Se, että onko yhdessä tai kahdessa viinilasillisessa alkoholia vai ei oikeasti vaikuta mihinkään muuhun kuin siihen viinin makuun. Enkä tunne ketään kuka olisi sanonut löytäneensä oikeasti hyvää alkoholitonta punaviiniä liharuokien seuraksi.

Siispä edelleen ihan normaali viini kuulu juhlapöytään-

Tässä on kaksi asiaa jotka ei oikeastaan liity varsinaisesti toisiinsa. Alkoholitonta hyvää punkkua ei ole, siinä olet oikeassa. Esimerkiksi mä en juo alkoholittomia viinejä, koska ne ei vaan ole sama asia.

Toisaalta, lapsena inhosin sitä vähäistäkin alkoholinkäyttöä, en tiedä miksi.

Joten, valitsen lapseni vuoksi olla juomatta viiniä kokonaan juhlapöydissä.

Vierailija
109/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskon.

Vierailija
110/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Näitä lukiessa saan ilmeusesti olla hyvin onnellinen siitä että perheessä otettiin korkeintaan yksi saunakalja viikonloppuisin. Juhlapyhinä ei alkoholia lainkaan tai muutama lasillinen kuplivaa. 

Vierailija
111/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin sukulaisperheen luona leikkimään lelukassakoneella. Eli kassakone, joka oli lelu. Toivoin sellaista itsellenikin, mutta en saanut ilmeisesti siksi, että olin poika ja vanhemmat pitivät sitä "tyttöjen leluna",

Sun olisi pitänyt sanoa että haluat leikkiä rautakaupan tai autokaupan omistajaa. 

Vierailija
112/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin Elliltä pillua.

Vierailija
113/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä Airflyer on?

Se on hieno ja arvokas kone jolla voi tehdä Maggisbekkiksiä jotka suorastaan sulavat suussa.

Vievät kielen mennessään ja syödään viimeistä murua myöten. 

Vierailija
114/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin sukulaisperheen luona leikkimään lelukassakoneella. Eli kassakone, joka oli lelu. Toivoin sellaista itsellenikin, mutta en saanut ilmeisesti siksi, että olin poika ja vanhemmat pitivät sitä "tyttöjen leluna",

Minäkin toivoin varmaankin juuri samaa kassakonetta monena vuonna, enkä saanut! Neuvolassa oli sellainen, ja olisin halunnut oman. N41

Vierailija
115/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasikka, tosin näin jälkikäteen ymmärrän kyllä miksi sellaista ei tullut vaikka monena vuonna toivoin😁

Vierailija
116/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blenderi on mahtava lahja. Sillä voi tehdä Smoothieta joka kaavitaan viimeistä pisaraa myöten ja vie kielen mennessään.

Vierailija
117/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme 10 lapsinen köyhä perhe. Mitään en osannut toivoa ja ne pienet paketit joita sitten sain tuntui luksukselta. 

Vierailija
118/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio-ohjattava auto.

Myöhemmin tuli kyllä harrastettua rc-lennokkeja ja helikoptereita.

Vierailija
119/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena tosi lapsellinen. Ja toivoin lahjaksi taikasauvaa, kun olin sen jossain tv-ohjelmassa nähnyt! Mentiin jopa paikalliseen lelukauppaan isäni kanssa kysymään taikasauvaa!  En enää muista, mitä lelukauppa vastasi, mutta ei ainakaan romuttanut uskoani taikasauvoihin, vaan luulin pitkään, että sellaisia on olemassa.

Vierailija
120/313 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin nukenvaunuja, en saanut. Mutta kun sain vauvan oma isäni oli ostanut vauvalle vaunut ja toi ne kun tuli katdomaan vauvaa. Mukava muisto siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän