Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahja jota lapsena toivoit mutta et koskaan saanut.

Vierailija
13.12.2025 |

Oma toiveeni oli että isä ei olisi ollut jatkuvasti kännissä ja pilannut koko joulua, niin kuin muitakin viikonloppuja ja vapaita.

Kommentit (313)

Vierailija
221/313 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoin aina kissanpentua, mutta koskaan en saanut. Kerran haimme eräästä paikasta muutaman pienen kissanpennun, leikin niiden kanssa autossa. Kun tultiin kotiin, kissanpennut laitettiin muovipussiin roikkumaan puun oksalle ja ammuttiin. Olin 5-vuotias ja olin niitä ammuttuja kissoja hautaamassa. Tämä näky tulee mieleen edelleen melkein joka päivä vielä 50 vuotta jälkeenkinpäin. Taas kerran kyyneleet silmissä tätä muistelen. Olen kyllä asian käsitellyt terapiassa, mutta arvet ovat ikuiset.

Mitä helvettiä...en usko todeksi...

Eihän tuossa aikaa sanota, mutta tuollainen hulluus oli ihan yleistä 70-80 luvuilla. Jos niitä kissanpentuja ei säkissä hukutettu järveen, niin sitten vain mielikuvitus oli rajana kuinka niitä eitoivottuja pentuja hävitettiin. :(

N53

Tämä tapaus tapahtui 70-luvulla. Ja on totta, mutta en kerro tarkemmin kun paljastuisi missä ja kuka. Tekijä on jo kuollut. Monia muitakin asioita näin, koin ja kuulin lapsena ja nuorena joita ei moni usko enää nykyään. Aivan käsittämätöntä väkivaltaa ja aseilla uhkailua jne. 

Vierailija
222/313 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merimiesmekko ja pöytäfutispeli. N. 5-7 vuotiaana kuvissa näkemäni lasten vanhanaikaiset merimiesasut olivat minusta aivan ihania. Ja päiväkodissa oli pöytäfutis, jota pojat kiilasivat aina pelaamaan, ja ujo tyttö harvoin pääsi edes kokeilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/313 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivoin monena jouluna nukketaloa, mutta en koskaan saanut. 

Kerran yksi sukulaistyttö, joka itse oli jo sen ikäinen, ettei enää leikkinyt nukeilla, lahjoitti minulle pari vanhaa pikkunukkeaan sekä muutaman vanhan nukkekotikalusteensa. Tulin näistä hyvin iloiseksi. Tein pienestä pahvilaatikosta itselleni nukkekodin, jonka kalustin tytön antamilla kalusteilla ja leikin sillä. Askartelin myös pahvista ja puupalikoista lisää kalusteita.

Vierailija
224/313 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset juovat vii naa isoina juhapyhinä. Tämä otettiin pois moderoitavaksi .Miksi?

Vierailija
225/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yksi pyyntö olisi teille vanhemmille. Jättäkää edes yhtenä päivänä se alkoholi pois. Jos se viini on niin tärkeää joulupöydässä, valitkaa alkoholiTON versio. Itse vihaan (voimakas tunnesana) juuri tuon vuoksi kaikkia juhlapyhiä, aina pilataan sillä alkoholin ottamisella.

Kuvottavaa että tuota ylläolevaan kommenttia alapeukuttaa 13 alkoholistia joilta pitäisi viedä kiireesti lapset pois. ='( 

Vierailija
226/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin lainaaminen ei taaskaan onnistunut, voisko asialle vihdoin tehdä jotain. Joskus onnistuu, joskus ei, mitä ihmettä.

Vierailija
227/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä toivoinko erityisesti mitään. Aina toivoin tai odotin jotain kivaa joulua, joulun taikaa. Ei tainnut tulla.

Vierailija
228/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piano

Vierailija
229/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varmaan 4 kun toivoin hitsauslaitteita. Sain kyllä kaikkea kivaa mutta hieman yllättäen ei löytynyt joululahjakasasta sen paremmin kaasu- kuin sähköhitsauslaitteitakaan.  Meni runsaat 10v ennenkuin pääsin kokeilemaan ja huomasin että hitsaaminen on vaikeaa. Vaatii sekä tarkkaa kättä että aika paljon tietoa.  

Vierailija
230/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Barbie taloa en saanut ikinä. Oli liian kallis kuulemma.

Mun isä oli puuseppä ja teki itse mulle paljon hienomman talon, samoin teki Barbielle auton ja hevoskuljetusvaunun, mulla on se 1980-luvun Dallas-palominohevonen nimenomaan nivelletyillä jaloilla.

Vierailija
231/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset juovat vii naa isoina juhapyhinä. Tämä otettiin pois moderoitavaksi .Miksi?

Koska ei kestetä totuutta, juopot puolustelee omaa juomistaan sanomalla että eihän Suomalaiset juo niin paljoa ja pitää sitä rentoutua... Voi vee sanon minä, kun juoppo isä "rentoutui" kaikki pyhät, viikonloput ja lopulta arkipäivät!! 😡 pilas sekä lasten että puolisonsa elämän örvellyksillään, onnistui kyl pilaamaan juhlan kuin juhlan

Vierailija
232/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei kestetä totuutta, juopot puolustelee omaa juomistaan sanomalla että eihän Suomalaiset juo niin paljoa ja pitää sitä rentoutua... Voi vee sanon minä, kun juoppo isä "rentoutui" kaikki pyhät, viikonloput ja lopulta arkipäivät!! 😡 pilas sekä lasten että puolisonsa elämän örvellyksillään, onnistui kyl pilaamaan juhlan kuin juhlan

Suomalaiset eivät erota kännäämistä ja lasin viiniä juomista toisistaan. Niillä on iso ero. Känniläiset kuuluisivat työlaitokseen vieroitukseen.

Vierailija
233/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut ikinä mitään,  mitä toivoin. Äitini osti mielivaltaisesti, mitä halusin. Toivoin kahtena jouluna peräkkäin Cindy- ballerinabarbia muunmuassa- en saanut.

Vierailija
234/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisia tarinoita 🙁 Meillä oli pienipalkkaiset vanhemmat ja kolme lasta, mutta onneksi vanhemmat eivät ryypänneet ja osasivat käyttää rahaa fiksusti. Ulkomaan matkojakin tehtiin ja hyviä lahjoja saatiin. Sisko yhtenä jouluna sai pikkunukketalon eikä onneksi suuttunut vaan toi barbien ja sanoi sorahtavalla r:llä että tällaiselle barbille 😄 Isä sitten kätevänä käsistään otti mallia nukketaloista ja rakensi ison yläkerrallisen talon, jossa oli irrotettavat katot 😊 On vieläkin tallessa aitassa. 

Vierailija
235/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vain sen, kun lapsena en tykännyt pehmeistä paketeista :D

Vierailija
236/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät erota kännäämistä ja lasin viiniä juomista toisistaan. Niillä on iso ero. Känniläiset kuuluisivat työlaitokseen vieroitukseen.

Aamen, eikä mitään lisättävää!! 

Vierailija
237/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisivuotiaasta lähtien toivoin He-Man Greyscull linnaa. Ei tullut. Liian kallis tai jotain. Nyt on neljänkymmenen vuoden straikki jouluista ilman linnaa. Ehkä tänä vuonna on vihdoin SE joulu...

Vierailija
238/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukenvaunuja! Olin 7v. Neljä vuotias sisko sai papan tekemät vaunut. Oon kuuluttanut tästä Minä teen sitten isona tyttövauvan ja leikin sen vaunuilla yksin! Aikaiset olivat kiusanneet minua, mitä, jos saatkin poika vauvan? Olen todennut, Teen vain tyttövauvan!
Olen saanut tyttöjä kaksikin, joista ensimmäinen ei suostunut nukkumaan vaunuissa ollenkaan?Oiskohan karma jättänyt vaunut minulle?

Vierailija
239/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ylipäätänsä mitään hyödyllistä oli kaikenlaista pikkukrääsää vilttiä, muistivihkoa (siis ala asteelaiselle), pinssiä, kuulakärkikyniä, minivoiteita ( niitä ilmaisia jotka jonkun lehden välissä tulleet tilaajalahjana), tarroja jne. Siis olis edes kunnon uusi koulureppu, paita, housut tai mikä tahansa vaatekappale jolla olis ollut enemmän käyttöä. Leluja ei taidettu juurikaan saada en ainakaan muista,. Sit noita ikuisia juhlapöydänkonvehteja. 

Vierailija
240/313 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että isä tulisi takaisin, hän kuoli juuri ennen joulua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi