Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa jouluvalmistelunne ovat?

Vierailija
13.12.2025 |

Minulla on muovikuusi koristeltuna ja olen ostanut piparitaikinaa, mutten saa aikaiseksi leipoa. En ole kuunnellut yhtään joululaulua vielä, eikä ole oikein joulutunnelmaa. Oletteko te vielä asennoituneet jouluun, tai tehneet ruokia valmiiksi?

Kommentit (348)

Vierailija
241/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jees, muutama pikkujuttu unohti, sinappi, smetana, tilli ja kotikalja. Vietän joulua aikuisten lasten kanssa. Ei paljon aatolle, lipeäkalan ja lipeäkalan kastikkeen valmistus. Melkein kaikki on nostAmista varten valmiita. Ja niin, kinkku paistetaan 23. Pvä.

Vierailija
242/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään jouluvalmistelujen etenemisestä ja osa porukasta laittaa tänne sairaskertomuksen? Tällaiset ihmiset pilaavat koko ketjun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona teen lanttulaatikon ja rosollin. Siivota ei oikeastaan tarvitse, on ihan siistiä. Areenassa on baletti Giselle katsottavissa, taltioitu Suomen Kansallisoopperassa 18.10.2025. Katson areenasta, on katsottavissa siellä. 28.12 näytetään tv:ssä. 

Vierailija
244/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vege

Jouluna vegelle riittää syömistä, helppo nakki.

Vierailija
245/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän hyvässä vaiheessa on meidän jouluvalmistelut. Tänä vuonna en ostele, koristele ja laita niin paljon. Oon oppinut, että vaikka kovasti etukäteen äiti ja anoppi julistaa, että "syökää sitten kotona, meillä tarjotaan vain joulukahvit", on aina jotkut "ruokatalkoot" odottamassa kun ovat ostaneet ruoat monelle hengelle. Kotiin ostettiin kinkku (paistan aaton aattona), graavilohta, katkarapuskagenia, salaatteja. Lisäksi ostetaan yksi porkkanalaatikko. Sekametelisoppa pitää vielä tehdä. Näistä riittää meille koko jouluksi, vaikka ei "ruokatalkoita" tänä vuonna olisikaan, mutta ei tule ähkyä laatikoista. Ja jos ei riittäisi, kaupasta saa lisää kyllä jotain ruokaa.

Haudoilla käyminen jaetaan tänä vuonna kahdelle päivälle. Tänään käydään parilla reilun 30km päässä olevalla hautausmaalla ja tiistaina sitten kolmella muulla vajaan 20km päässä olevalla. Ei ehkä sitten osuta pahimpiin ruuhkiin ja aattona ei tarvitse jonotella.

Vierailija
246/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvällä mallilla vain imurointi ja lattoitten pyyhkiminen ja makkarissa lakanoitten vaihto on tekemättä. Koristelu on sen verran roskaavaa jotta nuo hommat jää aina viimeiseksi.. Jotkut siivoaa ensin ja koristelee sitten ja sen jälkeen taas siivoaa.

Vierailija
247/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvällä mallilla vain imurointi ja lattoitten pyyhkiminen ja makkarissa lakanoitten vaihto on tekemättä. Koristelu on sen verran roskaavaa jotta nuo hommat jää aina viimeiseksi.. Jotkut siivoaa ensin ja koristelee sitten ja sen jälkeen taas siivoaa.

Nyt on kyllä pakko kysyä, että miten te koristelette, mikä roskaa? 

Vierailija
248/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvällä mallilla... vaikka nyt alkais taas riittämään, että jouluärsytyskin ehti nousta. Riittämättömyys, miksei noi tajua - momentti! Seuraa turhautumista:

Laitoin tämän viikon maanantaina kyselyn "toiveesi joulupöytään" ja se sulkeutuu sunnuntaina kello 18.00.

Kukin perheenjäsen on antanut vastauksensa. Poika ihan sama. Tytär lohen mätiä, smetanaa, perunasalaattia, piirakat ja munavoi Mies haluaa seitania (tekee itse) ja keitinpotut. Itselle lohimousse ja ruissipsit.

Kokemuksesta tiedän, ettei kukaan lisää listaan enää mitään. Mitenhän se suu sitten laitetaan, jos pöydässä tosiaan on vaan nuo...  ja juomaksi vettä. 

Mä olen kyllästynyt.

No mitä he****. Teette kinkun, laatikot, rosollia ja kalaa ja unohdatte kaikki ihme piiperrykset. Varsinkin, kerta ne aiheuttaa tuollaista draamaa. Jouluna jouluruokaa. Tai siis niin, onko sen sun perhe jotenkin vajaakykyinen, vai miksi teet yksin? 

Vierailija
249/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä mallilla on. Pari lahjaa ostettu. Muuta en teekään. 

Vierailija
250/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kutsua syömään=) Sen verran vuodessa ruokii valmistan heille vuoden aikana. Vai pitääkö paikkansa ett yksi äiti huolehtii 10 ihmisestä,mutta 10 ei pysty huolehtiin yhdestä mammasta. Hyvää joulua.

Vierailija
251/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suursiivous tehty. Kinkku ostettu. Lahjat hankittuna.

Vierailija
252/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole tehtynä. Yleensä jätän kaiken viimetinkaan. Rahatilanne myös määrittelee millainen joulu tulee. 😢

Vierailija
253/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on muovikuusi ja sen laittamisesta tulee tosiaan aina roskaa. Se osa olohuonetta pitää aina sitten lakaista. Muuten kyllä (ylläpito)siivoan ennen koristelua. Laitan koristeet selvästikin tosi myöhään, ne tuovat minulle joulun, enkä halua sen jälkeen muutamaan päivään siivota mitään :)

Vierailija
254/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ovat jouluvalmistelut tehtynä. Huomenna käymme kierroksen viemässä joulutervehdyksiä ihmisille, joita haluamme muistaa. Tiistaina enää kinkun paisto leivinuunissa ja lohen osto kalakaupasta.

Vierailija
255/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki niin tehokkaina ja ahkerina putsaamassa, puunaamassa ja leipomassa. Ja kaikki tuntuvat ostelevan ja laittavan toinen toistaan hienompia herkkuja.

Mulla kesken koko joulun laitto, jotenkin ahdistaa eikä huvita.

Vierailija
256/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki niin tehokkaina ja ahkerina putsaamassa, puunaamassa ja leipomassa. Ja kaikki tuntuvat ostelevan ja laittavan toinen toistaan hienompia herkkuja.

Mulla kesken koko joulun laitto, jotenkin ahdistaa eikä huvita.

Ressi se on monilla ja joulun jälkeen tuntuu tyhjältä. Myös lompakossa ja sielussa.

Minulle riittää lohileipä sienisalaattia kaupasta. Muutama konvehti, voisi kyllä hypätä yli koko joulun hössyn.

Vierailija
257/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP pitäsi pestä keittiön matto. Jos sinä peset niin ei muiden tartte tehdä sitä kodeissaan.

Vierailija
258/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain lopultakin lahjat valmiiksi, kun hain tämän äidille:

https://kirja.info/kirja/aiti-kerro-minulle-9789510433683

Vierailija
259/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen juuri Disney+ sta sarjaa, katsellut koko päivän. Perjantaina siivosin, eilen kävin kaupassa, tänään illalla viimeiset ostokset. Huomenna vielä työpäivä, aatonaattona tulee lapsenlapset hoitoon, sitten illalla pikasiivous ja loput ruuat, kinkku uuniin. Että ihan rauhaksiin tässä joulua odotellaan, aattona koko suku kokoontuu meillä. Joulupäivänä alkaa sitten minun jouluni, kun vain yksi lapsi jää tänne uuteen vuoteen asti. 

Vierailija
260/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hankinnat tehty. Ei tarvitse mennä kauppaan kuin joulun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän