Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa jouluvalmistelunne ovat?

Vierailija
13.12.2025 |

Minulla on muovikuusi koristeltuna ja olen ostanut piparitaikinaa, mutten saa aikaiseksi leipoa. En ole kuunnellut yhtään joululaulua vielä, eikä ole oikein joulutunnelmaa. Oletteko te vielä asennoituneet jouluun, tai tehneet ruokia valmiiksi?

Kommentit (348)

Vierailija
261/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis varmaan aloittaa, mutta laiskottaa. Lapset perheineen tulossa meille, enkä ole laittanut tikkua ristiin joulun eteen.. Ehkä ensi vuonna juhlimmekin jossain muualla. 

Vierailija
262/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken valmiina. Keitän itse vain riisipuuron ja vatkaan rosollille kastikkeen. Samalla kun sitä kermaa siinä vatkaa, niin osan siitä voi erottaa riisipuuron lopuille, jolloin saa jälkkäriksi riisivanukasta. Valmiin torttutäytteen kun vielä notkistaa konjakilla/brandyllä, saa hienon "luumusilmän" sille vanukkaalle. Vanha ei enää stressaa, vaan vain nauttii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi jaksaa vielä siivota. Muuten alkaa olla valmista. 

Vierailija
264/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä jouluvalmistelut?

Vierailija
265/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppusuoralla. Hikeä pukkaa.

Vierailija
266/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousuhumalaa kehittelen.

Vierailija
267/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina sen verran siistiä, että siivouksesta ei huolta. Komean kukkakorin sain juuri ja itse ostan lisää kukkia niinkuin aina pyhinä. Ei siitäkään mitään ylimääräistä. Joululahjoja emme ystävä-ja sukulaispiirissä osta kun lapset jo aikuisia. Joulukortteja lähetin hyvissä ajoin ja olen saanutkin jo runsaasti. Kauneita ovat ja ne saavat olla koristeina pöydillä. Muita joulukoristeita ei ole. Monet ovat kirjoittaneet kortteihin kuulumisiaan ja niitä on kiva lukea. On jotenkin läheisempää kun ihmiset ovat kirjoittaneet omalla käsialalla ja jotkut piirtäneet pieniä piirroksiakin mukaan. Olen asunut myös ulkomailla ja sieltä saan sitten todella erikoisia korttilähetyksiä. Mitään ns. suomalaisia 'jouluruokia' en syö, vaan jotain erikoisempaa mistä todella pidän ja mitä syön harvemmin. 

Vierailija
268/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä mallilla, katselen juuri TV:stä Strömsön jouluruoka-jaksoa ja suunnittelen kauppaan lähtöä. Vielä jtn pientä pitäisi hakea, muuten kaikki on hankittu. Aatonaattona paistan kinkun, teen lihapullat ja karjalanpaistin (meillä on monta nälkäistä nuortamiestä tulossa aattona syömään, siksi paljon lihaa) ja aattona tuunaan Saarioisten laatikot pöytään. 

Vierailija
269/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvällä mallilla vain imurointi ja lattoitten pyyhkiminen ja makkarissa lakanoitten vaihto on tekemättä. Koristelu on sen verran roskaavaa jotta nuo hommat jää aina viimeiseksi.. Jotkut siivoaa ensin ja koristelee sitten ja sen jälkeen taas siivoaa.

Väliaika tiedote, nyt on yläkerta valmiiksi siivottu ja lakanat vaihdettu, pohjakerroksen mies siivosi, huomiseksi jäi keskikerros, elikkä asuinkerros, imurointi, lattioitten pesut ja mattojen vaihto, se on sitten siinä.Kaikki on valmista joulun tulla. Puolison veli tulee uuden naisystävänsä kanssa jouluna kylään...on kivaa jutella ajan kanssa pitkästä aikaa.

Vierailija
270/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajos polvi ku kompastuin koiraan..ei pysty käveleen..siis minä..koiran ei käyny mitenkään..vaimo saa siivota..huomenna lääkäriin

Vierailija
271/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule omaa joulua. Se on iso menetys, koska olisin joulu ihminen. 

Vierailija
272/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vit tu vihaan joulua, ihmisten keksimää muka-juhlaa. Vit tu maisimmatkin on niin pyhiä olevinaan että enkelitkin lentää per seestä.

Sinun kannattaa pyytää psykiatriltasi lääkityksen vaihtoa tai hakeutua jopa suljetulle osastoölle.

Vierailija
273/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää unohtako rasismia joulunakaan. Brittimuseon tulkinnan mukaan joulupukki on liian valkoinen. Sitä paitsi lasten tuhmuuden/kiltteyden arvioiminen on epäoikeudenmukaista ja rasistista, siinä pitää ottaa huomioon heidän omat käsityksensä kiltteydestä. Joulupukin sukupuoöikin on ongelma.
https://www.telegraph.co.uk/news/2025/12/21/santas-naughty-list-too-col…;

Vierailija
274/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TV-emäntä leikkasi piparkakkutaikinalevyn ruudukoksi ja jokaiseen ruutuun teki pyöreällä muotilla reijän  keskelle. Siirsi neliöt uunipellille - jättäen toki piparkakkuneliöiden väliin tilaa. Jäähtyneet pipareihin        tomusokeri + vesi -kuorrute pintaan ja sitten olivat valmiita ripustettavaksi esim. kuuseen. Meillä menee jatkoon.

Vierailija
275/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulla jollottaa alasti sängyssä. Nam.

Vierailija
276/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vit tu vihaan joulua, ihmisten keksimää muka-juhlaa. Vit tu maisimmatkin on niin pyhiä olevinaan että enkelitkin lentää per seestä.

Sinun kannattaa pyytää psykiatriltasi lääkityksen vaihtoa tai hakeutua jopa suljetulle osastoölle.

Mitä tämä joulufaniporukka yleesä vetää?

Vierailija
277/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulla jollottaa alasti sängyssä. Nam.

Ihanaa.

Vierailija
278/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuun alusta asti kaikki valmiina, no piparit tein ja paistoin viikonloppuna. Mä vietän pitkän rauhallisen joulun ajan..  Marraskuussa on lahjat paketoitu ja koti koristeltu.. Eikä ole minkäänlaista stressiä..  Hautausmaalla käynti aattona ja kinkun paisto aaton aattona..    Joulupyhät vietetään kotona eikä kukaan käy kylässä, ollaan vaan ja rentoudutaan.. 

Vierailija
279/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi valmiina oltu jo marraskuusta asti on koti koristeltu, syksyllä askartelin joulukortit ym mökillä, lahjoja ostan pitkin vuotta kun näen jotain jollekin sopivaa, paketoin kaikki marraskuun alussa.  Leivon ym hyvissä ajoin.. Saan koko joulukuun vaan olla ja nauttia joulutunnelmasta..   Ilman kiirettä ja stressiä.. 

Vierailija
280/348 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiit laatikot, pikkukinkku ja rosolli ostettu. Itse teen lasimestarin sillin ja maustekakun. En jaksa enää liikaa stressata. Olen väsynyt ollut syksyn töiden jäljeltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän