Tulisitko sinä toimeen 1600€ netto/kk ?
Mulla vähenee ehkä työt ja laskin että 1600€ kuukaudessa jäis käteen 😑
Kommentit (173)
Elän noin puolella tuosta nettona vuodesta toiseen.
Tulen toimeen. Itse asiassa menoni ovat keskimäärin aika lailla tuon suuruiset per kk. Enkä nyt sen kummemmin sniiduile.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tulis. Täs kuus jää 1800e käteen ja joudun kaivaa säästöjä.
Tällöin on aika huono taloudessa, pitäisi opetella paremmaksi, eli selviämään vähemmällä.
Eläke tulee nettona olemaan tuon ensi vuonna, muutaman kympin päälle. Kyllä se tiukkaa tulee tekemään. Vero pompsahti 18,5 palkasta 24,5 eläkkeen ennakonpidätykseen. Kyllä se pistää miettimään. Työelämää 45 vuotta takana.
Toivon, etten joudu omaisuutta myymään ja auton pystyisin pitämään kun on kiva lapsenlapsen kanssa vähän liikkua. Onneksi olen työissäoloaikana matkustellut kymmeniä vuosia Kuubasta Singaporeen niin ettei se enää oikeastaan ole välttämätöntä.
Mulla on netto noin 950e-1000e/kk kun työaikaa leikattiin, aivan kuten aloitatjallakin.
Hyvin pärjään vaikk asun Helsingissä, olen hieman harjoitellut vähällä pärjäämistä ja huomannut, että kyseessä on taitolaji ja uskon tällä olevan jotain tekemistä matematiikan kanssa, itse sain siitä aikoinaan koulussa stipendin.
Helposti tulisin ja jäisi hyvin ylimääräistä rahaa koko ajan. Olen vuosia saanut 1200€/kk ja sekin on helposti riittänyt. Nyt kun tulot on 1800€/kk niin olo on jopa tosi rikas 😋
Parisataa vähemmälläkin tulin toimeen, jotenkuten.
Vierailija kirjoitti:
Eläke tulee nettona olemaan tuon ensi vuonna, muutaman kympin päälle. Kyllä se tiukkaa tulee tekemään. Vero pompsahti 18,5 palkasta 24,5 eläkkeen ennakonpidätykseen. Kyllä se pistää miettimään. Työelämää 45 vuotta takana.
Toivon, etten joudu omaisuutta myymään ja auton pystyisin pitämään kun on kiva lapsenlapsen kanssa vähän liikkua. Onneksi olen työissäoloaikana matkustellut kymmeniä vuosia Kuubasta Singaporeen niin ettei se enää oikeastaan ole välttämätöntä.
Saan enemmän työkyvyttömyyseläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut ja tulisin.
Täällä muuten kovatuloisen ekonomin katsaus omaan kulutukseensa, joka on varsin maltillista.
https://www.omavaraisuushaaste.com/kuukausikatsaus-marraskuu-2025/
Ruokakaupan ostokset?
Tulisin, jos ei olisi työssäkäyntiin liittyviä kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut ja tulisin.
Täällä muuten kovatuloisen ekonomin katsaus omaan kulutukseensa, joka on varsin maltillista.
https://www.omavaraisuushaaste.com/kuukausikatsaus-marraskuu-2025/
Ruokakaupan ostokset?
Kertoo ylempänä, että lounaskortilla ruokailua ei lasketa menoihin eikä tuloihin. Jos perheen kumpikin aikuinen syö sillä niin mikään ihmekään jos 200 e riittää ruokakauppaan ja ravintolaan vielä 246 euroa, voisi käydä monta kertaa silläkin ulkona syömässä.
Pakko tulla, sillä eläkkeeni on tuon verran. Onneksi on uusi velaton asunto. Pieni, niin vastikekin on pieni.
Tulisin toimeen, mutta pitäisi luopua autosta ja kaikista rakkaimmista harrastuksista
Vierailija kirjoitti:
Siihenhän saa sitten tukia, jos elätettävä muitakin lin itsensä, joyen joo jokainen pärjää jotenkuten tuollaisilla. Laskeyasn sinkun tilanne, joka ei saa tukia:
1600€ miinus vuokra 700€ ja bussilippu 60€. Elämiseen jää 840€?
Onko hyvin vai huonosti?
Ihmeellinen oletus, että kaikki saa noin vain tukia. Toinen oletus on, että kaikki asuu vuokralla. Jos omistaa asuntonsa, niin ei saa asumistukea tai toimeentulotukea.
Tulisin paremmin toimeen kuin nyt, kun nettotulot n.1450€ ja maksan kaikki omakotitalon kulut ja muut menot yksin. Onneksi asun yksin eikä ole enää elätettävää, kun aikuinen lapsi asuu omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tulis. Täs kuus jää 1800e käteen ja joudun kaivaa säästöjä.
Tällöin on aika huono taloudessa, pitäisi opetella paremmaksi, eli selviämään vähemmällä.
Ei välttämättä. Minä tulin aiemmin toimeen 1500 eurolla ja pikkasen jäi säästöön. Viime kuussa tuli 2100 euroa (oma vika) kun yleensä tulee melkein 2800 euroa. Aiemmin olisin laittanut säästöön tuosta 2100 eurosta mutta nyt en voinut laittaa. Ja se johtuu siitä, että osa kuluista on itse aiheutettuja (mm. mökkilaina) mutta myös siitä, että tuemme opiskelevaa lasta. Yleensä laitan palkasta säästöön noin 700 euroa eli en pidä itseäni huonona taloudessa. JOS tulot tippuisi pysyvästi niin sitten olisi tietenkin pakko tehdä muutoksia, jotta pärjää.
En tulisi toimeen..
Pakollisten elin kulujen lisäksi tuli tässä kuussa. Hammaslääkärilasku, auton vakuutus , autovero, nuohous, putkimies, vakuutusmaksu,..yhteensä n. 909 euroa..
Ja ensi kuussa on tulossa myös maksettavaa muutakin kuin nämä NS.säännölliset eli kulut.... En tiedä miten muut pystyy tulemaan toimeen pelkillä säännöllisillä eli kuluilla ja Mini summalla rahaa..
Jos poikkis maksaisi ksikki asumiskulut 100% niin sitten joo.