Pelkäättekö saavanne potkut kun irtisanominen helpottuu?
Kommentit (111)
Kävin erikoisen keskustelun taannoin erään esihenkilön kanssa. Hän sanoi aina tarkastavansa työntekijän saikutustaustat jos vaan voi ja jättää palkkaamatta sarjasaikuttajat. Kiinni tuosta ei voi jäädä. Näin ei saisi tehdä. Tekevät silti.
En tietenkään. Olen ollut työpaikassa jossa työntekijät jatkuvasti puhuu keskenään kuinka paskaa työtä tämä on et tulispa kipeeksi vaikka niin voisivat jäädä sairauslomalle.... niille potkut olisi paikallaan varmasti noidenkin töihin olisi motivoituneempia tekijöitä tilalle.
Kesämökki estää toimeentulotuen saamisen. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001951186.html
Koskee julkista puolta ja heitä jotka eivät ole järjestäytyneet.
Vierailija kirjoitti:
"Irtisanomisten helpottamista kaavaillaan myös virkasuhteisiin."
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/irtisanomisten-helpottamista-kaavailla…
Ei potkulaki vaikuta. Mutta muuten on aina pelko perseessä jos näin käy. Koska talous sakkaa.
Ja pitkänlinjan työntekijät eivät tosiaan ole turvassa mitä oon vierestä seurannut. Aikoinaan oli sentään hyvät edut jos oli 60v mittarissa ja lähti vapaaehtoisesti. Mutta nykyään on kyyti kylmenpää monessa paikassa. Ja ikäraja on hilautunut jo lähemmäs 40v:tä...
Koska päättävät tahot on sitä ikäluokkaa itsekkin.
Vierailija kirjoitti:
En, hyvistä työntekijöistä pidetään kiinni
Mikä on hyvä työntekijä? Jos olet aina samaa mieltä johdon kanssa, et esitä vastalauseita, muistat välillä nuoleskella ..... mutta jos vaikka vanhenet, tulet hitaammaksi, sairastut niin silloin voi käydä huonosti.
Minä toivon saavani töitä kun luusereita aletaan potkia pois työpaikoista. Asioilla on monta puolta. Eli nyt vain mono heilumaan siellä työpaikoilla niin saadaan kiertoa.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää, mutta tiedostan vaaran kyllä. Suomen suurin " duunari puolue" myi duunarit EK:n ja kokoomuksen epäpyhille mammonanpalvojille.
Onnekseni olen ehtinyt säästää sijoittaa sen verran, että irtisanomisen jälkeen heitän piutpaut työelämälle ja alan " vapaaherraksi".
Sen siitä saa palkaksi kun jotkut äänestävät äärimmäistä oikeistoa valtaan. Kiitti vaan tästäkin persnäätsit.
Persut ( petturipersut ) on kokoomuksen sätkynukke. EK osti juudas-purran.
En. Monet työkaverit saavat kyllä kenkää.