Pelkäättekö saavanne potkut kun irtisanominen helpottuu?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkahenkilöiden irtisanomista ei kai olla helpottamassa joten saan jatkaa lorvimista jatkossakin.
Valtion hallinnosta leikataan 130 miljoonaa euroa.
Uusien pestaaminen lopetetaan. Niinhän se aina ennenkin on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Pelko ei hyödytä mitään. Vaaleihin ei ole enää kauaa. Loppuu tämä perseily.
Perseily loppuu sitten kun Suomen valtio ei saa enää lainaa mistään. Sitten perseilyä ei enää voi jatkaa, vaan menoja on pakko karsia rankasti.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö jotkut akat kuvittelee, että työpaikkoja syntyy pakottamalla ja irtisanomisten vaikeuttamisella? Mm. jenkeissä voi yleisesti antaa potkut saman päivän aikana ilman irtisanomisaikaa, vastaavasti palkkaaminen on myös joustavaa.
Ja työttömyys vähäistä.
Irtisanomista pitääkin helpottaa, se on suomessa aivan liian vaikeaa.
Olen työskennellyt jo yli vuosikymmenen maassa jossa kenet vaan voidaan irtisanoa milloin vaan. Kun tekee työnsä hyvin niin ei ole mitään hätää mutta olen kyllä ollut tilanteissa joissa työkaverin hommat päättyy välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkahenkilöiden irtisanomista ei kai olla helpottamassa joten saan jatkaa lorvimista jatkossakin.
Valtion hallinnosta leikataan 130 miljoonaa euroa.
Uusien pestaaminen lopetetaan. Niinhän se aina ennenkin on tehty.
Tulee irtisanomisia.
En,tuskin se homma kelpaa muille.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö jotkut akat kuvittelee, että työpaikkoja syntyy pakottamalla ja irtisanomisten vaikeuttamisella? Mm. jenkeissä voi yleisesti antaa potkut saman päivän aikana ilman irtisanomisaikaa, vastaavasti palkkaaminen on myös joustavaa.
Entäs ne ukot sitten?
"Hyvinvointialue vaihtaa sairaanhoitajia lähihoitajiin ja hoiva-avustajiin, pienempi palkka."
"Peruskouluista katoaa lähivuosina puolet.
Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön selvitys. 100 000 oppilasta vähemmän vuonna 2040. Osalle paikkakunnista ei jää edes yhtä koulua."
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt jo yli vuosikymmenen maassa jossa kenet vaan voidaan irtisanoa milloin vaan. Kun tekee työnsä hyvin niin ei ole mitään hätää mutta olen kyllä ollut tilanteissa joissa työkaverin hommat päättyy välittömästi.
No ei aina auta, vaikka tekisi työnsä hyvin. Lisäksi mikä kullekin on hyvä? Työpaikoilla voidaan irtisanoa ihan siitäkin syystä, että pärstä ei jostain syystä miellytä.
En pelkää varsinaisesti potkuja, mutta pelkään työelämän huonontumista entisestään niin, etten arvojeni tai/ja henkisen jaksamisen vuoksi pysty töissä käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei aina auta, vaikka tekisi työnsä hyvin. Lisäksi mikä kullekin on hyvä? Työpaikoilla voidaan irtisanoa ihan siitäkin syystä, että pärstä ei jostain syystä miellytä.
Niinpä tai sitten pankinjohtajan kummityttö tarvitsee työpaikan, kun täyttää 18-vuotta. Jonkun vakituisen pitää siis lähteä pois.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää varsinaisesti potkuja, mutta pelkään työelämän huonontumista entisestään niin, etten arvojeni tai/ja henkisen jaksamisen vuoksi pysty töissä käymään.
Alat yksityisyrittäjäksi ja haasteesi ovat menneen talven lumia! Hops!
No tässä on myös vaarana se, että ihmiset uupuvat, koska joutuvat koko ajan todistelemaan omaa osaamistaan ja tekemisiään johdolle. Mikään ei riitä ja sitten, kun sinut on vedetty loppuun, sinut voidaan irtisanoa. Työilmapiiri luultavasti myös heikkenee, sillä mukaan voi tulla savustus, jossa joku tuttu tarvitsee työpaikan ja sitten aletaan mustamaalata jotain työntekijää, jotta saadaan hänet sairastumaan ja sitten voidaan palkata joku tuttu, joka tarvitsee työtä.
En tuu saamaan potkuja, työlistat on täynnä pitkälle ensi vuoteen. Meillä ei eläkeläisiäkään päästetä pois, kun kaikkia tarvitaan. Olen päälle nelikymppisenä toiseksi nuorin työntekijä, nuorin on minua vuoden nuorempi. Tiedän monta työntekijää, joista ensin lähdetään karsimaan jos karsittavaa olisi, mutta heidänkin virheensä annetaan anteeksi, koska on niin huutava pula tekijöistä ylipäätään. Mun osaamistaso, oppimiskyky, mukautuvuus, soveltamiskyky, rohkeus ja kyky noudattaa määräyksiä on sen verran hyvä, ettei mulla ole hätäpäivää. Enkä ramppaa saikulla. Olen myös niitä harvoja, jotka pärjää yksintyöskentelyssä.
Vierailija kirjoitti:
No tässä on myös vaarana se, että ihmiset uupuvat, koska joutuvat koko ajan todistelemaan omaa osaamistaan ja tekemisiään johdolle. Mikään ei riitä ja sitten, kun sinut on vedetty loppuun, sinut voidaan irtisanoa. Työilmapiiri luultavasti myös heikkenee, sillä mukaan voi tulla savustus, jossa joku tuttu tarvitsee työpaikan ja sitten aletaan mustamaalata jotain työntekijää, jotta saadaan hänet sairastumaan ja sitten voidaan palkata joku tuttu, joka tarvitsee työtä.
Tollasta se on työttömillä, jotka ovat koko ajan uudessa työpaikassa määräaikaisena opettelemassa. Itse odotan nyt työkyvyttömyyseläke päätöstä.
En.
enkä aio muuttaa mitään. Teen samalla tavalla sen pienimmän mahdollisen panoksen töissä, en mitään ylimääräistä, enkä käytä tehoja työssäni. Sillä tavalla homma pysyy edes hieman balanssissa kun työpaikka lisää duunia joka vuosi ilman että palkka muuttuu tai siitä edes keskustellaan. Ei juuri ole stressiä joten näin tätä jokseenkin edes jaksaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäreiluja työpaikkoja on määrällisesti suhteessa enemmän. Minäkin tulen saamaan potkut ekana, jos liikevaihto vähänkään kyykkää. En nuole uuden HR:n tiettyä paikkaa, eikä hän nykyään edes puhu minulle, jos ollaan kahden kesken. Mitään riitoja ei ole ollut. En ole mielistelijä tyyppiä. Narsistit mellastavat mielensä mukaan. Jos samassa tilassa on yksikin työkaveri todistajana, hän muuttuu yliystävälliseksi.
Kesämökki estää toimeentulotuen saamisen. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001951186.html
"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011411337.html