Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäättekö saavanne potkut kun irtisanominen helpottuu?

Vierailija
11.12.2025 |

Vuoden alussa. 

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011411337.html

Vierailija
82/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkahenkilöiden irtisanomista ei kai olla helpottamassa joten saan jatkaa lorvimista jatkossakin. 

Valtion hallinnosta leikataan 130 miljoonaa euroa.

Uusien pestaaminen lopetetaan. Niinhän se aina ennenkin on tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelko ei hyödytä mitään. Vaaleihin ei ole enää kauaa. Loppuu tämä perseily. 

Perseily loppuu sitten kun Suomen valtio ei saa enää lainaa mistään. Sitten perseilyä ei enää voi jatkaa, vaan menoja on pakko karsia rankasti.

Vierailija
84/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö jotkut akat kuvittelee, että työpaikkoja syntyy pakottamalla ja irtisanomisten vaikeuttamisella? Mm. jenkeissä voi yleisesti antaa potkut saman päivän aikana ilman irtisanomisaikaa, vastaavasti palkkaaminen on myös joustavaa.

Ja työttömyys vähäistä.

Vierailija
85/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomista pitääkin helpottaa, se on suomessa aivan liian vaikeaa.

Olen työskennellyt jo yli vuosikymmenen maassa jossa kenet vaan voidaan irtisanoa milloin vaan. Kun tekee työnsä hyvin niin ei ole mitään hätää mutta olen kyllä ollut tilanteissa joissa työkaverin hommat päättyy välittömästi.

Vierailija
86/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkahenkilöiden irtisanomista ei kai olla helpottamassa joten saan jatkaa lorvimista jatkossakin. 

Valtion hallinnosta leikataan 130 miljoonaa euroa.

Uusien pestaaminen lopetetaan. Niinhän se aina ennenkin on tehty.

Tulee irtisanomisia.

Vierailija
87/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,tuskin se homma kelpaa muille.

Vierailija
88/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö jotkut akat kuvittelee, että työpaikkoja syntyy pakottamalla ja irtisanomisten vaikeuttamisella? Mm. jenkeissä voi yleisesti antaa potkut saman päivän aikana ilman irtisanomisaikaa, vastaavasti palkkaaminen on myös joustavaa.

Entäs ne ukot sitten? 

Vierailija
89/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvinvointialue vaihtaa sairaanhoitajia lähihoitajiin ja hoiva-avustajiin, pienempi palkka." 

https://yle.fi/a/74-20186243

Vierailija
90/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Peruskouluista katoaa lähivuosina puolet.

Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön selvitys. 100 000 oppilasta vähemmän vuonna 2040. Osalle paikkakunnista ei jää edes yhtä koulua."

https://yle.fi/a/74-20182174

Vierailija
91/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt jo yli vuosikymmenen maassa jossa kenet vaan voidaan irtisanoa milloin vaan. Kun tekee työnsä hyvin niin ei ole mitään hätää mutta olen kyllä ollut tilanteissa joissa työkaverin hommat päättyy välittömästi.

No ei aina auta, vaikka tekisi työnsä hyvin. Lisäksi mikä kullekin on hyvä? Työpaikoilla voidaan irtisanoa ihan siitäkin syystä, että pärstä ei jostain syystä miellytä.  

Vierailija
92/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää varsinaisesti potkuja, mutta pelkään työelämän huonontumista entisestään niin, etten arvojeni tai/ja henkisen jaksamisen vuoksi pysty töissä käymään. 

Vierailija
93/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei aina auta, vaikka tekisi työnsä hyvin. Lisäksi mikä kullekin on hyvä? Työpaikoilla voidaan irtisanoa ihan siitäkin syystä, että pärstä ei jostain syystä miellytä.  

Niinpä tai sitten pankinjohtajan kummityttö tarvitsee työpaikan, kun täyttää 18-vuotta. Jonkun vakituisen pitää siis lähteä pois. 

Vierailija
94/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää varsinaisesti potkuja, mutta pelkään työelämän huonontumista entisestään niin, etten arvojeni tai/ja henkisen jaksamisen vuoksi pysty töissä käymään. 

Alat yksityisyrittäjäksi ja haasteesi ovat menneen talven lumia! Hops!

Vierailija
95/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä on myös vaarana se, että ihmiset uupuvat, koska joutuvat koko ajan todistelemaan omaa osaamistaan ja tekemisiään johdolle. Mikään ei riitä ja sitten, kun sinut on vedetty loppuun, sinut voidaan irtisanoa. Työilmapiiri luultavasti myös heikkenee, sillä mukaan voi tulla savustus, jossa joku tuttu tarvitsee työpaikan ja sitten aletaan mustamaalata jotain työntekijää, jotta saadaan hänet sairastumaan ja sitten voidaan palkata joku tuttu, joka tarvitsee työtä.

Vierailija
96/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuu saamaan potkuja, työlistat on täynnä pitkälle ensi vuoteen. Meillä ei eläkeläisiäkään päästetä pois, kun kaikkia tarvitaan. Olen päälle nelikymppisenä toiseksi nuorin työntekijä, nuorin on minua vuoden nuorempi. Tiedän monta työntekijää, joista ensin lähdetään karsimaan jos karsittavaa olisi, mutta heidänkin virheensä annetaan anteeksi, koska on niin huutava pula tekijöistä ylipäätään. Mun osaamistaso, oppimiskyky, mukautuvuus, soveltamiskyky, rohkeus ja kyky noudattaa määräyksiä on sen verran hyvä, ettei mulla ole hätäpäivää. Enkä ramppaa saikulla. Olen myös niitä harvoja, jotka pärjää yksintyöskentelyssä.

Vierailija
97/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä on myös vaarana se, että ihmiset uupuvat, koska joutuvat koko ajan todistelemaan omaa osaamistaan ja tekemisiään johdolle. Mikään ei riitä ja sitten, kun sinut on vedetty loppuun, sinut voidaan irtisanoa. Työilmapiiri luultavasti myös heikkenee, sillä mukaan voi tulla savustus, jossa joku tuttu tarvitsee työpaikan ja sitten aletaan mustamaalata jotain työntekijää, jotta saadaan hänet sairastumaan ja sitten voidaan palkata joku tuttu, joka tarvitsee työtä.

Tollasta se on työttömillä, jotka ovat koko ajan uudessa työpaikassa määräaikaisena opettelemassa. Itse odotan nyt työkyvyttömyyseläke päätöstä.

Vierailija
98/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

enkä aio muuttaa mitään. Teen samalla tavalla sen pienimmän mahdollisen panoksen töissä, en mitään ylimääräistä, enkä käytä tehoja työssäni. Sillä tavalla homma pysyy edes hieman balanssissa kun työpaikka lisää duunia joka vuosi ilman että palkka muuttuu tai siitä edes keskustellaan. Ei juuri ole stressiä joten näin tätä jokseenkin edes jaksaa tehdä. 

Vierailija
99/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäreiluja työpaikkoja on määrällisesti suhteessa enemmän. Minäkin tulen saamaan potkut ekana, jos liikevaihto vähänkään kyykkää. En nuole uuden HR:n tiettyä paikkaa, eikä hän nykyään edes puhu minulle, jos ollaan kahden kesken. Mitään riitoja ei ole ollut. En ole mielistelijä tyyppiä. Narsistit mellastavat mielensä mukaan. Jos samassa tilassa on yksikin työkaveri todistajana, hän muuttuu yliystävälliseksi.

Vierailija
100/111 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökki estää toimeentulotuen saamisen. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001951186.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä