Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäättekö saavanne potkut kun irtisanominen helpottuu?

Vierailija
11.12.2025 |

Vuoden alussa. 

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinoiden vetovoima laskee kun sitä pitäisi nostaa.

Kaikki menee päin persettä tällä hallituksella.

Vierailija
22/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työni hyvin, otan vastuuta, kehitän itseäni, teen aloitteita, kehitän toimintaa, niin jos niillä meriiteillä tulee potkut, niin sille ei sitten voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko on aina läsnä. Mutta ei liity potkulakiin vaan heikkoon taloustilanteeseen suomessa

Vierailija
24/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö jotkut akat kuvittelee, että työpaikkoja syntyy pakottamalla ja irtisanomisten vaikeuttamisella? Mm. jenkeissä voi yleisesti antaa potkut saman päivän aikana ilman irtisanomisaikaa, vastaavasti palkkaaminen on myös joustavaa.

Vierailija
25/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, koska paikallinen sopiminen ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.

Onko niihin tarvinnut perustetta viimeisen 50 vuoden aikana.  En ainakaan ole kuullut.

Et ole määräaikaisten työsuhteiden laittomasta ketjuttamisesta kuullut?

Vierailija
26/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saan potkut. Ei kiinnosta tehdä enää mitään tämän maan hyväksi jonka nykyinen hallitus on täydellisesti tuhonnut. 

Vierailija
27/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen työni hyvin, otan vastuuta, kehitän itseäni, teen aloitteita, kehitän toimintaa, niin jos niillä meriiteillä tulee potkut, niin sille ei sitten voi mitään.

Työssä voi mokata, vastuuta voi joutua kantamaan, itseä voi kehittää yrityksen etujen vastaisesti, aloitteet voivat osoittautua epäsuosituiksi, vanhoilla meriiteillä ei jatkuvassa muutoksessa ja uudistuksissa ole välttämättä painoarvoa, eikä sille todellakaan voi sitten mitään.

Vierailija
28/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi enää muutama vuosi eläkkeeseen. Tätä rapautuvaa työelämää ei tarvitse kauan kestää.

Vierailija
29/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saan potkut. Ei kiinnosta tehdä enää mitään tämän maan hyväksi jonka nykyinen hallitus on täydellisesti tuhonnut. 

Maa voidaan aina tuhon jälkeen jälleenrakentaa.

Vierailija
30/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Sarjasaikuttajat pelkää. 

Ja myös kännykän räplääjät ja kessulla kävijät.

Vierailija
31/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt viimeiset 15 vuotta töitä ulkopuolisena konsulttina, joten työni on muutenkin _aina_ liipasimella jos jälki ei tilaajaa miellytä.

Lakimuutos ei vaikuta minuun.

Vierailija
32/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maa voidaan aina tuhon jälkeen jälleenrakentaa.

Toivottavasti Orpo, Purra ja muut sekopäät tuomitaan pakkotyöhön.

Vierailija
33/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkahenkilöiden irtisanomista ei kai olla helpottamassa joten saan jatkaa lorvimista jatkossakin. 

Tämä on kyllä niin hel*etin koomista että virkaloisista jatkuvasti itkevät persut ja kokoomus eivät sitten saaneet virkamiesten irtisanomista helpotettua, vaikka vuosikaudet ovat valittaneet julkisen sektorin suuruudeesta ja laiskoista ja osaamattomista virkamiehistä. Kuinka monta ilkkuvaa kommenttia olenkaan lukenut syksyn aikana täällä ja muualla somessa ja lehtien kommenttipalstoilla, missä oikeistolaiset ovat ilakoineet miten kohta saa ''turha virkarälssi'' kenkää. Mitäs nyt, palstapersut?

Vierailija
34/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä uusi potkulaki ainakaan vähennä potkujen saamisen riskiä joka on jo valmiiksi ennätyslukemissa perssekoomuksen tuhottua Suomen talouden tappamalla suomalaisten luottamuksen ja uskon tulevaisuuteen.

Tämä on jällee  yksin luottamusta tuhoava toimi lisää kun työnantajille.annetaan lupa täysin mielivaltaisiin irtisanomisiin joten kukaan TYÖSSÄKÄYVÄ ei voi enää luottaa siihen että nykyinen ansiotaso säilyy kahta viikkoa pidempään.

Hallitus on täydellisen kyvytön tajuamaan että näiden tuhoama työttömyysturva ja työsuhdeturva olivat nimenomaan TYÖSSÄKÄYVIEN turvaverkkoja joiden varassa nämä uskalsivat otta suuria velkoja, tehdä kalliita hankintoja ja pitää taloutta käynnissä kuluttamalla.

Vierailija
35/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen niitä, jotka potkitaan ulos vasta jos firma keikkaa kokonaan. Siitä huolimatta typerä laki, ei talous vedä muutenkaan ja yt:illä on aina saanut ulos ne kenet tahtoo, niin mitä positiivista tällä kuvitellaan saavutettavan? Ideologista öyhötystä, jonka tarkoitus on ainoastaan pitää työntekijät varpaillaan ja nöyrinä. 

Vierailija
36/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö jotkut akat kuvittelee, että työpaikkoja syntyy pakottamalla ja irtisanomisten vaikeuttamisella?

Yksi neitisetä näyttää ainakin kuvittelevan että EK ulvoo kuorossa työsuhdeturvan tuhoamista siksi että aikoo "aloittaa massiivisen rekrytoinnin heti kun mielivaltaiset irtisanomiset laillistetaan" eikä suinkaan siksi että haluaa aloittaa massiiviset irtisanomiset.

Vierailija
37/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aina voidaan savustaa ulos, jos on joku parempi tyyppi (kaveri) työn tarpeessa. Itse koin tässä juuri tällaisen jutun. Olen tehnyt työni niin hyvin kuin vain osaan ja muualta on tullut kehuja, mutta ilmeisesti välipomo ei ole tykännyt minusta. Tässä marraskuun alussa pomot sanoivat, että tulevat juttelemaan kanssani. Sitten ilmoitettiin, että vaihdetaan välillä työntekijää ja että jotkut ovat valittaneet työstäni. Toimin siis opettajana. Ehdin olla pari vuotta tässä ja kumma kyllä kahden vuoden jälkeen tuli tällaisia moitteita. Luulen, että on keksitty juttu. 

Vierailija
38/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen niitä, jotka potkitaan ulos vasta jos firma keikkaa kokonaan.

Minä olen ollut töissä parissakin suuressa vakaassa firmassa jossa historian ensimmäiset massairtisanomiset aloitettiin juuri näistä.

En ole koskaan nähnyt niin tyhjä katse silmissään kulkevia zombeja. Niiden oli mahdotonta prosessoida tapahtunutta.

Vierailija
39/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö jotkut akat kuvittelee, että työpaikkoja syntyy pakottamalla ja irtisanomisten vaikeuttamisella?

Yksi neitisetä näyttää ainakin kuvittelevan että EK ulvoo kuorossa työsuhdeturvan tuhoamista siksi että aikoo "aloittaa massiivisen rekrytoinnin heti kun mielivaltaiset irtisanomiset laillistetaan" eikä suinkaan siksi että haluaa aloittaa massiiviset irtisanomiset.

😅😅😅

Sama joukko toisaalta luulee myös, että rikkaimpien veroaleja maksamalla he ovat itsekin ihan kohta rikkaita! 

Vierailija
40/111 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olen niitä, jotka potkitaan ulos vasta jos firma keikkaa kokonaan.

Minä olen ollut töissä parissakin suuressa vakaassa firmassa jossa historian ensimmäiset massairtisanomiset aloitettiin juuri näistä.

En ole koskaan nähnyt niin tyhjä katse silmissään kulkevia zombeja. Niiden oli mahdotonta prosessoida tapahtunutta.

Mä olen nähnyt jo noin viidet irtosanomiset pelkästään nykyisellä työnantajalla (muut erikseen), en pelkää.

Siksi myös pidän ek:n (hallituksen) argumenttia irtosanomisten vaikeudesta aika naurettavana. Kyllä ne saikuttajat aina on lopulta lähteneet, ei ole vaikeaa. Ja koeaikakin kestää puoli vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän