Pelkäättekö saavanne potkut kun irtisanominen helpottuu?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Jep, koska paikallinen sopiminen ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Määräaikaisia sopimuksia on tehty ja ketjutettukin jo vuosia,tuskin mikään muuttuu.
Pelko ei hyödytä mitään. Vaaleihin ei ole enää kauaa. Loppuu tämä perseily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, hyvistä työntekijöistä pidetään kiinni
Ei pidetä, jos kumminkaima tai kalakaverin uusi puoliso tarvitsee duunia. Tervetuloa tosimaailmaan.
Kiitos. Halusit siis kertoa, että duunisi ei vaadi mitään taitoja tai osaamista. On siinäkin pätemisen aihe.
Tosin sellaisia ne "perheyritykset" on. Hyvät, kokeneet työntekijät yleensä tajuaa lähteä niistä siinä vaiheessa kun on pitänyt perehdyttää pari kertaa liikaa joku täysin torvelo perhetuttu ja tehdä omat hommat.
Toisaalta näistä saa myöhemmin hyviä asiakkaita jos samaa hommaa voi tehdä oman yrityksen kautta. Laskee aikanaan saamansa tuntipalkan ja laskuttaa sen viisinkertaisena on ihan hyvä nyrkkisääntö siihen ettei joudu tekemään muuta kuin varsinaista työtä.
Woketuksesta irtisanominen helpottuu. Ja hyvä niin.
Tällähetkellä kyllä pelkään potkuja.
Firmassa on ollut lomautuksia ja 7 yyteet tänä vuonna ja ensi vuodelle luvassa lisää sekä lomautuksia että yt:tä
"Irtisanomisten helpottamista kaavaillaan myös virkasuhteisiin."
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/irtisanomisten-helpottamista-kaavailla…
Katsokaapa huviksenne millainen piikki tulee työttömyystilastoihin kun laki astuu voimaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saadaan pelkkiä 100% hyviä työntekijöitä ?
Jonkun ne huonommatkin on otettava. Vai meinaatko että vain 5% suomalaisista olisi työssä ?
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa huviksenne millainen piikki tulee työttömyystilastoihin kun laki astuu voimaan.
Työnantajilla on jo kengät kuumana ja jalka vispaa jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä pidetä. Niistä pidetään kiinni jotka eniten nuoleskelevat pomon pyllyä
Nohh yksityisellä saa palkata kenet haluaa. Tosin yksityisellä valtiorahoitus ei tule apuun jos firma menee nurin. Viidakon laki, fiksut yrittäjät hommaavat fiksut työntekijät nuoli ne pyllyä tai ei.
Kyllähän se itselle alkaa pilviä kasata taivaalle.
Olen ahkera ja taitava työntekijä mutta mulla on ad-piirteitä joten on koko ajan haasteita ajan käytössä eli teen asiat viime tipassa.Teen kyllä paljon töitä koko ajan joko liian nopeasti tai liian huolellisesti joka kestää sitten pitempään.
Olen saanut kaksi kertaa potkut laittomasta syystä. Olen sitten vienyt potkut oikeuteen ja voittanut. Oikeudessa saa vain 2 vuoden palkan korvaukseksi joten oikeastaan se on tappio jos on vakitöissä
Jos mä saisin potkut luvattomasta tupakoinnista työajalla,niin osoittaisin kaikki loputkin jotka sais lähteä samalla oven avauksella. Ainoastaan se kävisi mun järkeen.
Kulutus vähenee kun ihmisten varovaisuus entisestään kasvaa eli hallitus sahaa tässäkin omaa oksaansa no voiko mäkkärin kassalta ja väpelöltä muuta odottaa.
No en pelkää. Ja ei niitä työntekijöitä voi siltikään niin vain potkia pois. Työskentelen sellaisessa tehtävässä, että tiedän nämä jutut.
En pelkää. Saan muutenkin potkut joka päivä. Teen yksityisihmisille,pääasiassa, pieniä töitä erillisestä tilauksesta ja jatkuvuutta ei ole. Nyt jo yli 10 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaan pelkään jo. Hallitus aikoo ilmeisesti ajaa koko terveydenhuollon alas. Epilepsian vuoksi en pääsisi edes kuljettajaksi siihen vajaan kahden tunnin Turun junaan. Psyk.sh.
Tiedätkö että epilepsia jaotellaan mt-ongelmiin. Et turhaan olet hullujen seurassa.
Toivottavasti sinäkin saat joskus kohtauksen.
En, koska olen yksi osaavimmista tyypeistä ja pomojen lellikki.
"Irtisanomisten helpottamista kaavaillaan myös virkasuhteisiin."
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/irtisanomisten-helpottamista-kaavailla…
Kyllä meillä tuli niille ensin lähtö. Jäivät hommiinsa kun muilla oli ulosmarssi sattuneista syistä, mutta ensimmäisinä saivat lopputilin. Toiset saatiin sovittua että vapaaehtoiset sai lähteä, kaksi "joutui" jäämään vielä töihin jotka oli myös vapaaehtoisia lähtemään