Pelkäättekö saavanne potkut kun irtisanominen helpottuu?
Kommentit (111)
En pelkää. Onneksi on säästöjä ja sijoituksissa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnollisten ja hyvien työntekijöiden on turha olla huolissaan, kunhan pysyvät väleissä esimiehen kanssa. Sen sijaan sarjasaikuttajien ja lusmujen pitää nyt kyllä ottaa itseään niskasta kiinni.
No ei se aina auta, vaikka olisi kuinka tunnollinen, jos pomo on ottanut silmätikuksi ja haluaa savustaa pois. Sitähän ei aina tiedä, mikä itsessä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan maata jos potkuista aloitetaan keskustelemaan. Töitä on muuallakin mukaan lukien parempi irtisanomissuoja.
Jep, porukka luulee että Suomessa on ollut jotenkin erityisen vaikeaa irtisanoa. Tuotannolliset ja taloudelliset syyt on ollut aina olemassa ja määräaikaisia sopimuksia saa tehdä vaikka 10 vuotta putkeen. Virkasuhteet erikseen.
Rekrytoinnissa Suomi on toki ennätysmaa. Kaikesta päätellen 95% rekryistä on virherekrytointeja.
Vierailija kirjoitti:
En, hyvistä työntekijöistä pidetään kiinni
Ihanan naiivi ajatus. Itsekin luulin näin, kunnes omalla työpaikallani kaikki valituiset työntekijät irtisanottiin muutosneuvotteluiden varjolla, ja tilalle otettiin vuokratyöntekijöitä työnantajan kannalta halvemmalla työehtosopimuksella.
No jos niin käy niin sitten käy. Murehtiminen ei auta tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö jotkut akat kuvittelee, että työpaikkoja syntyy pakottamalla ja irtisanomisten vaikeuttamisella? Mm. jenkeissä voi yleisesti antaa potkut saman päivän aikana ilman irtisanomisaikaa, vastaavasti palkkaaminen on myös joustavaa.
No en minä nyt lähtisi Jenkeistä kyllä mallia ottamaan, kun meillä Suomessa on edes jonkinlaiset järkevät työehdot! Häpeäisit sinäkin vähän, oot varmaan joku porvari.
En pelkää. Irtisanouduin itse mutta työnantaja suostutteli minut jäämään tekemällä tarjouksen josta en voinut kieltäytyä.
Jos tuotanto loppuu niin lopputili sitten. Luultavasti tekoäly korvaa monet työt, kuten koneet aikanaan. Tunteja nipistetään kun työt hoituu 5-6 tunnissa.
En, koska hoidan työni hyvin, tuon omistajille rahaa nettona ja minulla on erikoisosaamista, jota on vaikea saada ja jota ei voi korvata tekoälyllä.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää. Onneksi on säästöjä ja sijoituksissa rahaa.
Sie ja siun säästöt.
No, paljonko on tallessa pahan päivän varalle. Olet ruma.
En pelkää.Siinähän se aika kuluisi kun tuollaista alkaisin pelkäämään. Kyllä työnantaja/t pn tähänkin astinlöytäneet syyn ja perusteen päättää työsopimuksen, jos ovat halunneet niin tehdä ja vaikka syy olisi ollut perusteeton, niin ei se ole pakottanut heitä palkkaamaan takaisin. Jotkut ovat onnistuneet saamaan korvauksia useimmat eivät. Ja vielä harvempi jatkossa kun hallitus on halunnut linjata myös, että ihmiset ymmärtäisivät erota ammattiliitoista....
En koska olen jo irtisanoutunut itse.
luulen moni joka ikävässä työpaikassa toivoo potkuja,usein työntekijä saattaa toivoa potkuja salaa esim.työpaikkakiuaamisen takia.
jos tulee potkuja summassa niin varmaan ihmiset vaihtaa työpaikkaa. ne jotka haluaa irtisanoa varmaan käyttää uutta lakia irtisanomis perusteissa.
ihmiset vetäytyy työelämässä. voi olla että työteho laskee, kun ei ole työpaikan turvaa.
Vierailija kirjoitti:
En, hyvistä työntekijöistä pidetään kiinni
Ei pidetä, jos kumminkaima tai kalakaverin uusi puoliso tarvitsee duunia. Tervetuloa tosimaailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö jotkut akat kuvittelee, että työpaikkoja syntyy pakottamalla ja irtisanomisten vaikeuttamisella? Mm. jenkeissä voi yleisesti antaa potkut saman päivän aikana ilman irtisanomisaikaa, vastaavasti palkkaaminen on myös joustavaa.
No en minä nyt lähtisi Jenkeistä kyllä mallia ottamaan, kun meillä Suomessa on edes jonkinlaiset järkevät työehdot! Häpeäisit sinäkin vähän, oot varmaan joku porvari.
Joo. Jenkeissä taitaa sitä paitsi olla valtionvelkaakin henkilöä kohti paljon enemmän kuin Suomessa. Siellä myös yleisesti asutaan teltoissa tai pahvilaatikoissa ja annetaan syöpäkasvainten kasvaa ihon läpi, jos ei ole vakuutusta. Hieno mallimaa. Porhoilla menee siellä toki messevästi, mutta missäpä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaan pelkään jo. Hallitus aikoo ilmeisesti ajaa koko terveydenhuollon alas. Epilepsian vuoksi en pääsisi edes kuljettajaksi siihen vajaan kahden tunnin Turun junaan. Psyk.sh.
Tiedätkö että epilepsia jaotellaan mt-ongelmiin. Et turhaan olet hullujen seurassa.
Eikä jaotella. Epilesia on neurologinen sairaus.
T: Sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
En, koska hoidan työni hyvin, tuon omistajille rahaa nettona ja minulla on erikoisosaamista, jota on vaikea saada ja jota ei voi korvata tekoälyllä.
Tämä asia vaikuttaa kuitenkin laajasti ympärilläsi olevaan yhteiskuntaan.
En pelkää. Hoidan hommani ja en vänkyröi pomojen kanssa. Nykyinen työpaikkani on alallaan pitkän linjan tekijä.
Tunnollisten ja hyvien työntekijöiden on turha olla huolissaan, kunhan pysyvät väleissä esimiehen kanssa. Sen sijaan sarjasaikuttajien ja lusmujen pitää nyt kyllä ottaa itseään niskasta kiinni.