Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Baronan haetuimmat työpaikat viime vuonna: Jokaiseen positioon yli 1000 hakemusta - varastotehtävään nollasopparilla 1866 hakijaa

Vierailija
04.12.2025 |

https://www.barona.fi/barona/tiedotteet/baronan-haetuimmat-tyopaikat-20…

Ennätys oli varastotehtävä nollatuntisopimuksella, johon haki 1866 henkilöä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon finnairin cabin crew-vuokrahommaan oli melkein neljä tuhatta hakijaa 9,25 euron tuntipalkalla ja valittiin yksi

Vierailija
2/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaintaloogiikan on muututtava. Suomessa rakenteet jo homeessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erikseen työhön kutsuttavana voi suunnitella elämää eteenpäin. Jos tulee jossain kuussa vaikka vain 8 päivän edestä töitä, ei sillä maksa vuokraa ja ruokia vaan edelleen on Kelan luukulla, eli se työnteko ei käytännössä hyödytä ketään muuta kuin sitä työnantajaa jonka ilmaisorjana toimit.

Vierailija
4/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut 0-sopimuksella Baronalla. Se oli juuri niin helvettiä kuin saattaa ajatella. Päivystin päivät pitkät tuleeko soittoa työvuorosta, ja pahimpiina kuukausina niitä töitä tuli vain 1-3 päiväksi. Käytännössä aivan sama rahallisesti kuin olla työttömänä, kun silti pitää hakea tukia että pysyy elossa.

Ja koko päivät menevät odotellessa sitä, tarjotaanko työvuoroa vai ei, eli aivot ovat hälytystilassa jatkuvasti eikä vomennä mihinkään tai tehdä mitään. Ei keskiaikaista maaorjaakaan tuolla tavoin roikotettu epätietoisuudessa.

Vierailija
5/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävää paskaa tuollaiset. teet tammikuussa 20 päivää hommia, sitten helmikuussa 10 päivää, maaliskuussa 15, huhtikuussa 7, ei sillä pidä itseään leivissä.

etkä voi sopia useampaa nollasopparia koska jos niitä menee päällekäin, et voi vain ilmoittaa toiselle työnantajalle että "enpäs pääsekään tänään kun on hommia toisessa firmassa" ja tulee potkut.

Vierailija
6/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 000 työtöntä, niin 1900 hakijaa on aika vähän

Vierailija
7/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko, että sitä samaa varastotyöntekijän paikkaa hakisi 1866 ihmisen sijasta 186 660 ihmistä? Lopputulos kuitenkin tismalleen sama kuin ennenkin, eli yksi ihminen saa sen paikan. Paikkojen määrä ei lisäänny vaikka koko Intian 1,56 miljardia ihmistä hakisi kyseiseen tehtävään.

Vierailija
8/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barona haki työntekijää samankaltaiseen tehtävään mitä nyt teen nykyisessä työpaikassani. Kyseessä vaativa asiantuntijatyö monikansallisessa ympäristössä, joka yleisesti ottaen vaatii ihan vähintään sen kymmenen vuotta työkokemusta kyseiseltä erikoisalalla.

Ajattelin kokeilla työpaikan vaihtoa katsoakseni onko ruoho vihreämpää muualla koska nykyisessä paikassa palkkakehitys olisi voinut olla joutuisampaa.

Laitoin hakemuksen ja CV:n, pian tuli soitto ja pieni puhelinhaastattelu.

Homma kariutui palkkaan, sanoivat että "meidän palkkaraami tähän tehtävään on noin 2500-2750€/kk". 

Noh noh, onnea etsintään, saan nykyisessä työssäni vastaavasta hommasta vajaa 6 tonnia ja olen palkkakuopassa...

Vierailija
9/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollasopimukset pitäisi kieltää lailla. Jos yrityksellä ei ole tarjota taattua tuntimäärää, työpaikalle ei ole todellista tarvetta. Nollatuntisopimuksella siirretään yritykselle kuuluvaa riskiä työntekijälle. Ne ovat nykyajan orjasopimuksia ja hyväksikäyttöä. Ihmiset ottavat niitä, koska ei ole muuta tarjolla ja toimeen pitää tulla.

Vierailija
10/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakijoiden määrä johtuu työttömille määrätystä pakkohausta. Hakemuksista varmasti alle 10% oli oikeasti kiinnostunut tehtävästä.

Työlästä kyllä yrityksille karsia näitä (tai tekoälyhän senkin taitaa jo tehdä). 

Vierailija
11/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko, että sitä samaa varastotyöntekijän paikkaa hakisi 1866 ihmisen sijasta 186 660 ihmistä? Lopputulos kuitenkin tismalleen sama kuin ennenkin, eli yksi ihminen saa sen paikan. Paikkojen määrä ei lisäänny vaikka koko Intian 1,56 miljardia ihmistä hakisi kyseiseen tehtävään.

Auttaisi varmaan työllistymisessä, jos hakisi myös oman mukavuusalueen ulkopuolista työtä. 

Vierailija
12/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut 0-sopimuksella Baronalla. Se oli juuri niin helvettiä kuin saattaa ajatella. Päivystin päivät pitkät tuleeko soittoa työvuorosta, ja pahimpiina kuukausina niitä töitä tuli vain 1-3 päiväksi. Käytännössä aivan sama rahallisesti kuin olla työttömänä, kun silti pitää hakea tukia että pysyy elossa.

Ja koko päivät menevät odotellessa sitä, tarjotaanko työvuoroa vai ei, eli aivot ovat hälytystilassa jatkuvasti eikä vomennä mihinkään tai tehdä mitään. Ei keskiaikaista maaorjaakaan tuolla tavoin roikotettu epätietoisuudessa.

Mitäs muutakaan sulla oli kuin aikaa?

Vierailija
13/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nollasoppari ole aina niin huono mitä annetaan ymmärtää. Itse sain lähes täydet työtunnit ja lopulta vakituisen, kokopäiväisen paikan juuri varastoon. Opiskelijoille hyvä iltapainotteiseen työhön tai kakkostyöksi, jos haluaa tehdä vain pari vuoroa viikossa. En sano, etteikö osalla varmasti olisi huonojakin kokemuksia.

Vierailija
14/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

järkyttävää paskaa tuollaiset. teet tammikuussa 20 päivää hommia, sitten helmikuussa 10 päivää, maaliskuussa 15, huhtikuussa 7, ei sillä pidä itseään leivissä.

etkä voi sopia useampaa nollasopparia koska jos niitä menee päällekäin, et voi vain ilmoittaa toiselle työnantajalle että "enpäs pääsekään tänään kun on hommia toisessa firmassa" ja tulee potkut.

Mene eri rekryihin! Ne tarjoaa päivittäin eri työtehtäviä. 

Vierailija
15/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nollasoppari ole aina niin huono mitä annetaan ymmärtää. Itse sain lähes täydet työtunnit ja lopulta vakituisen, kokopäiväisen paikan juuri varastoon. Opiskelijoille hyvä iltapainotteiseen työhön tai kakkostyöksi, jos haluaa tehdä vain pari vuoroa viikossa. En sano, etteikö osalla varmasti olisi huonojakin kokemuksia.

Seuresta saa joka päivä poimittua eri töitä, kun katsot puhelintasi aamulla klo 7-9 välillä ja valkkkaat sen mihin menet. 2h päivässä ei ole älytöntä kyttäämistä ja työttömällä on varmasti aikaa tällaiseen. 

Vierailija
16/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuresta saa joka päivä poimittua eri töitä, kun katsot puhelintasi aamulla klo 7-9 välillä ja valkkkaat sen mihin menet. 2h päivässä ei ole älytöntä kyttäämistä ja työttömällä on varmasti aikaa tällaiseen. 

Iltaisin tulee myös työrajouksia puhelimeen seuraavaksi päiväksi. 

Vierailija
17/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiajan maaorjilla oli itse asiassa jotain 150 vapaapäivää vuodessa, koska kirkollisia pyhiä oli niin paljon ja ne otettiin vakavasti. 

Keskiajalla oli myös lämpöaalto, sadot oli hyviä. Ei se ollut ensinkään niin kurjaa ja pimeää aikaa kuin kuvitellaan. Hampaatkin oli ihmisillä hyvät kun sokeri ei ollut vielä markkinoilla. 

Vierailija
18/18 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Barona haki työntekijää samankaltaiseen tehtävään mitä nyt teen nykyisessä työpaikassani. Kyseessä vaativa asiantuntijatyö monikansallisessa ympäristössä, joka yleisesti ottaen vaatii ihan vähintään sen kymmenen vuotta työkokemusta kyseiseltä erikoisalalla.

Ajattelin kokeilla työpaikan vaihtoa katsoakseni onko ruoho vihreämpää muualla koska nykyisessä paikassa palkkakehitys olisi voinut olla joutuisampaa.

Laitoin hakemuksen ja CV:n, pian tuli soitto ja pieni puhelinhaastattelu.

Homma kariutui palkkaan, sanoivat että "meidän palkkaraami tähän tehtävään on noin 2500-2750€/kk". 

Noh noh, onnea etsintään, saan nykyisessä työssäni vastaavasta hommasta vajaa 6 tonnia ja olen palkkakuopassa...

Haluatko sinä julmuri karsia Baronan tj:n Maybachin lisävarusteita??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi