Pihi ja varoissaan oleva mies vie ilon elämästä
Mieheni pitää raha-asiansa omana tietonaan. Elää kuin rahat loppuisivat hetkellä millä hyvänsä ja mitään ei voi tehdä kun kaikki on niin kallista (ja turhaa). Oikeasti laittaa ne osakkeisiin ja salkku taitaa olla jo aika mahtava. Olen tullut siihen tulokseen, että haluaa kuolla yllätysvarakkaana.
Minua on alkanut ärsyttämään tämä. Elämä tuntuu kuoleman odottamiselta. Minusta varojaan voisi käyttää eläessään, kun sen jälkeen se on vähän myöhäistä. Jos minä maksan, hänelle minun varojen käyttäminen ei ole ongelma. Hän ei juuri koskaan tarjoa mitään. Minä pienempituloisena pystyn tarjoamaan hyvin harvoin, mutta kun pystyn teen sen. Haluan että elämässä on hauskaakin ja hassuja juttuja. En tarkoita, että mitään törsäämään tarvitsee alkaa, mutta jotenkin tuntuu ettei hän välitä minun hyvinvoinnista tai onnesta, kun kotona vaan katsotaan telkkaria tai käydään lenkillä, eikä mihinkään eli minuun kannata "sijoittaa". Tilanne on ollut sama yli 10 vuotta, mutta nyt huomaan alkaneeni miettimään eroakin.
Jos joku saa tästä kiinni ja on hyviä neuvoja, olen kiitollinen! Nämä eroajatukset pelottaa..
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen raha-asioita ymmärtävä (eikä meitä suomessa paljoa ole) tietää sen että nainen on kaikkein huonoin sijoitus mitä on olemassa. Ei ole olemassa mitään ylärajaa sille omaisuudelle mitä muijat pystyvät tuhoamaan jos antaa pirulle pikkusormen niin kaikki menee. Tähän on tultu viimeisten vuosikymmenten aikana -joskus ennen tilanne oli toisin.
Onneksi läheskään kaikki eivät ajattele noin. Olet vähemmistössä.
Heitä hittoon se äijä. Eihän tossa ole järjen hiventäkään, jos kerran sen kanssa ei mitään voi tehdä. Ymmärtäisin, jos ei olisi varaa mutta jos istuu niiden rahojensa päällä ja hautoo niitä kun rakasta, niin ei toi ole normaalia. Mihin se sitä rahaa hautoo? Meinaako ottaa hautaan mukaan? Eikös se sitä varten ole, että voi nauttia elämästä? Ja jos ei kiinnosta nauttia, niin mitä sillä tekee?
Mies on viisas ja tietää miten kovat ajat on tulossa. Pidä kiinni sillä hänen kaltaisiaan ei ole liian monta tässä nyky-hulluudessa joka ajaa meidät konkurssiin niin yksilö kuin myös yhteisö tasolla. Vain ne jotka ovat ymmärtäneet varautua selviytyvät tulevasta romahduksesta.
Taidat itse olla hyväksikäyttäjä. Liitossa on oltava mahdollisuus kerryttää varallisuutta. On myös oltava omia tuloja. Kaikkea ei kannata eikä pidä tuhlata kuten haluat, toisen tililtä.
käytä omia rahoja ja omaisuutta ja työtuloja hummaamiseen ellet halua säästää ja olet varma eläkkeestä.
Eiks naiset tienaa omat rahansa?
Vierailija kirjoitti:
Näitä hyväksikäyttäjiä riittää. Terveessä parisuhteessa rahat ovat yhteisiä ja kulut maksetaan yhteisestä potista ilman mitään exceleitä tai laskujen puolituksia. Pitäisi olla itsestäänselvää, että parempituloinen maksaa yhteisistä kuluista enemmän. Mitään sijoituksia, joista puoliso ei tiedä mitään, ei saisi olla. Ja mitään avioehtoja ei pidä tehdä muuta kuin ennen suhteen alkua olleen omaisuuden ja perintöjen osalta. Kaikkien suhteen aikaisten tulojen pitäisi olla yhteisiä viimeistään siinä vaiheessa kun suhde on vakiintunut ja asutaan yhdessä, ja erityisesti jos on lapsia. Yrityskuviot ja uusperheet pitää miettiä erikseeen.
Nämä pelisäännöt kannattaa tehdä selviksi jo suhteen alkuvaiheessa ennen kuin huomaa olevansa umpirakastunut pihiin. Heidän kanssa pitää olla erityisen tarkkana. Olen nuorena seurustellut erittäin pihin kanssa ja onneksi ymmärsin ajoissa, ettei yhteiselämästä sellaisen kanssa voisi tulla mitään
Miksi miehen tulisi maksaa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Parempituloisen kuuluu maksaa enemmän sukupuolesta riippumatta, koska se on reilua tasa-arvoisessa parisuhteessa.
Tuo on kyllä hauska kun naiset vetoaa aina tuohon että kyllä minä vähistä varoista tarjoan silloin tällöin miehelle kahvin niin kyllä tämän takia miehen kuuluu maksaa tuhansia euroja asiasta mitä yksin nainen haluaa mutta naisella ei itsellä ole rahaa maksaa niitä haluamiaan asioita.
Naiset ei edes peittele enää sitä että on vain rahan perässä ja käyttää miestä taloudellisesti hyväkseen maksattamalla miehellä asioita mihin itsellä ei ole varaa.
Ja kun katsoo tarkemmin niitä naisen tarjoamia niin sekin on aina semmoinen mitä yksin naine haluaa eikö mies sitä edes haluaisi ja nainen pakottaa miehen lähtemään naisen mukaan sinne mitä yksin nainen haluaa
Vierailija kirjoitti:
Heitä hittoon se äijä. Eihän tossa ole järjen hiventäkään, jos kerran sen kanssa ei mitään voi tehdä. Ymmärtäisin, jos ei olisi varaa mutta jos istuu niiden rahojensa päällä ja hautoo niitä kun rakasta, niin ei toi ole normaalia. Mihin se sitä rahaa hautoo? Meinaako ottaa hautaan mukaan? Eikös se sitä varten ole, että voi nauttia elämästä? Ja jos ei kiinnosta nauttia, niin mitä sillä tekee?
Mikä ihme saa naisen kuvittelemaan että mies säästää rahaa vain sen takia että nainen pääsee tuhlaamaan ne naisen haluamiin asioihin?
Nykypäivänä naiset on niin kauheita miehiä kohtaan niin naiset ei ansaitse niitä miehen rahoja tuhlattavaksi
Vierailija kirjoitti:
Mies on viisas ja tietää miten kovat ajat on tulossa. Pidä kiinni sillä hänen kaltaisiaan ei ole liian monta tässä nyky-hulluudessa joka ajaa meidät konkurssiin niin yksilö kuin myös yhteisö tasolla. Vain ne jotka ovat ymmärtäneet varautua selviytyvät tulevasta romahduksesta.
Luuletko, että pihit ihmiset silloinkaan rahojaan käyttävät toisen hyväksi? Itseään silloinkin ajattelevat ja turvaavat oman olonsa. Mihin hän siitä muuttuisi? Kumppani saisi pärjätä miten itse pystyy, pua ei heruisi tai siitä tehtäisiin suuri numero ja kenties velkakirja.
Tietenkin normaalissa suhteessa oleva haluaisi nauttia rahoista ja yhteisestä elämästä myös kumppaninsa kanssa. Eikä odotella kovia aikoja. Mutta nythän yhteisestä nauttimista tuossa tapauksessa tapahtuu vain jos se toinen maksaa eikä omia rahoja tarvitse käyttää. Pihi on pihi vielä kuollessaankin jos se olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempituloisen kuuluu maksaa enemmän sukupuolesta riippumatta, koska se on reilua tasa-arvoisessa parisuhteessa.
Tasa-arvoa on että molemmat maksaa saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme saa naisen kuvittelemaan että mies säästää rahaa vain sen takia että nainen pääsee tuhlaamaan ne naisen haluamiin asioihin?
Koska miehen haluamat asiat ovat turhia
Suhteesta, jossa menot laitetaan laskimelle puoliksi, parempituloinen makaa rahojensa päällä ja toinen kituuttaa pienellä palkalla, puuttuu keskinäinen kunnioitus. Ei sellainen ole oikea parisuhde vaan silkkaa taloudellista hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä hauska kun naiset vetoaa aina tuohon että kyllä minä vähistä varoista tarjoan silloin tällöin miehelle kahvin niin kyllä tämän takia miehen kuuluu maksaa tuhansia euroja asiasta mitä yksin nainen haluaa mutta naisella ei itsellä ole rahaa maksaa niitä haluamiaan asioita.
Naiset ei edes peittele enää sitä että on vain rahan perässä ja käyttää miestä taloudellisesti hyväkseen maksattamalla miehellä asioita mihin itsellä ei ole varaa.
Ja kun katsoo tarkemmin niitä naisen tarjoamia niin sekin on aina semmoinen mitä yksin naine haluaa eikö mies sitä edes haluaisi ja nainen pakottaa miehen lähtemään naisen mukaan sinne mitä yksin nainen haluaa
Sinun ansiosta me tavalliset miehet vaikutetaan hyviltä miehiltä joten kiitos siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei ole ap vastannut, että kuka maksaa ja hoitaa pariskunnan isot menot?
Asumisen, autot, remontit, vakuutukset, ruoan?
Molemmat maksaa omat autonsa, muut kukut puoliksi. Remontteja ei tehdä, kun on sitä turhaa. Sitten kun joku hajoaa, puoliksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei ole ap vastannut, että kuka maksaa ja hoitaa pariskunnan isot menot?
Mies tietysti.
Tämä ei ole minun vastaus. (Vaikka eihän tässä niin väitetäkään.)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hoitaa kaiken. Mutta nämä eivät ole niitä hauskoja kuluja mitä tarkoitin.
ap
Ei ole minun kirjoitus
Ap
Näitä hyväksikäyttäjiä riittää. Terveessä parisuhteessa rahat ovat yhteisiä ja kulut maksetaan yhteisestä potista ilman mitään exceleitä tai laskujen puolituksia. Pitäisi olla itsestäänselvää, että parempituloinen maksaa yhteisistä kuluista enemmän. Mitään sijoituksia, joista puoliso ei tiedä mitään, ei saisi olla. Ja mitään avioehtoja ei pidä tehdä muuta kuin ennen suhteen alkua olleen omaisuuden ja perintöjen osalta. Kaikkien suhteen aikaisten tulojen pitäisi olla yhteisiä viimeistään siinä vaiheessa kun suhde on vakiintunut ja asutaan yhdessä, ja erityisesti jos on lapsia. Yrityskuviot ja uusperheet pitää miettiä erikseeen.
Nämä pelisäännöt kannattaa tehdä selviksi jo suhteen alkuvaiheessa ennen kuin huomaa olevansa umpirakastunut pihiin. Heidän kanssa pitää olla erityisen tarkkana. Olen nuorena seurustellut erittäin pihin kanssa ja onneksi ymmärsin ajoissa, ettei yhteiselämästä sellaisen kanssa voisi tulla mitään muuta kuin vaikeaa. Pihuus rahankäytössä heijastuu helposti niin moneen asiaan ja siitä tulee elämää rajoittava tekijä.