Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihi ja varoissaan oleva mies vie ilon elämästä

Vierailija
10.12.2025 |

Mieheni pitää raha-asiansa omana tietonaan. Elää kuin rahat loppuisivat hetkellä millä hyvänsä ja mitään ei voi tehdä kun kaikki on niin kallista (ja turhaa). Oikeasti laittaa ne osakkeisiin ja salkku taitaa olla jo aika mahtava. Olen tullut siihen tulokseen, että haluaa kuolla yllätysvarakkaana.

Minua on alkanut ärsyttämään tämä. Elämä tuntuu kuoleman odottamiselta. Minusta varojaan voisi käyttää eläessään, kun sen jälkeen se on vähän myöhäistä. Jos minä maksan, hänelle minun varojen käyttäminen ei ole ongelma. Hän ei juuri koskaan tarjoa mitään. Minä pienempituloisena pystyn tarjoamaan hyvin harvoin, mutta kun pystyn teen sen. Haluan että elämässä on hauskaakin ja hassuja juttuja. En tarkoita, että mitään törsäämään tarvitsee alkaa, mutta jotenkin tuntuu ettei hän välitä minun hyvinvoinnista tai onnesta, kun kotona vaan katsotaan telkkaria tai käydään lenkillä, eikä mihinkään eli minuun kannata "sijoittaa". Tilanne on ollut sama yli 10 vuotta, mutta nyt huomaan alkaneeni miettimään eroakin.

Jos joku saa tästä kiinni ja on hyviä neuvoja, olen kiitollinen! Nämä eroajatukset pelottaa..

Kommentit (285)

Vierailija
261/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis on pummi joka näkee, että miehen rahojen kuuluisi olla myös hänen rahojaan.

Klassinen nainen. "Mikä on minun, on minun. Mikä on sinun, on meidän".

Jos ap olisi varoissaan ja mies köyhä, parisuhdetta ei olisi koskaan syntynyt.

Vierailija
262/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rehellisesti kestäisi elää pihin miehen kanssa. Normaalisti meillä on miehen kanssa aika samat tulot, minä tienaan vähän enemmän, mutta nyt äitiyslomalla rahaa jää vähemmän käteen. Tästä osasta mies mukisematta hoitaa osansa ja aion itse tehdä samoin kun hänen isyysvapaa koittaa...

Meillä on aina ollut molemmilla omat rahat tehty niin että esim. Kauppareissun jälkeen toinen sanoo paljonko maksoi ja ostiko jotain "omaa" esim erikoisoluita tai jotain muuta kalliimpaa vain itselleen ja jäljelle jäävä summa sitten karkeasti arvioituna puolitetaan. En vain kestäisi sellaisra että kauppakuitti syynätään ostos kerrallaan ja vängätään että en maksa tosta, koska en juo tota mehua yms. Kyllä parisuhteessa saa mielestäni omia säästöjä olla mutta tuollainen sairaalloinen syynäys että jokainen suklaapatukka ja 20e tankkauskerta täytyy erikseen jakaa puoliksi olisi minulle suhteen loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisetkin osaavat olla saitoja pihdatessaan.

Vierailija
264/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap siis on pummi joka näkee, että miehen rahojen kuuluisi olla myös hänen rahojaan.

Klassinen nainen. "Mikä on minun, on minun. Mikä on sinun, on meidän".

Jos ap olisi varoissaan ja mies köyhä, parisuhdetta ei olisi koskaan syntynyt.

Valehtelevat kuorossa, että köyhäkin mies kelpaa. Harvassa tällaisia pareja näkyy olevan.

Vierailija
265/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteesta, jossa menot laitetaan laskimelle puoliksi, parempituloinen makaa rahojensa päällä ja toinen kituuttaa pienellä palkalla, puuttuu keskinäinen kunnioitus. Ei sellainen ole oikea parisuhde vaan silkkaa taloudellista hyväksikäyttöä.

Miten kukaan pystyy tekemään noin? Rakkaimmalleen

Vierailija
266/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteesta, jossa menot laitetaan laskimelle puoliksi, parempituloinen makaa rahojensa päällä ja toinen kituuttaa pienellä palkalla, puuttuu keskinäinen kunnioitus. Ei sellainen ole oikea parisuhde vaan silkkaa taloudellista hyväksikäyttöä.

Vierailija
267/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En rehellisesti kestäisi elää pihin miehen kanssa. Normaalisti meillä on miehen kanssa aika samat tulot, minä tienaan vähän enemmän, mutta nyt äitiyslomalla rahaa jää vähemmän käteen. Tästä osasta mies mukisematta hoitaa osansa ja aion itse tehdä samoin kun hänen isyysvapaa koittaa...

Meillä on aina ollut molemmilla omat rahat tehty niin että esim. Kauppareissun jälkeen toinen sanoo paljonko maksoi ja ostiko jotain "omaa" esim erikoisoluita tai jotain muuta kalliimpaa vain itselleen ja jäljelle jäävä summa sitten karkeasti arvioituna puolitetaan. En vain kestäisi sellaisra että kauppakuitti syynätään ostos kerrallaan ja vängätään että en maksa tosta, koska en juo tota mehua yms. Kyllä parisuhteessa saa mielestäni omia säästöjä olla mutta tuollainen sairaalloinen syynäys että jokainen suklaapatukka ja 20e tankkauskerta täytyy erikseen jakaa puoliksi olisi minulle suhteen loppu.

Istuin kerran tuttavapariskunnan kotona iltaa, kun mies tuli kaupasta. Hän antoi vaimolle kauppakuitin ja alkoi ihan hillitön vääntö ostosten kulujen jaosta. Esimerkiksi mies isompana joi maitolitrasta 66% joten naiselle jäi maksettavaksi se 1/3 tölkistä. Nainen syö kymmenestä omenasta 7, joten maksaa 70% niistä. Tämä käytiin läpi jokaisen ostoksen kohdalla. Lopuksi tasattiin vielä bensakulut (kauppa 3km päässä). Tämä oli aikaa jolloin käteistä käytettiin enemmän ja rouva haki makkarista kolokkopurkin, josta maksoi sentilleen oman osuutensa ĺaskusta. 

Oudointa oli että molemmat suorastaan innostuivat tästä rituaalista, naureskelimme myöhemmin toisen paikalla olleen kanssa että olikohan tämä heidän esileikkiään. Eikä siinä, yhteen sopiva pariskunta selkeästi. Naimisissa edelleen

Vierailija
268/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäväisyys on hieno hyve.

Pihiys on eri asia. Se on sellaista missä puuttuu suhteellisuuden taju tai pihtaamista käytetään vallan, alistamisen välineenä tai jonkun oman kompleksisuuden ilmentymänä.   Piirre on ikään kuin kohtuuttoman painottunut, sääatäväisyyttä oudoissa tilanteissa, oudoilla keinoilla ja kovilla muilla kustannuksilla elämässä.

Tajusitkohan itsekään, että juuri kertomaasi tekstiä voidaan käyttää kuvaamaan naisten pihtaamista p.illun kanssa😆😆

Vierailija
269/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vimppa ei minulta.

Minulta 1 kommentti aiemmin.

*Trolli tulee usein perääni

esim. seksuaalissävytt.

kommentin kera.

Vierailija
270/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta viriili rakkauselämä on

hyvän suhteen kulmakiviä.

Molemmat saa, antaa ja ottaa.

Mutta arvonsa tunteva laatunainen 

ei sinkkunakaan ole helppo nainen eikä

kyläpyörä. Mieluummin sooloturvaseksi

kuin erä rändömin miespukin tai

sarjapokaajan pedissä. Mä ajattelen näin.

Vierailija
271/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että kaikki palstan pihi incellit ovat taas voimaantuneet kertomaan kuinka naiset vaan tuhlaa, ja jos antaa pikkusormen, niin nainen vie kaiken ja nainen "törsää".

No Suomessa työllisiä taitaa tällä hetkellä olla enemmän naisia kuin miehiä, naiset ovat nykyään jo pääsääntöisesti korkeakoulutetumpia kuin miesoletetut ja aika moni nainen tienaa jo miestään enemmän, mm itse olen aina kuulunut niihin. Ja kyllä olen sponssannut pienempituloiselle puolisolleni matkoja yms ihan koska olen halunnut viettää aikaa hänen kanssaan yhdessä, ja hän on ollut muutenkin hyvä ja ihana puoliso. Koska molemmilla on aina ollut omat asunnot ja omat elämät niin ei ole tarvinnut  jokaista laskua puolittaa ja laskuttaa, se on ostanut

ruoat ja juomat , kumman tykönä on oltu. Ei ole ikinä tullut mieleenkään että jotain maitolitroja tai makkaroita laskettaisiin. 

Tiedän kyllä valitettavan paljon tapauksia joissa suomalainen pihi mies on todellinen lokkeilija, paljon on juurikin näitä tapauksia että nainen laittaa kystä kyllä ja mies halukkaasti syö, mutta kun olisi miehen vuoro vaikka ihan vastavuoroisestia kohteliaisuus syistä  tarjota jotakin niin kyllä silloin huudetaan tasa-arvoa. Tiedän tapauksen jossa mies tuli tapailunasien luokse viettämään viikonloppua, ja nainen tietysti tarjoili niin aamupalat , lounata , ruoat  petipaikan jne, ja kun mies lähti lenkille, nainen pyysi että jos menet kioskin ohi, voisitko tuoda askin xylitol-pastilleja, niin näin mies teki, ja pyysi sitten rahat pennilleen mitä aski maksoi. Ja tämä tarina ei ole ainoa laatuaan, kuullut ihan liikaa näitä että monelta mieheltä ihan oikeasti puuttuu jonkinlainen tilannetaju ja vastavuoroisuus ,minkä pitäisi kuulua ihan normaaliin ihmiselämään. Jos siis ei ole joku perusköyhä tai totaalisti p.a. 

Vierailija
272/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että kaikki palstan pihi incellit ovat taas voimaantuneet kertomaan kuinka naiset vaan tuhlaa, ja jos antaa pikkusormen, niin nainen vie kaiken ja nainen "törsää".

No Suomessa työllisiä taitaa tällä hetkellä olla enemmän naisia kuin miehiä, naiset ovat nykyään jo pääsääntöisesti korkeakoulutetumpia kuin miesoletetut ja aika moni nainen tienaa jo miestään enemmän, mm itse olen aina kuulunut niihin. Ja kyllä olen sponssannut pienempituloiselle puolisolleni matkoja yms ihan koska olen halunnut viettää aikaa hänen kanssaan yhdessä, ja hän on ollut muutenkin hyvä ja ihana puoliso. Koska molemmilla on aina ollut omat asunnot ja omat elämät niin ei ole tarvinnut  jokaista laskua puolittaa ja laskuttaa, se on ostanut

ruoat ja juomat , kumman tykönä on oltu. Ei ole ikinä tullut mieleenkään että jotain maitolitroja tai makkaroita laskettaisiin. 

Tiedän kyllä valitettavan paljon tapauksia joissa suomalainen pi

Sehän näitä itkijöitä pohjimmiltaan ahdistaakin. Naisilla menee taloudellisesti paremmin kuin aiemmin ja se vapauttaa heidät nyrkin ja hellan välistä -> naisten ei enää tarvitse tyytyä kaiken maailman vatipäihin turvatakseen elantonsa

Vierailija
273/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vastavuoroisuutta opitaan suomessa?

Vierailija
274/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vastavuoroisuutta opitaan suomessa?

Ihan normaalissa sosiaalisessa kanssakäymisessä?

Vierailija
275/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit, että viimeisen 10 vuoden aikana on kohdallasi tapahtunut muutos työelämässä, eli saat pienempää palkkaa, näin ymmärsin.

Onko miehesi sitten jumittunut siihen tilanteeseen, mitä se oli aikaisemmin eikä ymmärrä, että nettopalkkasi on muuttunut?

Olet miettinyt eroa, mutta eroaisitko vain taloudellisen tilanteen vuoksi? Vai onko miehessäsi jotain muuta pahasti vialla? Jos tämän takia eroiaisitkin, tulisitko yksinasuvana toimeen? 

Jos miehen pihiys on ainut syy eroon, itse en eroaisi. Pitäisin vain paremmin puolia yhteisissä menoissa. Ja jos esim.itse tykkäät matkustaa tai käydä museoissa, ja hän ei halua kuluttaa rahaa tällaiseen; matkusta yksin tai kavereitten kanssa. Itse en väkisin raahaisi henkilöä reisuun mukaan, joka ei halua sinne tulla.

Vierailija
276/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että incellit taas. Kiitos kunniasta!

Pelkäänpä, että kunniamainintasi teho on hieman hiipunut. Koita keksiä jotain uutta ja raflaavampaa.

Maidoista ja maksamakkaroista viis. Kyse on ylettömän kalliista elämäntavasta, jossa tulot eivät riitä vaimokullan kulutusjuhlien kattamiseen. Tällöin järkevämpi pistää nyörit tiukemalle, jolloin selvitään arjesta taloudellisessa mielessä.

Vierailija
277/285 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoa on se, että kumpikin maksaa omasta puolestaan, jos käy töissäkin.

Nythän niin ei ole, vaan ap on joutunut maksamaan miehen puolesta, mutta mies ei koskaan maksa ap:n puolesta. Se on hyväksikäyttöä miehen puolelta.

Ehkä kannattaisi vaan erota, sillä tuossa epätasapainoisessa suhteessa katkeruus varmaan vaan kasvaa koko ajan.

Vierailija
278/285 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla samanlaisia ongelmia. Mies lähtee kyllä mielellään konsertteihin, teatteriin, elokuviin, syömään, mutta minun maksamana. Mainitsin tässä hiljattain eräästä konsertista, mies innostui heti ja sanoi että "sinä varmaan ostat liput". Tuumin että taidan mennä ystävän kanssa..  jätin sanomatta, että ystävä maksaa minulle kyllä lippunsa, mies ei ikinä, eikä mies myöskään juuri koskaan tarjoa minulle mitään. Ei tehdä yhdessä tosiaan muuta kuin lenkkeillä, se kun ei maksa mitään. 

Miksi jätit sanomatta? Mä kyllä sanoisin aivan varmasti, jos mun mies yrittäisi siipeillä. En ala maksamaan miehen osuutta. Jos hän ei näe asiaa sen arvoiseksi, että haluaa maksaa ja tulla mukaan, niin sitten menen siskon tai kaverin kanssa. Munkin mies on aika pihi, mutta tietää kyllä, että ainoa vaihtoehto on maksaa, jos haluaa osallistua. Joskus tosiaan jää mieluummin kotiin, ja se on mulle ihan ok. 

Vierailija
279/285 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot, tekevät ihmisestä varakkaan. Sellaisihan me pihit miehet ikävä kyllä olemme.

Mitä iloa siitä varkkuudesta on, jos niitä rahojaan ei koskaan mihinkään käytä?

Vierailija
280/285 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa ero ja löytää joku toinen "hyvän elämän rahoittaja". Kaltaisiasi on markkinoilla pilivin pimein.

Olet näköjään lukutaidoton.

Ap on kertonut, että arjen kulut jaetaan puoliksi sentin tarkkuudella. Sen lisäksi ap kustantaa miehelle ylimääräisiä herkkuruokia ja kivaa vapaa-ajan tekemistä. Ap elättää osittain miestä siis.

Naisviha sumentaa joillain miehillä järjen. Heidän mielestään mies elättää silloinkin, kun nainen maksaa paljon enemmän ja aina tarjoaa miehelle, mutta ei koskaan mies tarjoa naiselle. Naisvihaajan mielestä myös se, että nainen toivoo tasapuolista kustannustenjakoa tarkoittaa, että mies elättää naisen.

Ei kannata olla parisuhteessa naisvihaajan kanssa.

Pakottaako joku sen kustantamaan niitä?

Ei kai, mutta vaihtoehto on sitten se, ettei koskaan voi tehdä yhdessä mitään. Miksi kukaan nainen haluaisi olla miehen kanssa, jonka kanssa ei koskaan voi tehdä mitään? Mä en ainakaan haluaisi. Haluan miehen, jonka kanssa voi elää normaalia elämää. Miehen ei travitse maksaa minun osuuttani, mutta jos ei maksa edes omaansa, niin ei kyllä ole sitten mun mies. Ymmärrän ap:ta. Käsittämättömiä nää pihit miehet, kun kehtaavat ottaa vastaan asiat jos nainen maksaa. Kerta toisensa jälkeen. Ja kuten ap:n mies, joka kehtaa ääneen sanoa että SÄ VARMAAN OSTAT LIPUT? Siis mitä helvettiä tuollaisen miehen päässä liikkuu??!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän