Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?
Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan.
Kommentit (392)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei nyt selvästi ymmärrä mikä tässä on se asian ydin. Kysymyshän ei yleensä ole siitä, onko lapsilla oikeutta isäänsä, vaan siitä että joulun järjestäminen sälytetään aina naisten harteille. Myös sillon kun talouden nainen ei edes ole äiti. Muistan tämän kuvion aikaisemmasta parisuhteestani. Jotenkin mystisesti se oli minun tehtäväni miettiä lahjat ja viemiset myös miehen suvulle. Mies meni paikalle käsiään heilutellen. Jos mies haluaa perhejoulun omassa kodissaan, järjestäköön sen myös 100% yksin. Puolison ei tarvitse, vaikka hän kuinka olisikin nainen.
Yksinkertaistavaa ja miesvihamielistä.
No onko sinusta naisvihaa jos mies ei suostu laittamaan (oikeastaan ihan yksin) joulua kumppaninsa lapsille?
Sinustakin on varmaan ihan ok, että se na
Missä hitossa ap tuo ilmi että hänen pitää laittaa joulu miehelle ja miehen lapsille??
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet yhteen lapsekkaan miehen kanssa, jos et halua näitä elämääsi?
Rahan takia tietysti.
Mutta ainakin itselläni jos olisi tilanne, että joku wannabe-puoliso kutsuisi lastani "päänsäryksi" ja haluaisi ennemmin ryyp ätä joulun kuin viettää perhejoulua, niin painukoon sitten saman tien vit tuun. En tuollaista itsekästä nart tua katselisi, enkä tietysti alkoholistiakaan.
Kenen tahansa täysjärkisen, vastuullisen lapsia saaneen aikuisen elämässä omat lapset ovat prioriteetti numero yksi, varsinkin ja erityisesti jos kyse on pienistä lapsista joille tässä tapauksessa perhejoulu oman vanhemman kanssa on erittäin tärkeä. Jos ei tätä tajua, niin ei kannata vongata puolisoa jolla on lapsia, ei vaikka puoliso olisikin rikas ja mahdollistaisi kylpyläalkoholismin jossain lomahotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei nyt selvästi ymmärrä mikä tässä on se asian ydin. Kysymyshän ei yleensä ole siitä, onko lapsilla oikeutta isäänsä, vaan siitä että joulun järjestäminen sälytetään aina naisten harteille. Myös sillon kun talouden nainen ei edes ole äiti. Muistan tämän kuvion aikaisemmasta parisuhteestani. Jotenkin mystisesti se oli minun tehtäväni miettiä lahjat ja viemiset myös miehen suvulle. Mies meni paikalle käsiään heilutellen. Jos mies haluaa perhejoulun omassa kodissaan, järjestäköön sen myös 100% yksin. Puolison ei tarvitse, vaikka hän kuinka olisikin nainen.
Kyllä tuo valitettavasti on hyvin kuvaavaa. Kun mennään miehen vanhemmille, n
Ehkäpä sen kuuluukin olla lähellä nollaa. Naisten ei ole mikään pakko toimia miestensiementen kasvatusalustoina.
Olet kohtuuton. Kai sinä voit käydä joulusaunassa ja nauttia pari lasia punaviiniä ja katsoa elokuvaakin, vaikka lapset teillä olisivatkin? Me ainakin voimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan myötätunnosta, kun näen, kuinka yksin miehen äiti joutuu kaiken tekemään. Ja millainen homma siinä kaikessa on. Myötätunto taitaa olla sinulle vieras käsite? Ei tietenkään pakko olisi, voisin mennä sinne yhtä lailla käsiäni heilutellen ja ihmetellä, miksi eläkkeellä oleva polvileikattu nainen uupuu taakkansa alle.
Älä sitten tyttökulta syytä siitä miehiä, kun teet omia arvioita, päätöksiä ja valintoja omassa elämässäsi. Ja se polvileikattu on se, joka on miehesi kasvattanut.
Aikuinen voi katsoa elokuvan, saunoa ja juoda lasin viiniä ihan mikä ilta tahansa.
Olet kohtuuton ja itsekäs. Olet ottanut miehen, jolla on lapsia. Se on valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo valitettavasti on hyvin kuvaavaa. Kun mennään miehen vanhemmille, niin minä olen naisena se joka auttaa siivoamisessa
Haa, tästä tulikin pick me girl-ketju! Naiset kuorossa haukkumassa toisia naisia siitä, että miksi alistutte ja teette ja autatte. Naisen vika. Ja näin saadaan tämäkin asia käännettyä PELKÄSTÄÄN naisen viaksi ja miehet taputtavat kuorossa taustalla. Naisten naisviha on kyllä hyvin hämmentävää ja sitähän tämä sinunkin kommenttisi ilmentää. Naisvihaa ja halveksuntaa naisia kohtaan. Oma vika ja mitäs läksit, mitäs alistut. Sanot varmaan parisuhdeväkivallan uhrillekin, että oma vika? Tämä on tätä parempaa naisten voimaantumista, haukkua toisia naisia, go girl!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan myötätunnosta, kun näen, kuinka yksin miehen äiti joutuu kaiken tekemään. Ja millainen homma siinä kaikessa on. Myötätunto taitaa olla sinulle vieras käsite? Ei tietenkään pakko olisi, voisin mennä sinne yhtä lailla käsiäni heilutellen ja ihmetellä, miksi eläkkeellä oleva polvileikattu nainen uupuu taakkansa alle.
Myötätuntoinen ihminen ei menisi vanhojen ja raihnaisten ihmisten joulupöytään vaan kutsuisi vanhukset omaan joulupöytäänsä. Me vietimme joulut minun vanhempien luona kun lapset olivat pieniä. Siitä lähtien kun lapset kasvoivat ja vanhempani vanhenivat niin olemme viettäneet joulun meillä. Äitini tekee edelleen osan ruuista niin hän pääsee osallistumaan joulun tekoon oman jaksamisensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet valkkaa kumppaneikseen tuollaisia viinin lipittäjiä kun pullantuoksuisia, lapsiystävällisiä, itsestään huolta pitäviä kodinhengettäriäkin ok tarjolla. It is what it is ja valintojesi mukaan kärsit.
Mä olen kodinhengetär mutta kävinpä taas viihteellä lipittämässä lonkeroa.
Joo en mäkään kattelisi miehen riehuvia lapsia jouluna, siinä on monta pyhää. Sun päälle se joulun laittaminen kuitenkin kaatuisi. Ja miehillä on tapana liueta tilanteista, sä joutuisit äidin rooliin kuitenkin. Hel...karin rankkaa olla varaemo vieraille lapsille. Ei niitä saisi edes komentaa! Lähtisin reissuun johonkin lapsettomaan paikkaan. Varo kylpylöitä, niissä on lapsiperheitä jouluna huutamassa. Kaupunkiloma vaikka Köpikseen.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen voi katsoa elokuvan, saunoa ja juoda lasin viiniä ihan mikä ilta tahansa.
Olet kohtuuton ja itsekäs. Olet ottanut miehen, jolla on lapsia. Se on valinta.
Niinpä. Ole nyt epäitsekäs ja vapauta mies ä pärineen takaisin vapaille markkinoille onneaan etsimään :)
Vierailija kirjoitti:
Joo en mäkään kattelisi miehen riehuvia lapsia jouluna, siinä on monta pyhää. Sun päälle se joulun laittaminen kuitenkin kaatuisi. Ja miehillä on tapana liueta tilanteista, sä joutuisit äidin rooliin kuitenkin. Hel...karin rankkaa olla varaemo vieraille lapsille. Ei niitä saisi edes komentaa! Lähtisin reissuun johonkin lapsettomaan paikkaan. Varo kylpylöitä, niissä on lapsiperheitä jouluna huutamassa. Kaupunkiloma vaikka Köpikseen.
Nainen karkuun omasta kodistaan kun pano ä päriensä kanssa käyttää kotia joulupesäpaikkana? Lol. Kaikkeen te typerykset itsejänne alennatte.
Suomessa on ihan tarpeeksi asuntoja sinkkuisille ja sinkkunaisille, missä voivat itse viettää rauhaisaa joulun aikaa ilman ä päriä ja edellisten liittojen jätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan takia tietysti.
Mutta ainakin itselläni jos olisi tilanne, että joku wannabe-puoliso kutsuisi lastani "päänsäryksi" ja haluaisi ennemmin ryyp ätä joulun kuin viettää perhejoulua, niin painukoon sitten saman tien vit tuun. En tuollaista itsekästä nart tua katselisi, enkä tietysti alkoholistiakaan.
Kenen tahansa täysjärkisen, vastuullisen lapsia saaneen aikuisen elämässä omat lapset ovat prioriteetti numero yksi, varsinkin ja erityisesti jos kyse on pienistä lapsista joille tässä tapauksessa perhejoulu oman vanhemman kanssa on erittäin tärkeä. Jos ei tätä tajua, niin ei kannata vongata puolisoa jolla on lapsia, ei vaikka puoliso olisikin rikas ja mahdollistaisi kylpyläalkoholismin jossain lomahotellissa.
Ai että, tässä keskustelussa oikein tiivistyy kaikki klassikot naisvihasta :D. Itseasiassa minä tienaan huomattavasti enemmän mitä mieheni, joten ei, rahan takia en hänen kanssaan ole. Voisi ennemmin väittää että mies on minun kanssani rahan takia. Juuri tehtiin avioehto minun pyynnöstäni, josta rajattiin perinnöt ja henkilökohtainen omaisuus sekä rahat osituksen ulkopuolelle, jos ero tulisi. Ja tiedätkö, minä turvaan omaisuuteni tuolla sopimuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan takia tietysti.
Mutta annat parasiittimiehen ajaa itsesi ulos kodistasi hänen ja toisen naisen parasiittisten jätösten vuoksi? Halojata halloo.
Et ole kohtuuton. Mutta miehesi on idiootti, jos hän ei eroa sinusta. Miksi ihmeessä edes otit miehen, jolla on lapsia, jos et kestä asemaasi?
Olen itse valinnut lapsettomuuden, enkä mitenkään päin pysty ymmärtämään sitä, miksi ihminen, joka ei halua lapsia elämäänsä pariutuu sellaisen kanssa, jolla on (alaikäisiä) lapsia. Kuvittelevatko nämä, että se isä/äiti tuuppaa lapsensa jonnekin pois aina, kun lapseton niin tahtoo?Jos alkaa suhteeseen vanhemman kanssa, täytyy hyväksyä, että lapset tulevat olemaan osa omaakin elämää viimeistään siinä vaiheessa, kun muutetaan yhteen.
Toki lapsille joulun laittaminen ei ap:n tehtävä ole, vaan miehen, eli lasten isän, mutta ymmärrän, että miestä harmittaa, jos ap häipyy jouluksi hotelliin. Varmaan hän kuitenkin haluaisi viettää joulua myös kumppaninsa, eikä vain lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan myötätunnosta, kun
En voi pakottaa miehen vanhempia tulemaan meille, koska he haluavat, että joulu on heidän luonaan. Hoidan oman osuuteni tekemällä yhdessä miehen äidin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haa, tästä tulikin pick me girl-ketju! Naiset kuorossa haukkumassa toisia naisia siitä, että miksi alistutte ja teette ja autatte. Naisen vika. Ja näin saadaan tämäkin asia käännettyä PELKÄSTÄÄN naisen viaksi ja miehet taputtavat kuorossa taustalla. Naisten naisviha on kyllä hyvin hämmentävää ja sitähän tämä sinunkin kommenttisi ilmentää. Naisvihaa ja halveksuntaa naisia kohtaan. Oma vika ja mitäs läksit, mitäs alistut. Sanot varmaan parisuhdeväkivallan uhrillekin, että oma vika? Tämä on tätä parempaa naisten voimaantumista, haukkua toisia naisia, go girl!
Asennemuutoksia tarvitaan juurikin naisilta, että naisvalitus jäisi historiaan ja kotityöt jakautuisivat tasa-arvoisesti. Koska sukupuoliroolit ja kotitöihin liittyvät asenteet opitaan jo lapsuudessa, kasvatukseen kannattaa kiinnittää huomiota. Tutkimukset ovat osoittaneet, että tyttöjä osallistetaan pienestä pitäen esim kotitöiden tekoon ja pienemmistä lapsista huolehtimiseen enemmän kuin poikia. Teini-iässä tämä näkyy niin, että tytöt tekevät paljon enemmän kotitöitä kuin pojat. Kun aikuisena sitten muutetaan samaan huusholliin, sukupuolittuneet kaavat ovat olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä te tunnevammaiset pariudutte ihmisten kanssa joilla on lapsia???
Ja miten nää tilanteet tulee näin yllätyksenä?
No ei tietenkään pidä. Nainen voi sanoa, että tuollaisia päätöksiä ei hänen kodissaan tehdä ilman hänen lupaansa ja jos tämä on miehen palleille ja siemenjätteelle ongelma niin palatkoon vaikka sinne edellisen naisensa kotiin viettämään joulua tai äitinsä kohtuun. Jos kohtelee puolisoaan kuin paskaa niin ei ansaitse puolisoa.