Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?
Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan.
Kommentit (392)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei nyt selvästi ymmärrä mikä tässä on se asian ydin. Kysymyshän ei yleensä ole siitä, onko lapsilla oikeutta isäänsä, vaan siitä että joulun järjestäminen sälytetään aina naisten harteille. Myös sillon kun talouden nainen ei edes ole äiti. Muistan tämän kuvion aikaisemmasta parisuhteestani. Jotenkin mystisesti se oli minun tehtäväni miettiä lahjat ja viemiset myös miehen suvulle. Mies meni paikalle käsiään heilutellen. Jos mies haluaa perhejoulun omassa kodissaan, järjestäköön sen myös 100% yksin. Puolison ei tarvitse, vaikka hän kuinka olisikin nainen.
Yksinkertaistavaa ja miesvihamielistä.
Kyllä tuo valitettavasti on
Haa, tästä tulikin pick me girl-ketju! Naiset kuorossa haukkumassa toisia naisia siitä, että miksi alistutte ja teette ja autatte. Naisen vika. Ja näin saadaan tämäkin asia käännettyä PELKÄSTÄÄN naisen viaksi ja miehet taputtavat kuorossa taustalla. Naisten naisviha on kyllä hyvin hämmentävää ja sitähän tämä sinunkin kommenttisi ilmentää. Naisvihaa ja halveksuntaa naisia kohtaan. Oma vika ja mitäs läksit, mitäs alistut. Sanot varmaan parisuhdeväkivallan uhrillekin, että oma vika? Tämä on tätä parempaa naisten voimaantumista, haukkua toisia naisia, go girl!
Juuri siksihän kehoitan naisia nostamaan katseensa sieltä omasta navasta peiliin, että saan hyväksyntään miehiltä.😂
AP hei. Vähän kohtuutta tuohon hommaan. Yksi joulu sinne tänne. Eihän ne joulut koskaan mene niin kuin suunnittelee.
Seuraavan kerran, kun miehesi lasten isäviikko osuu jouluun, te olette jo eronneet, ja saat viettää joulun uuden kultasi kainalossa missä ikinä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei nyt selvästi ymmärrä mikä tässä on se asian ydin. Kysymyshän ei yleensä ole siitä, onko lapsilla oikeutta isäänsä, vaan siitä että joulun järjestäminen sälytetään aina naisten harteille. Myös sillon kun talouden nainen ei edes ole äiti. Muistan tämän kuvion aikaisemmasta parisuhteestani. Jotenkin mystisesti se oli minun tehtäväni miettiä lahjat ja viemiset myös miehen suvulle. Mies meni paikalle käsiään heilutellen. Jos mies haluaa perhejoulun omassa kodissaan, järjestäköön sen myös 100% yksin. Puolison ei tarvitse, vaikka hän kuinka olisikin nainen.
Kyllä tuo valitettavasti on
Juu ja sen takia panostankin lapsiin, että heille ei syntyisi sukupuolensa perusteella joko samanlaisia vaatimuksia tai vapauksia, mitä omalla sulupolvellani. Mutta koko sukupolveni miehiä ja naisia, asenteita ja vaatimuksia en kykene muuttamaan, joten panostan lapsiin. Näin ylisukupolvinen lähisuhdeväkivaltakin saadaan parhaiten kitkettyä, aikuisten suhteen ei valitettavasti ole hirveästi tehtävissä, mutta lasten tunne- ja turvataitokasvatukseen on syytä panostaa, jotta ylisukupolviset ja sukupuolittuneet mallit eivät siirtyisi eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Kai sinä voit käydä joulusaunassa ja nauttia pari lasia punaviiniä ja katsoa elokuvaakin, vaikka lapset teillä olisivatkin? Me ainakin voimme.
Vastuullinen aikuinen ei juo alkoholia lasten läsnä ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se toimii, saat paljon hyväksyntää miehiltä kun sätit muita naisia ja syytät heitä miesten toiminnasta! You go girl!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haa, tästä tulikin pick me girl-ketju! Naiset kuorossa haukkumassa toisia naisia siitä, että miksi alistutte ja teette ja autatte. Naisen vika. Ja näin saadaan tämäkin asia käännettyä PELKÄSTÄÄN naisen viaksi ja miehet taputtavat kuorossa taustalla. Naisten naisviha on kyllä hyvin hämmentävää ja sitähän tämä sinunkin kommenttisi ilmentää. Naisvihaa ja halveksuntaa naisia kohtaan. Oma vika ja mitäs läksit, mitäs alistut. Sanot varmaan parisuhdeväkivallan uhrillekin, että oma vika? Tämä on tätä parempaa naisten voimaantumista, haukkua toisia naisia, go girl!
Aikuisuus on vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.
Internetin naisvihalle onkin tunnusomaista, ettei sitä nähdä siellä, missä sitä on mutta senkin edestä siellä, missä sitä ei ole. Esim Pick me girl on yksi monista ilmaisuista, joita internetissä käytetään naisten mahdollisimman täsmälliseen epäimartelevaan kuvailemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.
Miksi lapsettoman pitäisi väistää omasta kodistaan?
Koska on valinnut miehekseen ihmisen, joka ei ole lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.
Miksi isä ei saa viettää joulua lastensa kanssa kotonaan?
No hänen olisi ehkä kannattanut miettiä asiaa ennen kuin muutti yhteen velan kanssa. Mutta miehet luottaa aina siihen että naiset joustaa.
No tottakai nainen tässä tapauksessa joustaa. Ei voi elää lapsetonta elämää, jos valitsee puolison, jolla on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
'AP hei. Vähän kohtuutta tuohon hommaan. Yksi joulu sinne tänne. Eihän ne joulut koskaan mene niin kuin suunnittelee.
Seuraavan kerran, kun miehesi lasten isäviikko osuu jouluun, te olette jo eronneet, ja saat viettää joulun uuden kultasi kainalossa missä ikinä haluat.'
Nykyään uudet parisuhteet ovat
varsin lyhyitä, vain pari
vuotta ja risat. Olen samaa
mieltä: Ehkä Ap voisit joustaa,
kun lapsekkaan isukin kanssa
kerran suhteeseen olet lähtenyt..
Tiesithän jo, mitä tuleman pitää,
kun valintasi teit, aikuinen
nainen kun olet? (Eivät he
kaiketi aivan hirviöriiviöitä ole,
nuo miehen 'bonuslapset?')
Vierailija kirjoitti:
No panostaa saman verran, kuin olisi panostanut yhteiseen jouluun ilman lapsia ja lasten isä tekee loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi isä ei saa viettää joulua lastensa kanssa kotonaan?
No hänen olisi ehkä kannattanut miettiä asiaa ennen kuin muutti yhteen velan kanssa. Mutta miehet luottaa aina siihen että naiset joustaa.
No tottakai nainen tässä tapauksessa joustaa. Ei voi elää lapsetonta elämää, jos valitsee puolison, jolla on lapsia.
Kyllä voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo valitettavasti on hyvin kuvaavaa. Kun mennään miehen vanhemmille, niin minä olen naisena se joka auttaa siivoamisessa ja ruokien laitossa, mies heiluttelee käsiään. Minä mietin lahjat miehen vanhemmille ja jossain vaiheessa lapsetkin oli minun vastuulla, kunnes huomautin asiasta, että kaksi lapsista on hänen ja yhteinenkin puoliksi. Ja mies on suoraan sanonut, että on edellyttänyt minulta osallistumista lastensa asioiden hoitoon ja hoitamiseen, mutta jos kyseessä olisi minun lapseni, niin hän ei hoitaisi. Miehillä on eri vaatimukset naisille mitä itselleen tai muille miehille ja on hemmetin hyvä, että näistä asioista puhutaan ja näitä kyseenalaistetaan.
En ymmärrä, miksi te naiset lähdette tähän ylipäätään? Kyllä miehen vanhemmat jää ilman joululahjoja, jos mies ei tässä ole itse aloitteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo valitettavasti on hyvin kuvaavaa. Kun mennään miehen vanhemmille, n
Ei vaan myötätunnosta, kun näen, kuinka yksin miehen äiti joutuu kaiken tekemään. Ja millainen homma siinä kaikessa on. Myötätunto taitaa olla sinulle vieras käsite? Ei tietenkään pakko olisi, voisin mennä sinne yhtä lailla käsiäni heilutellen ja ihmetellä, miksi eläkkeellä oleva polvileikattu nainen uupuu taakkansa alle.
Et sitten uskalla ukollesi sanoa, etteä menee äitiään auttamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Kai sinä voit käydä joulusaunassa ja nauttia pari lasia punaviiniä ja katsoa elokuvaakin, vaikka lapset teillä olisivatkin? Me ainakin voimme.
Vastuullinen aikuinen ei juo alkoholia lasten läsnä ollessa.
Miksi ei? Mikä siinä parissa viinilasillisessa on vastuutonta? Ja ihan odotan järkevää vastausta.
Minulta ei nuo aiemmat
parasiittijälkeläiskommentit.
Lapset on ok, vaikka ei minun
'tavoitteeni' toki enää näin 45+
(ja aspergerilaisena erakkona)..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan aika normaali mies ikäisteni joukossa. Hassua että miehen itsekkyys saadaan sekin käännettyä naisen viaksi :D. Kuinka tyypillistä :D. Toivottavasti hoksaat, että olet todella onnekas. Jos jokainen nelikymppinen nainen olisi lähtenyt ehdottomasti vaatimaan samaa mitä nykyajan naiset (tasapuolisuutta ja mieheltä yhtälaisya vastuuta) niin voin kertoa, että Suomen lapsiluku olisi lähellä nollaa, koska epäitsekkäitä mihiä ei yksinkertaisesti ole minun ikäluokassani ja vanhemmissa.
Miehen laiskuus ei ole tietenkään naisen vika, mutta nainen on se joka päättää joka päivä jäädä laiskan miehen kanssa. Parisuhde on aina vapaaehtoinen ja siitä pääsee eroon. Niitä naisia jotka ovat itseään arvostavia ja itsenäisesti pärjääviä harmittaa ne naiset jotka jäävät vapaaehtoisesti miestensä kynnysmatoiksi ja valittavat jokaisen tilaisuuden tullen kurjaa kohtaloaan. Valittaminen asiasta jolle ei ole valmis tekemään mitään on yksinkertaisesti vain todella ärsyttävää ja rasittavaa.
Itse olen 50-vuotias ja minulla on kotitöitä tasapuolisesti tekevä mies. Hänen isänsäkin on aina tehnyt kotitöitä. En itse asiassa tunne lähipiirissä yhtään ikäistäni naista jolla olisi kotona laiska mies joka teettää kaiken vaimollaan. Eli ei ne laiskat miehet nyt niin yleisiä ole kun kynnysmatot haluavat uskoa.
Aihe kiinnostaa hyvin vähän.
Nämä ovat normonenttien pirtaa.
Next.
Et ole kohtuuton. Lähtisin kyllä itse johonkin kivaan paikkaan viettämään joulua. Lapset on miehen ja mies järjestää myös lastensa joulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo valitettavasti on hyvin kuvaavaa. Kun mennään miehen vanhemmille, n
Tasa-arvo on myös sitä, että naiset itse ottavat myös vastuuta parisuhteestaan ja siitä, ettei niitä omia rajoja ylitetä, eikä vain oleta, että puoliso ensinnäkin kommunikoimatta tietää, missä rajat menee ja että hän tajuaa olla niitä ylittämättä. Se tarkoittaa sitä, että ei alistu ihan kaikkeen. Aloituksessa ei tullut ilmi, että mies väkivallan uhalla vaatii kaikenlaista.
Arvasin jo ennen klikkaamista että koukkuun on tartuttu kiihkeästi. :D