Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?

Vierailija
10.12.2025 |

Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan. 

Kommentit (392)

Vierailija
121/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kohtuuton, jos miehesi kantaa päävastuun jouluvalmisteluista. Itse olin aikoinaan vastaavassa tilanteessa, eikä mies silloin tehnyt mitään, oletti että kaikki naiset rakastavat keittiössä häärimässä ja toisen lapsien passaamista. Minusta tuli vähitellen aika katkera, ja onneksi tajusin lähteä piikana olemisesta. Nykyään onnellisesti avioliitossa lapsettoman miehen kanssa, ha miten helppoa.

Miksi helvetissä joulusta pitää tehdä noin järjetön stressi? Ajasta, jolloin kaikkien pitäisi rauhoittua ja malttaa olla ja nauttia. Mitä valmisteluja joulussa on yhtään sen enempää? Ruoat voi tehdä ennakkoon tai ostaa valmiina, samoin ne muutamat lahjat voi hankkia ennakkoon ettei tarvitse mennä tuonne ruuhkiin järkeään menettämään. 

Vierailija
122/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.

Miksi lapsettoman pitäisi väistää omasta kodistaan? 

Miksi isä ei saa viettää joulua lastensa kanssa kotonaan? 

No hänen olisi ehkä kannattanut miettiä asiaa ennen kuin muutti yhteen velan kanssa. Mutta miehet luottaa aina siihen että naiset joustaa. 

No tottakai nainen tässä tapauksessa joustaa. Ei voi elää lapsetonta elämää, jos valitsee puolison, jolla on lapsia.

Kyllä voi.

Ja miten se käytännössä onnistuu? Pistät puolisosi valitsemaan sut tai lapset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kohtuuton, jos miehesi kantaa päävastuun jouluvalmisteluista. Itse olin aikoinaan vastaavassa tilanteessa, eikä mies silloin tehnyt mitään, oletti että kaikki naiset rakastavat keittiössä häärimässä ja toisen lapsien passaamista. Minusta tuli vähitellen aika katkera, ja onneksi tajusin lähteä piikana olemisesta. Nykyään onnellisesti avioliitossa lapsettoman miehen kanssa, ha miten helppoa.

Miksi helvetissä joulusta pitää tehdä noin järjetön stressi? Ajasta, jolloin kaikkien pitäisi rauhoittua ja malttaa olla ja nauttia. Mitä valmisteluja joulussa on yhtään sen enempää? Ruoat voi tehdä ennakkoon tai ostaa valmiina, samoin ne muutamat lahjat voi hankkia ennakkoon ettei tarvitse mennä tuonne ruuhkiin järkeään menettämään. 

Kuka ne ruoat tekee ennakkoon tai ostaa? Kenen homma on muistaa hankkia lahjat valmiiksi silloin heinäkuussa? Tämän oikein arvaamisesta ei valitettavasti saa edes papukaijamerkkiä. 

Vierailija
124/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja ex ovat tässä ne kohtuuttomat, kun eivät ole ottaneet sinun toiveitasi huomioon. Ihan hyvin ne lapset voisivat olla joulun äitinsä luona. 

Lapset pitää olla jokaisen jollain aivoilla ja tunteilla varustetun ihmisen ensimmäinen prioriteetti. Isä on tässä oikeassa. Vinkuva lehmä voi keksiä jotain muuta itselleen jouluksi.

Vierailija
125/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei nyt selvästi ymmärrä mikä tässä on se asian ydin. Kysymyshän ei yleensä ole siitä, onko lapsilla oikeutta isäänsä, vaan siitä että joulun järjestäminen sälytetään aina naisten harteille. Myös sillon kun talouden nainen ei edes ole äiti. Muistan tämän kuvion aikaisemmasta parisuhteestani. Jotenkin mystisesti se oli minun tehtäväni miettiä lahjat ja viemiset myös miehen suvulle. Mies meni paikalle käsiään heilutellen. Jos mies haluaa perhejoulun omassa kodissaan, järjestäköön sen myös 100% yksin. Puolison ei tarvitse, vaikka hän kuinka olisikin nainen. 

Yksinkertaistavaa ja miesvihamielistä. 

Kyllä tuo valitettavasti on

Ja luulet ettei ole kommunikoitu ja asetettu rajoja? Kerroin jo aikaisemmassa kommentissa siitä, että aikaisemmin mies jätti lapset hoitamatta vierailujen aikana, mutta otin asian esille ja sen suhteen on edistystä tapahtunut. Ja olen kyllä nostanut puheeksi yhtä jos toisia asioita, en ole vain hiljaa alistunut kohtalooni, mutta olen senkin saanut huomata, että en voi toiseen ihmiseen vaikuttaa määrääni enempää. Ja ikäpolveni miehet ovat tietynlaisia, en ole yhtäkään saanut puhumalla muuttumaan eikä ole saanut kukaan saman ikäpolven ystäväni, tuttavani tai läheisenikään. 

Olen aika varma, että hyvin monen ikäiseni naisen suhteen on sama homma, että on puhuttu, nostettu esiin, pyydetty ja vaadittu ja todettu lopulta, että kaikkeen ei näköjään pysty vaikuttamaan vaikka miten yrittäisi puhua. Toki näistä tilanteista seuraa sitten paljon niitä surullisen kuuluisia eroja ja sen jälkeen se on naisen vika sekin, että lasten koti ja perhe on rikottu ja naisen syy kun lapset oireilevat. Naisethan ne koristavat avioerotilastoissa sen suhteen, että yleensä nainen on se joka hakee eroa. 

Faktaa vain on se, että sellaisia tasa-arvoon kykeneviä miehiä ei sukupolvestani löydy, joten ikäluokkani on tottunut seulomaan ne vähiten itsekkäät tapaukset aivan totaalisten susipäiden joukosta. Nuorempien suhteen vaikuttaisi siltä, että muutosta on ilahduttavasti tapahtunut. Ja sekin on hyvä, ettei naiset enää aivan ehdottomasti halua lapsia.

Vierailija
126/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsilta kysytty, missä he itse haluaisivat olla? - Siitä on aikaa kun me erottiin ja lapset tuomittiin joulunviettoon juuri noin, vuorotellen. Asuttiin samassa kaupungissa. Ensimmäisellä kerralla isän uusi puoliso kiukutteli kaikesta koko ajan ääneen, koska ei olisi halunnut näitä jouluvieraita. Lapset saivat tarpeekseen tällaisesta kohtelusta jo aattoiltana ja pakenivat keskenään omaan kotiin, siis minun luokseni. Eipä heitä saatu enää millään houkutuksilla tai pakkokeinoilla isän luokse joulua viettämään. Isäkin tyytyi kohtaloonsa, koska kummassakaan leirissä ei ollut kannattajia hänen joulunviettohaaveilleen. 

Vierailija
127/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohtuuton.

Vierailija
128/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei nyt selvästi ymmärrä mikä tässä on se asian ydin. Kysymyshän ei yleensä ole siitä, onko lapsilla oikeutta isäänsä, vaan siitä että joulun järjestäminen sälytetään aina naisten harteille. Myös sillon kun talouden nainen ei edes ole äiti. Muistan tämän kuvion aikaisemmasta parisuhteestani. Jotenkin mystisesti se oli minun tehtäväni miettiä lahjat ja viemiset myös miehen suvulle. Mies meni paikalle käsiään heilutellen. Jos mies haluaa perhejoulun omassa kodissaan, järjestäköön sen myös 100% yksin. Puolison ei tarvitse, vaikka hän kuinka olisikin nainen. 

Kyllä tuo valitettavasti on

Arvaa montako kertaa olen sanonut?

Vierailija
129/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei riitä, kun ei riitä itselleen. 

Vierailija
130/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis tiennyt , että joulu on joka vuosi ja menit asumaan miehen kanssa. Onk sull päässä pajonkin vikaa?

Vierailija
131/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko olla miehen lasten kanssa. Matkusta jonnekin.

Mä en ottaisi miestä jolla on alaikäisä lapsia.

Niin, miksi pitää ottaa mies jolla on lapsia ? Voipi olla että joulun jälkeen aloittaja on sinkku 

Vierailija
132/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa sattui ja juuri jouluna haluat juoda lasin viiniä. Tee kaunis joulu miehesi lapsille. sinä olet hänet ottanut mieheksesi ja asutte samassa taloudessa. Kun kerran olet tykännyt miehestä jolla on jo lapsia, niin kyllä on syytä käyttäytyä sen mukaisesti.

Laita yksinkertainen jpulu. Tai tilaavalmiita aterioita.

Ei ne ruuat ole vaikeita. Laatikot (lapset oppivat syömään) kinkku ja jotain salaattia. Ei siinä muuta tarvita. Tosin on syytä kattaa joulupöytä ylellisesti.

Ei pidä kiulutella. Juo viiniä jonain muuna iltana. Vastuu ja velvollisuus ja hyväksyminen ovat tärkeitä.

Vierailija
133/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ja ex ovat tässä ne kohtuuttomat, kun eivät ole ottaneet sinun toiveitasi huomioon. Ihan hyvin ne lapset voisivat olla joulun äitinsä luona. 

Lapset pitää olla jokaisen jollain aivoilla ja tunteilla varustetun ihmisen ensimmäinen prioriteetti. Isä on tässä oikeassa. Vinkuva lehmä voi keksiä jotain muuta itselleen jouluksi.

Kuulostat todella ikävältä ja kaunaiselta ihmiseltä. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. 

Vierailija
134/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa sattui ja juuri jouluna haluat juoda lasin viiniä. Tee kaunis joulu miehesi lapsille. sinä olet hänet ottanut mieheksesi ja asutte samassa taloudessa. Kun kerran olet tykännyt miehestä jolla on jo lapsia, niin kyllä on syytä käyttäytyä sen mukaisesti.

Ei ne ruuat ole vaikeita. Laatikot (lapset oppivat syömään) kinkku ja jotain salaattia. Ei siinä muuta tarvita. Tosin on syytä kattaa joulupöytä ylellisesti.

Ei pidä kiulutella. Juo viiniä jonain muuna iltana. Vastuu ja velvollisuus ja hyväksyminen ovat tärkeitä.

Mitä mä just luin? 

Vierailija
135/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.

Miksi lapsettoman pitäisi väistää omasta kodistaan? 

Miksi isä ei saa viettää joulua lastensa kanssa kotonaan? 

No hänen olisi ehkä kannattanut miettiä asiaa ennen kuin muutti yhteen velan kanssa. Mutta miehet luottaa aina siihen että naiset joustaa. 

No tottakai nainen tässä tapauksessa joustaa. Ei voi elää lapsetonta elämää, jos valitsee puolison, jolla on lapsia.

Kyllä voi.

Ja miten se käyt

Valitsee itse, saamaton kivireki ei tee edes valintaa vaan sluibailee just niin kauan kuin annetaan sluibailla.

Vierailija
136/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä helvetin takia ap:n pitäisi vääntää minkään sortin jouluruokia? Mieskö ei osaa ruokkia omia lapsiaan? 

Vierailija
137/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko kotona?

Mies tekee joulun lapsilleen ruokineen kaikkineen. 

Sinä otat viiniä ja käyt saunassa. Ruuaksi, mitä olet itsellesi ostanut. 

Kun haluat rauhassa katsoa elokuvan vetäydy hiljaiseen paikkaan ilman lapsia. 

Näin mies ei loukkaannu, kun olet joulun kotona, mutta sinun omilla vaatimuksillasi. 

Vierailija
138/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perkele, taas on muka naisen oikeuksista kyse. Olen nainen. Kyllä voit järjestää koko porukalle joulun, mutta jos aikomuksesi on läträtä joulu viinin kanssa niin olet todella kohta yksin ja miten sitten suu pannaan.

Ei nuo joulut nyt niin raskaita ole, järjestät itsellesi lepohuoneen, missä väliajalla olet ihan yksin ja annat muiden rymytä miten haluavat.

Vierailija
139/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan aika normaali mies i

Voin kertoa että sinä ja lähipiirisi olette vähemmistössä ja selitys tuli omassa kommentissasi. Sinä olet saanut toisenlaisen mallin omasta lapsuuden perheestäsi ja saat olla todella onnellinen ja kiitollinen sen suhteen :). Sen sijaan että ärsyynnyt naisille, joilla on toisenlaiset lähtökohdat (suurin osa tietyn ikäluokan naisista) ja joille nyt ei vain ole olemassa niitä hyviä vaihtoehtoja, niin voisitko hetken aikaa tarkastella omaa etuoikeutettua asemaasi, johon olet sattumalta sattunut syntymään ja ymmärrätkö sitä, miten suuri vaikutus etuoikeutetulla ympäristölläsi on ollut sinun suhteesi? Mutta että näitä samoja etuoikeuksia ei valitettavasti ole joka toisella eikä joka kolmannellakaan.

Ehkä vähän sama kun rikas, joka on syntynyt rikkaaseen perheeseen ihmettelee, että miten kukaan voi muka olla köyhä kun ei hänkään ole ja miten muka ei voi saada töitä, kun kaikki työt ovat tälle henkilölle tulleet perhesuhteiden ja kontaktien kautta.

Omat etuoikeutensa on äärimmäisen hyvä tunnistaa ja niistä kannattaa olla kiitollinen. Samaan aikaan on hyvä avata silmänsä sen suhteen, kuinka yleisiä yhteiskunnassamme samat etuoikeudet ovatkaan.

Vierailija
140/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne ruoat tekee ennakkoon tai ostaa? Kenen homma on muistaa

No ihan se tekee joka haluaa. Jos ei mies suostu niin ei naisenkaan tarvi. Sitä en tiedä kenen homma on ostella ruuat tai lahjat, ei kai siitä mitään säädöstä ole. Tähän asti oon olettanut että parisuhteessa voi keskustella ja sopia kuka mitäkin ostaa ja kuka mitäkin tekee. Jos ei mies tee niin on naisellakin oikeus olla tekemättä. 

Jos ei miestä joulu kiinnosta eikä sormeaan nosta tehdäkseen jotakin, mutta jos naista kiinnostaa ja haluaa tehdä joulun niin sitten tekee, uhriutumatta. Hyvin mustavalkoisesti tämän ilmaisen mutta oikeasti totuushan on tämä. Toki se miehen saamattomuus jurppii ja raivostuttaa, mutta kukaan ei pakota naista mihinkään.

T.Nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän