Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?
Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan.
Kommentit (392)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei nyt selvästi ymmärrä mikä tässä on se asian ydin. Kysymyshän ei yleensä ole siitä, onko lapsilla oikeutta isäänsä, vaan siitä että joulun järjestäminen sälytetään aina naisten harteille. Myös sillon kun talouden nainen ei edes ole äiti. Muistan tämän kuvion aikaisemmasta parisuhteestani. Jotenkin mystisesti se oli minun tehtäväni miettiä lahjat ja viemiset myös miehen suvulle. Mies meni paikalle käsiään heilutellen. Jos mies haluaa perhejoulun omassa kodissaan, järjestäköön sen myös 100% yksin. Puolison ei tarvitse, vaikka hän kuinka olisikin nainen.
Yksinkertaistavaa ja miesvihamielistä.
Olen se tytär, jota isän puoliso ei voinut sietää.
AP:lle sanon ihan nätisti, että hoida itsesi vaikka hevon kuuseen siksi aikaa, kun miehesi lapset ovat isänsä luona. Ne lapset olivat miehellä ensin. Sinä tulit siihen mukaan myöhemmin, tietäen lasten olemassaolon.
Jos miehellesi ei käy, että jätät hänet yksin huolehtimaan lapsistaan joulun ajan, jätä koko mies lapsineen.
Aplodeja aloittajalle onnistuneesta provosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.
Miksi lapsettoman pitäisi väistää omasta kodistaan?
Siksi koska aloittaja ei halua viettää joulua miehen lasten kanssa. Olen ollut siinä uskossa että erolapsilla on kaksi kotia. Toinen äidin ja toinen isän luona. Olenko ollut aina väärässä?
Sä olet oikeassa. Ne eivät ole sinun lapsia ja se on sun koti myös. Ja sulla oikeus rauhaan. Lapselle paras olisi äitinsä luona kotona. Ei kaukana matkalla. Eri asunnot?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei nyt selvästi ymmärrä mikä tässä on se asian ydin. Kysymyshän ei yleensä ole siitä, onko lapsilla oikeutta isäänsä, vaan siitä että joulun järjestäminen sälytetään aina naisten harteille. Myös sillon kun talouden nainen ei edes ole äiti. Muistan tämän kuvion aikaisemmasta parisuhteestani. Jotenkin mystisesti se oli minun tehtäväni miettiä lahjat ja viemiset myös miehen suvulle. Mies meni paikalle käsiään heilutellen. Jos mies haluaa perhejoulun omassa kodissaan, järjestäköön sen myös 100% yksin. Puolison ei tarvitse, vaikka hän kuinka olisikin nainen.
Yksinkö ne miehet on parisuhteessa?
Muutaman päivän reissun johonkin Euroopan kaupunkikohteeseen saa yhdelle hengelle 1500 eurolla. Samoin viikon pakettimatkan Kanarialle.
Riippuu miehestä. Jos ap osaisi käyttää possessiivisuffiksia, olisi kysymykseen helpompi vastata.
Se on täysin kohtuullista ja reiluakin, että jos lapset on edellisen joulun viettäneet äidillään niin nyt on joulu isän luona vuorostaan.
Eli olet AP jo viime jouluna saanut olla ilman miehesi lapsia. Miksi pitäisi taas saada olla?
Valittaakohan AP muistakin juhlapäivistä: uudestavuodesta, vapusta ja juhannuksesta mikäli joutuu viettämään ne miehen lasten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo valitettavasti on hyvin kuvaavaa. Kun mennään miehen vanhemmille, niin minä olen naisena se joka auttaa siivoamisessa ja ruokien laitossa, mies heiluttelee käsiään. Minä mietin lahjat miehen vanhemmille ja jossain vaiheessa lapsetkin oli minun vastuulla, kunnes huomautin asiasta, että kaksi lapsista on hänen ja yhteinenkin puoliksi. Ja mies on suoraan sanonut, että on edellyttänyt minulta osallistumista lastensa asioiden hoitoon ja hoitamiseen, mutta jos kyseessä olisi minun lapseni, niin hän ei hoitaisi. Miehillä on eri vaatimukset naisille mitä itselleen tai muille miehille ja on hemmetin hyvä, että näistä asioista puhutaan ja näitä kyseenalaistetaan.
Mene vaan kylpylään. Tuskin sinua sillä aikaa kaivataan. Lapsipuolia ei ainakaan kiinnosta, missä luuhaat, ja miehellesikin on tärkeintä, että saa olla kaikkein rakkaimpiensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan omaa tulkintaa muuten kuin oman kokemuksesi kohdalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaltainen puoliso on aika jännä valinta mieheltä, jolla on vielä alaikäisiä lapsia. Tai vielä olisi ihan ok, jos molemmilla olisi omat asunnot, miksi on pitänyt muuttaa yhteen, jos toinen ei miehen lapsia halua lähelleen?
Ei ne lapset häviä mihinkään täysi-ikäistyessäkään. Ja siihen päälle vielä lapsenlapset.
Totta, joskus olen itse miettinyt sitä, että jos vielä jostain löytäisi uuden miehen, niin vaikka lapset olisivat aikuisia, niin onhan se aika iso asia sekin, että hänellä on läheisiä ihmisiä hänelle itselleen ja minulla ei ole oikeastaan mitään tunnesidettä heihin ja jos kävisi vielä niin, että minä ja miehen lapset ei edes pidettäisi toisistamme yhtään. Siihen sitten vielä tulisi lastenlapsia sekaan jne. Siksi minusta onkin parempi se, että olisi kummallakin omat asunnot, niin molempien jälkikasvu voi rauhassa käydä kyläilemässä isänsä/äitinsä luona, tuoda lapsenlapsia mukanaan jne. Ei tarvitse kyräillä kenenkään, toki voi käydä niin hyvä tuurikin, että uudet puolisotkin tulevat hyvin toimeen toisen lasten ja lastenlasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo valitettavasti on hyvin kuvaavaa. Kun mennään miehen vanhemmille, niin minä olen naisena se joka auttaa siivoamisessa ja ruokien laitossa, mies heiluttelee käsiään. Mi
Ase ohimolla sinut pakotetaan siivoamaan, jne?
Vierailija kirjoitti:
Olet siis ap kun tiedät asian ytimen? Jos olet joku muu niin KAIKKI naiset joutuvat AINA järkkäämään joulun ihan vain sen perusteella kun sä olet kerran ollut semmoisessa parisuhteessa? Sun logiikalla voisi yleistää vastauksesi perusteella kaikki naiset yksinkertaisiksi.
T.Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo valitettavasti on hyvin kuvaavaa. Kun mennään miehen vanhemmille, niin minä olen naisena se joka auttaa siivoamisessa ja ruokien laitossa, mies heiluttelee käsiään. Mi
Olet hellan ja nyrkin välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvoo aitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.
Miksi lapsettoman pitäisi väistää omasta kodistaan?
Koska pariutuessa on jo hyväksyttävä se tosiasia, että on mennyt yhteen miehen kanssa jolla pieniä lapsia ja he kuuluvat "pakettiin". Miksi isän pitäisi hyljätä lapset jouluna koska puoliso ei halua lapsia, vaan lipittää punaviiniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy, olen lapsen tasolle typistetty uhri.
Vierailija kirjoitti:
Aplodeja aloittajalle onnistuneesta provosta.
No ei tämä nyt kovin onnistunut ollut. Puhki kulunut.
Mielestäni olet kohtuuton. Tiesit suhteeseen mennessäsi että miehellä on lapsia. On ihan luonnollista että joulut vietetään vuorovuosin vanhempien kesken. Kuulostat mun korvaan aika kylmältä ihmiseltä, joka ei halua joustaa ja kutsuu vielä miehen lapsia "päänsäryksi". Punaviinilasilliset ja leffa kuulostaa perusviikonlopulta. Eikö kerran vuodessa (tai itse asiassa joka toisena vuonna) voi venyä jonkun toisen iloksi ja viettää joulua lasten kanssa? Ymmärrän hyvin että miehesi loukkaantui. Asenteesi kirkuu sitä ettet oikeasti pidä hänen lapsistaan etkä välitä heistä pätkääkään.