Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?

Vierailija
10.12.2025 |

Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan. 

Kommentit (392)

Vierailija
61/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet oikeassa. Ne eivät ole sinun lapsia ja se on sun koti myös. Ja sulla oikeus rauhaan. Lapselle paras olisi äitinsä luona kotona. Ei kaukana matkalla. Eri asunnot?

Se isän koti voi olla ihan yhtä koti niille lapsille kuin äidin kotikin. Vuoroviikkovanhemmuus.

AP on sen verran tuore kumppani, että nyt sattuu ensimmäinen isäviikko joulun ajalle, kun AP on kuvioissa mukana.

Vierailija
62/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No isä laittaa lapsilleen kystä kyllä. Sinä teet ne jutut, jotka olisit tehnyt muutenkin jos olisitte olleet joulun kahdestaan. Jos jotain spessua lapsille tarvitaan, niin isähän ne sitten järjestää.

Ei ne lapset varmaan kärsi siitä, että lipität sohvan nurkassa punaviiniä ja katsot tv:tä?

Miksi asioista täytyy tehdä niin vaikeita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet valkkaa kumppaneikseen tuollaisia viinin lipittäjiä kun pullantuoksuisia, lapsiystävällisiä, itsestään huolta pitäviä kodinhengettäriäkin ok tarjolla. It is what it is ja valintojesi mukaan kärsit.

Vierailija
64/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aplodeja aloittajalle onnistuneesta provosta. 

No ei tämä nyt kovin onnistunut ollut. Puhki kulunut.

Reikäs on puhki kulunut. 

Vierailija
65/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.

Miksi lapsettoman pitäisi väistää omasta kodistaan? 

Koska lapsettomat ovat Turhia ja Hyödyttömiä, korkeintaan kolmosluokan kansalaisia.

Eikä olla. Höpöjä puhut.

Ap hotelliin ja mies viettää joulun lasten kans.

Vierailija
66/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei nyt selvästi ymmärrä mikä tässä on se asian ydin. Kysymyshän ei yleensä ole siitä, onko lapsilla oikeutta isäänsä, vaan siitä että joulun järjestäminen sälytetään aina naisten harteille. Myös sillon kun talouden nainen ei edes ole äiti. Muistan tämän kuvion aikaisemmasta parisuhteestani. Jotenkin mystisesti se oli minun tehtäväni miettiä lahjat ja viemiset myös miehen suvulle. Mies meni paikalle käsiään heilutellen. Jos mies haluaa perhejoulun omassa kodissaan, järjestäköön sen myös 100% yksin. Puolison ei tarvitse, vaikka hän kuinka olisikin nainen. 

Yksinkertaistavaa ja miesvihamielistä. 

Kyllä tuo valitettavasti on hyvin kuvaavaa. Kun mennään miehen vanhemmille, niin minä olen naisena se joka auttaa siivoamisessa ja ruokien laitossa, mies heiluttelee käsiään. Mi

Onneksi minulla on mies joka haluaa osallistua ihan kaikkiin jouluvalmisteluihin ja rakastaa ostaa lapsillemme lahjoja.

Mistä te noita paskoja löydätte? Mitä vikaa teissä on? Kotona opittu käytösmalli passata mieslapsia?

Vierailija
67/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.

No miksi lapsellisen pitäisi väistää OMASTA kodistaan? 

Vierailija
68/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan on ehdottanut miehelle, että hän menee kylpylään, mutta mies on suuttunut.

Vierailija
69/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi isä ei saa viettää joulua lastensa kanssa kotonaan? 

Koska miehet ovat sikoja?

Etkö ymmärrä?

Sika!!!

Vierailija
70/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei nyt selvästi ymmärrä mikä tässä on se asian ydin. Kysymyshän ei yleensä ole siitä, onko lapsilla oikeutta isäänsä, vaan siitä että joulun järjestäminen sälytetään aina naisten harteille. Myös sillon kun talouden nainen ei edes ole äiti. Muistan tämän kuvion aikaisemmasta parisuhteestani. Jotenkin mystisesti se oli minun tehtäväni miettiä lahjat ja viemiset myös miehen suvulle. Mies meni paikalle käsiään heilutellen. Jos mies haluaa perhejoulun omassa kodissaan, järjestäköön sen myös 100% yksin. Puolison ei tarvitse, vaikka hän kuinka olisikin nainen. 

Kyllä tuo valitettavasti on hyvin kuvaavaa. Kun mennään miehen vanhemmille, niin minä olen naisena se joka auttaa siivoamisessa ja ruokien laitossa, mies heiluttelee käsiään. Mi

Kuka sinut pakottaa auttamaan? Ihan oikeasti, jos et halua auttaa niin älä auta. Ja miksi suostut miehen vaatimuksiin? Vastauksesi perusteella myös naiset ovat uhriutujia ja vässyköitä ja aina ne miehet ovat syyllisiä kaikkeen, toimivat väärin eivätkä tee mitään. Kummallista että sinäkin olet sitten yhteen miehen kanssa mennyt ja alistunut.

Luulisi kuvauksesi perusteella että olisit keskustellut näistä vääryyksistä miehesi kanssa ja jos ei mies ymmärrä ja muuta tapojaan, niin olishan sulla vaihtoehtona ottaa ero tai lopettaa sellainen auttaminen jota et halua tehdä. Jos valintasi on silti jatkaa kuten tähän asti niin silloin on turha valittaa ja uhriutua.

T.Nainen

Vierailija
71/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥸

Paståri Seppå

siunaa

molemmat 

ratcaisut.

🥸

Vierailija
72/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo valitettavasti on hyvin kuvaavaa. Kun mennään miehen vanhemmille, niin minä olen naisena se joka auttaa siivoamisessa

Ei vaan myötätunnosta, kun näen, kuinka yksin miehen äiti joutuu kaiken tekemään. Ja millainen homma siinä kaikessa on. Myötätunto taitaa olla sinulle vieras käsite? Ei tietenkään pakko olisi, voisin mennä sinne yhtä lailla käsiäni heilutellen ja ihmetellä, miksi eläkkeellä oleva polvileikattu nainen uupuu taakkansa alle.

Vierailija
73/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko sinusta naisvihaa jos mies ei suostu laittamaan (oikeastaan ihan yksin) joulua kumppaninsa lapsille? 

Sinustakin on varmaan ihan ok, että se nainen laittaa sen joulun kaikille, mutta jos mieheltä vaaditaan samaa se onkin miesvihaa.

Tuossa ei luulisi olevan mitään miesvihaa jos joku on sitä mieltä, että isä voi itse järjestää sen joulun omille lapsilleen, eikä sen uuden puolison kuulu sitä tehdä. 

Vierailija
74/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko sulle ap nyt jotenkin yllätyksenä että miehellä olikin jo lapsia?

Vierailija
75/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo valitettavasti on hyvin kuvaavaa. Kun mennään miehen vanhemmille, niin minä olen naisena se joka auttaa siivoamisessa

Marttyyrius on narsismin piirre. Kun tekee auliisti muidenkin työt, saa hyvän syyn surkutella itseään ja työtaakkaansa. Silloin voi viimeinkin saada osakseen kehuja ja myötätuntoa. Se on selviytymiskeino hauraan minuuden ja huonon itsetunnon kanssa.

Vierailija
76/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton, jos miehesi kantaa päävastuun jouluvalmisteluista. Itse olin aikoinaan vastaavassa tilanteessa, eikä mies silloin tehnyt mitään, oletti että kaikki naiset rakastavat keittiössä häärimässä ja toisen lapsien passaamista. Minusta tuli vähitellen aika katkera, ja onneksi tajusin lähteä piikana olemisesta. Nykyään onnellisesti avioliitossa lapsettoman miehen kanssa, ha miten helppoa.

Vierailija
77/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kas, tyypilliseen tapaan ap ei keksi mitään nasevaa kommentoitavaa provoonsa. 

Vierailija
78/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on oikeus valita miten vietät joulua. Mene johonkin mukavaan hotelliin ja nauti rauhasta.

Älä unohda punaviiniä, näköjään AP:n tärkein seuralainen

Vierailija
79/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus. "Jos et tee niinkuin minä määrään ja olen muiden kanssa päättänyt, niin olet itsekäs narsissi" xD

Suosittelen lämpimästi eroa, jos sinä olet viimeinen keneltä kysytään mielipidettä tärkeimpään perhejuhlaan. Tuskin mies kohtelee sinua sen paremmin kuin koiraa muutenkaan. 

Vierailija
80/392 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan aika normaali mies ikäisteni joukossa. Hassua että miehen itsekkyys saadaan sekin käännettyä naisen viaksi :D. Kuinka tyypillistä :D. Toivottavasti hoksaat, että olet todella onnekas. Jos jokainen nelikymppinen nainen olisi lähtenyt ehdottomasti vaatimaan samaa mitä nykyajan naiset (tasapuolisuutta ja mieheltä yhtälaisya vastuuta) niin voin kertoa, että Suomen lapsiluku olisi lähellä nollaa, koska epäitsekkäitä mihiä ei yksinkertaisesti ole minun ikäluokassani ja vanhemmissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi