Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?
Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan.
Kommentit (567)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti miehesi nyt jo viimeistään vetää johtopäätökset, millaiseen naiseen onkaan haksahtanut. Saat sitten kaikki tulevat joulut kököttää yksinäsi sohvalla leffaa katsellen ja punaviiniä lipittäen, ihan rauhassa. Hamaan tappiin asti.
Ap:n sijassa saattaisin tehdä tuon eropäätöksen ihan itse, jos joulunaika menisi riidellessä siitä, kuuluuko minun järjestää joulu heille.
Sitä epäilen tuon aiheesta suuttumisen ennakoivan, että myöntyessä olisi sitten päävastuussa koko jouluvalmisteluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.
Miksi lapsettoman pitäisi väistää omasta kodistaan?
Saahan ap kotonaan olla, mutta se on myös lasten koti. Lapsilla on myös oikeus olla siellä.
Ja missä on sanottu ettei mies laittaisi joulua? Ap puhuu vaan omasta puolestaan. Asioilla on 2 puolta. Ihme että on aikaa aikuisella ihmisellä tulla tänne ulisemaan joulunvietosta sen sijaan että hoitaisi asian sen kanssa jolle se kuuluu.
"Minulla ei ole mitään miehen lapsia vastaan mutta he eivät ole minun päänsärkyni"
Kyllä sulla Ap selkeeati niitä vastaan jotain on.
Vietä ne aikuisten joulusi vaikka omien sukulaisten tai kavereiden kanssa. Ja ihan vinkkinä, mikäli koet miehesi lapset päänsärkynä ja vaivana niin eroa ja etsi lapseton mies. Myös miehellä on oikeus löytää sellainen puoliso joille ne lapset eivät ole päänsärky, ja joiden kanssa voi viettää joulua.
Tollainen eukko kelpaa hoidoksi muttei vaimomatskuksi.
Kylpyläjoulu olisi kyllä kaikista jouluista kalsein. Lillua nyt likaisissa. , lämpöisissa vesissä kaakelien keskellä. Miksi et muuten voi käydä saunassa, juoda viiniä vaikka lapset paikalla? Tiedoksi, että miehesi ja sinun suhde on finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.
Miksi lapsettoman pitäisi väistää omasta kodistaan?
Saahan ap kotonaan olla, mutta se on myös lasten koti. Lapsilla on myös oikeus olla siellä.
Mistä tiedät, että se on myös lasten koti? Missään ei lue että on vuoroviikkovanhemmuus.
Vierailija kirjoitti:
Kylpyläjoulu olisi kyllä kaikista jouluista kalsein. Lillua nyt likaisissa. , lämpöisissa vesissä kaakelien keskellä. Miksi et muuten voi käydä saunassa, juoda viiniä vaikka lapset paikalla? Tiedoksi, että miehesi ja sinun suhde on finaalissa.
Voisitteko te nyt vihdoin päättää, että saako sitä viiniä juoda vai ei? Joka toinen muusinuija täällä on ihan pöyristynyt että ei alkoholia lasten aikana, hyi yök juoppo, ja heti perään ihmetellään että miten se viini ja rauhallinen leffan katsominen ei muka onnistu jos talossa on pari kakaraa. Valitkaa jo, mitä mieltä olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti miehesi nyt jo viimeistään vetää johtopäätökset, millaiseen naiseen onkaan haksahtanut. Saat sitten kaikki tulevat joulut kököttää yksinäsi sohvalla leffaa katsellen ja punaviiniä lipittäen, ihan rauhassa. Hamaan tappiin asti.
Miehen tuli pysyä lastensa äidin kanssa avioliitossa Hamasin tappiin asti.
😂
Vierailija kirjoitti:
Ja missä on sanottu ettei mies laittaisi joulua? Ap puhuu vaan omasta puolestaan. Asioilla on 2 puolta. Ihme että on aikaa aikuisella ihmisellä tulla tänne ulisemaan joulunvietosta sen sijaan että hoitaisi asian sen kanssa jolle se kuuluu.
Senhän takia nämä keskustelupalstat vähän niinkun on, että voi anonyymina kysyä mielipiteitä ja neuvoja.
Parisuhde on usein jatkuvaa kompromissia, eikä kompromissi ole se, että toinen myöntyy jottei haukuta itsekkääksi.
Olen itse ollut erolapsi, ja vaikka äitipuoleni oli kiva, niin silti aina odottelin niitä hetkiä, kun sai olla isän kanssa keskenään. Isääni olin kuitenkin siinä tapaamassa, ja isäni oli se jota äitiajallani kaipasin.
Joten siksi en näe, että olisi mitään vahinkoa tilanteesta, jossa ap rentoutuu omalla lomamatkallaan, ja mies viettää lasten kanssa keskenään joulua. Enemmän mietin, miksi miehelle on niin ehdotonta, että ap on paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tuli pysyä lastensa äidin kanssa avioliitossa Hamasin tappiin asti.
😂
Se onkin kovempi peli se 🤭
Jo 23 sivua täällä on huudettu kuorossa ja suurin osa ohittaa täysin sen oleellisen. "En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua." Eli mies odottaa, että ap ei ole ainoastaan paikalla, vaan aktiivisesti myös järjestää sen joulun. Keskiverto palstamamma on kuitenkin juuri niin tyhmä että vänisee tähän jotain siitä, miten lapsilla on oikeus isäänsä. Lakatkaa työntämästä niitä kersojanne muiden vaivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Asun miesystävän asunnossa ja teen joulun. Hänen aikuiset lapset ovat kutsuttu ja näillä näkymin ovat tulossa.
Meilllä välit eivät ole hyvät, koska he ovst sitä mieltä käytän heidän isäänsä hyväksi, koska en maksa vuokraa.Kuopus tulee tänne jo päivää ennen ja nämä miehen lapset ovat kysyneet missä he nukkuvat.
Teen kaiken, mikä on minulle ok ja saan miehen lapsilta käskyjä, oletuksia jne. Kumpikaan heistä ei tuo mitään, ei ruokaa, juotavaa lahjoja, mutta lahjalistaa aikuiset lapset ovat antaneet.
Olen tyytyväinen päätökseen, ettei kumpikaan muuttanut toisen luo, kun joku lapsista asui kotonaan
Miksi ihmeessä teet mitään joulua, jos palkaksi saat tuosta pelkkää pahaa mieltä?
Lasten pitää voida tulla isänsä kotiin joulunviettoon ja ap:n voida lähteä omille retkilleen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta perusongelma on se, että näistä käytännön asioista ei puhuta ennen yhteenmenoa. Ajatellaan kai vain, että rakkaus kestää, elämä kantaa ja kaikesta voi puhua.
Tiedän, tämä oli tylsä viesti, turhan asiallinen; ei sellainen tunteisiin käyvä.
Kyllähän monista asioista voidaan puhua vaikka äänet käheäksi etukäteen, mutta se onkin toinen asia, että pidetäänkö niistä sovituista sitten kiinni.
Jännä oletus, että ongelmien syynä on aina vain ja ainoastaan se, ettei ole sovittu mitään etukäteen. Kyllähän syy voi olla ihan siinä, että se lapsia omaava on tuossa kohtaa rakkaushuuruissa nyökytellyt, että juu hyvin sopii se, että haluat sitten yhdessä asuessa viettää joulut erillään.
Vierailija kirjoitti:
Jo 23 sivua täällä on huudettu kuorossa ja suurin osa ohittaa täysin sen oleellisen. "En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua." Eli mies odottaa, että ap ei ole ainoastaan paikalla, vaan aktiivisesti myös järjestää sen joulun. Keskiverto palstamamma on kuitenkin juuri niin tyhmä että vänisee tähän jotain siitä, miten lapsilla on oikeus isäänsä. Lakatkaa työntämästä niitä kersojanne muiden vaivaksi.
Tämä juuri. Ongelma on se että isukki tahtoo luultavasti työntää lapsiin liittyvät hommat ja metatyöt osittain tai kokonaan puolisolleen.
Uskokaa jo, tuo liitto ei tule onnistumaan. Eikä moni muukaan liitto , jossa eripuraa toisen puolison lapsista. Eikä osata keskustella, neuvotella tehdä kompromisseja. Ottakaa hyvät ihmiset lapsettomia partnereita. Ei ne lapset häviä missään vaiheessa.
Kukaan ei sitten enää sutaise lasta alulle ja kun tulee tylsää,ikävää,eikä ole omaa aikaa jne,pitää saada edes viikko-viikko tauotus arjesta ja mitä näitä nyt on. Paremmat tuet yh:na ja muuten vain elämä lipuu ohi.
Kestätte vanhempina eroamatta ja kannatte vastuunne siitä,että antauduitte viettitoiminnolle.
18 vuoden kuluttua vietetään ekaa joulua,milloin ei ole näitä ongelmia,että kenen vieraan harteille ne kakarat nakataan. Kuka sivullinen ne joutuu jouluttamaan ja passaamaan. Maksamaan ja kärsimään kaikkea epämääräistä vaivaa ja harmia sillä kaavalla,minkä minä,biologinen vanhempi määrään. Enkä silti ole edes kiitollinen.
18 vuotta. Aika alkoi nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko te nyt vihdoin päättää, että saako sitä viiniä juoda vai ei? Joka toinen muusinuija täällä on ihan pöyristynyt että ei alkoholia lasten aikana, hyi yök juoppo, ja heti perään ihmetellään että miten se viini ja rauhallinen leffan katsominen ei muka onnistu jos talossa on pari kakaraa. Valitkaa jo, mitä mieltä olette.
Meillä on nautittu aina alkoholia normaaliin tapaan oli lapset paikalla tai ei. Myös jouluna. Kunhan ei olla humalassa, ja se on helppoa kun sitä viiniä tai olutta on vain sopivasti ruoan kanssa, ja ehkä lasi kaksi jos leffaa katsotaan. Toinen lapsista jo täysi-ikäinen ja edelleen haluaa viettää meidän kanssa joulua ja viikonloppuja joten ei varmaan kauheen traumatisoitunut.
Omilla vanhemmilla meni lähes aina yli ja alkuillan pieni tissuttelu oli loppuillasta jo selkeä känni, ei huvittanut olla enää vanhemmiten paikalla katsomassa. Samaa ei ole haluttu omille muksuille. Mutta ei myöskään opettaa absoiksi sillä että kukaan ei osaisi käyttää alkoholia tai että se ei voisi olla eurooppalaiseen tapaan osa arkea ja juhlaa kohtuudella käytettynä.
Haluat tissutella tai ehkä ottaa vähän enemmänkin ja lasten ollessa paikalla se ei ole sopivaa? Kyllä jouluna kuuluu olla aikuisilla ryypiskelyrauha!