Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?

Vierailija
10.12.2025 |

Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan. 

Kommentit (567)

Vierailija
421/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ja ex ovat tässä ne kohtuuttomat, kun eivät ole osanneet olla perhe ja vanhempia.

Kumpsakaan ei kiinnosta.

vuorojouluin isä- äiti

-   Heittopussilapsia

Vierailija
422/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi olet ottanut miehen jolla on lapsia? Kyllä ne lapset ovat olennainen osa sen miehen elämää. Mene sinä sinne hotelliin yksinäsi niin mies saa olla joulun lasten kanssa. Tai parempi varmaan että menee exän luo yökylään ja viettävät siellä mukavaa aikaa yhdessä.

Mies olisi saanut pysyäkin sen eksänsä luona kakaroineen yöt ja päivät. Nyt tuokin hajotettu perhe leviää kuin influenssa ja vaikuttaa lukuisiin ihmisiin. Oireet voivat olla tänä(kin) vuonna rajut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä tuskin tulee olemaan pitkää yhteistä taivalta edessä. Hieno mies että huolehtii omista lapsistaan ja haluaa viettää heidän kanssaan joulua. Selkeästi ne lapset ovat miehellesi tärkeämpiä kuin sinä. 

Vierailija
424/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yksi syy miksi kannattaa pysyä erossa niistä joilla on lapsia. Siitä tulee vain pahanmakuinen soppa, josta kaikki saa vatsan väänteitä.

Tuo lapsettomuus on itselläni ehdoton kriteeri. En halua elämääni edes toisen aikuisia lapsia. 

Vierailija
425/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti miehesi nyt jo viimeistään vetää johtopäätökset, millaiseen naiseen onkaan haksahtanut. Saat sitten kaikki tulevat joulut kököttää yksinäsi sohvalla leffaa katsellen ja punaviiniä lipittäen, ihan rauhassa. Hamaan tappiin asti. 

Miehen tuli pysyä lastensa äidin kanssa avioliitossa Hamasin tappiin asti.

Vierailija
426/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se tytär, jota isän puoliso ei voinut sietää.

AP:lle sanon ihan nätisti, että hoida itsesi vaikka hevon kuuseen siksi aikaa, kun miehesi lapset ovat isänsä luona. Ne lapset olivat miehellä ensin. Sinä tulit siihen mukaan myöhemmin, tietäen lasten olemassaolon.

Jos miehellesi ei käy, että jätät hänet yksin huolehtimaan lapsistaan joulun ajan, jätä koko mies lapsineen.

Muuten samaa mieltä, mutta eiköhän se ole mies, joka jättää tämän ihanaisen taakseen, ja se on hälle ihan oikein. 

Vierailija
427/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksi syy miksi kannattaa pysyä erossa niistä joilla on lapsia. Siitä tulee vain pahanmakuinen soppa, josta kaikki saa vatsan väänteitä.

Tuo lapsettomuus on itselläni ehdoton kriteeri. En halua elämääni edes toisen aikuisia lapsia. 

No ap ei osannut ajatella asioita yläpäällä. Typerää valittaa jos on itse valinnut miehen jolla lapsia edellisestä suhteesta. On se kamalaa jos ei aikuinen ihminen yhtä joulua kestä yhdessä miehen lapsien kanssa. En minäkään ole lapsia halunnut mutta jos niitä valitulla kumppanilla on, niin ne kuuluvat sitten siihen pakettiin.

Vierailija
428/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman päivän reissun johonkin Euroopan kaupunkikohteeseen saa yhdelle hengelle 1500 eurolla. Samoin viikon pakettimatkan Kanarialle.

Tai miten olisi matka maailman ympäri. Ei kiirettä takaisin. 

Vierailija
429/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miehet, mihin te sitä naista jouluna  tarvitsette? Kuusen, jouluruoat ja lahjat saa kaupasta, siivoukset voi teettää ammattilaisella, lapset voi koristella. 

Minä ainakin haluan viettää joulun kaikkien rakkaitteni kanssa.

Oliko muilta kysytty mitä he haluavat??

Itse ne meille aina haluavat. Nytkin miniä kysyi saako tulla lasten kanssa jo pari päivää ennen. Olen sanonut, että niin kauan joulua laitan kuin jaksan. 

Vierailija
430/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan niiltä lapsilta edes kysynyt miten haluavat joulua viettää? En yhtään yllättyisi ettei ole kysytty ja kysyttäessä lapset varmaan mielellään viettäisikin sen vain isänsä kanssa. 

Vierailija
431/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei aloitus ole provo niin minusta olet kohtuuton.  Jos et halua viettää Joulua miehesi lasten kanssa vaan haluat että he lähtevät kylpylään tai muualle tai itse lähtisit johonkin niin minun mielestäni sinun ei kannata edes olla tuossa suhteessa. Ei itsesi, ei miehesi eikä miehesi lasten vuoksi. 

Vierailija
432/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on täysin kohtuullista ja reiluakin, että jos lapset on edellisen joulun viettäneet äidillään niin nyt on joulu isän luona vuorostaan.

Eli olet AP jo viime jouluna saanut olla ilman miehesi lapsia. Miksi pitäisi taas saada olla?

Valittaakohan AP muistakin juhlapäivistä: uudestavuodesta, vapusta ja juhannuksesta mikäli joutuu viettämään ne miehen lasten kanssa? 

Entä perjantaista ja lauantaista, kun lapset änkeää HÄNEN kotiinsa ja pitää laittaa perunat kiehumaan eikä pääsekään sohvalle kittaamaan punkkua. Herranjestas sentään, tämä on sentään minun koti, minun, minun, minun, minä, minä, minä. Voi minua ressukkaa poloista, kun joudun ihan raatamaan ja mies kehtasi pyytää MINUA laittamaan perunat kiehumaan, vaikka minä minä ja minun oikeudet!

Vierailija
433/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis se outoa olla keskellä toisen perheen joulua...ei pahalla :D 

Kiellät sen perheen joulunvieton? Outoa on vain se, että tuolla asenteella olisi yhdessä perheellisen ihmisen kanssa. 

Vierailija
434/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No isä laittaa lapsilleen kystä kyllä. Sinä teet ne jutut, jotka olisit tehnyt muutenkin jos olisitte olleet joulun kahdestaan. Jos jotain spessua lapsille tarvitaan, niin isähän ne sitten järjestää.

Ei ne lapset varmaan kärsi siitä, että lipität sohvan nurkassa punaviiniä ja katsot tv:tä?

Miksi asioista täytyy tehdä niin vaikeita?

Ei alkoholia lapsiperheissä jouluna! Jos et kykene joulunpyhiä olemaan lasten aikana selvinpäin, niin on varmaankin syytä miettiä omaa alkoholinkäyttöään ja hakeutua hoitoon. 

Vierailija
435/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, joko ole tehnyt päätöksen miten aiot joulusi viettää?

Vierailija
436/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap, joko ole tehnyt päätöksen miten aiot joulusi viettää?

No eihän se ap täällä vastaamassa ole, tipahti jo sivulla 3 saunan lauteiden alle viinipullonsa kanssa ja siellä nukkuu vieläkin 😄

Vierailija
437/567 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuhan tuo myös asunnon koosta, onko tilaa ja lasten iästä. Jos on pikkulapsia niin en kyllä itse jaksaisi montaa joulunpyhää pyöriä heidän kanssaan, jos taas isompia teinejä niin osaavat jo olla itsekseenkin välillä. 

Vierailija
438/567 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä tuskin tulee olemaan pitkää yhteistä taivalta edessä. Hieno mies että huolehtii omista lapsistaan ja haluaa viettää heidän kanssaan joulua. Selkeästi ne lapset ovat miehellesi tärkeämpiä kuin sinä. 

Eihän se ollut ongelma ap:lle. Ap itse halusi viettää oman joulunsa jossain muualla, esim. kylpylässä, ja tämä oli jostain syystä miehelle ongelma.

Vierailija
439/567 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pistää niin vihaksi lukea näitä aikuisten naisten ulinoita, kuinka ei nyt huvita eikä jaksaisi eikä kiinnosta. Haette täältä tukea ja myötätuntoa näiltä muilta lapsettomilta velanaisilta, jotka sylki roiskuen vakuuttavat, ettei ole pakko ja sinulla on oikeus. Hyi hitto, hävetkää, kyse on lapsista, joilla on oikeus viettää onnellista joulunaikaa molempien omien vanhempiensa kanssa. Sydämettömiä ja itsekkäitä naisia olette. 

No siis, eikös silloin ap tee juurikin oikein, että lähtee itse lomamatkalle, ja antaa miehen järjestää itse lapsilleen joulu?

Vierailija
440/567 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värkkäämään? Onko miehesi jotenkin kädetön, eikö hän osaa tehdä tarvittavat jouluvalmistelut tai ainakin oman osuutensa niistä?