Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?

Vierailija
10.12.2025 |

Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan. 

Kommentit (521)

Vierailija
361/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eroaisin sinusta pelkästään tuolla perusteella. Lapset on aina nro 1 ja parisuhteessa taas pitäisi ymmärtää ja hyväksyä toiselle tärkeitä asioita. Sinusta saa hyvin kylmän ja itsekkään kuvan, enkä minä haluaisi jakaa elämää sellaisen naisen kanssa.

Vierailija
362/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut lapsipuoleni lähi-äitipuoli alusta saakka ja aika monet joulut on tullut väkerrettyä ja hyvä niin. Ihania muistoja, ihana lapsi, nykyään fiksu nuori mies. Näin sitä voi asioista ajatella eri tavalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta perusongelma on se, että näistä käytännön asioista ei puhuta ennen yhteenmenoa. Ajatellaan kai vain, että rakkaus kestää, elämä kantaa ja kaikesta voi puhua.

Tiedän, tämä oli tylsä viesti, turhan asiallinen; ei sellainen tunteisiin käyvä.

Puhut asiaa. Usein se menee juuri niin. Rakastunut ihminen on jonkinlaisessa häiriötilassa ja leijalee pilvissä. Kaikki maallinen ja arkinen unohtuu.

Vierailija
364/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ei ymmärrä tätä asiaa on vähä-älyinen. Tottakai se aikuinen joka on alkanut suhteeseen lapsia omaavan kanssa lähtee pois. Miksi näitä ihmisiä on nykyään niin paljon jotka ei tajua mitään muuta kun oman itsensä? 

Ja se mies siivoaa ja tekee jouluruoat.

Ei tässä ole kyse, kun siitä, että erotaan ja hoidetaan lapsia joka toinen viikko ja silläkin viikolla äipuolen pitäisi hoitaa.

Miksi miehet tekevät lapsia, jos ei isyys kiinnosta?

Vierailija
365/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä eroaisin sinusta pelkästään tuolla perusteella. Lapset on aina nro 1 ja parisuhteessa taas pitäisi ymmärtää ja hyväksyä toiselle tärkeitä asioita. Sinusta saa hyvin kylmän ja itsekkään kuvan, enkä minä haluaisi jakaa elämää sellaisen naisen kanssa.

Kylmä isä joka pistää äitipuolen hoitamaan lapsensa ja tekemään kotityöt. Älä tee lapsia, jos olet laiska.

Vierailija
366/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse valinnut lapsettomuuden, enkä mitenkään päin pysty ymmärtämään sitä, miksi ihminen, joka ei halua lapsia elämäänsä pariutuu sellaisen kanssa, jolla on (alaikäisiä) lapsia. Kuvittelevatko nämä, että se isä/äiti tuuppaa lapsensa jonnekin pois aina, kun lapseton niin tahtoo?Jos alkaa suhteeseen vanhemman kanssa, täytyy hyväksyä, että lapset tulevat olemaan osa omaakin elämää viimeistään siinä vaiheessa, kun muutetaan yhteen.

Toki lapsille joulun laittaminen ei ap:n tehtävä ole, vaan miehen, eli lasten isän, mutta ymmärrän, että miestä harmittaa, jos ap häipyy jouluksi hotelliin. Varmaan hän kuitenkin haluaisi viettää joulua myös kumppaninsa, eikä vain lasten kanssa.

minä olen lapseton nainen ja minulle kyllä käy mies, jolla on jo vähintään kouluikäiset lapset. Teen vain selvöksi, että minä en halua viettää aikaa miehen kanssa silloin kun mies on lastensa kanssa. Se on sitten miehn oma päätös onko tämä ok. Sitä paitsi, oikeastaan niiltä lapsilta tulisi kysyä, että haluavatko he viettää aikaa isän/äidin uuden kumppanin kanssa.

Vierailija
367/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyisitkö itse naista jolla on lapsia? Enpä usko. Ja ne ukon kakarat eivät edelleenkään ole ap:n vastuulla.

Vierailija
368/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua rumilus kukaan oikea mies vaimokseen huolinut kun sinun piti mieheksi ottaa toisen jäte? Halveksin kaltaisiasi lunttuja, joita ei kukaan huoli ja epätoivoisena ottavat toisten jätteet hoitaakseen. Luuletko että se mies sinusta välittää? Ei välitä kunhan panoalustana ja siivoojana pitää. 

Vierailija
369/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut lapsipuoleni lähi-äitipuoli alusta saakka ja aika monet joulut on tullut väkerrettyä ja hyvä niin. Ihania muistoja, ihana lapsi, nykyään fiksu nuori mies. Näin sitä voi asioista ajatella eri tavalla

Kyllä, lapsi tykkää sinusta enemmän kuin oikeasta äidistä. Oikea äiti on varmaan laiska alkoholisti, jonka lapsi soittaa koko ajan naapurin ovikelloa äidillä ollessaan.

Vierailija
370/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot sille ukollesi suoraan että se ei ole sun tehtävä hyysätä hänen pentujaan ja lähdet omalle lomalle. Ja toivottavasti myös katkaiset suhteen ukkoon ja etsit lapsivapaan miehen.

Miksi ukot tekee lapsia vanhemmalla iällä?

Tämä ilmiö tulee tutuksi, jos etsii uutta kumppania keski-ikäisenä. Kokeilin sitä. Omat lapset jo aikuisia ja miehillä oli järjestäänsä 5-12 -vuotiaita lapsia.

Vierailija
371/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei hoida lapsia edes isä viikolla. Tiedän kyllä yhden isän, joka laittaa lapset siivoamaan ja lasten pitää olla aina tietty aika ulkona, kun isä sekstailee uuden naisen kanssa. Kaikkea on nähty.

Vierailija
372/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua rumilus kukaan oikea mies vaimokseen huolinut kun sinun piti mieheksi ottaa toisen jäte? Halveksin kaltaisiasi lunttuja, joita ei kukaan huoli ja epätoivoisena ottavat toisten jätteet hoitaakseen. Luuletko että se mies sinusta välittää? Ei välitä kunhan panoalustana ja siivoojana pitää. 

Samaa mietin, ap on jätelaitos, johon joku onnellinen on saanut tupattua ukkonsa ja mukulatkin aika ajoin. En voi ymmärtää miten joku on niin ruma ja inhottava, että pitää tyytyä toisten jätteisiin. 

Vierailija
373/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, taisi mies jättää sinut? En ihmettele tosin. 

Vierailija
374/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, lapsi tykkää sinusta enemmän kuin oikeasta äidistä. Oikea äiti on varmaan laiska alkoholisti, jonka lapsi soittaa koko ajan naapurin ovikelloa äidillä ollessaan.

Höpöjä, lapsen äiti on oikein fiksu ja mukava nainen, olemme edelleen satunnaisesti yhteyksissä vaikka poikakin on jo aikuinen. Ei mulla ole ollut tarvetta lytätä äitiä tai jotain muuta ihan älytöntä

Vierailija
375/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumat jätelaitokset alapeukuttaa. Surkwita akkoja, ei muuten saa miestä, pitää tyytyä muitten uloslemppaamiin paskiaisiin. Ähäkutti. 

Vierailija
376/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lasten läsnäolo estää saunassa käymisen, viinin lipittämisen ja elokuvan katsomisen?

Mikä idea tässä on? Olla sitten saman katon alla viettämässä joulua eri tavoin? 

Miten niin? Meinaatko, että mies ja lapset eivät voi käydä saunassa? Tai ettei isä voi juoda viiniä? Tai katsoa elokuvaa? Vai meneekö ap yhdeksältä nukkumaan ja haluaa tehdä kaiken ennen sitä?

Oikein. Joulunakin voi tulla tilanne, että pitää lähteä viemään yhtä sairastunutta päivystykseen tai kotona on tapahtunut  joku onnettomuus. Minulla on käsitys, että paljon ihmisiä hakeutuu lääkäriin juuri jouluna.

Joku ehdotti ambulanssin kutsumista sairaustapauksessa. Viimeaikaisten  uutisten mukaan ambulanssia on hyvin vaikea saada noutamaan potilas kotoa. Ja taksit ovat vuorenvarmasti varattuja jouluaattona.

Vierailija
377/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaveri soitti joskus ovikelloa kovalla pakkasella ja kysyi voiko tulla meille, kun isä sanoi, että ei saa tulla kotiin ennen tiettyä kellonaikaa.

Sellasta se, kun isällä uusi nainen ja seksiä tekee mieli. Mulla oli vaan omat lapset mummolassa hoidossa just silloin ja olin siivoamassa.

Miksi teette lapsia, kun ei vanhemmuus kiinnosta?

Vierailija
378/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohoh, kuules jätelaitos väärin arvattu,  naimissa oltu jo liki 20 v, tuossa hän vieressä istuu. Mutta jos päätän erota, en uudeksi mieheksi ota toisen jätettä kuten sinun piti tehdä. 

Vierailija
379/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikös sinulla jätelaitos tunteisiin? Voi, voi. 

Vierailija
380/521 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kaveri soitti joskus ovikelloa kovalla pakkasella ja kysyi voiko tulla meille, kun isä sanoi, että ei saa tulla kotiin ennen tiettyä kellonaikaa.

Sellasta se, kun isällä uusi nainen ja seksiä tekee mieli. Mulla oli vaan omat lapset mummolassa hoidossa just silloin ja olin siivoamassa.

Miksi teette lapsia, kun ei vanhemmuus kiinnosta?

Tämä on kuulkaas täysin totta. Kaikenlaisia vanhempia on nykypäivänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän