Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?

Vierailija
10.12.2025 |

Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan. 

Kommentit (392)

Vierailija
381/392 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu hyvällä omakotitalo alueella ei välttämättä käsitä mitä on vanhemmuus halvemmilla alueilla. Minä otin loppujen lopuksi koko ovikellon pois, kun koko ajan joku naapurin lapsi soittamassa ovikelloa. Milloin muka itse siivoan ja teen kotityöt, jos koko ajan pitää omia ja naapurin lapsia vahtia.

Vierailija
382/392 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT. Hassua että alkoholinkäyttöön lasten seurassa on vain kaksi ääripäätä: vesiselvä tai nakit silmillä. Meillä ei kukaan ota enempää kuin pari lasillista koko iltana. Viiniä ruoan kanssa ja glögit illalla. Taksilla ne vieraatkin lähtee kotiin, niin miksipä se taksi ei kulkisi muualle, mikäli tarve olisi.

Ja aina pitäisi jommankumman vanhemman olla ajokunnossa vaikka taloudessa ei olisi autoa eikä ajokortteja. En tiedä, mistä se auto hätätilanteessa saadaan ja onko silloin ok ajaa ilman ajokorttia. Taksin kun tilaa, niin tule auto ja kuski samalla kertaa.

Asun yksin ja minulla menee yhden viininpullon tyhjentämiseen monta iltaa, uskoisin lapsiperheen vanhempien kykenevän samaan.

En ole varma saako jouluna taksia helposti. 

Ainakin nopeammin kuin vuokra-auton ilman ajokorttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/392 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu hyvällä omakotitalo alueella ei välttämättä käsitä mitä on vanhemmuus halvemmilla alueilla. Minä otin loppujen lopuksi koko ovikellon pois, kun koko ajan joku naapurin lapsi soittamassa ovikelloa. Milloin muka itse siivoan ja teen kotityöt, jos koko ajan pitää omia ja naapurin lapsia vahtia.

Aina on vanhempia jotka yrittää omat lapset hoidattaa muilla.

Vierailija
384/392 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkään ukon lapsia en rupea hoitamaan. Olen omat hoitanut ja nyt saan siivota rauhassa ja levätä eikä ovikello soi neljä kertaa tunnissa.

Vierailija
385/392 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvillä asuinalueilla lapsilla on varmaan harrastuksia eikä ne soita koko ajan naapurin ovikelloa.

Vierailija
386/392 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ruuat valmiiksi ja sisusta joulukoristeet. Mies osaa kyllä kinkun paistaa. Sit voitkin mennä lepäilemään minne huvittaa. Itsekästä lähteä ennen kuin velvollisuudet on tehty

Vierailija
387/392 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joku ehdotti ambulanssin kutsumista sairaustapauksessa. Viimeaikaisten  uutisten mukaan ambulanssia on hyvin vaikea saada noutamaan potilas kotoa. Ja taksit ovat vuorenvarmasti varattuja jouluaattona."

Eli jokaisen autottoman vanhemman pitää vuokrata aina auto jouluksi vai? Ja kortittomien ajaa kortti varuiksi? 

Vierailija
388/392 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua rumilus kukaan oikea mies vaimokseen huolinut kun sinun piti mieheksi ottaa toisen jäte? Halveksin kaltaisiasi lunttuja, joita ei kukaan huoli ja epätoivoisena ottavat toisten jätteet hoitaakseen. Luuletko että se mies sinusta välittää? Ei välitä kunhan panoalustana ja siivoojana pitää. 

Ohhoh, taisi mies jättää sinut? En ihmettele tosin. 

Menikös sinulla jätelaitos tunteisiin? Voi, voi. 

Hahhahhaa, minähän se täällä nimittelen ja riehun :D :D 

Vierailija
389/392 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehet, mihin te sitä naista jouluna  tarvitsette? Kuusen, jouluruoat ja lahjat saa kaupasta, siivoukset voi teettää ammattilaisella, lapset voi koristella. 

Vierailija
390/392 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen pakkasella ottanut kylmissään olevan tyttäreni kaverin sisälle lämpimään, vaikka oma tytär ei ollut kotona. Juteltiin, katsottiin tv:tä ja kohta tyttärenikin tuli kotiin. Tiesin, että tällä tytöllä ei kotonaan ollut asiat hyvin, kun isä ryypiskeli.

Vierailija
391/392 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen pakkasella ottanut kylmissään olevan tyttäreni kaverin sisälle lämpimään, vaikka oma tytär ei ollut kotona. Juteltiin, katsottiin tv:tä ja kohta tyttärenikin tuli kotiin. Tiesin, että tällä tytöllä ei kotonaan ollut asiat hyvin, kun isä ryypiskeli.

Et varmana olisi ottanut, jos olisi ollut leikit menossa miehen kanssa

Vierailija
392/392 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi viettää omanlaisensa joulun. Aloittaja käy saunassa, juo punaviiniä ja katsoo tv:tä.

Mies viettää lastensa kanssa omanlaistaan joulua.

Uutena Vuotena katsotaan onko tämä pari vielä yhdessä. Laitapa sitten viestä miten meni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä