Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?
Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan.
Kommentit (521)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kauhistellaan Auerin lasten sijaisperheen vanhempien käytöstä mutta kommenttien perusteella suurin osa tämän palstan naisista on ihan samanlaisia. Ei ole minun, mitään ei tarvi tehdä, toisten lapset yök. Aikuiset ihmiset, olette te kyllä aika oksettavia
Sua kiinnostaa äitinä oma vapaa-aika ja nussiminen muiden miesten kanssa, joten otit eron ja syyttelet niitä jotka ei ole sun lapsen äitejä eikä ole lain mukaan mitenkään vastuussa sun lapsista.
Sinä olet täysin sekaisin.
Itse olet. Äitipuoli voi tehdä lasun myös lapsen äidistä, jos lapsella on mustelma.
Niin, kenties lapset on kokonaan isällä jatkossa.
Jos lapsi on pieni niin äitipuoli voi antaa paljon karkkia, jäätelöä, viedä matkoille ja ostaa hienot lelut, mihin äidillä ei ole rahaa. Äitipuoli voi viedä lapsen parturiin ja ostaa kevätjuhliin juhlamekon, jos juhlat on isä viikolla.
Jos kevätjuhlat on isä viikolla niin äitipuoli valitsee lapsen vaatteet.
Äitipuoli voi ostaa teinille mopoauton ja viedä teinin Espanjaan.
en jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta kävikö ilmi, että minkä ikäiset nämä lapset ovat?
Mä ehdottaisin, että jos mies haluaa lapsineen olla omassa kodissaan joulun, niin ap voi mennä vaikka omille sukulaisilleen tai vaikka kylpylään joulun viettoon.
Eikös sitä paitsi nuo joulun vietot suunnitella hyvissä ajoin, että kumman vanhemman luona se vietetään? Ihmettelne, että näin myöhään asia selvisi.
Jos lapsi on 3- vuotta niin äitupuoli voi lakata lapsen kynnet, jos se on tyttö.
Sen siitä saa kun ottaa kevytkenkäisen ukon joka siittää surutta pentuja ajattelematta lasten parasta ja odottaa että uuden morsmaikun tulisi niitä penskoja hyysätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lasten läsnäolo estää saunassa käymisen, viinin lipittämisen ja elokuvan katsomisen?
Mikä idea tässä on? Olla sitten saman katon alla viettämässä joulua eri tavoin?
Miten niin? Meinaatko, että mies ja lapset eivät voi käydä saunassa? Tai ettei isä voi juoda viiniä? Tai katsoa elokuvaa? Vai meneekö ap yhdeksältä nukkumaan ja haluaa tehdä kaiken ennen sitä?
Öö? Käsittääkseni aika yleinen näkemys on, että jos paikalla on alaikäisiä lapsia, taloudessa pitää olla ainakin yksi vesiselvä aikuinen. Taannoin Hesarissa oli tehty iso mielipidekysely aiheesta ja yli puolet suomalaisista oli sitä mieltä että pienten lasten läsnäollessa ei pitäisi ottaa alkoholia ollenkaan.
Oikein. Joulunakin voi tulla tilanne, että pitää lähteä viemään yhtä sairastunutta päivystykseen tai kotona on tapahtunut joku onnettomuus. Minulla on käsitys, että paljon ihmisiä hakeutuu lääkäriin juuri jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet.Valitessa miehesi olet tiennyt että pakettiin kuuluu lapset.
Ja sinä lasta tehdessä, että sinä hoidat itse lapset eikä kukaan muu. Vai lasu ja lapset huostaanottoon.
Sinä taidat itsekin olla vielä niin keskenkasvuinen, että mene kotiin mamman helmoihin vielä vähän kasvamaan
Itse et hoida omia lapsia ja yrität sysätä niitä muiden vastuulle. Äitupuoli voi tehdä lasun ja lapset huostaanotetaan.
Mun lapsella ei ole äitipuolta :D ootko vähän pipi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä lasta tehdessä, että sinä hoidat itse lapset eikä kukaan muu. Vai lasu ja lapset huostaanottoon.
Sinä taidat itsekin olla vielä niin keskenkasvuinen, että mene kotiin mamman helmoihin vielä vähän kasvamaan
Itse et hoida omia lapsia ja yrität sysätä niitä muiden vastuulle. Äitupuoli voi tehdä lasun ja lapset huostaanotetaan.
Miksi sitten olet tässä keskustelussa. Oletko vähän hullu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai,että miehen ei kuulu hoitaa lapsiaan?Hölmö!
Vierailija kirjoitti:
No jaa, en lähtisi suhteeseen ap:n kaltaisen ihmisen kanssa, vaikka ei olisi kyse edes lapsista. Jos on kykenemätön kompromisseihin, keskusteluun, joskus jopa tekemään asioita mitkä ei itseä just niin paljon kiinnosta, niin tuskin on kovin pitkäikäinen ja terve suhde muutenkaan. Provohan tämä oli mutta tällaisia tyyppejä kyllä valitettavasti löytyy
Tällaisia tilanteita on arkielämässä paljon. Ihan ydinperheessä on erilaisia toiveita joulunvieton suhteen. Niistä saa lukea myös tällä foorumilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten olet tä
Se ei kuulu sulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai,että miehen ei kuulu hoitaa lapsiaan?Hölmö!
Kuuluu, mutta ei äitipuolen.
Tekemään vaan mustikkapiirakkaa ja maalaamaan seinää, kun äiti on ostanut uusia vaatteita. Tai sitten isi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Tekemään vaan mustikkapiirakkaa ja maalaamaan seinää, kun äiti on ostanut uusia vaatteita. Tai sitten isi hoitaa.
Haittaako se, jos äidin ostamissa vaatteissa on maalia.
Aina kun lapsi on isällä niin kaikki lapsen vaatteet on maalissa ja mustikassa.
Sanot sille ukollesi suoraan että se ei ole sun tehtävä hyysätä hänen pentujaan ja lähdet omalle lomalle. Ja toivottavasti myös katkaiset suhteen ukkoon ja etsit lapsivapaan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, en lähtisi suhteeseen ap:n kaltaisen ihmisen kanssa, vaikka ei olisi kyse edes lapsista. Jos on kykenemätön kompromisseihin, keskusteluun, joskus jopa tekemään asioita mitkä ei itseä just niin paljon kiinnosta, niin tuskin on kovin pitkäikäinen ja terve suhde muutenkaan. Provohan tämä oli mutta tällaisia tyyppejä kyllä valitettavasti löytyy
Itse taas näen tuon niin, että vain ap:n pitäisi joustaa. Miten tuossa kuviossa ap:n toiveet otettaisiin huomioon niin, että kyseessä on aidosti kompromissi, eikä vain tilanne jossa ap myöntyy muiden vaatimuksiin (niin, ettei toinen osapuoli joudu mitää kompromissia edes tekemään)?
Onko se oikeasti niin iso juttu, että ei voi yhtenä jouluna tehdä oman puolison ja tämän lasten iloksi niin kuin he toivovat? Onko tosiaan koko elämä kiinni tällaisesta asiast
Tässä ei tiedetä Ap:n elämäntilannetta. Hänellä on ehkä rasittava työ, hoitoala, opettaja, meluisa kauppa jouluruuhkineen. Silloin ihminen tarvitsee edes muutaman päivän lepoa. Jos pariskunnalla on hyvä rahatilanne, niin ostakoot valmisruokia ja sopivaa puuhaa ja viihdettä lapsille, jos joulu siten sujuisi helpommin. Mutta toki useamman lapsen paikallolo tarkoittaa paljon pyykkiä, paljon ruokaa ja tiskiä.
Minusta perusongelma on se, että näistä käytännön asioista ei puhuta ennen yhteenmenoa. Ajatellaan kai vain, että rakkaus kestää, elämä kantaa ja kaikesta voi puhua.
Tiedän, tämä oli tylsä viesti, turhan asiallinen; ei sellainen tunteisiin käyvä.