Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?
Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan.
Kommentit (561)
Jos tulisi ero niin en enää muuttaisi kenenkään miehen kanssa yhteen. Oma vuokra-asunto, missä olla rauhassa silloin kun haluaa. Voisi sitten viettää miehen luona vaikka pari päivää silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulisi ero niin en enää muuttaisi kenenkään miehen kanssa yhteen. Oma vuokra-asunto, missä olla rauhassa silloin kun haluaa. Voisi sitten viettää miehen luona vaikka pari päivää silloin tällöin.
En kyllä menisi ilmaissiivoojaksi ja hoitamaan kiukuttelevia riehuvia lapsia. Oma asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä menisi ilmaissiivoojaksi ja hoitamaan kiukuttelevia riehuvia lapsia. Oma asunto.
Onko sulla itselläsi lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla itselläsi lapsia?
On, ne on jo aikuisia.
Sitä varten moni ei tee iltatähteä, kun ei enää halua sitä lasten kiukuttelua kuunnella. Eli ei silloin myöskään muuteta kenenkään miehen kanssa yhteen kenellä on alaikäisiä lapsia. Nyt on lepäämisen aika, omat on jo hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on oikeus valita miten vietät joulua. Mene johonkin mukavaan hotelliin ja nauti rauhasta.
Aloituksen täytyy olla provo. Jos alkaa suhteisiin henkilön kanssa, jolla on lapsia ja lapsenlapsia, niin nämä kuuluvat pakettiin. Kuinka joku voi edes ajatella muuta? Sellaisen kompromissin voi tehdä, että mies lupaa viedä lapset pari kertaa elokuviin, ulkoilemaan tai johonkin aktiviteettiin niin, että uusi puoliso saa muutaman tunnin "hengähhdysaikaa". Puoliso voi silloin katsoa elokuvaa rauhassa tai kuunnella musiikkia rauhassa. Lasten on hyvä tavata isäänsä ilman "vieraan" henkilön jatkuvaa läsnäoloa, jolloin voidaan jutella vapaammin henkilökohtaisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Tietenkin lapset viettävät joulun nyt isänsä kanssa. Sinä voit mennä kylpylään.
Miksi lapsettoman pitäisi väistää omasta kodistaan?
Miksi isän lapsineen pitäisi lähteä kodistaan jonnekin?
Missään ei ole mainittu asunnon omistussuhteista tai siitä, asuvatko seksijätteet pysyvästi asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on oikeus valita miten vietät joulua. Mene johonkin mukavaan hotelliin ja nauti rauhasta.
Aloituksen täytyy olla provo. Jos alkaa suhteisiin henkilön kanssa, jolla on lapsia ja lapsenlapsia, niin nämä kuuluvat pakettiin. Kuinka joku voi edes ajatella muuta? Sellaisen kompromissin voi tehdä, että mies lupaa viedä lapset pari kertaa elokuviin, ulkoilemaan tai johonkin aktiviteettiin niin, että uusi puoliso saa muutaman tunnin "hengähhdysaikaa". Puoliso voi silloin katsoa elokuvaa rauhassa tai kuunnella musiikkia rauhassa. Lasten on hyvä tavata isäänsä ilman "vieraan" henkilön jatkuvaa läsnäoloa, jolloin voidaan jutella vapaammin henkilökohtaisista asioista.
Voihan sitä seurustella ja nähdä, kun lapset on äidillä ja oma asunto niin on mahdollisuus aina lähteä omaan kotiin.
Jos mies on kelvannut sinulle kumppaniksi, kai tajuat että samaan pakettiin kuuluvat myös miehen lapset. Kerroit lasten viettäneen viime joulun äitinsä kanssa, on selvää että nyt on iskän vuoro. Et ilmeisesti kunnioita miestäsi! Ja kyllä, olet todella itsekäs, kuten monet kommentoijatkin tuntuvat olevan eli minä minä minä ja vain minä haluan ja minä en halua. Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko olla miehen lasten kanssa. Matkusta jonnekin.
Mä en ottaisi miestä jolla on alaikäisä lapsia.
Siis mitä tämän nyt tarkoittaa? Omat lapset eivät koskaan katoa ihmisen elämästä. He ovat olemassa vielä aikuisenakin ja heidän mahdolliset vastoinkäymisensä tuntuvat joskus vanhempienkin elämässä kuten lapsen avioliitto-ongelmat ja työttömyys.
Mun mielestä aloittaja voi antaa miehen suuttua ja lähteä kahdeksi viikoksi Kanarialle.
Toinen vaihtoehto on, että mies omin kätösin tekee lapsilleen joulun. Aloittaja osallistukoon valmisteluihin vain sen verran, minkä katsoo sopivaksi. Tottahan hän olisi varmaan ilman lapsiakin jotain jouluksi laittanut? Meinasitko ostaa vain pullon punaviiniä?
Jos lapsille ei synny perinteinen joulu-unelma, niin se on yksin lasten isän syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rento hotellijoulu kuulostaa kammottavalta. Ennemmin mä laittaisin yhteiseen kotiin joulun ja nauttisin miehen ja lasten seurasta. Mutta minä en olekaan ap
Kuulostaisi kammottavalta laittaa joulua miehen lapsille ja miehelle. Ei. Mä en laittaisi tikkua ristiin vaan antaisin miehen hoitaa laittamiset ja nauttisin vaan seurasta.
Sä olet varmaan tosi ihana ihminen
No olen kyllä. Arvostan itseäni enkä ala piikomaan.
Saan varmaankin tuhat alapeukkua, mutta mielestäni mikään ei ole yhtä ihanaa kuin viettää joulua seurueessa, jossa on eri ikäisiä tenavia. 😄
Vierailija kirjoitti:
Saan varmaankin tuhat alapeukkua, mutta mielestäni mikään ei ole yhtä ihanaa kuin viettää joulua seurueessa, jossa on eri ikäisiä tenavia. 😄
No se on sun asias. Itse taas tykkään, oli ne omia tai muiden. Mulla pitäiskin olla iso vanha kartano mihin voisin kutsua sukua ja ystäviä perheineen jouluksi
Mies ja lapset pihalle telttaan. Ei tarvitse nähdä ollenkaan, jos olet sisällä koko ajan. Ulkohuussi, vesikaivo ja grilli heidän käyttöön, niin perustarpeet täytetty
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aloittaja voi antaa miehen suuttua ja lähteä kahdeksi viikoksi Kanarialle.
Toinen vaihtoehto on, että mies omin kätösin tekee lapsilleen joulun. Aloittaja osallistukoon valmisteluihin vain sen verran, minkä katsoo sopivaksi. Tottahan hän olisi varmaan ilman lapsiakin jotain jouluksi laittanut? Meinasitko ostaa vain pullon punaviiniä?
Jos lapsille ei synny perinteinen joulu-unelma, niin se on yksin lasten isän syytä.
Niinpä, ei ne ole naisen biologisia lapsia eikä ole pakko järjestää joulua. Mies siivoaa ja tekee jouluruoat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuisi miehesi asemassa pahalta myös. Olen lapseton, mutta tykkään käydä sukuloimassa jouluna ja etenkin lasten ilo tuntuu hyvältä katsoa, olisin siis mielelläni kerran vuodessa äiti, niin että voisin laittaa joulua lapsille :)
Mutta tietty ymmärrän ettei kaikki tunne näin! Mies varmaankin järjestää joulun lapsille, et haluaisi siis edes piipahtaa heidän joulunvietossa? Jos et, niin jouluksi pois vaan! Ja varaa itsellesi jokin lomakohde äkkiä, joulu on aika lähellä jo.
Onko Ap:n vastentahtoisuuden taustalla se, että käytännössä hänen täytyy järjestää koko joulunvietto ja joulu on hänelle silloin rasitus mukavan juhla-ajan sijaan? Osallistuuko mies kodin siivoukseen, ruokien hankkimiseen ja valmistamiseen, koristeiden ja lahjojen hankintaan? Neuvotteleeko hän asioista uuden puolisonsa kanssa? Jaksaako isä olla aktiivisesti lastensa kanssa (en tiedä lasten ikää) ja jos lapsiin iskee vatsatauti, jota nyt on liikkeellä, niin siivoaako mies jälkiä ja pesee ylimääräiset pyykit? Viimeiseksi mietin, että kuinka lapset ylensä suhtautuvat isän uuteen puolisoon. Ovatko he torjuvia ja tympeitä vai osaavatko käyttäytyä asiallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Mies ja lapset pihalle telttaan. Ei tarvitse nähdä ollenkaan, jos olet sisällä koko ajan. Ulkohuussi, vesikaivo ja grilli heidän käyttöön, niin perustarpeet täytetty
Itse etsit miehenä jotain ilmaispiikaa. Ne on sun lapsia ja hoidat ne itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, ei ne ole naisen biologisia lapsia eikä ole pakko järjestää joulua. Mies siivoaa ja tekee jouluruoat.
Täällä puhutaan pakosta. Eikö kukaan ajattele niin, että ne on itselle rakkaan ihmisen lapsia, jolloin itsekin on kiinnostunut heistä ja haluaa viettää aikaa myös heidän kanssa? Eli ei ole pakko, vaan haluaa itse jakaa omaa aikaansa heidän kanssaan, tehdä asioita ja tutustua. Ja millainen mies on jos antaa uuden kumppanin olla joku nurkissa venyvä, kiukkuinen lapanen aina kun lapsista on kyse?
Naisten kannattaa asua omassa asunnossa ja vain seurustella miehen kanssa, jolla on lapsia.