Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?

Vierailija
10.12.2025 |

Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan. 

Kommentit (561)

Vierailija
261/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT. Hassua että alkoholinkäyttöön lasten seurassa on vain kaksi ääripäätä: vesiselvä tai nakit silmillä. Meillä ei kukaan ota enempää kuin pari lasillista koko iltana. Viiniä ruoan kanssa ja glögit illalla. Taksilla ne vieraatkin lähtee kotiin, niin miksipä se taksi ei kulkisi muualle, mikäli tarve olisi.

Vierailija
262/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, en lähtisi suhteeseen ap:n kaltaisen ihmisen kanssa, vaikka ei olisi kyse edes lapsista. Jos on kykenemätön kompromisseihin, keskusteluun, joskus jopa tekemään asioita mitkä ei itseä just niin paljon kiinnosta, niin tuskin on kovin pitkäikäinen ja terve suhde muutenkaan. Provohan tämä oli mutta tällaisia tyyppejä kyllä valitettavasti löytyy

Itse taas näen tuon niin, että vain ap:n pitäisi joustaa. Miten tuossa kuviossa ap:n toiveet otettaisiin huomioon niin, että kyseessä on aidosti kompromissi, eikä vain tilanne jossa ap myöntyy muiden vaatimuksiin (niin, ettei toinen osapuoli joudu mitää kompromissia edes tekemään)?

Onko se oikeasti niin iso juttu, että ei voi yhtenä jouluna tehdä oman puolison ja tämän lasten iloksi niin kuin he toivovat?

Ei vaan vaikka sopiminen, että lapset ovat seuraavana jouluna äidillään, joten silloin vietetään ap:n mielen mukainen joulu. Näin minusta asioista sovitaan. Sitten mä ihmettelen sitä, että jos ap niin on rääkätty hengiltä kaikella joulun laittamisella sun muulla ja kokee, että mies ei osallistu niin miksi ap väkisin on sen miehen kans? Ei miellytä lapset, eikä tavat ja kaikki on väärin, niin eikö se kannattais nostaa kytkintä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin voi kysyä miksi perheellinen mies laittaa hynttyyt yhteen lapsettoman naisen kanssa. Jos sitä perheleikkiä haluaa niin etsisi sitten naisen jolla on lapsia. Ei olisi niin suurta vaaraa että nainen karkaisi viettämään rentoa hotellijoulua. Siitähän tässä on kyse. 

Vierailija
264/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT. Hassua että alkoholinkäyttöön lasten seurassa on vain kaksi ääripäätä: vesiselvä tai nakit silmillä. Meillä ei kukaan ota enempää kuin pari lasillista koko iltana. Viiniä ruoan kanssa ja glögit illalla. Taksilla ne vieraatkin lähtee kotiin, niin miksipä se taksi ei kulkisi muualle, mikäli tarve olisi.

Voinee tulla ihan lapsuusmuistoista. Siis niistä, joissa vanhempi mielestään ottaa vain pari lasia ruoan kanssa, ollen näin rentoutuneempi ja varmasti vain kivempi.

Tosiasiassa lapset ovat nähneet sammaltavan aikuisen.

Vierailija
265/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aina pitäisi jommankumman vanhemman olla ajokunnossa vaikka taloudessa ei olisi autoa eikä ajokortteja. En tiedä, mistä se auto hätätilanteessa saadaan ja onko silloin ok ajaa ilman ajokorttia. Taksin kun tilaa, niin tule auto ja kuski samalla kertaa.

Asun yksin ja minulla menee yhden viininpullon tyhjentämiseen monta iltaa, uskoisin lapsiperheen vanhempien kykenevän samaan.

Vierailija
266/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hyvin voi kysyä miksi perheellinen mies laittaa hynttyyt yhteen lapsettoman naisen kanssa. Jos sitä perheleikkiä haluaa niin etsisi sitten naisen jolla on lapsia. Ei olisi niin suurta vaaraa että nainen karkaisi viettämään rentoa hotellijoulua. Siitähän tässä on kyse. 

Eroäidilläkin todnäk on lapset joka toinen joulu. Jos menee ristiin, niin hyvin voi karata viettämään rentoa hotellijoulua :D

Vierailija
267/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rento hotellijoulu kuulostaa kammottavalta. Ennemmin mä laittaisin yhteiseen kotiin joulun ja nauttisin miehen ja lasten seurasta. Mutta minä en olekaan ap

Vierailija
268/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rento hotellijoulu kuulostaa kammottavalta. Ennemmin mä laittaisin yhteiseen kotiin joulun ja nauttisin miehen ja lasten seurasta. Mutta minä en olekaan ap

Kuulostaisi kammottavalta laittaa joulua miehen lapsille ja miehelle. Ei. Mä en laittaisi tikkua ristiin vaan antaisin miehen hoitaa laittamiset ja nauttisin vaan seurasta. 

Vierailija
269/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun olen kuvitellut, että on lähtökohtaisestikin itsestäänselvyys, että pariutuessa henkilön kanssa jolla on lapsia pakettiin kuuluu myös se, että niitä jouluja sekä muita juhlapyhiä tulee vietettyä sitten myös niiden lasten kanssa.

Ilmeisesti tämä sitten toisille tulee yllätyksenä. Ensi kerralla viisaampi ja karsii heti ne vaihtoehdot pois, jolla lapsia on niin ei tule lapsista päänsärkyjä.

Vierailija
270/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää se sama kun mies lähti yksin mökille ja jätti minut yksin kotiin lasten kanssa jne?

Vierailija
271/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuo vaatisi sen, että myös minulle oma-aloitteisesti laitetaan pidot pystyyn esim. syntymäpäivänäni. Siis niin, että minun tehtäväni on istua vain valmiiseen juhlapöytään. 

Sellaiseen en enää lähde, jossa minä raadan pyhät läpi (saaden todnäk pöydässä kommenttia "tää on pahaa "), ja sitten omana merkkipäivänäni saisin vain kommentin "niin joo, emmä keksinyt mitään, lähen nyt treeneihin niin mo!".

Vierailija
272/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaisi kammottavalta laittaa joulua miehen lapsille ja miehelle. Ei. Mä en laittaisi tikkua ristiin vaan antaisin miehen hoitaa laittamiset ja nauttisin vaan seurasta. 

Sä olet varmaan tosi ihana ihminen

Vierailija
273/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuo vaatisi sen, että myös minulle oma-aloitteisesti laitetaan pidot pystyyn esim. syntymäpäivänäni. Siis niin, että minun tehtäväni on istua vain valmiiseen juhlapöytään. 

Sellaiseen en enää lähde, jossa minä raadan pyhät läpi (saaden todnäk pöydässä kommenttia "tää on pahaa "), ja sitten omana merkkipäivänäni saisin vain kommentin "niin joo, emmä keksinyt mitään, lähen nyt treeneihin niin mo!".

Mistä te löydätte näitä kultakimpaleita ja vielä vuosi toisensa jälkeen kitisette tuollaisista asioista? Eikö kuitenkana kantti riitä lähteä? Ihan voi katsoa peiliin, jos jokin mättää

Vierailija
274/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Lasten vanhemmille voi  tulla yllätyksenä, että moni yksinasuva ei tee erityisiä jouluvalmisteluita, ei ole kuusia, ei koristeita. Joulu on juurikin sohvalla chillaamista glögin kanssa. Jouluruuista ostetaan tai tehdään korkeintaan paria. Tai käydään ennen joulua jossain ravintolassa kerran syömässä jouluruuat. Jos muuttaa yhteen lapsettoman kanssa, ei voi olettaa, että hänellä on mitään kokemusta "joulun rakentamisesta", kyllä se jää lasten omille vanhemmille.

Vierailija
275/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Lasten vanhemmille voi  tulla yllätyksenä, että moni yksinasuva ei tee erityisiä jouluvalmisteluita, ei ole kuusia, ei koristeita. Joulu on juurikin sohvalla chillaamista glögin kanssa. Jouluruuista ostetaan tai tehdään korkeintaan paria. Tai käydään ennen joulua jossain ravintolassa kerran syömässä jouluruuat. Jos muuttaa yhteen lapsettoman kanssa, ei voi olettaa, että hänellä on mitään kokemusta "joulun rakentamisesta", kyllä se jää lasten omille vanhemmille.

Mä menin yhteen yh-isän kanssa ja joulut tehtiin yhdessä. Ei siinä mitään kokemusta tartte ja samalla voi luoda yhteiset traditiot. Ja mekin on vietetty jouluja niin kotona, sukulaisissa, mökillä kuin ulkomaillakin. 

Vierailija
276/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te löydätte näitä kultakimpaleita ja vielä vuosi toisensa jälkeen kitisette tuollaisista asioista? Eikö kuitenkana kantti riitä lähteä? Ihan voi katsoa peiliin, jos jokin mättää

"Sellaiseen en enää lähde: -kohdan luulisi kertovan, että puhutaan ex-suhteesta.

Niinhän tässäkin haukutaan ap:ta itsekkääksi, kun ei halua ruveta tekemään stressillä joulua muille, niin valitettavasti itsellänikin oli joskus se kuvitelma, että kun joustan riittävän pitkään, niin jossain vaiheessa minunkin toiveillani olisi väliä.

Nykyään en laita rikkaa ristiin, ja olen ylpeästi itsekäs ja joustamaton.

Vierailija
277/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te löydätte näitä kultakimpaleita ja vielä vuosi toisensa jälkeen kitisette tuollaisista asioista? Eikö kuitenkana kantti riitä lähteä? Ihan voi katsoa peiliin,

Voi voi, ole rauhassa ihan mitä haluat. On se rankkaa

Vierailija
278/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo AP voi itse suksia johonkin. Lasten tai isän ei todellakaan tarvitse lähteä kotoaan mihinkään vain siksi, että AP ei jaksa lapsien kanssa joulua. 

Saunassahan ei missään nimessä voi käydä jos miehen lapset on saman katon alla. 

Tämän takia kannattaa asua eri asunnoissa ja vain seurustella. 

Vierailija
279/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään otit ukon jolla on pentuja? Ihan omaa syytäsi. Vielä ei ole myöhäistä lempata ukkoa (ja pentujaan) pihalle

Vierailija
280/561 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo AP voi itse suksia johonkin. Lasten tai isän ei todellakaan tarvitse lähteä kotoaan mihinkään vain siksi, että AP ei jaksa lapsien kanssa joulua. 

Saunassahan ei missään nimessä voi käydä jos miehen lapset on saman katon alla. 

Tämän takia kannattaa asua eri asunnoissa ja vain seurustella. 

Mies siivoaa oman kodin, pesee omien lapsien pyykit ja tekevät niille ruoat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi