Omaveron 2026 verokortin veroprosentti: Orpon hallituksen lupaama veroale täyttä huijausta keskituloiselle
Oletteko käyneet katsomassa Omaverossa ensi vuoden verokortin veroprosenttia?
Minä kävin, ja voi hyvää päivää tuota veroprosentin nousua. Orpon hallituksen lupaama veroale täyttä huijausta keskituloiselle. Veroprosentti nousee huomattavasti kuluvasta vuodesta.
Että sellaista huijausta....
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Mulla pysyi samana (22 %) nostetulla tulorajalla (58000). En oikein tiedä, mitä verotuksessa piti tapahtua vuodenvaihteessa, viestintä on ollut vähintään epäselvää.
Eläkkeestä 23% tulorajalla 30000 ekeä.
1,5 % nousi viime vuodesta ja olen keskituloinen.
Enpä taida enää äänestää ketään.
Vierailija kirjoitti:
Siis prosenttiyksikköä...
Vero voi muuttua jos kunta nostaa veroja. Moni kunta nostaa. Omassa kunnassa ei verotus muutu ja iloinen yllätys, että vero laski hieman. Eläkkeet n 2900e ja vero 23. En maksa kirkollisveroa enkä ole maksanut aikoihin. Koin, että maksoin tarpeeksi kun olin työelämässä. Ne "aneet" saa riittää.
Vierailija kirjoitti:
No siis, OrPon hallitus huijaa ihan kaikessa. Muistakaa tämä, kun seuraavat vaalit tulee.
Minä muistan edellisen hallituksen vastuuttomat rahanjaot ja älyvapaat päätökset, joten äänestän edelleen oikeistoa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestä vasemmistoa. Ovat johdonmukaisesti vaatineet verotuksen painottamista pääomatuloihin, joita verotetaan kevyemmin kuin palkkatuloja.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis palkkasi nousi selvästi viime vuodesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis palkkasi nousi selvästi viime vuodesta...
Tai Noh, jos 2025 palkka oli 50 000 (keskituloinen) niin 2026 sen pitäisi olla 54 000 jotta tulisi tuo korotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestä vasemmistoa. Ovat johdonmukaisesti vaatineet verotuksen painottamista pääomatuloihin, joita verotetaan kevyemmin kuin palkkatuloja.
Eipä ole Orpo tai Purra kertoneet, miksi esim. listaamattomien yritysten verohuojennus jatkuu. Tällainen veronkierto ei ole missään muualla EU;ssa.
Orpo on ihan täys huijari keskituloisen palkansaajan näkökulmasta.
Purra on jo aiemmin tiedetty patologiseksi valehtelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP:n puoluevaikuttajat jakautuivat jyrkästi: Verotusta kiristettävä huomattavasti
SDP:n sisällä suhtautumisessa talouspolitiikkaan on selvää ristivetoa. Asia käy ilmi Iltalehden laajasta kyselystä SDP:n puoluevaikuttajille.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/aeeee442-2b75-46fe-83f9-1c7d498f1…
Demarisaatanat on pskasakkia!
Suomen julkiset menot nyt EU:n suurimmat Menosäästöjä tarvitaan
Antti Korhonen
Julkaistu 10.12.2025 | 14:01
Päivitetty 10.12.2025 | 17:12
"Julkisyhteisöjen menot ovat 58,9 prosenttia suhteessa bruttokansantuotteeseen."
Suomen julkiset menot suhteessa bruttokansantuotteeseen ovat nousseet koko EU:n kärkeen. Asiasta kirjoittaa Veronmaksajain Keskusliiton toimitusjohtaja Teemu Lehtinen viestipalvelu X:ssä.
Lehtisen julkaise
Perspaskalle tiedoksi: hallituksessa ovat yli 2 vuotta istuneet PS, KOK, KD JA RKP.
Heitä saat kiittää ensi vuoden veronkiristyksestäsi ja kahdessa vuodessa paskotusta valtiontaloudesta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus: Kok, PS, Kd, RKP.
Nämä ovat syylliset. Miten tyhmä on oltava, että näitä talouden, työllisyyden ja sosiaaliturvan paskojia äänestit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis, OrPon hallitus huijaa ihan kaikessa. Muistakaa tämä, kun seuraavat vaalit tulee.
Minä muistan edellisen hallituksen vastuuttomat rahanjaot ja älyvapaat päätökset, joten äänestän edelleen oikeistoa.
Nykyinen hallitus ottaa pelkästään tänä vuonna uutta velkaa valtiolle 17 miljardia euroa! Se on todistettu, että laitaoikeiston kannattajissa on tyhmää sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset äänestää aina. Äänestämättä jättäminen on ääni Kokoomukselle d'Hondtin menetelmän mukaan.
Jos et äänestä ollenkaan tai äänestit nykyisiä hallituspuolueita, olet i d i o o t t i
25 000€ tuloilla 7%. Ihan liikaa joutuu maksamaan veroja noin pienistä tuloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis prosenttiyksikköä...
Tollo. Kumpi nousi, kuntavero? Se johtuu siitä että valtio (Purra) leikkasi kuntien rahoitusta.
Älä äänestä neljää VALEHTELIJAA (KOK, PS, KD, RKP)
Mulla nousi 4,5% ja olen pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus ottaa pelkästään tänä vuonna uutta velkaa valtiolle 17 miljardia euroa! Se on todistettu, että laitaoikeiston kannattajissa on tyhmää sakkia.
Epäilemättä laitaoikeistossa ja laitavasemmistossa on tyhmää sakkia.
Sitä en tiedä miten viestisi liittyi mitenkään edellisen kommentoijan viestiin tai nykyisen hallituksen velanotto.
Käsitit nyt Ap väärin,
Tuloverot LASKEE ensi vuonna oikeilta edustaja-kokoomuslaisilta, siihen on rahoitus valtiolta järjestetty. Kansan enemistö maksaa tämän järjestelyn sitten.
Vasemmiston lauseet pienituloisten ahdingon helpottamisesta on täysin vastaan kokoomuslaista agendaa jossa vain rikas saa kerätä hyvinvointia itselleen etuina ja tuloina.
Ai että maksatte progressiivista tuloveroa monen matalapalkkaisen edestä? Okei mutta monelta köyhältä Riikka Purra vei leikkaamalla RUOKARAHAA. Se että meneekö hyvätuloiselta satanen vähemmän kuussa PÖRSSIIN on yksi ja sama hyvinvoinnissa mutta köyhän ruoka-satasen leikkaaminen on todella alhaista. Se on vain kosto köyhille.