YLE: Avoin suhteilu johti tuomioon
Onneksi yhteiskuntamme puuttuu tällaiseen. Lapsia tulee suojella.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luitko juttua? Perheen äiti sai lapsen heille muuttaneen vaihto-oppilaan kanssa. Perheen isän naisystävä asui myös siellä. Ei tulla mitään normaalia seksielämää kieltämään vaan tuossa on eletty tarkoituksella lasten edessä yliseksuaalisesti ja pidäkkeettömästi, lasten kehityksen vakavasti vaarantaen. "
Luin. Minä kysyin, missä raja menee? Nuo saivat käsittääkseni tuomion törkeästä.... Joten jollain lievemmälläkin jo syyllisyt lasten altistamiselle sukupuolielämälle.
Kuten vaikka sillä, että seksilelut ovat kaapissa, mutta kaapissa ei ole lukkoa. Sitten lapset pelaa piiloa / etsii karkkipiiloa ja tajuat niiden käyneen siinä laatikossa...
Se lukollinen laatikko on ihan helppo ratkaisu. Mutta jos seksilelut on edes pyritty laittamaan pois lasten silmiltä, ei ole välinpit
Oletko nyt varma, että yrittäminen riittää? Se harvemmin kelpaa muissakaan rikoksissa kuin korkeintaan lieventävänä asianhaarana. Missä raja menee juridisesti..
Otettiinko lapset huostaan että vanhemmat saa nuzzia rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma että vielä 1900 luvun alussa koko perhe ja lapset asuivat käytännössä samassa huoneessa ja kummasti niitä lapsia vaan tuli koko ajan lisää.
Ei sitä seksiä tartte silti lasten läsnäollessa harrastaa, kyllä entisaikaan on osattu varoa.
Onko ne lukittu ulkovajaan siksi aikaa?
Mä epäilen, että peiton alla on touhuttu kun on ajateltu lasten nukkuvan.
Mä olen 90-luvun lapsi ja meidän ollessa pieniä nukuttiin äidin ja isän kanssa samassa huoneessa, omissa sängyissä.
Olen kuullut ja nähnytkin vanhempien harrastavan seksiä. Olen löytänyt myös laatikoista leluja, kun olen etsinyt joululahjoja.
Ihan ahkera, korkeakoulutettu työssäkäyvä minusta silti tuli.
Vanhemmat ovat edelleen yhdessä... Ehkä juuri siksi, että panostivat seksielämäänsä.
Eihän se tietenkään kivaa ole, mutta vielä kurjempaa lienisi jos vanhemmat olis eronneet ja meitä olisi riepoteltu kahden kodin väliä.
Vaan ei musta silti huumehörhöä eikä edes alkoholistia tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma että vielä 1900 luvun alussa koko perhe ja lapset asuivat käytännössä samassa huoneessa ja kummasti niitä lapsia vaan tuli koko ajan lisää.
Ei sitä seksiä tartte silti lasten läsnäollessa harrastaa, kyllä entisaikaan on osattu varoa.
Sekin on eri asia kuin artikkelin tapauksessa. Voi harrastella myös kun lapset ei ole kotona tai voi mennä eri tilaan touhuamaan kun muut nukkuu. Onhan näissä pienissäkin asunnoissa yleensä erillinen tupakeittiö. Joka tapauksessa, kyllä ihmiset on osanneet varoa ettei lapset joudu näkemään näitä juttuja koska normaali ihminen tajuaa ettei nuo kuulu lasten silmille eikä korvillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noi seksipuheet jo vaurioittaa lasta henkisesti, lukekaa juttu ajatuksella. Lisäksi toivuttu täysin avoimesti lapsista välittämättä. Jos ei tajua miten epänormaalia tuo on niin kyse on jo sairaudentunnottomuudesta.
Monella avoimella suhtelijalla on tuo sairaudentunnottomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 90-luvun lapsi ja meidän ollessa pieniä nukuttiin äidin ja isän kanssa samassa huoneessa, omissa sängyissä.
Olen kuullut ja nähnytkin vanhempien harrastavan seksiä. Olen löytänyt myös laatikoista leluja, kun olen etsinyt joululahjoja.
Ihan ahkera, korkeakoulutettu työssäkäyvä minusta silti tuli.
Vanhemmat
Anteeksi vaan mutta sun vanhemmat on tehneet väärin, vaikka miten selittelisit asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noi seksipuheet jo vaurioittaa lasta henkisesti, lukekaa juttu ajatuksella. Lisäksi toivuttu täysin avoimesti lapsista välittämättä. Jos ei tajua miten epänormaalia tuo on niin kyse on jo sairaudentunnottomuudesta.
Siltähän se vähän vaikuttaa. Tai sitten voidaan puhua ihan vaan pahuudesta, sitähän se on jos jatkaa lasta vahingoittavaa käytöstä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltähän se vähän vaikuttaa. Tai sitten voidaan puhua ihan vaan pahuudesta, sitähän se on jos jatkaa lasta vahingoittavaa käytöstä vuosia.
Erittäin osuva havainto!
"Anteeksi vaan mutta sun vanhemmat on tehneet väärin, vaikka miten selittelisit asiaa. "
Olkoot vaan mutta ilmeisesti siitä olis pitänyt mennä jotenkin pilalle? :D
Ja sitten nostin tämän esiin siksi, koska kyseessä on ydinperhe, jossa vanhemmat olleet yhdessä jo vuosikymmeniä.
Kun se avoin suhde on nyt se ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt varma, että yrittäminen riittää? Se harvemmin kelpaa muissakaan rikoksissa kuin korkeintaan lieventävänä asianhaarana. Missä raja menee juridisesti..
Olen kyllä varma. Joku seksilelu ei ole niin vaarallinen kuin vaikka haulikko, joten riittää, että on säilytetty se "piilossa". Asia muuttuu, jos seksilelut ovat tarkoituksella esillä tai niitä esitellään lapsille tai niistä puhutaan lasten kuullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan huonojen vanhempien toiminta johti tuomioon. Ihan sama mikä suhdemuoto on kyseessä, turha sitä vastuuta on sen varjolla yrittää vierittää pois sieltä minne se oikeasti kuuluu. Vai onko aloittaja ihan tosissaan sitä mieltä, että noin toimivat aikuiset olivat muuten hyviä vanhempia, mutta avoin suhde sai kaiken tuon aikaan?
Niin, huonot vanhemmat lähtivät tällaiseen suhdehärdelliin. Hyvät eivät olisi lähteneet.
Tämäpä. Avoin suhde on yksi kelvottoman vanhemmuuden tunnusmerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan huonojen vanhempien toiminta johti tuomioon. Ihan sama mikä suhdemuoto on kyseessä, turha sitä vastuuta on sen varjolla yrittää vierittää pois sieltä minne se oikeasti kuuluu. Vai onko aloittaja ihan tosissaan sitä mieltä, että noin toimivat aikuiset olivat muuten hyviä vanhempia, mutta avoin suhde sai kaiken tuon aikaan?
Niin, huonot vanhemmat lähtivät tällaiseen suhdehärdelliin. Hyvät eivät olisi lähteneet.
Alinta pohjasakkaa ovat vanhemman roolissa. Parempi olisi että lapset huostaan.
Vierailija kirjoitti:
"No kyllä minä ainakin BDSM-lelut ja dildot laittaisin lukolliseen laatikkoon. Jotain kutitteluhuiskaa nyt välttämättä ei tarvitse. Ja en harrastaisi mitään BDSM:ää tai roolileikkejä lasten ollessa kotona. Toisaalta en nyt sen takia lähtisi vieraisiinkaan, että kumppani haluaa pitää seksin pois lasten silmistä - vähän lapsellista käytöstä olisi painella vieraisiin siksi, että yhdessä huomioidaan lastenkin yksityisyys. Kyllä sitä kahdenkeskistä aikaa järjestyy, jos tahtoa on."
Ummista vaan silmäs siltä faktalta, että todella monet miehet pettää seksin määrän ja/tai laadun vuoksi.
On sanomattakin selvää, ettei seksihommat ole niin spontaanisti ja vapautuneesti järjestyviä ydinperheessä lasten ollessa kotona.
Tietenkään eivät ole, se nyt on ihan selvää. En silti ymmärrä, miten muka pettämiskuvioissa olisi sen spontaanimpaa - useinhan juttu menee niin, että sovitaan toisen kanssa aika ja järjestetään paikka. Ei se niin mene, että just sillä hetkellä kun itseä panettaa, se toinen osapuoli irtautuu omista perhekuvioistaan ja sitten on heti joku huone vapaana eikä sinne ole pitkä matkakaan. Aika harva on aina käytettävissä ja hyppisi perheellisen seksikumppaninsa halujen mukaan - vaikka olisi itse sinkkukin, on hänellä omakin elämä, eikä hänen elämänsä pyöri sen mukaan, milloin perhe-elämään tympääntynyttä panokaveria panettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi... 🤣
Reilusti vaan ero siis niin ei tarvi sitoutua yhteen kumppaniin. Jos siltä tuntuu. Siten voi taas olla vastuullinen vanhempi.?
Vierailija kirjoitti:
"Anteeksi vaan mutta sun vanhemmat on tehneet väärin, vaikka miten selittelisit asiaa. "
Ja sitten nostin tämän esiin siksi, koska kyseessä on ydinperhe, jossa vanhemmat olleet yhdessä jo vuosikymmeniä.
Ei tarvinnut mennä pilalle. Se ei poista sitä tosiasiaa, että sun vanhemmat on tehneet väärin. Ei käännetä mustaa valkoiseksi. Kenenkään lapsen ei kuuluu nähdä vanhempiensa harrastavan seksiä, se ei yksinkertaisesti kuulu lasten silmille. Mitä tulee avoimeen suhteeseen, kyllä niissä kuvioissa näyttäisi aina olevan jotain vinksallaan.
Tämä YLEn juttu on siinä mielessä raikas että osioittaa yhteiskunnan puuttumista tuollaiseen touhuun. Murros kohti normaalia etenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No kyllä minä ainakin BDSM-lelut ja dildot laittaisin lukolliseen laatikkoon. Jotain kutitteluhuiskaa nyt välttämättä ei tarvitse. Ja en harrastaisi mitään BDSM:ää tai roolileikkejä lasten ollessa kotona. Toisaalta en nyt sen takia lähtisi vieraisiinkaan, että kumppani haluaa pitää seksin pois lasten silmistä - vähän lapsellista käytöstä olisi painella vieraisiin siksi, että yhdessä huomioidaan lastenkin yksityisyys. Kyllä sitä kahdenkeskistä aikaa järjestyy, jos tahtoa on."
Ummista vaan silmäs siltä faktalta, että todella monet miehet pettää seksin määrän ja/tai laadun vuoksi.
On sanomattakin selvää, ettei seksihommat ole niin spontaanisti ja vapautuneesti järjestyviä ydinperheessä lasten ollessa kotona.
Tietenkään eivät ole, se nyt on ihan selvää. En silti ymmärrä, miten muka pettämiskuvioissa olisi sen spont
Helposti, etenkin jos kuvion kolmannella pyörällä ei ole lapsia. Senkun menee töiden jälkeen "kahville".
Siellä ei ole kakaroita riesana, niin seksille tulee samalla tilaisuus kuin varkain, eikä tarvitse edes "vahtia selustaansa".
Kotona taas odottaa puolison lisäksi helmoissa roikkuvat muksut, kun sinne palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, avoin suhde ei johtanut tuomioon, vaan avoin seksi ja siihen liittyvät asiat lasten edessä.
Avoimissa ja polysuhteissa seksi ylikorostuu lapsille jutussa kuvatulla tavalla.
Tästä lapsille haitallisesta asiasta tulisi keskustella paljon enemmän ja kovemmalla äänellä! Jotta se tulevaisuus olisi parempi
Eihän tuo pidä lainkaan paikkaansa. En ole kertaakaan törmännyt moiseen polyamoristien piirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvinnut mennä pilalle. Se ei poista sitä tosiasiaa, että sun vanhemmat on tehneet väärin. Ei käännetä mustaa valkoiseksi. Kenenkään lapsen ei kuuluu nähdä vanhempiensa harrastavan seksiä, se ei yksinkertaisesti kuulu lasten silmille. Mitä tulee avoimeen suhteeseen, kyllä niissä kuvioissa näyttäisi aina olevan jotain vinksallaan.
Tunnette kaikki avoimet suhteilijat ja kaikissa perinteisissä perheissä on aina "kaikki kotona"? 😁
Mun lapsen koulukaverin äiti tekee pokea ja OF:ää.. :)
Lienee ihan sallittua, vaikka kakarat saattaa sen materiaalin netistä toki löytää..