Jalankulkija - tekosyysi miksi et käytä heijastinta?
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mun velvollisuus näkyä on autoilijan velvollisuus nähdä.
Liikenneturvallisuus on jokaisen velvollisuus. Mutta luonnonvalintahan lopulta sen määrittää, kuka selviää ja kuka ei. Jos on riittävän valpas ja varovainen itse, ei tarvitse olla fiksu ja näkyä kanssakulkijoille. Itse sitten taas pääsee helpommalla jos on fiksu ja viitsii kantaa oman kortensa kekoon ja käyttää heijastinta. Jos ei ole fiksu, eikä valpas ja varovainen, on ihan tuuripeliä selviääkö seuraavasta kävelyreissustaan hengissä. Mutta jos pieni hengenmenetys ei haittaa, niin mikäs siinä, jokainen tyylillään,
Vierailija kirjoitti:
Haluan että päälleni ajetaan.
Minä en kuitenkaan halua elinikäisiä traumoja takiasi, jos ajan vahingossa päällesi!!
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja -tekosyysi miksi aloitat aina uuden heijastinkeskustelun?
Milloin on ollut? Mikä sulla on tekosyy päivystää palstalla aamusta iltaan?
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on nolompaa: Käyttää heijastinta vai jäädä auton alle kun sitä ei ollut? Nuorten mielestä ilmeisesti ensiksimainittu.
Kaikken nolointa on jäädä heijastimen kanssa auton alle kun on tuudittautunut siihen uskoon että, kyllä autoilija nyt huomaa minut kun minulla on hejastin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on nolompaa: Käyttää heijastinta vai jäädä auton alle kun sitä ei ollut? Nuorten mielestä ilmeisesti ensiksimainittu.
Kaikken nolointa on jäädä heijastimen kanssa auton alle kun on tuudittautunut siihen uskoon että, kyllä autoilija nyt huomaa minut kun minulla on hejastin!
Kaikkein nolointa on luottaa oma turvallisuutensa sen varaan, että kaikki muut ovat fiksuja ja vastuuntuntoisia. Jokainen meistä tietää ettei niin ole, joten miksi tässä asiassa halutaan kuvitella niin? Miksi oma henkiriepu laitetaan epärealististen fantasioiden varaan?
Viimeeksi, kun olin kävelyllä huomasin, että heijastimen oli irronnut takista
Ei ole mitään tekosyytä, heijastimet on kiinni takissa sekä repussa ja käsilaukussa, joita käytän vaihdellen.
En muutenkaan harrasta tienylityksiä tyyliin "viime hetkellä " tai "olipa hilkulla" ja olen pelkuri joka varoo liikaakin niin katson että se riittää.
Ai nii, ja en ole "auktoriteettiuskovainen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkovaatteiden valmistajat eivät osaa tehdä vaatteisiin lenkkejä tai muita ratkaisuja, joilla niihin saisi heijastimen tekemättä reikiä kankaaseen, jonka tarkoitus on suojata. Ranteeseen lyötävät heijastimet haittaavat hanskojen kanssa puljatessa ja heijastinliivit on kamalat yhtään pidemmässä käytössä.
Mieluummin ulkoilet henkesi kaupalla, kuin teet takkiin reiän, tai käytät heijastinliivejä?
Ilmeisesti se on näille liian noloa heijastinliivit ja heijastinvaljaat. Kaikenlaisia tekosyitä kuulee kokomustiin pukeutujilta, ihan kuin se takki repeäis suurestikkin jos laittaa heujstimen käsivarresta roikkumaan. Noi selitykset miksi haluaa tarkoituksella ulkoilla säkkipimeässä oman henkensä uhalla saa ajattelemaan että henkilö oikein toivoo itsemurhaa että auto ajais päälle tai edes pyörä niin että niska retkahtaa tai joku luu murtuu.
Kuljen jalkaisin vain valaistuilla kaduilla kaupungissa. Jos autoilijat eivät näe minua niin ovat sokeita. Itse pitää tietenkin varoa, että joukossa on noita sokeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
peräänkuuluttaisin myös autoilijoiden vastuuta. Kun lähestyt suojatietä, pudota nopeutta jos et näe kunnolla. Jos näet jalankulkijan lähellä suojatietä niin anna tietä. Jalankulkijalla ei ole mitään suojaa toisin kuin sinulla. Kaikki liikenteessä ovat jonkun lapsia, äitejä, puolisoja.
Kommentti on saanut 63 alapeukkua autoilijoilta eli "älkää estäkö minua kaaaaahaaaaamastaaaa ihan niin kovaaaaa kuin haluaaaaaaaan!!!!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kommentoijista voisi myydä autonsa ja viedä kortin pois. Pelottavaa lukea etteivät näe heijastimia eikä edes koiran vilkkuvaloja jos katuvaloja. Uskaltaako tuolla enää liikkua
Näin autoilijana sanon, että yllättävän haastavaa on välillä. Riippuu ihan valaistuksesta. Valaisemattomalla tiellä on kaikista helpoin havaita hejaistimet ja vilkkuvalot. Mutta mitä enemmän on erilaista ja eri väristä valosaastetta ympärillä, sen hankalammaksi menee. Toki yleensä kaupungissa katuvalaistus on niin hyvä, että siellä näkee ilman heijastimia ja vilkkuvalojakin kulkevat. Lisäksi tietty keliolosuhteet vaikuttaa. Jatkuva tihkusade tuulilasissa, märästä tien pinnasta heijastavat katuvalot yms. vaikuttavat näkyvyyteen. Autoilijan vastuulla tietenkin on ajaa sellaista vauhtia, että ehtii havainnoida ympäröivän liikenteen, myös ne jalankulkijat ja mielellään tien yli kipittävät o
Minä ajan autolla, jopa keskellä kaupunkia on helpompi huomata ihminen jolla heijastin ja koira jolla vilkkuva valo. Nyt jos on haasteita nähdä, optikolle tai kortti pois, toki helpottaa näkemistä myös se että pistää puhelimen taskuun
En ole jaksanut kiinnittää sitä takkiini. Eikä minulla ole kuin joku S-pankin heijastin. Pitää varmaan ostaa joku kiva, jota viitsii käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkovaatteiden valmistajat eivät osaa tehdä vaatteisiin lenkkejä tai muita ratkaisuja, joilla niihin saisi heijastimen tekemättä reikiä kankaaseen, jonka tarkoitus on suojata. Ranteeseen lyötävät heijastimet haittaavat hanskojen kanssa puljatessa ja heijastinliivit on kamalat yhtään pidemmässä käytössä.
Useimmissa takeissa on taskujen vetoketjuissa vetimet, joihin saa heijastimen kätevästi kiinni.
joo, mutta kunhan ette laita siihen kiinnivetämisvetoketjuun, meinaan kun takki on kiinni, niin se heijastin on kaulassa. Ei se siellä mitään auta, on liian korkealla.
Eikö teidän takeissa ole sivuilla alhaalla kiristyslenkkejä? Itse laitan niihin roikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa takeissa on taskujen vetoketjuissa vetimet, joihin saa heijastimen kätevästi kiinni.
joo, mutta kunhan ette laita siihen kiinnivetämisvetoketjuun, meinaan kun takki on kiinni, niin se heijastin on kaulassa. Ei se siellä mitään auta, on liian korkealla.
Eikö teidän takeissa ole sivuilla alhaalla kiristyslenkkejä? Itse laitan niihin roikkumaan.
Aina sitä oppii uusia sanoja. Pitää muistaa ensi kerran takkiostoksilla, että takissa pitää olla kiinnivetämisvetoketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina sitä oppii uusia sanoja. Pitää muistaa ensi kerran takkiostoksi
no tällä palstalla tai oikeasti jo koko elämässä pitää yrittää kaikki asiat selittää kuin taaperolle, että menee jakeluun. Jos menee silloinkaan.
Takissa kun voi olla myös taskuissa vetoketjut ja se onkin sitten jo huomattavasti parempi paikka sille heijastimelle. näin autoilijana en ymmärrä niitä kurkkuheijastimia, kun ei ne näy sieltä.
-sama
Joo, se oli vain hauska sana
- toinen sama
Mä luulen, että kaikki ei oikeasti tajua, miten näkymättömiä he ovat pimeässä ja tummissa vaatteissa. Muutamankin kerrain tuollainen tyyppi tulla tupsahtanut täysin varoittamatta auton eteen. En oikeasti jaksa käsittää, miksi, oi miksi se muutaman heijastimen/turvaliivin/turvahenkseleiden käyttö on niin helkkarin vaikeaa?
Mieluummin ulkoilet henkesi kaupalla, kuin teet takkiin reiän, tai käytät heijastinliivejä?